[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:12

@bvw: succes in brabant!
@ noor/jer: zijn er klaar voor!
@ TG: vos thuis, nieuw halster... op naar de concoursen!
@ warm water...., koud bier smaakt mij dan beter :P
@ danielle: niet best te passe....

net op de johnson gezeten!! paar keer op en af en paar rondjes gestapt/gedraafd toen pa d'r aan't touw had. was braaf, morgen wellicht volgende stap en los in de grote bak!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:36

Kan ik me ook gezellig melden hier? :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:40

Noor, ja hoor! Weet alleen niet waar de hoofdpijn toch vandaan komt, en door de hoofdpijn constant moe en zo gaat het door.
Jeroen fijn dat de johnson het goed doet!

pfff de trein zat echt bomvol! Nog nooit meegemaakt. Die van het vorige half uur was kapot. We moesten ons er in proppen en heel wat mensen konden zelfs niet mee. (kleine syntus trein)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:50

Omg, onze aerobics outfit is af _O-
Wat een verschrikkelijke winkel is de primark trouwens.... Wel een paar leuke dingen gezien (met name bikinis en shirts) maar de rest, de rij voor de kassa's en paskamers en de hoeveelheid in een vak gestouwd :n

Noor, gaaf dat Jer zo goed ging!
Weule, dat is dynola, toch? Dat filmpje van fb was veelbelovend :D
Snoek, hoe gaat het met denzel?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:01

@ mootje: inderdaad Dynola M :P, aka de johnson... :P
@ mootje: ik verwacht wel een foto natuurlijk :P
@ danielle: syntus.. pffff, nog trauma's van...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:08

texelse schreef:
@weule, dan koken ze het, en moet ik weer blazen. En sommige slimmerikken hangen er alvast een theezakje in. Maar dat lust ik ook hoor, alleen als ik echt dorst heb, dan heb ik liever een groot glas (warm) water.
@TG Lekker Vosje (of jezelf??) verwennen met een nieuw halster
@Bvw veel plezier bij je vriendje.
@suikermeisje: niet eraf kukelen he?
@wiewashetookalweer: Lekker een weekendje hotellen en naar Anouk! Veel plezier.

Nee is goed gekomen haha!

Het is vreemd...
We hebben van de zomer een shet van 1,15 gekregen. Mamsie wilde graag grotere pony om te mennen en kon deze haflinger die we nu hebben (merrie, 4 jaar met papier 1,46 ongeveer) ruilen. Dus dat hebben we gedaan, van beide kanten sprak het erg aan.
Maar nu is mijn moeder 3 maanden met haf bezig. Beetje eigenwijs eigen willetje. Maar ik heb er nu 5x opgezeten. Maar er is dus gezegd: Ze kan nog niets, niets mee gedaan. Geen zadel. paar keer een hoofdstel omgehad.
Zij hebben het beestje zelf een jaar geleden gekocht.
Maar het rijden gaat top. Beessie luistert al helemaal naar het sturen, kan contact houden met de mond, is al aan het been. Loopt een volte zonder naar buiten te vallen en loopt gewoon lekker vlot door de bak heen. Alleen het eigenwijze is er nog niet uit. Maar ik geloof dus niet dat er niets mee gedaan is, dat kan bijna niet. Ik heb al heel wat pony's en paarden ingereden en is nog nooit zo snel gegaan. (Ga pas stapje verder als paard aangeeft dat het kan) En met deze kan ik dus al gewoon een volte galopperen etc. :?
Ik denk dus dat Of de oude eigenaar liegt, of dat ze al op haar 2e is ingereden. Daarna heeft ze gelukkig wel veel rust gehad... maar vind het erg vreemd.
Wilde het even kwijt, misschien dat jullie een andere blik erop hebben?

Karen: Fijn dat je paardje weer thuis is!
hoefde je niet direct af te rekenen?
een nieuw halster is altijd leuk.
Hoe gaat het eigenlijk nou met hem? Kan hij weer een beetje lopen op 4 benen?

danielle: doe je een cursus hoefsmid oid?
balen van je hoofdpijn :(:)

bianca: fijn dat je mamsie de paarden doet :j maak er wat van in braboland

Joyce: wat mij betreft ben je welkom hoor :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:18

Dat is wel apart inderdaad Suikermeisje. Of het is echt een super talent :D . Maar dat kan haast niet bij een Haflinger.... duikt weg.

Joyce, welkom hier bij de kleppers. Misschien leuk als je je even voorstelt?

Texelse: is het rare geluid weggebleven?
Danielle zit in ernstig drukke trein gepropt.

