[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:22

Margreet, kan ik bij jou ook celsan oid bestellen???

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:23

Leuke filmpjes, ziet er goed uit hoor Noor!
Zo, even een trouwerij in Londen, leuk hoor Margreet!

Wij hadden ook een stippelhengst op stal, Pytrons Wild Romance. Ik heb Bellefleur (v. Peru's Scen Tao) ingereden, en ook nog een paar lessen bij de Pippi Langkous farm gegeven. Allemaal stippels :Y)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:24

BVW @ ik vraag me af of je weet hoe de regels echt zijn, als jij zegt dat er veeel mensen op een SGW illegaal met een 2 paardstrailer rijden.

Voor de politie zijn namelijk twee verschillende regels van belang en ik merk dat veel mensen die twee regels als een regel zien en dat is onjuist. !!!

regel 1 is : heb ik een E rijbewijs nodig??, voor die materie kijk je als politie zijnde PUUR en alleen naar de theorie van gewichten !!! dus de MAXIMUM toegestane massa van de 2 paards 2000kg, dan heb je dus altijd E nodig omdat deze massa altijd hoger is dan de massa ledig gewicht van een auto en bij elkaar opgeteld mag dit niet meer zijn dan 3500kg, dus als de auto 2001 kg zou wegen is deze wel zwaarder dan de trailer, maar de som is ook boven 3500 kg.
heb je een trailer die je zet op 1745kg max massa en de auto ledig gewicht op 1755 kg, de som is 3500kg mag je hiermee rijden ZONDER E !!!!!! (in theorie !!!) voor je papiertje , want de auto gaat namelijk niet leeg, daar zit lading en dan kom je bij een weegbrug over de 3500kg.

regel 2 wat mag een auto DAADWERKELIJK trekken, hierbij gaat het NIET om de max massa van de trailer van 2000kg, want idd veel personen auto's kunnen dit nooit en te nimmer halen. Maar daar gaat het ook niet om, als jij een auto hebt die 1500kg mag trekken dan kun jij MET E rijbewijs dus gewoon een 2 paardstrailer erachter zetten, echter de trailer zul je maar mogen beladen TOT het gewicht dat een auto DAADWERKELIJK trekt !!!

Mijn renault laguna mag 1500kg trekken dus ik heb 2 paardstrailer met 1 paard. Met E rijbewijs, omdat de trailer de max massa heeft van 2000kg en de auto dus maar 1300 kg weegt.

Er is hier altijd veel onduidelijkheid over maar dit is hoe het zit.

TeeGee

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:24

Evelien, de Myoplast kost nu bij Dochorse 62 euro en gratis verzenden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:46

Thx Bianca voor de uitleg! Ik ben wel op de hoogte van deze regels, maar ik bedoel met een "twee paards trailer" in dit geval dat er ook daadwerkelijk twee paarden opstaan. Was niet helemaal duidelijk daarin ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:49

Klpd is zelf ook niet slim genoeg om het te snappen :z hoe vaak ik het wel niet heb moeten uitleggen na een staandehouding :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:59

bvw schreef:
Thx Bianca voor de uitleg! Ik ben wel op de hoogte van deze regels, maar ik bedoel met een "twee paards trailer" in dit geval dat er ook daadwerkelijk twee paarden opstaan. Was niet helemaal duidelijk daarin ;)

dat is dan idd vragen om je auto stuk te trekken....allemachtig.....mijn auto krijgt echt geen 2 paarden, dan hou ik geen koppelingsplaten meer over en daarbij is het niet eens veilig om af te kunnen remmen en de trailer te kunnen houden mbt slingeren.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:15

gr_roos schreef:
Margreet, kan ik bij jou ook celsan oid bestellen???

Ja hoor Roos, via onderstaande link

http://www.praktijkoostwoud.nl/shop/pro ... cts_id=511

Ik heb nu meerdere bokkers die het gebruiken en die zijn er allemaal tevreden over. Het is er nu ook voor mensen (in aangepaste vorm) maar dat ga ik eerst zelf proberen, anders blijf ik gewoon de hondenkorrels gebruiken :D
De leveringen zijn onderweg uit Duitsland, het had al een dikke week binnen moeten zijn. Dus iedereen die besteld heeft, het komt eraan.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:53

Volgens mij zag ik Margreet net op tv langskomen! ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:56

Over die leuke 2 paardsvrachtwagens :daar heb ik gisteren toevallig op het werk nog een discussie over gehad. Zo'n peugeot Boxer wat volgens de beschrijving een 2 paardsvrachtwagen is daar mag je officieel geen 2 paarden opzetten. Ook blijkt dat veel mensen er een trailer achterhangen. Dit blijkt ook niet te mogen. Ik wist dat ook niet en vond dat wel een mooie oplossing om met een EB rijbewijs toch 4 paarden meet te kunnen nemen. Toch wel handig om bij deze instantie te weken.

