[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:58

Ja dan was jij dat idd!
Goh toevallig dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:02

Zo zie je maar! Altijd oppassen want je kan zomaar een onbekende bekende tegen het lijf lopen.... ;) :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:24

Benthe: Wat snel al! Spannend :)
PB: Fijn dat Hetje nu een goed zadel heeft!
Mistid: Hahaha :))

Ik heb een heerlijke chocoladetaart gemaakt vanmiddag :9 Zal morgen als ik weer in Enschede ben wel even een foto plaatsen!
Vanochtend Woll in de longeerbak laten rondrennen. Ze deed het verrassend braaf. Meestal is ze niet zo lief met longeren namelijk.. Was een beetje uit nood want was mijn zadelkast sleuteltje vergeten. Niet zo slim :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:34

Goeiiiiiemiddag!! :D

Waaahhhh vanmiddag gesprek gehad op de Cardiologie in het LUMC, wil daar heeel erg graag werken!! Was een leuk gesprek, goed gevoel bij.. maarja..er zijn ook nog wel 4 andere die het willen.. dus ik ga duimen. Eerst nog een dag meelopen :D .. Duimen jullie voor me mee? ;)

Gister was Wolin helemaal zeiknat geregend.. het arme dier :(:) ... toen ik haar riep, kwam ze achteruit naar me toe gelopen := .. dat ging niet werken, had ze zelf door.. dus het was een vliegensvlugge ommedraai en in volle draf, met haar kop helemaal omlaag tegen de regen in, naar het hek toe!! Brrrrrrr.... ze was door en door nat (en koud!!). Wolin heeft namelijk amper vacht :\ .. Na twee uur met haar NewMarket deken op, lekkere dikke fleece, werd ze weer wat warmer.. lekker extra gevoerd en is ze vanmorgen met regendekentje het land op gegaan en ze kwam stukken beter van het land af :) .. Ik riep haar en al bokkend en in volle galop kwam ze aan.. <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:16

Zo, dankzij Billy contact gehad met de man van point two. Komt donderdag hem waarschijnlijk bij ons thuis showen. (dus als meer mensen nieuwsgierig zijn ;) )
Gaat helaas niet een roze modelletje worden. 120,- extra voor een kleurtje is ons net wat te gortig.

Vief: Fotooooo :Y)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:42

Ik wou vanmiddag ook Badminton kijken op de BBC maar ze zonden op BBC2 hetzelfde uit als op BBC1 :( Beetje jammer, want ik wou het graag even zien. Maar woensdag komt Kentucky op Eurosport, dus dan moet ik dan maar zien.

Rowo: Gefeliciteerd! Wat een leuk veulentje :D
Hilde: Ook al zo'n leuk veulentje!!
TG: Gefeliciteerd met je 4e plek
Lotte: Fijn dat het gesprek goed ging. Ik zal voor je duimen :D
Vief: Klinkt heerlijk hahaha, zo smaakte die vast ook :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:02

Ik heb wel gekeken op BBC 2 vanaf 1330 en net een samenvatting van het springen. Jammer van het balkje van Mary King. Vond het wel leuk om te zien dat 2 17 jarige paarden in de top 5 staan!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:11

Ik heb het helaas niet kunnen zien.

Hmmm, zat net te denken om nog Mont-le-Soie op te geven in België. Is alleen 4 uur rijden met trailer.... Wordt me toch wat te gek voor een cross.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:28

Goede avond!!

Vind zelf ook de air jacket erg duur!!
Pb wel mooi dat je zadel toch paste!
Ik heb ook hulsebos dressuur zadel en ben er heeeel erg tevreden mee, en kwa service vind ik het wel mee vallen, vind het beter om te kijken wat ze met je zadel doen, dan dat ze hem mee nemen en in een winkel op vullen :? waar je paard er niet eens bij is.

Vief lekker :)

Zag ook 2 schattige veulens :9 :~
Benthe jeetje das wel snel zeg!!

