[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:19

hellow....

weer dagje ermelo achter de rug en net gesprek met de gemeente/buurman... niet echt veel opgeschoten, maar over 1,5 week horen we definitief of hij de boel intrekt, zo niet, wordt het een juridische strijd die we rechtsom of linksom 'gewoon' gaan winnen. zijn zoveel mogelijkheden om toch die mestplaats te krijgen en de buitenbak te mogen houden....

@ laura: lekker weekje londen dus!!!! ben d'r al 3 keer geweest, mooie stad! en eet smakelijk trouwens ;) ghehehe..

@ jantine: zal best wennen zijn die andere achternaam erbij!! haha en top dat je zwangerschap nog steeds zo goed verloopt!!

@ rowo: heeten is inderdaad altijd goed te overleggen en qua dressuur ook mooie manege om te rijden, marienheen is helemaal super natuurlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:31

Over mijn bak: Die is deels zwart zand en deels wit. In 1993 is hij omgegooid. Wit boven en zwart onder. Paar jaar later is hij licht bol gemaakt voor waterafvoer. Mijn bak ligt op het laagste gedeelte en de buurman heeft de sloot dichtgegooid. (zijn sloot). Ik heb helaas geen sleep maar alleen een cultivator. Met andere woorden een dramabak maar ik kan normaal gesproken thuis rijden behalve met extreme regen en vorst/sneeuw. Bij mij op de manege ligt binnen in de grote hal een agterberg bodem. De eerste keer daar rijden vond mijn merrie het niet fijn. Bodem is behoorlijk licht van kleur maar verder wel heel fijn.

Dat topic had ik ook gezien. Vind het persoonlijk een beetje hersenloos omdat zo een paard te kopen maar ja ieder zijn keus.

@ Mirthe beterschap :(:)
@ Tg Een koud dagje dus :brr: . Bij ons in het gebouw waren ook een aantal kachels stuk. Gelukkig niet op mijn afdeling :D. Jammer van je parcours.
@ texelse mijn coupon is al weg.
@ Eef mooi cijfer
@ weule balen dat er nog niet veel duidelijkheid is. Lijkt mij dat niemand zit te wachten op een juridische strijd...

Zo weer braaf bijgelezen. Nu lekker afwachten tot mijn ovenschotel klaar is. Ben nu steeds aan het koken omdat ik niks met de paarden doe naar mijn werk. Heb echt teveel tijd over! Weg met de vorst want dan kan ik ook weer aan de gang :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:43

Avond!!
Jullie hebben weer lekker doorgekletst! Ik zal zo ook de coupon voor Westerbork op de bus doen :)
Was weer een interessante dag in Utrecht. :j

@ Mirthe: beterschap
@ Mootje: jij hebt nog een druk program vanavond!
@ Evie: gefeliciteerd met je goede resultaten.
@ Weule: hoe is het met de merrie? Hopelijk komt de buurman bij zinnen en trekt ie de boel in!

Ik ga ook even met de paarden wandelen. Morgen gaat het flink dooien dus dan weer rijden.

Hoor net dat mijn ouders eind van de week een weekendje weg gaan mèt hond dus het rijk alleen zonder oppas :D . Vrijdagavondborrel bij mij dus ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:52

Je hebt evengoed een hele lijst met klusjes hoor en poezedoos is er ook nog!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:53

^)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:55

@ noor: de merrie is eigenlijk topfit... vreemd maar waar...

Wat wel in het gesprek naar voren kwam is dat de gemeente de toestand verergerd heeft. Ze hebben aangegeven dat wij al eerder om handhaving zouden hebben verzocht (wat niet zo is) tevens hebben ze onze naam onterecht genoemd (privacy) en hebben ze dus eerst gezegd dat onze bak weg zou moeten (binnen 4 weken, dwangsom) en dit is later herroepen door de wethouder (snapt de buurman niet) Verder hebben ze hem dus ook niet uitgelegd wat de beginselplicht tot handhaving inhoudt en ook niet dat dit niet persé hoeft als er concreet zicht is op legalisatie. Uiteindelijk heb ik dat dus moeten uitleggen in het gesprek vanmiddag, waar de juridische ambtenaar handhaving bij zat. Verder heeft de gemeente niets met ons eerste verzoek gedaan en ook niets met onze klachten. Dus de gemeente gaat ook zeker niet vrij-uit.....

