[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:28

Ik lees hem net Corien! Bedankt voor je berichtje. Ik zat van de week nog aan Sander te denken.
Is ze nog wel blij met hem? En heb je anders een mailadres ofzo voor me? Dan kan ik een keertje een mailtje sturen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:37

Ja ze is er wel blij mee hoor :D Hij loopt nu m2 met winst ;) zal je even pb'en

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:38

ik heb mijn rekening weer geplunderd :D ik heb een nieuwe springsingel met buikflap besteld bij emmers.be, ik was al heel lang aan het zoeken maar bijna nergens hadden ze een singel van 1 meter maar hier wel en maar voor 50 euro :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:02

Das niet niet echt veel :)

Ik ga richting stal :wave:

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:16

rowo schreef:
Alleen om de stokmaat zou ik al voor de 2e gaan. 1.61 is echt heel erg klein voor een paard. Daarnaast zou ik eerder gaan voor een fijn beest, dan 1 die minder fijn loopt en mooier is.

1.61 zou mij dan weer niet zoveel uitmaken, daar reken ik een paard niet op af (Twizz is 1.62 gemeten). Kleine paardjes kunnen juist erg fijn en handig zijn.

Klik is ook belangrijk maar dat komt naar mijn idee inderdaad ook later. Ik kon eerst helemaal niks met de 2 merries die ik heb gereden, de klik begon pas na een poos (half jaar misschien wel) te komen.

Maar als ik je verhaal zo lees Florence, zou ik ook voor het 2e paard gaan. Zo te lezen heb je daar meer mee dan met het 1e paardje.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:19

Zo lekker hoor BB, rekening plunderen!! ;) Dat is inderdaad niet veel voor singel met buikflap.

Corien, ik ben inderdaad voor bruin gegaan, heb een bruine haarkleuring gehaald ;) .

Ik ga naar Wo, ze gaat weer naar de schoenmaker :) .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:46

@Florence: Als ik jou zo hoor ga ik met de rest mee en zou ik voor het tweede paard gaan of gewoon nog even verder zoeken als je teveel twijfelt.
@Vief: Klinkt als een geslaagd weekend!
@PB: Fijn dat je scriptie af is! Ben je nu dan ook klaar met je studie?
@Lotte: Hopelijk gedraagd Wolin zich bij de smid ;) En ik vind het knap dat jij je als speldenkussen laat gebruiken, ik heb het niet zo voor op naalden :o Ga nog net niet van mijn stokje, maar prettig vind ik het toch niet.

Ik kom net terug uit Deventer, ben even bij de toetsinzage geweest en heb een wit voetje gehaald bij de docenten geloof ik :o 1 tentamen heb ik wel gehaald en de ander moet ik een klein beetje aanpassen en dan is die ook goed.
Vanavond nog even werken en dan vroeg naar bed. Moet morgen weer naar het ziekenhuis, daarna naar school en 's avonds weer werken.

Nog even terugkomend op Nika. Ik heb haar nu 6 jaar en erg veel van haar geleerd. Zij is nu 14 en Jipje 18 dus als ik verder wil met mijn eigen paarden moet er verjonging komen. Ik weet zeker dat een ponykindje nog heel veel plezier van Nika kan hebben en er nog veel van kan leren, dus heb ik besloten dat ik een ander dat plezier ook wil gunnen. Al ga ik er in deze tijd van uit dat ze niet binnen nu en heel korte periode weg zal zijn, dus geef ik voor de zekerheid nog wel crossen op. Afmelden kan altijd nog. Het is dus even afwachten hoe het gaat lopen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:57

JN: Ik heb nu mn bachelor en ga in september beginnen met een master mediëvistiek

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:22

Goedenavond!
Een nieuw paard zoeken lijkt mij echt heel moeilijk. Tis dat mijn 2e droompaard al hier op stal staat ;) Terwijl als ik hem op internet had gezien, ik er nooit zou zijn wezen kijken. Ik houd totaal niet van vos, en al helemaal niet met veel wit, maar tsja, Aquila is toch echt vos met veel wit!

Vorstin lekker gereden, was precies voor de bui binnen :D

Fijn dat je scriptie af is PB :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:14

@ benthe: ik kan me de keus van Nika verkopen heel goed voorstellen. Met Calyp en Pino had ik hetzelfde... ik was gewoon toe aan iets nieuws en jonge paarden. Vind dat ook veel leuker.
Hopelijk vind je snel iemand voor haar.

