[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:52

Ik denk ook wel dat het van de wrijving is, maar het is gewoon raar dat da nu zo plots is. Ik reed gewoon op dezelfde manier als anders :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:52

Afbeelding

Uhu ik had dat ook maar 1 keer en later niet meer! 'k Vond 't ook raar! :j

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:07

Bij Aruba ligt het echt open en het is ook knalrood. Hopelijk geneest het snel en komt het niet terug!

Edit: een foto van het wondje aan de kant waar het het minst erg is. De andere kant is nog groter en roder...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door winnie10 op 20-04-16 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:10

Het is de periode van ruiven, zou me niet verwonderen als het komt door de combi ruiven en wrijving. De mijne heeft dat soms van amper een dag een dun deken op te hebben. Eens de zomervacht er volledig doorkomt gaat dat normaal gezien wel weg.

@florence: op die manier :D Er zaten er ook een flink aantal in mijn opleiding verpleegkunde die alles via thuisstudie deden. Nu, gezien de materie is dat in feite wel haalbaar, maar dan die verplichte lessen voor praktijk en die stages combineren, pfoe. Had het niet graag gedaan, was blij dat ik overdag voltijds de lessen kon volgen. Scheelt ook een hoop geregel.

@ Hanne: weet je waarom ze er al spijt van heeft? Ik zou sowieso nog graag iets bij doen dat ietwat aansluit bij wat ik gestudeerd heb. Die voetzorg kan je nadien uitbreiden naar bijvoorbeeld diabetespatiënten. In combinatie met wondzorg die ik in mijn opleiding heb gehad lijkt het me wel interessant. Heb ook getwijfeld over sportverzorger, maar dat lijkt me iets teveel afdwalen en alweer een pak stages.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:45

Hohja ten eerste het materiaal dat toch echt duur blijkt! En in combinatie met werken is het toch nog veel werk voor school. In het laatste jaar in het weekend stages en tijdens de week moest je naar klanten voor je eindwerk enzo. Ze combineerde dat met haar job als verpleegkundige, en ze heeft 1 paard en zoveel tijd had ze er niet meer voor hoor... En ze zegt van ja 'k ga toch doordoen tot m'n diploma maar 'k ga da zeker niet combineren voor job en materiaal gaat ze ook houden gewoon voor dichte vrienden en familie ofzo en mss voor later..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:12

Goed om te weten. Dat het materiaal een hoop geld kost had ik wel verwacht. Zaterdag is het opendeurdag, kan er eens binnenspringen. Ken iemand die het nu ook gedaan heeft, kan het aan haar dan ook eens vragen hoe en wat. Ik zou het vooral willen doen als ik deeltijds zou werken en niet voltijds. Voorlopig ben ik nog beetje kieskeurig in de sollicitaties die ik doe en kijk ik naar dingen die ik echt graag wil doen. Alleen is er voor sociaal verpleegkundigen niet zo enorm veel werk, en voltijds is evengoed lastig te vinden. Dan leek dit wel een ideale combinatie.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:14

Uhu deeltijds is dan wss wel iets comfortabeler maar m'n vriendin heeft al lang een vaste job in de OK van Kortrijk, dus dat houdt ze maar! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:25

Groot gelijk dat ze die houdt :j

@Winnie: dat ziet eruit als een schaafwond, voor zover dat duidelijk is vanaf een pc natuurlijk. Zou het rijden even laten voor wat het is. Uitspoelen met water, ontsmetting er over en wachten tot er een korstje overheen komt. Mocht het komen door wrijving met je laars, dan zou rijden het nu alleen maar meer irriteren en de weke wondrandjes nog verder verzwakken.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:31

Ja, morgen zal ik zien hoe het er dan uitziet en mss wat zinkzalf erop? Ik ga morgen achter zo'n bodybandage, want het is nogal moeilijk om nu niet te rijden tot het genezen is. Met die bodybandage zal dat hopelijk wel niet irriteren?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:33

Dat weet ik nu wel niet van die bodybandage. Ik weet alleen dat preventief goed kan werken. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:40

madelene schreef:
Antonius, ga ik gewoon met de traktor en de sleep, rij ik wel even over het parcours heen...tadaaaaa
en je hebt je goed je best gedaan op de info in het infotopic over wedstrijdlocaties zeg!! _/-\o_

