[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TypicalDutch

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:50

gomir schreef:
TD: terrein lag er wonderlijk genoeg super bij he!
Hoe heb jij gereden? Ik extreem waardeloos, ga volgend weekend ook maar op concours(rondje L en M). Kost die gekkigheid me nog een vrije dag ook, maar lopen zal hij... Duivel

Ik was eigenlijk wel tevreden! Hoe gek het ook klinkt met 2 weigeringen, 2 balken en tijdfout in het 1ste parcours! Ik voelde namelijk echt dat ie voor mij de laatste dubbel sprong nog deed, van hem zelf had het niet gehoeven. Ik voelde hem echt terug komen en heb hem toen met m'n stem nog ff flink aangemoedigd. En hij deed het ook nog! Had op hindernis 2 een weigering, niet omdat dat zo'n moeilijke sprong was maar gewoon omdat ie nog nooit een roze hindernis had gezien denk ik Clown ! Haha. En op hindernis 3B hadden we ook een weigering, we kwamen veelste relaxed in en dan past het voor ons gewoon niet kwam ik achter. We moeten echt met flink gas in komen, wil ie uitkomen in de dubbel. Wat dat betreft maakt ie pony galopsprongen, het ziet er wel heel indrukwekkend uit die galop van hem, maar meters maakt ie niet! En verder nog 2 balkjes, geen idee meer waar die gevallen zijn eigenlijk! Progressief ging nog veeel beter! 1 pechbalkje op hindernis 5, de balk viel namelijk pas op het moment dat ik al bij hindernis 6 was, kwam door de lucht verplaatsing denk ik Haha! ! Heb niet voluit in het progressief gereden, daar kwamen we niet voor, meer voor de parcourservaring en dat is weer gelukt! Had trouwens op hindernis 2 bijna wéér een stop, hij heeft het niet zo op roze denk ik Tong uitsteken ! Terwijl ie de overbouwde sloot wél in 1 keer deed... Nou weer een hoop geleerd dus en ik ben wel tevreden eigenlijk. Het terrein lag er super bij, niet te hard en niet te zacht. Heb ook geen trekker gezien om mensen het terrein op en af te trekken (gelukkig)!
Heb Tip z'n voorijzers er nog wel een keer opnieuw onder laten slaan. Die zaten nog maar met 3 of 4 nagels vast na het eerste parcours en dat leek me niet zo'n geschikt plan! Al met al voor mij dus een geslaagde dag, maar bij jou ging het dus niet zo Gomir Ach gut ??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:53

Marco is kampioen van het ZZ hoor ik net, Eva van Duin reserve.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:00

@ MM: veel plezier in de ardennen, leuk joh!
@ CD: leuke foto's! Wie heeft jouw paard z'n staart trouwens op gegeten Vork ?? Zonde... Maar je hebt wel een leuk paard!
@ Anthea: jammer dat Yentil met het losrijden zoveel beter loopt als in de proef, had beter andersom kunnen zijn! Nouja, oefening baart kunst zullen we maar zeggen toch? Knipoog
@ PC: fijn dat je endurance debuut zo goed uit heeft gepakt! OK dan! En we willen foto's natuurlijk he!! Tong uitsteken
@ Margo ook al lekker gereden, nou dat gaat weer goed met de SGW mutsen! Succes volgende week trouwens!
@ JJ: sterkte/beterschap voor Uniek... Ach gut

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:01

Verslagje van vandaag:
Zoo..ff verslagje Haha!. Zijn half 10 weggegaan, half 11 in Appelscha. Meteen maar naar de voorkeuring. Was in binnenbak, daarnaast moest gedraafd worden voor locomotiebeoordeling. Elke keer als er iemand draafde flipte ze compleet. Staart erop, stuiteren, keihard snorken, ik dacht heeelluup hartslag moet laag blijven. Toen was ze opeens weer harstikke rustig en hartstikke goedgekeurd Haha!..hartslag 48. Locomotie ook een A, we mochten starten!