Jammer heb oook BBC gemist :(

Ga nu snel slapen, ben gebroken.. :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:27

Ik ben weer terug van de lezing keuringsklaar maken. Was heel leuk en interessant! Paul van Rijswijk (van de Gerdine Hoeve) gaf de clinic. Na de theorie liet hij alles nog in de praktijk zien, dus scheren van de benen, oren, staart, gezicht, vlechten. Een paard longeren en twee paarden voorbrengen. Ik was vooral onder de indruk van het zusje van Vorstin, Comtesse. Die liet zich heel goed zien en leek weer sprekend.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:38

Goedenavond.

WL: Fijn dat ze het met regendeken wel naar haar zin had op het land, dus ze mogen bij jullie gewoon buite staan bij dit weer?
Pb: 4 uur is inderdaad wel heel ver voor een cross. Fijn dat het zadel mooi aangepast is op hetje en dat je geen nieuwe hoeft, springsingels zonder elastiek ken ik ook niet. Ik heb wel een normale singel zonder elastiek met Br-springflap eraan, en dat blijft echt prima zitten in zowel de cross als het springen, misschien dat dat een idee is? (alhoewel je zei dat je daar zelf slechte ervaring mee had).
Corien: Dat opvullen in een winkel vind ik ook altijd zo raar, dan mag je hem op komen halen en niemand die komt kijken of het zadel ook daadwerkelijk goed ligt, de meeste stalgenoten van mij zijn intussen na vele zadels uit wanhoop overgestapt op een Wow, maar over dat systeem heb ik ook zo mijn twijfels.
Shanouk: Interessant zo'n clinic, heb je ook keuringsplannen met Vorstin of was het gewoon voor de fun?

Ik zit ook erg te twijfelen, ik heb 2 zadels en ze liggen eigenlijk prima, al mijn instructeurs hebben tot nog toe gezegd dat zowel het veelzijdigheid als de dressuur "prima" ligt. Maar nu gebruik ik ze al 2 jaar, ze zijn nooit aangemeten maar waren gewoon twee zadels die we nog hadden liggen en goed op Bam lagen. Paard heeft inmiddels een stuk meer spieren en vet om zijn lijf, dus ik denk dat ze misschien wel beter zouden kunnen liggen als dat ze nu doen.
Ik wil ze dusgraag een keer na laten kijken door een zadelmaker, van Rijs komt over een maand dus ik wil hem laten kijken naar hoe ze liggen, maar ik denk niet dat die man iets aan mijn zadels wil laten veranderen :+ . Omdat ik zoveel slechte ervaringen met hem, en dan voornamelijk met het opvullen van zadels, van dichtbij heb meegemaakt (ook wel goede, maar de meerderheid was negatief ;) ).
Wie vinden jullie nou goede zadelmaker in de regio Zuid Holland die de zadels die ik al heb zou kunnen aanpassen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:45

Ik zou echt van Rijs niet bij mijn zadels willen :n Wat een prutser is dat! Godfried (die PB en TG oa ook hebben) vind ik een hele fijne zadelmaker! Ik ben trouwens vorig jaar met Vorstin naar de keuring geweest. Ze is toen wel opgenomen, maar geen ster geworden. Wie weet gaan we nog eens als ze een sportpredikaat heeft, maar eerder denk ik niet. Ze laat zich los gewoon niet zo goed zien. Als ze al sport zijn dan kijken ze er toch wat makkelijker naar.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 02:04

Shanouk, als ik het me goed meen te herinneren heeft hij jou toch ook die slecht passende zadels van vorig jaar aangemeten?
Zo ken ik er nog een heleboel die bij hem een zadel speciaal hebben laten aanmeten, vervolgens licht het niet goed, mogen ze het zadel niet teruggeven maar alleen inruilen voor een nieuwe, en laat dat nou altijd net een van de duurste zijn waartegen ze in kunnen ruilen, waardoor ze dus nog een keer geld bij mogen leggen, voor een zadel wat dan alsnog niet goed ligt :roll: .