Ik wil ook nog een keer in Lelystad trainen maar ga eerst 2e maandag van mei denk ik in Neu Versen trainen en het weekend van 13 mei in Loningen.

@ Evelien ik heb nog wel een leuk paard te kopen. Is alleen wel 11 jaar oud. Zag ook dat Chantal een leuk paard te koop heeft.
@ Margriet flexibel starten mag toch altijd of het moet op vp staan. Zou het gewoon opgeven.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:01

Ja Margriet, zag je me..... die hele slanke met die hele mooie hoed :P .
Ik vond de jurk aardig maar meer ook niet, vond die punttie.ten heel lelijk genaaid en dan die zus met een zichtbare string eronder.
Maar ja, als ze maar gelukkig zijn en blijven toch..... :(:) :+ :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:03

ik ga direct even foto's kijken, moeten toch iets hebben om over te roddelen ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:05

Die punt tieten waren idd vreemd, heeft ze wel een bh aan?? Maar voor de rest vond ik de jurk wel erg mooi. Misschien had haar zus die string gewoon uit moeten laten, want dat jurkje vond ik ook mooi. Lekker simpel. :) Ze leken wel gelukkig iig!

Ja 1e rij zat je toch?? :D

Dat leek mij ook Caro, had me daar dus ook gewoon voor opgegeven.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:15

Ik dacht dat er een speciaal formulier was om dispensatie aan te vragen, maar kan het niet vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden op de site van de KNHS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:17

volgens mij gewoon een mailtje sturen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:19

Ik dacht dat de regeling veranderd was, maar ik was evengoed van plan om een mailtje naar Gert Naber te sturen.

Blijf het gewoon proberen :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:21

dat is volgens mij voor dispensatie voor bijzondere hulpstukken e.d. maar ik zal eens kijken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:22

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:54

Goeiemiddag,
Ik heb weer lekker gewerkt gisteren. Nu naar stal, vanavond werken in Hilversum!
Mijn vereniging komt ook op geen van de lijsten voor trouwens, niet echt fijn :=

@ Mirthe, je kan ook slagen en dan MBO gaan doen hoor, hoef je niet eerst voor te zakken :P
@ Corien, fijn dat Jack zo lekker ging
@ Kim, gaaf project!
@ Evelien, gaaf dat je nu echt serieus op zoek bent naar een vrachtwagen :D
@ Noor, stoerrr :D En gave filmpjes!
@ Margreet, jeetje dat klinkt wel echt gevaarlijk :n
@ Vief, fijn weekend!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 14:54

Mijn vereniging staat op de goede lijst. Zou ook niet best zijn, want we hebben vorig jaar de statuten nog gewijzigd ;)
Was idd weer zeer content met Jer.

Verder sluit ik me even aan bij de bijleesactie van Snoek :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:22

Mirthe: klinkt idd typisch als mijn club :Y)
Sann: nee niet kwijt raken, het gaat vanaf 1 mei in maar dan heb ik tot 29 mei als 6 wedstrijden staan die ik dus niet meer kosteloos kan afmelden en als de statuten dus niet voldoen kan ik tot dat ze goede statuten hebben geen wp's rijden.
Annetje: dat zegt de knhs, want de vereniging voldoet dan niet aan de vereisten en staat dan dus officieel niet meer geregistreerd bij de knhs en de leden van de vereniging zijn dan dus ook geen knhs leden meer en kunnen dus geen wedstrijden eigenlijk rijden.
Margriet: weet je je zeker dat je je hebt opgegeven :Y)?
Noor: ziet er goed uit :D
Margreet: doe maar luxe, een trouwerij in londen ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:07

Evony, dan zou ik de kosten voor het eventuele afzeggen bij je club indienen... of het van je contributie af laten trekken.

Net een rondje hardgelopen, een piramidetraining (= 7-5-3-5-7 min in verschillende tempo's). Poeh, zweten zeg! Ging wel weer wat beter dan afgelopen week.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:12

Noor: ben ik ook van plan ;)
Pittig hoor! Ik ben begonnen met skeeleren, en al weer geëindigd heb gewoon geen tijd.
Heb ook mijn eerste onvoldoende gehaald, ook niet zo gek na zo'n chaotische tijd met mijn vader maar is toch wel zuur ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:13

:(:) Jammer van je onvoldoende Evony. Toch niet voor bestuursrecht hè? ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:15

is idd zuur evony
Noor ik kan me voorstellen dat het zweten is! Knap hoor dat je zo fanatiek aan het rennen bent