Startte samen met een andere bokker, voor beiden eerste keer. Sien was hartstikke braaf, door waterplassen gedraafd, paar boomstammen gesprongen, heerlijk gegaloppeerd over de heide. Oortjes stonden op de vooruitstand en lopen dat ze deed! Werd het dr wat te eng kroop ze achter andere paard, mooi is dat Lachen. Na 19,5 km was de tussentijdse controle. Hier had ze hartslag 56, wat hoog. Bij 60 moet je 10 minuten wachten. Maar we konden dus weer door, drinken wilde ze helaas niet. Ook weer heerlijk gereden, alleen kwamen we erachter dat we dik 14 km per uur reden. Oeps, maximum voor deze klasse is gemiddeld 12..dus hebben maar veel gestapt. Heb nog veel voorop gereden laatste stuk, en dat met een paard wat nooit voorop wilde! Ook als er mensen voorbij draafden was ze te houden, vond ze erg spannend..maar bleef normaal doen.

Bij finish weer hartslag 48 en complimenten van de veearts. Een half uur na finish weer uitgebreide nakeuring, hier zelfs hartslag van 44 en alles pico bello! Ze kon zo nog een rondje. Al die dierenartsen zeiden zo dat ze zichzelf zo spaarde en echt een goed endurancepaard was.

Zaten volgens mij aardig richting de 11 km..precies 3 uur over de 32.5 km gedaan, dus ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Pinacolada op 13-08-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:02

hij is niet opgegeten (of ja een klein beetje), veulen gebruikte m als glijbaan. en Kim dr staart groeit niet zo hard Boos!
Dus ik heb een paard zonder staart Lachen val je in elk geval wel mee op. En voor de cross is het nog handiger ook zei rob. Vroeger bonden ze staarten kennelijk op.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:15

ziet er goed uit CD!
jammer van je rondjes Gomir, enig idee waarom ie niet wilde?
Zit je niet bij het vekeerde zwamtopic Pina? Haha! Fijn dat het zo goed ging

Tal was brave leerpony vanmiddag, oud stalgenootje die altijd zwaar gespannen op dr fjord zit mocht een opgevoed (vooral gevoed natuurlijk Bloos )paard.. Tal begreep er echt geen zak van, ze (ruiter) kon ook niet de balans en ritme vinden en zocht zoveel steun aan dr teugels, was gewoon sneu. Maar naarmate ze zekerder werd en ik dr kon overtuigen dat het een kwestie van ontspannen was en dat je best met wat minder stevig contact kon rijden ging het stukken beter en snapte tal het ook weer. Volgende week is ze op vakantie en mag ik een week de turbo fjord doen, hopelijk kan ik mn theorien ook in het echt waarmaken bij hem, anders val ik wel door de mand Clown

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:18

Zonet heerlijk een bosrit gemaakt met Ukkie. Lovers
Echt heerlijk. Lachen
Bos voor je alleen, en een pony die de oortjes strak naar oren heeft en het super vind.
Lovers

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:19

giloni: ik hoop dat ik snel ook weer t bos inkan...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:20

Hoezo kan dat niet dan? Bloos

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:24

dazen...
en stroomdraad..
en een paard da mij nog niet gezellig genoeg vind om alleen mee t bos in te gaan

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:26

Hmm. Hier in het bos zijn normaal ook heel erg veel dazen. Maar nu heb ik er maar 2 doodgemept..
Ging trouwens even langs de heide, mag eigenlijk niet Bloos
Maar ze vond zo'n klaphekje heel eng, ze was echt superbang..
Vond het wel zielig.. Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 20:50

Laquinta vrijdag in de training. Foto's van CD, Altos en SGWOllie volgen nog, zijn er maar een paar.

viewtopic.php?f=10&t=637565

verder heb ik een barstende koppijn, na een hectisch weekend, met oa mijn eerste springwedstrijd met Laquinta. Zowel het oefenparcours als het B 4 balken en toch dik tevreden omdat hij zich wel fijn liet rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:57

Leuke foto's CD. Vooral de enalaatste over die haag.