Ik ken ook wel een paar mensen die wel tevreden zijn, maar dat is maar een handjevol vergeleken met de ontevreden mensen. Heeft die Godfried ook een site of iets?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:45

Godfried zijn site is nog in ontwikkeling, maar hij is echt een topper. Komt ook op alle grote stallen. Hij vult op in zijn bus met het paard ernaast. Gisteren is hij alleen al een kwartier aan het kijken geweest naar Hetje over hoe alles precies lag.

Als je wilt kan ik je zijn nummer geven.

Overigens wel leuk was dat mijn dressuurzadel wat ik vorig jaar heb gekocht via internet (passier optimum) en een beetje inschattend met de paarden in mijn hoofd had gekozen veruit het beste lag van al mijn zadels die waren gekocht met uitgebreid aanmeten. Ken ik de vorm van de ruggen van mijn paarden toch nog aardig :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:50

Goede morgen!

Evie zulk soort praktijken ken ik dus ook ;)
Ja bij mij op stal hebben 2 een wow, toch vind ik het wel mooie en lekker uit ziende zadels. Tis en blijft moeilijk zo veel mensen zo veel wensen ;)

Kon toch net niet uit me bed komen :=
Vanavond niet te laat, en morgen maar uitslapen :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:53

Wow is echt een verschrikking vind ik. Heb er wel mee gereden en ken meerdere mensen die in volle overtuiging zo'n zadel namen en binnen jaar er gillend gek van af wilden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:59

Ja zo heeft ieder wat idd ;)
Vond het opzich niet verkeerd zitten hoor een wow :)

Geef mij me eigenzadeltje maar :)
Ik ga richting werk :wave:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:11

Goedemorgen!

Ik heb gisteravond ook nog naar zadels gekeken. Prestige springzadels ben ik geen fan van, terwijl dit het beste op mijn paard zou liggen. Butet zadels vind ik geweldig, maar op de amerikaanse site staat 'mijn' model voor 5100 dollar te koop. Dat vind ik echt too much!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:40

Goeiemoggel!!

Evie_Bandido schreef:
WL: Fijn dat ze het met regendeken wel naar haar zin had op het land, dus ze mogen bij jullie gewoon buite staan bij dit weer?

Bij ons wel hoor, van een beetje regen smelten ze niet, zeker niet met een regendek op. Voor het land is het ook niet zo erg aangezien er nog zat op staat en ze toch de hele dag staan te vreten. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ze door nattigheid niet het land op zijn gegaan..
Mo: dat is inderdaad wel héél prijzig.. Zou mij ook te gortig zijn. Ik heb recent een Seabiszadel gekocht (gekregen) en ben daar erg tevreden over. Zou er alleen nog een mooi 5puntsborsttuig bij willen een keer.

Wow-zadels heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk >;) . Mijn moeder heeft gister mijn Ainsley naar Ooteman gebracht om de kussens helemaal opnieuw te laten vullen. Is een behoorlijk gebruikt zadel, wel goed, maar de kussens begonnen wel hard te worden. In de tussentijd kan ik een Hulsebosch gebruiken, dus ben benieuwd. Vanavond even kijken hoe die ligt, anders heeft mijn instructrice nog eenzelfde Ainsley (pik ik die even in ;) ).