Ik heb van de week echt veel te veel getypt. Heb pijn in mijn armen -O- . Ik ga dus proberen een tijdje weg te blijven hier!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:28

hoi hoi
@ Mirthe wat fijn dat je je armbandje weer hebt gevonden!
@ Henny mijn jack komt op bed als Geert er smorgens uit gaat :) vind ik zooo gezellig.
@ TG fijn dat Vos weer thuis is. En dat alles getekend is bij de bank. Rekening zal idd wel niet grappig zijn. Moest je direct betalen?
@ Lielle beterschap
@ Texelse wat naar dat je je hondje ''hoort'' kan niet natuurlijk maar dan nog is het naar. Gadver warm water drinken, ik drink alleen maar koud water als ik al water drink
@ BVW feestjes zijn toch gezellig???
@ Danielle wat balen van je hoofdpijn, doe je teveel?
@ Joyce welkom

Ik mocht van mijn lieve bedrijfsleider om 17.00 al weg! Zooo blij mee. Geert is nu (heel fout i know) broodje shoarma aan het maken :9

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:34

Fout, maar wel lekker Marijke!

Hoop het er op cc uit te kunnen te kunnen rijden ja.. We zien wel ;-) vlieg weer verder!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:38

Wat een hoop verhalen hier er weer bij zeg!
Ik ben een beetje te druk geweest om hier te reageren, maar met Denzel gaat het goed. Ik heb hem gisteren in de buitenbak gereden. Daar was ie nog niet geweest, en bij de oude eigenaren hadden ze alleen een binnenbak. Eerst twee rondjes aan de hand door de bak gestapt, toen erop. Hij was braaf :) Nog wel gauw afgeleid door alles en nog wat, maar super braaf! Het is echt een heerlijk paard! Vandaag alleen lekker gepoetst en heeft natuurlijk in de paddock gespeeld. Heb hem goed geknuffeld, want ik moet hem nu een week missen. Ik ga namelijk vannacht op wintersport!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:40

Veel plezier, Shanouk!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:40

@ Danielle sterkte met je hoofdpijn en stoer dat het beslaan gelukt is!
@ MM heerlijk vind ik het! Nooit koude voeten :P
@ Suikermeisje oude eigenaar gelogen?? Hoop ik!
Of super talent ;)

Over warm water drinken! Vind het koud lekkerder! Doe wel altijd mijn mond spoelen na het poetsen met koud water!

Vandaag heerlijk gedressuurd! Max liep top!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:46

Effe snel: Fijne vakantie Snoek!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:53

Super dat vossie weer thuis is Karen!! Hoe is het verder met hem?
Hele fijne vakantie Snoek!
Beterschap Danielle. :)

Las dit net op de site van de sectorraad:
Al enkele dagen geen nieuwe bevestigingen van Rhinopneumonie

ERMELO – Vandaag zijn ongeveer 30 laboratoriumuitslagen bekend geworden van monsters welke onderzocht zijn op de aanwezigheid van Rhinopneumonie. Er zijn geen nieuwe bevestigingen van Rhinopneumonie geconstateerd.

Tot op heden is op drie bedrijven de neurologische vorm van Rhinopneumonie bevestigd, te weten in Heumen, Berg en Dal en in Woubrugge. De behandelend dierenarts van de bedrijven in Heumen en Berg en Dal heeft verklaard dat de paarden op die bedrijven met klinische verschijnselen, weliswaar langzaam, herstellende zijn.

Wel is in Duitsland, vijftien kilometer over de grens met Nederland bij Aken, een ouder paard met verminderde weerstand ziek geworden en vervolgens geëuthanaseerd. Door middel van laboratoriumtesten is vastgesteld dat er sprake was vanRhinopneumonie. Het betreffende paard is recentelijk niet in Nederland geweest. "De overige honderd paarden op hetzelfde bedrijf vertonen geen ziekteverschijnselen”, aldus de behandelend dierenarts uit Duitsland.

Rhinopneumonie is endemisch aanwezig in Europa en steekt jaarlijks wel ergens in Nederland de kop op. De omvang blijft meestal beperkt en normaal gesproken is het virus na een paar weken weer onder controle. Rhinopneumonie infecties (Equine HerpesVirus - EHV) kunnen bij het paard griepachtige verschijnselen, abortus of neurologische verschijnselen (ataxie of verlamming) veroorzaken. Paarden herstellen meestal volledig van de luchtweginfectie. De neurologische vorm geeft soms wel ernstige problemen. Besmetting vindt plaats via de luchtwegen. Voorkomen van contact is de belangrijkste preventieve maatregel.