Balen Gomir. Enig idee waarom hij stopte?

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:59

He bakkie Gomir Boos! Niet leuk van Ot! Stout paard! (weet jij of Sonja is gestart trouwens?) Gefeli met Marco!

Leuke foto's allemaal! Volgens mij is iedereen ook wel zo'n beetje klaar voor Vlietlanden! Ja

Ben net 'verhuist' mijn god wat een gedoe! Lig nu op een matrasja op de vloer in een lege kamer.. echt heel camping-like
Maar goed, mn appartementje word heel gaaf!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:01

Eerste rondje echt geen flauw idee, ging er ook bijna af(krijg net foto's van iemand en dat scheelde echt maar heel weinig Nagelbijten / Gniffelen )
Tweede rondje begon hij naar een toe al een uitweg te zoeken en won ik het gewoon niet meer. Na die paar tikken was ik stuur en rem kwijt en toen werd ik zelf ook te onzeker.

Maar waarom hij ineens weer zo stopt zou ik echt niet weten Begon er net weer vertrouwen in te krijgen en ik ben eindelijk een beetje over mijn 'eng, hoog en gevaarlijk'-gevoel heen Clown

Leuke foto's Lielle!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:03

Anthea: Jammer van je proef..
TD: Mooi dat je tevreden bent!
PC: Zo lijkt me ook nog wel eens gaaf om te doen! Maar ik snap er niks van Knipoog
Giloni: Mooi dat je bosrit lekker ging..

Dazen? Hebben ze die ook op texel :S Knipoog
Onide: Wat leuk, heb je nog foto’s Lachen en agh dat bed zal snel komen Knipoog
Gomir: wel balen Boos!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:07

jammer Gomir...fotos van Marleen? Tong uitsteken zien? Knipoog

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:23

Hei en oja Knipoog Ik ga de 26e misschien posten in dijksgatbos Haha! ken ik ze allemaal voorbij zien komen Haha! Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 06:21

Jammer van je wedstrijd gomir Ach gut

Pina, klinkt goed, je endurance debuut. Klinkt of er een vervolg gaat komen..... Haha!

CD en Lielle, mooie foto's!

Anthea, jammer van je proeven, best frustrerend als het losrijden zo fijn gaat.

TD en Lielle, fijn dat jullie fijn wedstrijdgereden hebben!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 06:24

He was ik toch bijna eerst, maar was even naar Lielle dr foto's aan het kijken!
En het regent weer pijpestelen hier! Hoeveel regen kan een terrein hebben? Zie het er nog wel weer van komen dat mn debuut zoals gebruikelijk weer uitgesteld gaat worden...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:21

Talida schreef:
He was ik toch bijna eerst, maar was even naar Lielle dr foto's aan het kijken!
En het regent weer pijpestelen hier! Hoeveel regen kan een terrein hebben? Zie het er nog wel weer van komen dat mn debuut zoals gebruikelijk weer uitgesteld gaat worden...

hee joh pessimist, doe eens normaal Clown
Maar tot nu toe ligt het terrein er prima bij, omdat het gras nu zo snel groeit kan het terrein veel regen hebben. Maar het zou wel fijn zijn als het een paar dagen voor de wedstrijd wat droger wordt.....

Wij hebben afgelopen weekend trouwens bijna geen regen gehad, maar vandaag zullen we er vast niet aan kunnen ontkomen.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:21

TD:als je gevoel maar goed is !!
CD:Hele mooie foto's
Lielle:hoe oud is je 'verzorgpaard'?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 07:21

hoe is het met die van jou MJ?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:22

Ja, loopt Os weer goed?
Pablo ook geen pijn in zn buik meer?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:29

Os liep donderdag en vrijdag al rad aan de hand. Zaterdag en zondag een stap/draf buitenritje gemaakt en dat was ook goed. Dus vandaag gaat mijn zus weer even in de bak rijden. Is dat ook goed, dan heb ik er wel weer vertrouwen in!