PB: zal vanavond even naar mijn Kieffer-singel kijken. Ben gister niet op stal geweest.
Evie: het is sowieso goed om je zadel met enige regelmaat te laten bekijken natuurlijk. Jer kwam als een sprietje en is nu ook een soort bodybuilder ;). Ik denk dat dit al zadel nummer 3 of 4 is dat erop ligt.
Snoek: leuk zo'n clinic. Als ik het goed begrijp, kun jij nu dus heel goed toiletteren. Zin in een dagje Noord-Holland? ;) Jer heeft nog een bos ontembare manen in de aanbieding :=

Oké, weer aan het werk.. Vanavond lekker rijden!
huizenjacht gaat trouwens de goede kant op :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:27

Ghehe idd Simmie! Volgens mij lagen we toen nogsteeds dubbel over het feit dat ik op mijn luchtbed ging liggen en sliep, en Marit en haar moeder tot kwart voor 4 iig wakker zijn geweest. Was ook zo moe, en dan had ik nog nieteens de cross gehad.
Idd niet zo slim Vief, om je sleuteltje te vergeten. Fijn dat ie wel braaf was met longeren! En ik ben natuurlijk heel benieuwd naar een foto van je taart :D
Tuurlijk duim ik voor je Lotte! Balen dat Wolin het zo koud had!
Zo, dat is idd duur voor een kleurtje erbij PB!
Woensdag wil ik ook graag zien Anthea, ik was gisteren te laks om naar beneden te lopen en de zender op te zoeken, omdat ik de cross toch al had gemist.
De clinic klinkt heel geslaagd Shanouk!
Opvullen in een winkel ligt denk ik aan de situatie. Wil je er gewoon nieuwe, dezelfde vulling in moet dat volgens mij geen probleem zijn. Wij moeten binnenkort ook een zadel laten doen, Yoeri zijn veelzijdigheidszadel. En ik moet eerlijk bekennen, ik heb nog nooit een zadelpasser echt thuis laten komen een zadel op maat laten maken :o . Het meeste zie en voel ik zelf wel, alle zadels die ik nu in gebruik heb liggen als een huis. Hebben wel meermaals een goede zadelpasser gevraagd op wedstrijd om er even naar te kijken, en die zei altijd dat het goed lag. Als hij zou zeggen dat het niet goed ligt wordt het ook zeker aangepast.
WOW heb ik nog geen ervaring mee, maar volgens mij wil ik daar ook geen ervaring mee krijgen :o
Dat zijn flinke prijzen Mo! Karin is hier dealer in Butet zadels, daar kun je ook contact mee opnemen. http://www.butetzadels.nl/
Fijn dat de huizenjacht de goeie kant op gaat Noor! Ik heb nog nooit van Seabis gehoord, ik ga even google-en.

Ik ga vandaag weer een poging doen om mijn spullen te verhuizen. Lukte gister niet, heb alleen wat kleren aan mijn zusje weggegeven. En wat in de wasmachine gepropt, maar de waspoeier was op :\ . Vind het zo ook wel prima op mijn nieuwe kamer, is er tenminste ook niet zoveel troep _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:30

Noor, Heb je een Seabis of een uit de Raymakers collectie? Wat zijn hier ongeveer de prijzen van? Fijn dat de huizenjacht de goede kant op gaat!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:38

Ik heb een Seabis. Raymakers paste niet goed op Jer. Prijs lag rond de € 1500,- geloof ik. Fijne zadels hoor! Ik kreeg toen nog 10% korting omdat het via mijn springinstructeur ging. :)
http://www.seabis.de

Ik heb eventueel het telefoonnummer van een Nederlandse dealer voor je.

Ik lieg: zadel paste wel, maar ik vond de Seabis zelf fijner zitten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:40

Ik hou het in gedachten! Prijs valt erg mee ivm sommige andere merken!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:45

Ik heb een Bates. Nieuwprijs iets van 1300euro kaal en ik ben er zeer over te spreken qua kwaliteit. T is geen echt A merk, maar het leer houdt zich goed.

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:52

Ik vind dat ook erg mooie zadels Noor!

Ik heb een superfijn zadel op Kino liggen van SP (Selleria Pugliese) helaas worden deze niet meer gemaakt, anders had ik er denk ik nog een bruine van bijgekocht. Tegenwoordig heet het ook Pioneer. Heb het zadel ooit gekregen van de buurman, die was blijven liggen uit de tijd dat hij nog pensionklanten had. Anders ging hij hem opbranden :? .