gomir schreef:TD: terrein lag er wonderlijk genoeg super bij he!
Hoe heb jij gereden? Ik extreem waardeloos, ga volgend weekend ook maar op concours(rondje L en M). Kost die gekkigheid me nog een vrije dag ook, maar lopen zal hij...
Ik was eigenlijk wel tevreden! Hoe gek het ook klinkt met 2 weigeringen, 2 balken en tijdfout in het 1ste parcours! Ik voelde namelijk echt dat ie voor mij de laatste dubbel sprong nog deed, van hem zelf had het niet gehoeven. Ik voelde hem echt terug komen en heb hem toen met m'n stem nog ff flink aangemoedigd. En hij deed het ook nog! Had op hindernis 2 een weigering, niet omdat dat zo'n moeilijke sprong was maar gewoon omdat ie nog nooit een roze hindernis had gezien denk ik
! Haha. En op hindernis 3B hadden we ook een weigering, we kwamen veelste relaxed in en dan past het voor ons gewoon niet kwam ik achter. We moeten echt met flink gas in komen, wil ie uitkomen in de dubbel. Wat dat betreft maakt ie pony galopsprongen, het ziet er wel heel indrukwekkend uit die galop van hem, maar meters maakt ie niet! En verder nog 2 balkjes, geen idee meer waar die gevallen zijn eigenlijk! Progressief ging nog veeel beter! 1 pechbalkje op hindernis 5, de balk viel namelijk pas op het moment dat ik al bij hindernis 6 was, kwam door de lucht verplaatsing denk ik
! Heb niet voluit in het progressief gereden, daar kwamen we niet voor, meer voor de parcourservaring en dat is weer gelukt! Had trouwens op hindernis 2 bijna wéér een stop, hij heeft het niet zo op roze denk ik
! Terwijl ie de overbouwde sloot wél in 1 keer deed... Nou weer een hoop geleerd dus en ik ben wel tevreden eigenlijk. Het terrein lag er super bij, niet te hard en niet te zacht. Heb ook geen trekker gezien om mensen het terrein op en af te trekken (gelukkig)! Heb Tip z'n voorijzers er nog wel een keer opnieuw onder laten slaan. Die zaten nog maar met 3 of 4 nagels vast na het eerste parcours en dat leek me niet zo'n geschikt plan! Al met al voor mij dus een geslaagde dag, maar bij jou ging het dus niet zo Gomir
?? 
?? Zonde... Maar je hebt wel een leuk paard!
. Na 19,5 km was de tussentijdse controle. Hier had ze hartslag 56, wat hoog. Bij 60 moet je 10 minuten wachten. Maar we konden dus weer door, drinken wilde ze helaas niet. Ook weer heerlijk gereden, alleen kwamen we erachter dat we dik 14 km per uur reden. Oeps, maximum voor deze klasse is gemiddeld 12..dus hebben maar veel gestapt. Heb nog veel voorop gereden laatste stuk, en dat met een paard wat nooit voorop wilde! Ook als er mensen voorbij draafden was ze te houden, vond ze erg spannend..maar bleef normaal doen.
)paard.. Tal begreep er echt geen zak van, ze (ruiter) kon ook niet de balans en ritme vinden en zocht zoveel steun aan dr teugels, was gewoon sneu. Maar naarmate ze zekerder werd en ik dr kon overtuigen dat het een kwestie van ontspannen was en dat je best met wat minder stevig contact kon rijden ging het stukken beter en snapte tal het ook weer. Volgende week is ze op vakantie en mag ik een week de turbo fjord doen, hopelijk kan ik mn theorien ook in het echt waarmaken bij hem, anders val ik wel door de mand 

)