[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:00

Haha she's mine :D
Maar vind ze ook wel goed in elkaar steken, eigenlijk een kopie van vader, gelukkig want qua exterieur is Fi nu niet van de beste :P
En nuchter he, had ze gisteren te lang gebonden en ze was met haar hoofd onder de koord geraakt, dus ze doet haar hoofd omhoog en hangt haar eigen ver op. Een ander zou beginnen panikeren, zij ontspant en wacht tot ik haar bevrijd... Echt wel mijn type, want ik word zot van dominante paarden of paarden die panikeren van de minste scheet...

Heb vandaag dressuur gejureerd, gelukkig in jury hokje dus geen last van het weer, maar heb enkele verzopen kippen in de ring gehad :)

Ben ook benieuwd voor volgende week! Ik moet op vrijdag alleen met de camion vertrekken dus hopelijk geen te slecht weer!

Florence: jammer van het resultaat, net niet, maar toch al beter dan je voorgaande jaren :P

PP: wanneer vertrek je naar sopot? Welk weer geven ze daar?
Heb jij nog iets op de planning voor jezelf?

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:38

heel leuk die drie jaar van jou Antonius. is ook volledig mijn type :) ik hoop dat mijn veulen ook wat relaxer wordt dan mijn merrie want die panikeert inderdaad vaak als een scheet verkeerd zit ;)

wij vertrekken ook op vrijdag normaal gezien.
ik hoop dat het niet te slecht weer is in elk geval :) koud mag het zijn maar liefst niet te veel regen :(.

ik neem in elk geval ook mijn foto toestel mee als ik jullie herken of als je jullie nummers kunnen geven dan let ik er wel op dat ik enkel foto's maak :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 07:43

Ik vind het daar meestal kouder als hier. Het is zi een open vlakte, als het daar waait ist bibberen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:21

Ze geven geen te goed weer voorloig :7. Maar het kan nog veranderen!

Toch proficiat met het resultaat Florence! Jammer van de balk, maar derest van het seizoen was wel top ;).

Ik weet nog niet precies wanneer we vertrekken. Ze geven daar beetje hetzelde als hier, ook wisselvallig en koud.

Het volgende op de planning is jumping half mei hier op de manege en dan de week erna mss naar chap.elle aux Sab.ots. Maar ik ben nog niet zeker. Ik heb geen zin om alleen te gaan, tis toch een 130 km rijden. Ik zoek nog een slachtoffer die mij wil vergezellen :D. En anders is volgende cross pas Merk.splas :\.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:09

Voor degene die volgend weekend naar Marchin gaan: ik hoop dat jullie niet in een tentje slapen?
Het was gisteren zoooo koud! Echt had mijn winterkledij aan maar had het nog steeds koud. Ik ben dan ook lekker verkouden nu :brr:

Hoe groot is jouw 3jaarse Antionius? Ze ziet er al erg afgewerkt uit, tis een knap dingske :)

Wat leuk dat er een grote piste komt op de hippodroom! zou die al klaar zijn voor Nokere? Anders kunnen we daarop dressuren ipv op het gras.

@Aldislamp: hoe is het bij jou gegaan? Heb geen idee hoe jij eruit ziet dus een fototje voor de volgende keer zou misschien wel handig zijn :j

@Prietpraat: Merksplas valt toch pas in oktober? of ben ik nu in de war met de lrv cross daar?

De prijzen waren in Minderhout niet om over naar huis te schrijven... Ik kreeg zo'n ouderwetse elastische dekensingel dat ik never nooit gebruik. Gelukkige nog een mooie medaille en een leuke foto aan overgehouden. Ferro was overigens in de ereronde een bommetje, de cross hing duidelijk niet in zijn benen. Maar ja ze gaven eerst alle prijswinnaars (8 per reeks) hun prijs en dan een ereronde met z'n alle. Je raadt het al... het was chaos!
Afbeelding
Sorry voor de vele foto's die ik telkens met jullie deel

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:01

Mooie foto florence, en proficiat! niet erg hoor foto's kijken we graag. En soms krijgen we inderdaad prijzen waarbij ik ook wel eens denk van hmmm...okeeee....leuk...maar daar heb je het meegehad.
Maar ja...prijs is prijs zeg ik maar altijd.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:06

Stoere foto Florence!! Echt gaaf! Ik vind dat leuk hoor, fotootjes kijken!!
In VLP vind ik de prijzen meestal nog wel ok, geldprijs ja, dat zijn ze verplicht, maar de naturaprijzen zijn bv in Tongeren en Genk echt wel de moeite.

