[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16Jarig

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:18

Goeiemorgen!

Wat een verhalen allemaal, leuk om te lezen Knipoog

Madine had gisteren de crossmodus nog aan staan tijdens de springles Nagelbijten / Gniffelen De eerste paar springen ging ze echt ontzettend vroeg af en in een giga tempo door. Oeffff. Instructeur vond haar nu meer op een volbloed lijken Clown
Daarna werd ze wel weer wat fijner te rijden en voor straf nog een parcours op 1.20 gesprongen zodat ze wel terug moest komen, dat deed mevrouw toen ook wel. Alleen was ze nu wel wat slordiger maarja, ze heeft dan ook 2 crossen in de benen dus dat zal ook wel invloed hebben.

En nu moet ik maar even aan de slag met een verslag over epilepsie, vanmiddag een nieuwe telefoon uitzoeken en vanavond feestje in Zwolle!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:27

Ruudjw schreef:
Heb zo'n ervaring gehad begin dit jaar.
Een volbloed die van de baan kwam.
Nog smaller dan 'm'n auto band (hij was 1,72 en m'n benen staken nog ruim onder z'n buik uit), een zadeltje voor een pony en stijgbeugels voor maatje 30.
Wat voel je jezelf dan ongelukkig als je merkt dat er iets op het punt van exploderen staat.

Dat is fijn jah.... Ik heb ook zo'n volbloed op proef gehad. Zelfde formaat als jij beschrijft. En dan maar iets zien te vinden om je aan vast te houden als het ontploft.... Koe

Vriendin van mij crosste Z bij de ponies. Ze werd gelanceerd boven een sprong (tijdens de cross) en landde heel wijs op haar voetjes en viel niet eens achterover. Knap hè? Ze had alleen wel allebei haar enkels gebroken.... Zij zijn groot en ik is klein!

Ollie was (/is Bloos ) altijd panisch als je voor het eerst in het seizoen een zweetdeken oplegt met uitstappen. Het eerste jaar heb ik toen ongeveer 20 rondjes door de bak gescheurd, tot iemand hem kon pakken, best griezelig!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:54

Renpaarden zijn heel betrouwbaar. Als je de teugels lang laat dan blijven ze rustig. Als je ze oppakt dan willen ze hard Knipoog
De omscholing van een renpaard tot rijpaard duurt veel langer dan het inrijden van een groen paard. Bovendien moet je ontzettend veel geduld hebben. Als ze voor je werken, dan zijn het heerlijke paarden. Ik blijf er wel bij dat ze niet allemaal geschikt zijn om de 'gewone' sport in te gaan.
Ze zijn natuurlijk wel een stuk goedkoper dan 'gewone' paarden en het zijn bloedmooie beestjes. Het slanke krijg je vanzelf eruit als je ze op een andere manier gaat trainen. En met 3 jaar heb jij een paard dat al 'bereisd' is.

Toch zou ik het de meeste mensen afraden. Als je geen ervaring hebt met bloedjes dan kun je beter kiezen voor een KWNP oid.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:58

SGWOllie schreef:
Vriendin van mij crosste Z bij de ponies. Ze werd gelanceerd boven een sprong (tijdens de cross) en landde heel wijs op haar voetjes en viel niet eens achterover. Knap hè? Ze had alleen wel allebei haar enkels gebroken.... Zij zijn groot en ik is klein!

Daar moest ik wel even om lachen, mischien flauw, maar hoe je dat beschrijft... ROFL Bloos