In de Sectoragenda infectieuze ziekten paard stelt de Sectorraad Paarden (SRP) dat Rhinopneumonie, hoe vervelend ook, wordt gezien als normaal bedrijfs- en/of ondernemersrisico. Het beleid is vooral gericht op voorlichting en het voorkomen van onnodig risico contact tussen paarden en in sommige gevallen verplicht vaccineren. Bezoeken aan de hoefsmid en de dierenarts en dergelijke kunnen doorgang vinden mits hygiëne in acht genomen wordt. Bij twijfel raadpleeg eerst uw dierenarts.

Voorzichtig een *\o/* voor Chaam!

Vandaag heerlijk door het bos gegaloppeerd. Goed begin van het weekend! Ga morgen shoppen en naar Project X en zondag wil ik eigenlijk wat dingen in de wei zetten om beetje te springen. Lekker weekend dus!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:54

Shanouk veel plezier!
Suikermeisje vreemd, klinkt idd wel alsof hij al wat kende! En doe geen cursus, is een vak bij mijn opleiding, gewoon zomaar. :)
Marijke fijn dat je eerder weg mocht! Ik doe al zo min mogelijk en ga op tijd naar bed, daar kan het niet aan liggen..
Mo fotoooo!!

Heb mijn treinrit overleeft. Wat een ellende zeg..
Was ook nog een super warm, niet zo gek als je met zoveel zit en dan de verwarming nog aan.
Het mooie was....We hadden ons er wel ingepropt, maar bij de volgende halte kon iedereen er bijna niet meer uit komen. :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:56

Ah dat is een mooi bericht, hopelijk kunnen we binnenkort allemaal weer van start :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:04

Leliaardje schreef:
Dat is wel apart inderdaad Suikermeisje. Of het is echt een super talent :D . Maar dat kan haast niet bij een Haflinger.... duikt weg.

Joyce, welkom hier bij de kleppers. Misschien leuk als je je even voorstelt?

Texelse: is het rare geluid weggebleven?
Danielle zit in ernstig drukke trein gepropt.

Ik heb van de week echt veel te veel getypt. Heb pijn in mijn armen -O- . Ik ga dus proberen een tijdje weg te blijven hier!

Haha wij hebben niets met haflingers hoor, dus voel me niet beledigt.
het is voor een haflinger wel echt een gaaf beestje , geeft ook erg makkelijk na, goede stelling.. dus het is echt best wel apart.
Denk wel dat het een goede sportpony zou zijn, maar dat ze zo snel alles zou leren, kan haast niet :+

@snoekiej: veel plezier op wintersport en fijn dat het zo lekker gaat met denzel :j

@Henny, ja maar het is een manege en ze heeft voornamelijk met kudde shetten op de wei gestaan... vind het dus erg vreemd..

@Danielle: wel leuk denk ik zeg!
en het lijkt idd zo simpel maar zal vies tegen vallen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:06

Ik ben even helemaal niet bij maar ik ga nu mijn best doen om het weer bij te houden.

En leliaardje de haf die in mijn profiel staat dat is wel echt een superfijn beestje. Altijd werken, goede gangen, goede springtechniek, behoorlijk vermogen en gaat overal over heen. Haar in paardenvorm (en dan graag betaalbaar) wordt mijn volgende paard ( en nee het kleurtje hoeft dan niet eens)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:07

Danielle, Foto komt na de vakantie :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:08

@Leliaardje: geluid niet meer gehoord... nou maar hopen dat het vannacht ook weg blijft...
@Shanouk: super dat Denzel het zo lekker oppakt allemaal, en heel veel plezier op de wintersport.
@Noor: vlieg ze.

Ik ben het verder kwijt..... sorry, heb maar 1 scherm open, en spring nu eerst snel onder de douche in een poging om wakker te blijven. Was vannacht 1.15 en de wekker op 6 u, en dat is voor een "bejaarde" een te korte nacht.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:08

Ik meld me even snel hier. Helaas momenteel topdrukte op mijn werk, dus ik mag (lees: moet) veel overwerken en ook op zaterdag werken. Ik heb even geen tijd om jullie bij te houden. Ik meld me weer hier als het weer ietsje rustiger is. :evaw:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:09

Snoek, fijne vakantie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:09

Sussie, Dat is veel werken :oo Hoe gaat het met je lichaam?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:10

Niet goed, maar ik heb weinig keus. Dit duurt net zo lang tot dat het weer helemaal mis gaat.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:10

Niet alleen voor een bejaarde :P

Heb lichtelijk een hekel gekregen aan haflingers, maar dat komt dan meer doordat ze vaak van die ....... eigenaren hebben :o