@ andrea: is Twizz maar 1.62? Ze oogt onder jou veel groter. Zoë is 1.61, maar lijkt echt vele malen kleiner.

@ b_b: dat is idd niet duur. Mijn springsingel bij mijn nieuwe zadel was 180 euro :oo

@ snoekiej: bij jullie ook zo'n onwijze bui zoals bij ons? Bij ons is alles binnen een kwartier verandert in een zwembad.
En Aquila vind ik erg goed bij je passen :j Jammer dat je geen geldboom in je tuin hebt ;)

Net met Zetje nog ff aan de hand geoefend. Morgen moet ze naar de Centrale Keuring, spannend!! Zoë gelongeerd, die was stuitergek in het begin. Helaas trapte ze haar ijzer af; helemaal krom. Hopelijk zit ie er voor donderdag weer onder, want dan start ik beide paarden op CSI Geesteren.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:49

Wolin heeft weer nieuwe schoenen, ze staat er weer netjes op. Pffff ze was strontvervelend bij de smid := .. Had na haar ontsnapping de hengstenketting maar om gedaan, aan het halstertouw was geen doen. Ze was er een keer vandoor gegaan :oo , in volle galop door de gang op de blote voeten, achterin een box in en waar ze biks ging staan eten. We gingen nog een keer langs de koeien terwijl de smid haar voet vast had .. :roll: , ook geen vertoning. Nog een paar keer gemept naar de smid en toen was het klaar :o . Ze was echt aan het etteren, gewoon de oren naar voren, even kijken hoe ver ze kan gaan. Als je haar gewoon rustig terugzet op haar oude plek, rustig corrigeert en niet de discussie aan gaat met haar, werkt ze gewoon weer mee en staat ze braaf stil tot ze weer wat heeft verzonnen, maar hoe bozer jij wordt hoe heftiger zij wordt. Dus ik was eerst heel kwaad geworden en toen begon ze naar de smid te meppen, toen heb ik gewoon tot 10 geteld en toen was er niks meer aan de hand. De smid bleef heel geduldig gelukkig, hij kent Wolin ook wel langer als vandaag ;) . De laatste 20 minuten heeft ze keurig stil gestaan, in de billen van de smid gehapt, die de grap wel kon waarderen. Toen ze klaar was, maakte ze een grote sprong naar voren van de standplaats af en begon lekker te springen, vrijheid blijheid. Even gegeten en toen weer op het land gezet. Ze zat helemaal onder de bagger, maar morgen weer een dag, stilstaan wilde ze vandaag écht niet. Ze wordt liploos beslagen, dus de smid had er een hele kluif aan. Het verschilt echt per keer wat haar bui is, vandaag had de smid weer een soort 2-jarige in handen. Uiteindelijk was ze dus braaf, ik denk dat ze nu zo is omdat ze zich echt verveeld. Ben benieuwd als ik er morgen weer op stap.
Ook had ze een flinke schaafwond op haar achterbeen toen ik haar uit het land viste :\ .. Was een goeie tik geweest.

@JN: Hahaha, zoals je kan lezen was Wo niet zo heel braaf deze keer :') En ik snap je keuze ook heel goed van de verkoop :j . Hopelijk vind je een fijn nieuw baasje voor Nika :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:52

Bedankt voor het compliment Rowo :) Had ik inderdaad maar zo'n mooie geldboom :+ Het viel hier wel mee met de regen, het ging wel hard maar het duurde niet zo lang. Alvast succes op de CK met Zetje!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:16

Goede avond

WL hahah maf paard he ;)
Snoek wel jammer idd, zou het zelf ook niet erg vinden hoor een geldboom :n

Pb ik zal even het mail adres vragen ;)

Zo ik ben met jetske en millie lekker naar de vlietlanden geweest met bambi en jackson :) twas in 1 woord SUPER!!!!

We hebben heerlijk eerst rondje gereden, en toen hup kleren uit en lekker wezen zwemmen :D
Morgen komen de foto's ik ga nu richting bed :) morgen werken.