Mijn 3-jaarke is nu 1m63 maar ze staat nog redelijk overbouwd, ze wordt ook pas 3 eind juli, dus ze zal nog wel een stukje groeien. Fiona is maar 1m60 dus ben blij dat ze daar in ieder geval vlot over gaat.

Er is overigens van het vlp nog een cross in merksplas in augustus dacht ik.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:18

Ik denk dat Merksplas net na arville is dat is dan het tweede weekend van juli :-)

Is fiona maar 1m60? Wow dat zou je ook nie zeggen als je ze ziet lopen :-)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:28

Nee, inderdaad! Ben je dat wel zeker Antonius?? :)
Colorado is ook maar 1m63 en Iskander is net ietsje kleiner... ik hoop zo hard dat hij nog de 1m65 haalt. Maar ze groeien tot hun 5 jaar normaal.
Ferro is 1m70 ongeveer, maar ook vrij fors gebouwd dus dat is meer dan voldoende voor mij! Gisteren tijdens het inrijden weer wat rodeobokjes cadeau gekregen en dan is het toch echt een ferme spierbundel voor mij.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:05

Niemand kan dat geloven, maar ze meet echt maar 1m60 :D
Voor mezelf vind ik dat op zich wel voldoende, maar 1m65 is wel commerciëler, en je weet nooit wat de toekomst brengt dus...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:06

Moohh, ze was kleiner dan Shuddy! (Hij was 1m62) Lijkt idd niet zo hehe. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:10

Ja mijne is ook 163 :p zo zie je maar klein maar dapper ;-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:17

En oh ja, gisteren meer te weten gekomen over Hinde. Ze is helemaal geen 3,5. Ze is sinds 2 dagen al 6!! :+ :+ (23/04/2010) Nikske rustig opgroeien enzoverder deze zomer. :+ We gaan ze aan het werk zetten, ze heeft al genoeg kunnen uitgroeien. :P De tijd ging te snel blijkbaar voor de eigenaar, hij hield dat niet zo echt bij. :P

Haar naam op de papieren is K*oning's Hinde. Already a real queen! <<) :D (Vader is K*onig Shuffle, moeder H*incapie, rarara van waar komt de inspiratie. :P )

Beetje familie ook van Shuddy, ook N*orthern Dancer in 't bloed. Wel veel minder, bij Shuddy kwam het meer voor. Ook zie ik bij Hinde B*old Ruler terug, topvererver. Vader van oa S*ecretariat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:54

Icaro is 1m65 en ik had de indruk dat die kleiner was dan Fi toen ik daar in Gavere naast stond :+ De mijne is wel compact gebouwd, hij heeft maar een 185 in dekenmaat.
Wolk, de nieuwe, is 1m71 en daarmee vergeleken een slagschip. Voor mij dan toch.

Hanne, jij weet wat doen dan vanaf nu :p Lekker rustig aan beginnen opbouwen en knallen volgend jaar!

Antonius, als je een schrijver nodig hebt geef je maar een seintje. Icaro is blijven doorgroeien tot vorig jaar en is nu aan het "uitzetten". Hij is van eind augustus en ik merk toch verschil tov paarden die van vroeg in het jaar zijn. Zijn groeistuipen zijn meestal pas halfweg de zomer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:10

Niemand gelooft mij dat canch maar 153 is :P Tot ze er naast staan :D.

Ik vind 165 ideaal :). 170 vind ik al te groot eigenlijk :P.
Leuke foto florence! Begin juli, de week na arvill.e is het idd merkspl.as van de VLP.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:58

Wooow Chanch is bijna een pony???
Hoe groot ben je zelf? Heb haar nog niet in het echt gezien maar op foto's zou je haar wel 1m60 schatten.

Ik zou graag mijn L debuut maken in het vlp omdat ik de indruk heb dat de cross daar toch een tikkeltje properder is gebouwd. Waar lijkt jullie dit het best, M.erksplas of N.okere?
Beide eventings vallen samen met een tornooi van het lrv en aangezien ik maar 1 tornooi wil laten vallen moet ik kiezen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:00

Aruba is 1m70 en ik ook dus ik vind dat echt ideaal!