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:01

Goeiemorgen!
Mijn wekelijkse tussenuren zijn weer begonnen helaas.
Wat een verhalen over proefrijden zeg, ben blij dat het bij mij eigenlijk allemaal heel rustig en goed is gegaan tot nu toe. Ik heb wel eens een dikke racepartij met Jipje gehad. Ik was een parcours aan het springen en hij was behoorlijk gek. Ik reed hem op een appelbitje, ik kwam over de eerste hindernis en wil hem weer een beetje terugnemen hangt aan elke kant van zijn oor een bitring Schijnheilig Oeps, hij was helemaal door het dolle heen en ging natuurlijk als een gek tekeer. En ja wat doe je dan? Ik ben zo goed en zo kwaad mogelijk blijven zitten en na een kwartier werdt hij gelukkig weer rustiger. Uiteindelijk gewacht tot hij stapte en toen ben ik eraf gestapt. Het scheelde een paar keer heel weinig of ik lag eraf, maar ik had gelukkig een borsttuig om en daar nog een beetje houvast aan.
Hoe het bitje is geknapt dat weer ik tot nu toe nog steeds niet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:21

Scum schreef:
Renpaarden zijn heel betrouwbaar. Als je de teugels lang laat dan blijven ze rustig. Als je ze oppakt dan willen ze hard Knipoog
De omscholing van een renpaard tot rijpaard duurt veel langer dan het inrijden van een groen paard. Bovendien moet je ontzettend veel geduld hebben. Als ze voor je werken, dan zijn het heerlijke paarden. Ik blijf er wel bij dat ze niet allemaal geschikt zijn om de 'gewone' sport in te gaan.
Ze zijn natuurlijk wel een stuk goedkoper dan 'gewone' paarden en het zijn bloedmooie beestjes. Het slanke krijg je vanzelf eruit als je ze op een andere manier gaat trainen. En met 3 jaar heb jij een paard dat al 'bereisd' is.

Toch zou ik het de meeste mensen afraden. Als je geen ervaring hebt met bloedjes dan kun je beter kiezen voor een KWNP oid.

I know, heb momenteel mijn vierde volbloed op stal staan. Heb er twee van de baan gehad. Het slanke gaat er natuurlijk nooit helemaal af, ligt er ook aan of je een sprinter of een stayer hebt....
Ik blijf erbij, geen paard haalt het bij een volbloed... Voor de meeste mensen zou ik het echter niet aanraden.

Kijk voor de fun eens in de Wiki bij Engels volbloed. Daar staan een aantal foto's van een vosje. Die is van mij geweest, heerlijk ding. Zelfde paps als Money overigens.....

http://www.bokt.nl/w/images/c/c4/Volbloed_beweging.jpg

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:22

Scum schreef:

Dat van die teugels was me idd bekend, ik heb gelukkig wat ervaring op een arab renstal. Maar hier kreeg ik toch geen prettig gevoel bij. En zo heel veel goedkoper was hij niet, maar dat kwam door z'n afstamming (sergeant nog iets).
Maar ben toch wel blij met m'n Selle Francais die z'n eerste 4 jaar in Bretagne heeft rond gehobbeld op de wei.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:38

Mooi zijn ze he Ja
Welke zijn volgens jou slanger: stayers of springers? Ienie was een sprinter. Ze is natuurlijk een hele fijne dame. Maar ik krijg geregeld opmerkingen dat ze er helemaal niet als een Eng. volbloed uitziet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:21

goeiemiddag Doei!

Ik zit nog op school een verslag af te maken. Ik ga al jullie spannende verhalen vanmiddag bij lezen....

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:30

Heb ook 2x een volbloedje gereden. De een was zeer explosief, maar uiteindelijk kon ik daar fijn mee rijden en crossen. Heeft helaas bij de nieuwe eigenaresse een peesprobleem gekregen. Was wel een diertje wat enorm goed dressuur kon lopen voor een volbloed.
Die andere was wat minder explosief, maar die ging ineens op zijn knie-en liggen!
En aangezien je dan al niet zoveel voor je hebt... Yep... plat op de smoel in het zand.
Is me een paar keer gebeurd... Boos! Verder durfde niemand erop te rijden dus ik was wel de pineut. Maar op een gegeven moment werd ik het zat, zou verkocht worden, maar werd tijdens de keuring afgekeurd. Bleek ver gevorderde straalkanker te hebben enz. Achteraf was misschien het lopen onder het zadel al teveel voor haar... (maar ja ze liep geen pas kreupel, dus kon je het ook niet weten...)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:34

