[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:29

PB, een zadel is ook een goede uitgave om te doen!
Mo, ik heb nu nog een Kieffer vzh. Maar mijn springzadel is een Saint Lourdes. Is een argentijns merk. Heel zacht zadel met stevige beenliggen en half diepe zit. Plus dat de prijs nog erg leuk is!
Hilde, wat een leuk beestje zeg!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:30

@Hilde: Wat een leuk veulentje ook! Wat voor 1 is het er? En gefeliciteerd met je vriendje!
@TG: Super van Castenray zeg!!! Echt top!
@Tientjeh: Hopelijk gaat het toch nog een beetje droog worden deze dagen zodat je wat hebt aan je vrije dagen!
@Caroline: Hopelijk heb je het droog gehouden tijdens het rijden!
@Vief: Hopelijk ben je snel van je zere nek af!
@Margriet: Jipje is bij zijn flanken wat ingevallen, zijn ribben zijn gelukkig niet zichtbaar ofzo, je kunt ze wel voelen, maar dat vind ik geen probleem.

Ik ben net bij meneer de slaapdokter geweest voor mijn operatie. Hij was het er wel mee eens dat ik algehele narcose wil, aangezien ze nog niet precies weten wat ze gaan doen en dus ook niet hoe lang het gaat duren. De vorige keer is het ook al super uitgelopen en moet er niet aan denken dat ik dan 'bij' zou zijn. Werd gelukkig helemaal goedgekeurd door die meneer en hoorde per ongeluk ook al dat ik voor 25 mei op de planning sta :\ :oo Maar daar word ik over 2 weken pas definitief over gebeld.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:59

Spannend Benthe, voor je hand toch??

PB, mijn BC zadel was ook een flinke investering maar ben er zo blij mee!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:18

Ik heb het droog gehouden. Paarden zijn gereden, staan in de wei en stallen zijn gedaan. De merrie was erg fanatiek met springen maar de ruin had last van het maandagmorgengevoel :D Tis nog steeds droog.
Eigen matras is altijd fijner. Ik heb nogal zachte matrassen.

Ik heb een stubben edelweis voor het springen. Erfenis van mijn gestopte zusje. Moest daar heel erg aan wennen ivm de zit. Hiervoor had ik een pessoa zadel met platte lepel. Mijn instructeur heeft ook een butet en die rijdt ook fijn. Die zou ik ook wel willen maar ja of eerst goed sparen of je moet meedoen in Veeningen en hopen dat je wint.

@ hilde wat een leukerd. Mooi koppie erop.
@JN Algehele narcose is beter dan zo'n blokkade. (persoonlijke mening) Ik wilde dat zowiezo niet omdat ze in mijn nek gingen spuiten. Ik weet wel dat wanneer ik ooit weer geopereerd zou worden ik wil proberen dat zij dat 's ochtens doen aangezien ik nadat de narcose uitgewerkt was klaarwakker bleef. Wanneer is je operatie?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:31

Morgen :)
Wat hebben jullie veel gekletst! Ik had vanochtend lekker vrij, dus ik heb uitgeslapen. Nu college, en daarna naar Vorstin en we hebben een lezing op stal. Gisteren weer asperges gegeten :9

Had je les bij Jeroen Jetske?
Stoute Woll Vief :D
Leuk het eerste veulentje Hilde :D Schattig beestje :D
Netjes debuut toch Mo! Volgende keer idd meer rijden, en dan komt het wel goed!
Lekker dat Godfried langskomt PB! Hij heeft helaas nog geen springzadel voor me gevonden :\
Gefeliciteerd met je eerste puntje Margriet!
Haha Rowo, lekker die Zetje :D Gefeliciteerd met het veulen!! Wat een leukerd is het!
Super van je foutloze rondje Tientjeh!
Jammer dat je dressuur niet zo ging Benthe. Misschien seniorenbrok gaan voeren of slobber?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:31

Voor de liefhebbers: Badminton op BBC 2 :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:34

Oeh, Ik zit helaas op mijn werk!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:37

Misschien via internet??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:08

wij hebben het helaas niet op tv en de computer zegt: not availeble in your area

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:22

Zo, dat was een lange en mooie compilatie van Badminton! Heb goed kunnen zien hoe het Point Two vest werkt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:29

Vond het ook een mooie compilatie. Mary King blijft wel een favoriet. Hoe zij rond ging met haar 1e paard *D
Over dat vest ga ik ook eens goed nadenken. Aan het begin van de compilatie zag je de val van Oliver nog even. Hoe zijn nek ging was ook niet fijn. Paarden moeten maar even goed hun best doen op CC zodat het vest misschien ook aangeschaft kan worden :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:30

Mary blijft ook een favoriet van mij. Maar ze had een paar ongelovelijke rotsprongen. Respect voor haar en helemaal voor het paard voor de manier waarop ze toch door bleven gaan.