:wave:

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:04

Mandy: Haha ja, ze is echt maar 1.62 en ze heeft ook nog eens een hoge schoft. Als je iets verder naar achteren meet heb je een pony voor je staan :+
Nou moet ik zeggen dat ze de laatste paar maanden wel heel wat meer 'paard' is geworden, daardoor lijkt ze misschien ook weer wat groter.

Leuk dat je naar Geesteren gaat trouwens! Ik zal m'n vader nog even vragen of hij nog vrijkaarten heeft voor de zondag, kreeg hij altijd via iemand van z'n werk. Lijkt me wel leuk om weer even heen te gaan :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 23:54

Heb nog een filmpje van het parcoursje wat we aan het einde gesprongen hebben :) Let vooral niet op het dressuurmatige aspect, dat was echt bagger :o Ik vond het moeilijk om dressuurmatig te rijden en ook op de sprongen te letten. Aquil wilde in het begin overal een beetje kijken (bij water en op-afsprongetjes), dat zie je in dit filmpje bij het water ook

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:26

Leuk flimpje snoek :D

Ik ga richting werk byebye :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:47

Goeiemorgen :wave:

Ik ga zo mijn witte kleding aantrekken en richting Luttenberg voor de CK met Zetje...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:00

Morgen :wave:

Succes alvast Mandy!
Corien klinkt goeeeed 8-) Ben benieuwd naar je foto's.
Shanouk: Leuk filmpje. Had hem iets anders voorgesteld zo vanaf de foto's hihi :D
Andrea: Vind Twizz ook wel wat groter ogen :j
Lotte: Oops := Woll mag straks ook op ijzers. Wil toch echt ijzers onder als we gaan crossen. Ben benieuwd wat Woll daar van vindt :P :=

Ik ga hier in R'dam mijn tas maar eens pakken.. Mag lekker veel mee gaan slepen in de bus en trein :+
Op naar huis, naar Woll, jasje op de foto zetten en 's avonds met vriendinnetjes even alles doornemen voor de vakantie :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:12

Goeiemorgen!
@Mandy: Veel succes op de keuring met Zetje!!
@Shanouk: Leuk filmpje hoor! Hoe groot is hij eigenlijk?
@Vief: Succes met al je spullen mee terug sjouwen ;)
@Andrea: Ik vind Twizz ook niet zo klein ogen hoor.

Ik ga zo de paarden nog even omwisselen en dan even omkleden en naar het ziekenhuis. Daarna naar school en daarna door naar het werk. Beetje krappe planning vandaag, dus hopelijk gaat het allemaal lukken :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:43

Goedemorgen :D
@ Mandy: Veel Succes!
@ Snoekiej: leuk filmpje...
@ Vief: veel plezier met pakken/sjouwen
@ J_N: goede planning...

zelf dadelijk weer 2 proefwerken

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:25

Succes met de planning Benthe ;)
Vief, ben benieuwd wat Woll er van vind :P , Wolin vind het niet erg om beslagen te worden :) . Het warm beslaan was wel even wennen voor haar, nog steeds vind ze dat wel spannend :j .
Mandy, succes ;) !!
Shanouk, leuk filmpje, ik had hem ook wel anders voorgesteld dan van de foto's af.

Wat een pestweer zeg, het komt echt met bakken uit de hemel!! :oo
Vanmiddag even op Wo stappen denk ik, kijken wat ze er van vind :) , niet dat ik alweer wat kan doen, maar voor het idee doet ze weer mee ;) .

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:11

:wave:

Het is hier nu nog wel droog maar er zit wel heel wat aan te komen... Ga zo even naar Emmen, nog wat zomerkleding inslaan voor de vakantie :) Heb geen zin om lang in de auto/trein te zitten dus dan daar maar even heen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:46

M'n moeder belde net dat ons 32-jarige paard op sterven ligt, dus daar gaan we zo heen. Hij wordt straks uit z'n lijden verlost.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:00

Ach... wat heeft hij nu dat hij op sterven ligt? Wat een mooie leeftijd om te gaan :) . Sterkte ermee Andrea!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:22

Inderdaad een mooie leeftijd :(:)

Ben ook erg benieuwd :))
Pony vond het een drama. Warm beslaan uiteindelijk maar opgegeven, dus ben gelukkig wat gewend ;)
Maar 't geniet toch wel de voorkeur als ze zich niet zo aanstellen!

Wat een vies weer is het opeens :\