ja ik was ook al een tijdje aan het uitkijken wij zijn erg beperkt in plaats vandaar dat ik echt een opvouwbare wou bijna alles is opvouwbaar van ons :p haha
Oh ik ga ook eens gaan kijken in de kruidvat! zo'n bolderkar is zo handig.
Antonius
Geplaatst: 22-04-16 21:26
Sinds de vorige keer niet meer op de 3 jaar geraakt, dus vanavond mocht ze er nog eens aan geloven Super paard, aan de longe gestapt, gedraafd en gegaloppeerd, allemaal even braaf! Moeilijk in gang te steken, maar eens ze loopt, gaat ze voorruit Maar zo braaf... Gewoon op de wei, echt leuk
Fiona heeft nu trouwens een schuurplek op haar kont, dus ik vermoed idd de rui...
@antonius: wat flink! Die 3 jaarse zijn precies braver dan de oudere paarden. Iskander snapte het draven niet aan de longe als ik erop zat, kreeg hem ook niet in gang. Hij heeft inmiddels al zijn eerste drafjes en al 2 galopjes achter de rug los in de binnenpiste. Maandag en donderdag mag hij nog eens aan het werk en erna krijgt hij examenrust.
winnie10
Geplaatst: 22-04-16 22:27
Vanavond terug gereden met de wonden aan haar buik. Ik heb zonder stijgbeugels gereden en kilo's vaseline op mijn bot en paard gesmeerd. De wondjes zijn niet verergerd! De kleinste is zelf al bijna genezen. Na het rijden weer een dikke laag inotyol erop gedaan! Zo zag het eruit toen ze uit de wei kwam, dit is de ergste kant. De andere kant is nu gewoon vel zonder haar:
Morgen crosstraining in scheldewindeke!
Anoniem
Geplaatst: 22-04-16 23:03
Gaat precies allemaal weer de goeie kant op!
Voorlopig heb ik nog geen bolderkar nodig gelukkig. Zou ook niet weten waar ik ze moet zetten als ik ze niet gebruik.
Ik ga voorlopig niet meer naar de clubles met Icaro. Erheen rijden is 1 ding, dan staat hij redelijk rustig en komt hij er gewoon droog vanaf. Maar om naar huis te gaan is 1 en al drama. Ik stap hem goed uit, zadel hem naast de camionette af zodat hij verder kan afkoelen/opdrogen indien nodig. Zet hem erin, doe tussenschot dicht en ga nog iets drinken. Voor ik vertrek kijk ik nog even, meestal is hij wel alert maar droog. En dan begint het als ik de klep dichtdoe: stampen, proberen ronddraaien, omkijken, brullen. In het begin ging het beter toen ik begon te rijden maar intussen is het ook tijdens de gehele terugrit ambiance tot en met. Ik heb een camera in de laadbak en die is gewoon rampzalig. Kort gebonden, lang gebonden, kont met de rijrichting mee of hoofd (ze staan schuin bij mij), hooi of niet, maar geen sikkepit verschil. Hij staat geen 2 seconden stil. De rit is 6km en hij komt er thuis zeiknat af Vandaag was hij in de flanken ook serieus ingevallen, schrok er van. Dubbele portie hooi en wat extra korrel gegeven nadat hij zich had mogen rollen in de piste. Met dat zand op zijn lijf droogt hij sneller. Ga voor de wedstrijd van 5 mei kijken of ik camionette kan huren waar ze volledig met of tegen de rijrichting in staan, en niet meer schuin. Als dat beter gaat vliegt de boel hier zo snel mogelijk buiten en komt er auto + trailer. Ik rij nu met schrik rond dat hij ofwel zodanig gaat dansen dat ik van mijn vak af vlieg, ofwel dat hij zichzelf een hartaanval bezorgt.
Ik maak mij een hele levendige voorstelling van die kilo's vaseline dat ik het bijna eens wou photoshoppen. Tijd dat ik eens ga slapen.
Aldislamp2
Geplaatst: 23-04-16 09:44
Even terug van weggeweest, blijf wel volgen, maar baby vraagt ook veel tijd en aandacht .
Varekaj; dat is inderdaad niet veilig op die manier! Is één van je pony's erbij zetten geen optie? Wij hebben daarvoor thuis ook altijd een pony gehad om mee te nemen om de andere paarden te kalmeren als ze alleen stonden. Wel raar dat hij het alleen heeft bij de terugrit, je zou net denken dat hij dan kalmer gaat zijn omdat hij gewerkt heeft... Op het kruispunt aan het ASZ in Aalst heb ik al gezien dat er een camionette te huur staat, misschien daar eens horen?