Bij de val van die vrouw op de afsprong na het eerste Flower Bed kon je goed zien hoe het PT vest zijn werk deed!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:34

Hoe veilig hij ook is, voor mij als amateur is het gewoon echt NIET te betalen :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:35

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:39

Caroline, Snoekiej heeft het een en ander gequote.
- Snelheid opblazen 4x zo snel
- Gewicht 2.5x zwaarder bij Hit-air
- CE keurmerk volledig voor .2 en gedeeltelijk voor de Hit-air

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:39

Caroline, daar loopt ook een topic over. Maar volgens mij is de PT volledig goedgekeurd en klapt nog sneller open bij een val dan de HA.

Overigens ben ik het met Mandy eens. Voor mij ook absoluut niet te betalen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:40

Oh oke bedankt tientjuh had ik nog niet naar gekeken oeps

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:40

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:43

haha geeft ook niet Caroline. Maar daar kan je wel even alle info opzoeken, mocht je er 1 aan willen schaffen.

Lielle, het geld is niet onoverkomelijk, maar als je alles opteld. BP en PT vest, is het wel een hele klap geld. En helaas heb ik altijd nog geen geldboompje in de tuin. ( en heb ik een springzadel besteld en die moet eerst nog betaald worden)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:53

weet ik wel, en ik heb helaas ook die geldboom niet. Maar gelukkig hoef je zo'n ding niet iedere week te kopen (net als een zadel, BP etc).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:56

Ik heb de racesafe bp waar ik ook mee spring in de les en met reguliere wedstrijd. Nu is het bij mij wel zo dat wanneer ik de plaat breek in mijn linkerschouder ik niet meer kan paardrijden. Ik vind het op zich wel een goede investering en in het andere topic [SGW] air jacket lees ik dat hij UK goedkoper is.
Het is veel geld maar zo'n val als oliver kan je laatste zijn ook in de B. Jonge onervaren paarden die daar ook een foutje kunnen maken of onervaren ruiters die jakkeren.

Mijn paarden moeten hem maar even verdienen voor mij met prijzengeld en met verjaardag maar alleen geld vragen. Al duurt dat nog tot september haha

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:58

Caroline, ik spring ook altijd met mijn bp. Thuis, op les en op wedstrijden. Ook sinds mijn klapper in Gorssel. Mijn bekken hadden toen een scheurtje en dat is nog steeds een pijnlijke plek. Sindsdien heb ik hem altijd aan.

Het is natuurlijk wel een goede investering en als je er inderdaad voor kan sparen. Misschien dat hij er bij mij ooit nog wel komt. Maar we hebben nu nog zoveel dingetjes voor ons huis wat nog afgemaakt moet worden en we graag willen hebben, dat het geld daar eerst even naartoe gaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:02

Voor mij is dat geld op dit moment wel echt onoverkomelijk. Wel geen alledaagse uitgave, maar voor een student wat teveel van het goede.

Ik cross(train) alleen met BP, met springen heb ik hem nooit aan. En aangezien ik voorlopig toch geen springparcours zie en al helemaal geen cross(training) zal het bij mij voorlopig ook niet komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:03

Wij hebben nu al paar x gebeld naar de mensen van point two, maar tot toe voicemail, vervolgens ingesproken en nooit meer teruggebeld. Willen kennelijk niet graag genoeg verkopen.....

Zadelmaker is net geweest. Mijn passier marcus ehning is volledig aangepast aan Hetje. Gaan nog een singel zonder elastiek erbij proberen en aan het eind van de week moest ik even bellen hoe het ging en anders stuurt hij een zadel toe met het soft touch system.
Overigens was een maatzadel totaal niet nodig en vertelde dat ook al noemen ze iets maatwerk er zit toch een standaard boom in.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:05

Hopelijk is het zadel nu goed PB! en wat raar dat die mensen jullie niet terug bellen zeg. Je wilt inderdaad iets verkopen of je wilt het niet!