Een dood moment op het werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:48

Denk dat het vooral te zien is of de huid zelf ook beweegt onder zo'n bandage, dan schuurt dat gewoon verder. Je kan daar nu niet direct een compres ofzo op gaan plakken om de boel af te schermen. En van die zilverspray? In elk geval iets zodat er ook geen vuil of vliegen aan kunnen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:49

Winnie: heel toevallig, de mijne ligt ook open! Ik rij nu wel met spoor, maar heb niet anders dan anders gereden... Bij de mijne bloedt het niet, is zo haar af tot op het vel, maar niet kapot. Ga nu enkele dagen longeren en dan wat rijden zonder spoor, stilzetten met over een goeie week naar marchin te gaan is inderdaad geen optie. Zo een bodybandage kost €140 vind ik toch wa kostelijk... We gaan in marchin trouwens eens moeten kennismaken he! Op een gans weekend moeten we wel even tijd vinden!
Ik heb een filmpje van marchin op YouTube gevonden, water lijkt me vrij moeilijk en door de heuvels sowieso wel wat zwaarder denk ik.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:23

Amai dat is idd kostelijk! Ja het is niet echt bloed maar gewoon echt een brandwond denk ik. Ze heeft net 4 dagen rust gehad dus ze moet nu echt wel gereden worden... Ik zal gewoon extra goed op mijn benen letten. Ik moet toch echt eens leren om mijn benen stil te houden!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:28

Hier ook 4 dagen rust voor Canch, de osteopaat is geweest, alles zat nog op z'n plek :D. Mag morgen alweer beginnen :).

Winnie, ik zou denken door verharen? Tis raar dat zo in ene keer is!
Gaan trainen in Gavere dan nog?

Voor mij geen mar.chin. Ik ga naar Polen mee, sopot. Ik ben benieuwd. Ik zie wel beetje op tegen de giga lange rit.

Winnie, ik zal daar math.urin zien :), naar ade'line mee reed. Hij loopt er zijn eerste 1 ster ;).

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:33

@prietpraat: Oneen ik ben dat helemaal vergeten om dat aan mijn mama te vragen voor daar te gaan trainen! Sorry!! Maar ik ben idd de woensdag nog gaan trainen. Eerste de L trakhener gesprongen en ze wou ervoor stoppen maar dan gaf ik een tik en spring ze er nog in stilstand over. Daarna deed ze alles vlot en was de M-trakhener ook probleemloos. Heb ook nog eens dat Haagje met die gracht voor gesprongen en dat gaf ook heen probleem. Ik gaf haar zelf de kans om in het gat te kijken en nog sprong ze er met gemak over.

Oh tuurtje!!! Ik zal het vertellen aan Adeline! Zou er daar een livestream van zijn? Vroeg me al af hoe het met hem ging. Was echt een superpaardje!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:37

Ik heb haar foto's gestuurd, maar ze heeft het nog niet gezien. Hij staat bij felix vo.gg nu, waar de ex groom van lar.a en ka.i nu werkt. Hij ziet er goed uit, 80 kg dikker, maar mocht wel ;).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:38

En snie erg hoor! Tpast nu toch nie. Mag morgen weer rijden, maar vantweekend ga ik nu wel nog nie springen en volgende week ben ik hele week weg. Kga zelf eens informeren ernaar.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:42

Zou je die foto's ook eens willen doorsturen naar mij? Ik ben echt benieuwd :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:43

Zie uwe instagram ;)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:03

Volgens mij heeft ze gebeld naar de manegehouder zelf. Is D.irk V.erwimp weet wel het nummer niet. En hoe heb je de foto's gestuurd? Want ik vind ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:58

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:04

Das waar :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:25

eventjes ter zijde :) in het kruidvat verkopen ze opvouwbare bolderkarren voor 50 euro :) Ik heb me zo een aangeschaft omdat dit me makkelijk lijkt voor uw materiaal op de cross van de camping naar de stallen mee te nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:18

Oh? Ik heb hier een kruidvat vlak om de hoek, heb daar niks van gezien. Is wel maar een kleintje, in de stad zit een grotere. Mochten er eens mensen zijn die een promo zien en er zelf niet om kunnen wil ik altijd wel kijken of het haalbaar is dat ik 'm ga halen :)