Wel leuk dat de jonge paarden het zo goed doen, ik vond dat vroeger echt het leukste, zadelmak maken en dan verder opleiden, geeft heel veel voldoening vind ik persoonlijk. Spijtig genoeg laat mijn bekken dat niet meer toe.
Die schuurplekken zijn wel bizar, maar kan inderdaad combinatie zijn van gevoelig vel en dan de ruiven, hopelijk snel genezen!
Wij gaan morgen met alledrie de paarden naar Minderhout, ben eens benieuwd, aan de foto's te zien gaat het een dikke cross zijn en heb daar zelf niet de beste ervaringen. 2x geselecteerd voor het nationaal en 2x serieus gevallen. Deze keer is t dan wel als t supporter, het geeft toch evenveel stress
Anoniem
Geplaatst: 23-04-16 11:45
Ga ik idd doen, die heeft 1100kg laadvermogen en is iets van een 120/dag. Ben er voor een vriendin al eens naar gaan vragen.
florence123
Geplaatst: 23-04-16 13:34
@ aldislamp: hier ook geen goede ervaringen met nationaal kampioenschappen! Met mijn pony Gerald won ik bijna elke cross maar het eerste kampioenschap was hij afgekeurd op vet check, 2de was ik foutloos maar was er iemand gevallen in de cross en was de tijdsopname verkeerd, 3de keer ook foutloos gecrosst maar had hij zich opengetrapt en na de cross dus ook niet door de vetcheck.
De camionette deed gisteren al raar, dus direct naar de garage gebracht. Wil morgen niet in panne staan. Hopelijk heb ik morgen voor 1 keer eindelijk eens geluk op een nationaal kampioenschap
winnie10
Geplaatst: 23-04-16 17:37
@florence: veel succes morgen! En aan al de rest die morgen meedoet in Minderhout ook!
Ik heb vandaag een heel ontspannende crosstraining gehad in scheldewindeke! Paardje was zeer ontspannen en ik heb veel putjes, grachten en trakheners gedaan! Het vertrouwen is weer wat aangesterkt!
PrietPraat
Geplaatst: 23-04-16 19:08
Ik denk jullie dees wel interessant vinden .
Veel succes wie naar minderhout gaat!
Zepig er vlotjes uit Winnie, jullie zijn weer de goeie weg op .
winnie10
Geplaatst: 23-04-16 19:17
Waaaaw zalig! Een nog grotere piste en een nieuwe waterhindernis!!! Ik ben benieuwd...
Hier net een weerfenomeen dat ik nog nooit heb meegemaakt. Zon en tegelijk hagel! Wel schoon om te zien eigenlijk haha
PrietPraat
Geplaatst: 24-04-16 20:29
Ik vond het al bij al nog meevallen vandaag! Paar buitje, maar nooit lang en voor derest vrij zonnig en Kheb geen koud gehad in mn trui (wel stallen gemest, daar krijg je het sowieso warm van ). Vandaag terug een ritje gemaakt met Cancha. Ze was gelijk wel content :J.
Ben ook benieuwd!
En Antonius, waaaaaw zo een plaatje uw driejaar! Heeeeelemaal m'n ding.
florence123
Geplaatst: 24-04-16 20:34
Hier een foutloze cross binnen de tijd, er zaten enkele pittige dingen in, dus wel tevreden. Jumping (was vlak na de cross) 1 balkje die me uiteindelijk mijn 3de plaats heeft gekost Dressuur was echt goed naar mijn gevoel. Had dan ook heel goede punten bij de hoofdjury maar weinig punten bij de bijjury. Uiteindelijk een 7de plaats. Wel een beetje teleurgesteld van de dressuurpunten maarja.
Mag zeker niet klagen van mijn seizoen
Anoniem
Geplaatst: 24-04-16 21:06
Ik heb hier ook alle soorten weer zien passeren amai. En vannacht geven ze tot -3 alsnog het goed verstond op de radio Dat het maar rap zomer wordt!
Ja PP tis waar, Antonius heeft idd een wreed schoon ding daar op stal! Die zit goed in elkaar en dan nog top karakter zo te zien, dat beloofd.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-16 21:32
Jaa ik cind het ook een toffe!
Ben benieuwd naar marchin volgende week! Hoop dat het wat droog blijft...