Wel hebben wij tot nog toe onze 'tegenstappen' nog voor ons gehouden (waarmee en hoe we hem kunnen aanpakken) .... dus ben benieuwd... staaltje 'onderhandelings-techniek' ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:55

_Noor schreef:
^)

die zit ;) gewoon luisteren!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:56

Mmmm, ik ben vandaag doorgelicht over overheidsaansprakelijkheid... ;)

:P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:57

Noor en Margreet zijn jullie familie oid?

Ik heb Geert zijn coupon vanmiddag op de post gedaan voor Westerbork. Voor 17.00 dus hij zou er morgen moeten kunnen zijn.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:00

Goedenavond!
Vandaag heeft mijn instructrice Vorstin gereden, dus ik heb een avondje vrij!
En Godfried heeft mijn zadel binnen, en hij gaat hem morgen naar me toe sturen :D

Balen Anthea
Gaaf dat je naar Londen gaat Lau! Ik ga binnenkort naar Cambridge, vlieg dan op Londen-Stansted. Helaas geen tijd om naar Londen te gaan :+
Fijn dat je lekker gelest hebt MM
Mooi cijfer EB
Lekker dat je les goed ging BV
Veel plezier met lessen Mootje!
Lekker dat je even het rijk alleen hebt Noor :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:05

_Noor schreef:
Mmmm, ik ben vandaag doorgelicht over overheidsaansprakelijkheid... ;)

:P

Juridische kwaliteitszorg, ongetwijfeld de schiphol-brand, volendam, vuurwerkramp en nu moerdijk aangehaald 'is de overheid aansprakelijk wanneer men niet gecontroleerd en gehandhaafd heeft (dus nalatig??) op het nakomen van vergunningen en verplichtingen ten aanzien van inrichtingen' en dat er daardoor (persoonlijke) schade ontstaat...

Hot item (en interessant!!) , jaargenoot van mij studeert hierop af :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:05

muts_marijke schreef:
Noor en Margreet zijn jullie familie oid?

moeder en dochter (hahaha, wist ik ook pas later hoor :P )

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:06

Shanouk: fijn dat je zadel eindelijk binnen is!
Anthea: balen van je tentamen!
Lau: leuk Londen!
EB: mooie cijfers.
BV: fijn dat de les goed ging!
Mootje: veel plezier!
Noor: hahaha je moeder houdt je stiekem in de gaten!
Jeroen: balen dat het gedoe met de buurman nog niet voorbij is.
Tientjeh: fijn dat je zwangerschap nog steeds zo lekker verloopt.
Mirthe: beterschap!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:15

Nee hoor meisjes en man, ik hou Noor niet in de gaten hoor. Ik wil geen veren in haar r**t steken maar eigenlijk hebben wij/ik nooit iets te doen gehad met haar, op een paar krijsbeurten na.
Maar zo af en toe mag je toch wel plagen.......
Zat toevallig net even op de laptop, kan erg genieten van jullie gebep......

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:18

Avond :wave:
Net les gehad, met losstappen was ze eventjes stout. Maar ze had al vrij snel door dat het zinloos was en toen deed paardje erg goed haar best. Ze gaat echt zoveel beter lopen :)

Mirthe: Zo zo, weet je zomaar hoe oud je zusje is? :D
Laura: Gaaf om naar Londen te gaan! Je zult je daar vast wel vermaken :D
Evie: Wat een mooi cijfer!
Jeroen: Leuk zo'n buurman -O-

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:28

Weule: jammer dat het gesprek niets heeft opgeleverd. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!
Noor: wat heb je in Utrecht gedaan?
laura: foei!
Snoekiej: lekker zo'n avondje vrij! Wat ga je in Cambridge doen? In ieder geval de beroemde bibliotheek bekijken toch?
Anthea: fijn dat ze zo goed liep!