Ik moet in een tentje slapen in Marchin. Daar zie ik al tegenop, maar we slapen wel met 4 in de tent dus we kunnen dicht bij elkaar liggen!

Merksplas is inderdaad 10 juli en het is daar BK van junioren dus dit is het eerste BK dat ik eens kan meerijden!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:25

Is aruba 170? dat zou dan ook weer niet zeggen ik had ze 163 geschat :D.

Nokere is wel de mooiste cross, maar dan ook wel weer de pittigste, althans omdaar om uw overgang te maken. Merksplas is op 1 dag, nokere 2.

Ja ze is echt inimie :+. Ikzelf ben 173 :P. Maar canch is redelijk 'fors' gebouwd, tis geen smalleke. En ze is wel goed in proportie gebouwd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:29

Haha Canch en Aruba allebei al int echt dichtbij gezien, de stokmaat verschiet ik er niet van. :P
Maar Canch kan wel groot lijken hé, hoe ze omhoog kan gaan. :+

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:31

En ik heb al helemaal de uk van jullie allemaal (1m43 max, met ijzers :+ ). Niet de beste combi met 1m74 maar ach, we amuseren ons wel :Y) en hij wordt ook vaak groter geschat omdat hij heel fors is. Dekenmaat meestal 185, 175 steekt zijn kont eruit. Ik zeg altijd dat ze er gewoon te korte pootjes onder gemonteerd hebben ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:46

@Florence: Nokere is echt een supermooie wedstrijd, maar ik vind dit samen met Tongeren toch wel 1 van de zwaarste van het seizoen, allemaal redelijk aan de maat, toch wat combinaties erin, behoorlijk wat bochten dus moeilijk voor de tijd... Als overgang zou ik dan zeker Merksplas kiezen, ik heb daar al M gereden en die vond ik in de M reeks heel goed te doen.
Heb je trouwens ook VLP licentie of enkel LRV? Want Merksplas op 1 dag dus mss snel volzet, en Nokere sowieso heel populaire wedstrijd, weet niet of je zou kunnen starten met een LRV licentie?

Canch vind ik trouwens een superknappe, vind ik gewoon heel goed in elkaar steken.

Aruba en Pieter nog niet van dicht gezien :)

Oei Winnie in het tentje zal het frisjes zijn :brr: ben blij dat ik in de camion slaap, moet alleen nog checken of ik genoeg benzine in de generator heb, ziet dat de elektriciteit op de camping Waalse normen hanteert... ;) Zal mij er maar op voorzien!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 16:25

Wel een toffe foto van Minderhout! Hoe was de cross? Ik zag sommige niet gestart waren ivm ondergrond?
Ik heb die van PP wel al geaien en verschoot ook dat ze zo klein was, maar ze heeft wel het karakter van ne grote :P

Ik dacht dat die can u grote zou aijn Anthonius!
Winnie had ik al voorbij zien komen in Waregem, dacht wel dat dat niet zo een kleintje zou zijn.

Blitz is denk ik 165, vind hem groot genoeg.

Ik zou eerder Merksplas kiezen dan Nokere voor een overgang, vind Merksplas toch wel gemakkelijker

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:39

Bij deze is de keuze voor Merksplas gemaakt :) heb een lrv licentie dus hoop dat ze me niet gaan schrappen.
Het springen is daar op gras zeker? Ik hoop enkel maar dat ik hem tijdig in conditie krijg na de examens. Ik heb 16 juni mijn laatste examen maar daarna nog eindwerkverdidiging etc. Is Merksplas een lange cross?

De bodem in Minderhout lag goed hoor in de cross! Was echt een hele leuke maar pittige cross. Veel weigeringen op een domme haag met witte borstels die bovenop de berg stond net naast het pad. Daar moest ikzelf ook echt rijden. En de watercombinatie was heel leuk aan het meertje, erin springen over boomstam, draaien en het eilandje op, een hindernis nemen en weer het water in. Lijkt me raar om daar niet te starten omwille van de bodem die echt heel goed lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:10

Ah da's waar, er zijn er een paar gestart van onze club dit weekend! Weet alleen de resultaten niet. Straks eens opzoeken.

Ik had Fiona veel groter geschat. Canch vind ik een ideale maat om zonder trapje op te geraken :p klein en korte pootjes hierzo... maar klopt, als je ernaast staat toont ze wel groter dan 153.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:23

Hinde ziet er ook groot uit maar dat is gewoon de lange benen en haar ranke lijf denk ik. :P