Nou ik heb weer weinig nuttigs gedaan. Ik ga nog maar even pauze houden en dan nog even naar de les. Vanavond naar springles met Jipje, dan mag hij weer even ontspannen na zijn zware dressuurles van gisteren. Hij was gisteren echt over zijn hele lijf nat, arm dier. Wordt denk ik toch hoog tijd om het te scheren.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:37

Volbloedjes zijn echt om te kwijlen!!!
Ik denk toch dat ik het maar bij warmbloedjes hou, ik heb helaas geen reactievermogen van 0,1s Knipoog.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:57

Scum schreef:
Oeh, dat lijkt me geen pretje Ingrid! Ik heb dat met mijn vorige paard ooit gehad. Was in een binnenbak en hij wilde gewoon NIET naar rechts inbuigen (al een paar dagen lang). Op een gegeven moment werd ik zo boos dat ik hem een flinke klap gaf (jaja, ik weet het, ik was jong en dom en kon het niet rijtechnisch oplossen... 15 jaar geleden). En toen ging hij er knoeperhard vandoor. Recht op de omheining van 1.70 af. Ik kon hem net de bocht omtrekken en hij bleef loeihard gaan. Ik was ook nog eens helemaal alleen daar. Uiteindelijk na 3 rondjes begon er een reactie te komen en kon ik hem terugnemen. Ik was echt doodsbang toen.

Maar daarna was mijn probleem met rechts inbuigen wel over Bloos

Ja ik weet niet wat er precies gebeurde maar opeens schoot die er vandoor. en daardoor verloor ik beide beugels. en omdat die beugels zo tegen hem aan slingerde raakte die helemaal in paniek en bleef die rennen. Nou bij elke bocht gleed ik er bijna af. en nouj aik kreeg hem echt niet meer terug, dus had egt zoiets oke nou ga ik eraf voordat ik straks echt hard val ofzo. ik heb eerst een tijdje op me buik over het zadel gelegen en toen heb ik me los gelaten. Was al blij dat die niet ging bokken ofzo Clown

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:38

willen jullie lachen? Ik heb online een paar metamorfoses gedaan. Mogen jullie kiezen welke jullie het leukst vinden........
Afbeelding

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:40

Lachen!!! Haha! Haha! Haha!

Waar doe je dat???

Enne ik ga voor de eerste foto!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:41

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:47

Haha vet grappig, ik vind ook de 1e foto het leukst!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:03

En ik ook Cool

Ben weer thuis van school, ben best moe Schijnheilig
Zal even al die spannende verhalen bijlezen Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:03

Doei! ben weer terug van school.
De stallen net gedaan, en paarden naar binnen gedaan.

Ik zal nu even wat voor school gaan doen Clown.

Ik vind de eerste ook het leukst Lachen. al vind ik die krullen ook wel grappig Ja.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:46

klullen heb ik van mezelf, dus als ik het niet zou stijlen krijg je dat effect. dat donkere misstaat niet een zo. Ik heb van mezelf saai blond

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:07

Haha geweldig Merel, ik vind de 1e foto ook het leukst!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:12

Ik heb een nieuwe telefoon! Een Sony Ericsson W580i Pling

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:27

Zoo wat een verhalen over paarden die aan de kletter gaan.. Heb het ooit 1x gehad toen ik rocky net een paar maandjes had. Ik viel eraf toen hij recht op het schot afging ik links wou en hij rechts Clown Verder ooit eens een buuitenrit met de manegeles gemaakt (toen ik daar nog reed) en toen de hele bups aan de kletterging. Wat was ik bang!

@ jenga: ik vind de eerste en tweede het leukst!

Ik ga zo maar es ff snel de stallen doen en de paarden naar binnen. Vandaag ff niet rijden en wat bijwerken voor school

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:29

Deze is het:
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:32

Leuke telefoon! Ik kan echt totaal niet met een ericsson over weg