Ik had mijn toetsjes van de afgelopen week allebei met de hakken over de sloot gehaald. :+ Misschien moet ik 's avonds toch maar iets minder inplannen en serieuzer dingen voorbereiden.. Ik ga nu in ieder geval nog even hard aan de slag voor ik zo naar een verjaardag moet!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:35

Goedenavond.
Lautje: Ik ken het niet, maar het klinkt lekker :9 .
Weule: jammer dat jullie niet zo veel zijn opgeschoten bij het gesprek.
Noor: lekker een weekendje alleen thuis :D .
Snoek: Fijn dat je zadel eindelijk binnen is!
Anthea: Fijn dat je les zo goed ging.
Floor: gelukkig heb je ze beide wel gehaald.

Bam heeft een weekje rust omdat hij zijn been waarschijnlijk verstuikt heeft met crossen, ga zo nog even een stukje met hem wandelen. Bam is echt een schatje in de omgang, maar als je hem op rust zet wordt het echt een draak, dan wil hij graag zijn piaffe gaan oefenen aan de hand }> . Gelukkig mag ik er woensdag weer op :+ .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:35

Sannnn schreef:
Is de Gelderse zaterdag in Gorssel of niet? Of is dat die week erop?

vrijdag 11 februari de Z en zaterdag de 12e de andere klasses.

Ik sprak overigens nog iemand op CC afgelopen weekend dat de wachtlijst in Chaam op 60 deelnemers staat..... :wow:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:42

60 :oo !

Dan is niet eens de moeite meer waard om je op te geven nu.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:43

60!!! in de B neem ik aan..... allemachtig. Dan kun je je er net zo goed niet op laten zetten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:49

Jeetje, 60 op de wachtlijst is wel heel veel!
Ik ga in Cambridge op bezoek bij een vriendin die daar dit jaar studeert :) Weet eigenlijk verder niets over Cambridge, dus ben benieuwd :D

Fijn dat ze haar best deed Anthea!
Gelukkig heb je ze wel gehaald dan Floor!
EB, toch geen peesblessure dus? Gelukkig maar!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:53

Dat was mogelijk maar daar ziet het er niet naar uit Shanouk, er bestaat nog een hele kleine kans dat het dat is, maar als het echt zo was geweest hadden we dat intussen wel aan zijn been gemerkt met al dat gestuiter van hem ;) .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:56

AntheaV schreef:
Mirthe: Zo zo, weet je zomaar hoe oud je zusje is? :D

Even nagevraagd :o

Haha Noor&Margreet lekker bezig
Jeroen is de hele situatie volgens mij echt flink zat, wel geniaal dat jij dat uit moest leggen (of juist ontzettend sneu dat de gemeente dat niet kon)
Draakje ging goed bij Anthea!

Zoekt er toevalling nog iemand wollen/fleece dekens? Op 1 na allemaal nieuw [EA-TK-AP] Nieuwe wollen en fleece dekens maat 185, 195, 205

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:59

60 op de wachtlijst. :oo Ben blij dat ik mijn coupon zo vroeg op de bus gegooid heb. Nu geen blessures en dan ben ik helemaal blij.
Dat is niet fijn Eef van Bam, hopelijk valt het mee en loopt ie zo weer goed.
Fijn dat je zadel binnen is Snoek!
Top dat je je tentamens gehaald hebt Floor.
Jouw les ging dus ook zo lekker Anthea.
Klinkt goed een weekendje alleen thuis Noor. :D
Beterschap Mirthe.

Net weer springles gehad. Ging goed! Stond ruime driesprong dus ik dacht al gatver niet weer. Heb daar dus dat nachtje ziekenhuis aan over gehouden. Maar ging echt lekker! Goed voor vertrouwen. :D Zo ff filmpjes kijken die sim gemaakt heeft. :)
Wil nu weer springwedstrijden opgeven, maar heb al dressuur staan veel. Maar ff kijken hoe we dat weer gaan doen. Eerst ff BB en dan B en dan later weer B van de zomer outdoor.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:01

60 op de wachtlijst! Jeetje dat is echt veel!

Hopelijk dit keer geen vorst in de grond zoals een aantal jaar geleden toen het verplaatst moest worden, was een hele ochtend in de auto onder weg geweest want toen we daar kwamen bleek het afgelast en konden we weer terug :+