[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:45

Snoekiej, ik heb zelf weinig ervaring met paarden met ongelijke hoeven. Wel weet ik dat veel paarden ongelijke hoeven krijgen doordat ze altijd op dezelfde manier hun hooi/gras eten. je kan het dus misschien al een beetje oplossen door hooinet op te hangen in de box.

Lielle, gecondoleerd en heel veel sterkte vandaag...

Bvw, jeetje wat jammer!

Vief, welkom terug in het koude Nederland :)

Ik heb weinig nieuws te melden! Nog weinig reacties gehad op Vie, terwijl ik echt niet de hoofdprijs vraag.. Denk dat de markt gewoon prut is?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:46

moguh...

hele discussie over ongelijke voeten :P wat voor mijn van belang zou zijn, zou de mate van ongelijkheid zijn, en de manier van ongelijkheid (frans/toontredend) of juist smal/breed onder, of stijl, minder stijl, of dat het de verzenen zijn.

bij twijfel (en als je er verder helemaal gek van bent) zou ik hem/haar dan laten bekappen/bekijken door jou smid en dan kijken hoe het paard erop/ervoor staat. iets ongelijk hoeft niet tot meer kosten/blessures te zorgen.

@ bvw: balen zeg, dat de dracht is afgebroken (helaas alle ervaringen mee hier, klopt het voor dit jaar nog wel heel hard af, dat het tot nog toe goed gaat)
@ noor/margreet: keuken ziet er al goed uit!!! wel spannend om het huis zo gebouwd te zien wroden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:50

Hoorde net dat hij een leiding/kabel geraakt heeft :+ Maar is ook alweer opgelost gelukkig.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:29

Renske: market is ook echt prut. Er wordt wel weer wat verkocht, maar dat is of gewoon geld of de hele goede en ook die gaan niet meer voor her geld wat ze eerst gingen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 13:43

lielle sterkte vandaag.
Bianca ook sterkte
verder nog wat over voetjes gelezen.

probeer vanavond weer bij te lezen.

heb weinig gedaan tot nu toe. Even vistite gehad kijken naar de hond. zo maar even de post bezorgen en stallen doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:45

Hier zijn de stallen weer schoon, ga nu ff douchen en vanmiddag naar de oogarts. Alleen dat oog waarvoor ik heen moet is blauw na een botsing met de muur :+

Dit is trouwens wel een goede tijd een om paard te kopen ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:46

renskek schreef:
Snoekiej, ik heb zelf weinig ervaring met paarden met ongelijke hoeven. Wel weet ik dat veel paarden ongelijke hoeven krijgen doordat ze altijd op dezelfde manier hun hooi/gras eten. je kan het dus misschien al een beetje oplossen door hooinet op te hangen in de box.

Lielle, gecondoleerd en heel veel sterkte vandaag...

Bvw, jeetje wat jammer!

Vief, welkom terug in het koude Nederland :)

Ik heb weinig nieuws te melden! Nog weinig reacties gehad op Vie, terwijl ik echt niet de hoofdprijs vraag.. Denk dat de markt gewoon prut is?

We kunnen er natuurlijk ook twee voor de prijs van 1 van maken :o Markt is echt prut en dan hebben wij toch echt twee fijne paarden te koop staan....... Als ik er een zocht had ik het wel geweten!! :D

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:51

Haha inderdaad Dorien ;) Kom je vanavond ook op les?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:52

toevallig zat ik net ook even op marktplaats te kijken en het is echt absurd wat er voor prijzen gerekend worden. Zoveel idioot weinig, als belachelijk veel.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:52

renskek schreef:

Klopt, mijn merrie heeft er in de zomer ook meer last van als ze 24/7 buiten staat in het gras. Ze noemen het ook wel eens graasvoetje.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:05

Hé, dat is naar Bianca! :(:)

Er is geen paard met twee helemaal gelijk voeten maar een platvoet en een stijle is niet goed. Als ze frans staan vind ik het niet zo erg, liever frans dan toontredend.

Lau, dat te goed springen snap ik ook niet! Ze springen nooit te goed. Liever eentje die gewoon draaft dat eentje die gewoon springt. :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:08

haha Eef, hier heb ik er 1 die gewoon springt en gewoon draaft. Wat dat betreft heeft Uk geen uitmuntende gangen en ook geen topvermogen wat betreft springen. Maar wel de instelling en heb ook het idee dat hij in de cross weet dat het vast zit. Dan is hij een stuk voorzichtiger. Als hij eens in het springparcours springt, zoals hij in de cross doet, dan zit het wel goed. haha.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:16

als ze té goed springen zijn ze getrixt :P

iemand toevallig ervaring met/verstand van, het updaten van een navigatiesysteem (garmin) ??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:21

Gewoon een nieuwe kopen Weule :+

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:25

rekening naar mootje ;) ??? :P

hij doet het verder super (iedereen kan er mee werken, met name pa en ma, en dat is bijzonder, vooral bij pa). via marktplaats vind ik voor 24 euro wel SD kaartjes met de tekst: plug en play en dan zou ie het moeten doen, maar wie weet is er hier iemand met verstand/ervaring daarvan.

(en ja, dat vraagt een man aan een kippenhok vrouwen...)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:25

weule schreef:
(en ja, dat vraagt een man aan een kippenhok vrouwen...)

Precies mijn gedachte... O:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:28

heb nu overigens dan wel weer facebook-app, what's app en wordfeud :P (jaja..., eindelijk een telefoon die meer kan dan sms-en en bellen :P .. tijdelijk dan...)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:35

Mijn vader heeft ook zo'n garmin, maar kan je niet helpen hij is niet thuis :P

Vanavond naar clubles. Ben daar al heeeeel lang niet geweest.
Maar vanavond oefenen ze met parcours springen, dat vind ik wel leuk om aan mee te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:38

:wave:

Zwaait even hier...

Ik kan het allemaal niet meer bij houden hier. En steeds niet of maar half bijgelezen te hebben vind ik ook niet wat.

Aantal lazen het al op FB, maar heb dus een nieuwe baan per 1 januari! :D Nieuwtje 2 in korte tijd dus. En ik zal dan wel helemaal weinig tijd voor bokt hebben. Dus ik ga maar weer in de meelees-modus en val af en toe binnen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:41

Rowo, vertel :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:43

Tja..... ondanks dat ik per 1 sept een vast contract heb, had ik steeds meer het idee dat hier geen toekomst was voor mij. K zat teveel binnen en wil in de buitendienst mee draaien. Daarnaast verdien ik beroerd.

En tja... een jaar geleden ong. werd ik al eens via via benaderd en dit jaar nog een paar keer dat ik eens moest gaan praten met andere makelaar. Steeds afgewimpeld. Maar toen mijn baas weer liet vallen dat hier geen werk was voor 2 makelaars toch het gesprek aan gegaan. En mijn nieuwe werkgever kan mij bieden wat ik wil dus toen de knoop doorgehakt.

Maar dit speelt al weken. Vond de beslissing maken super super moeilijk, want het is DE concurrent van mijn huidige werkgever :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:45

Leuk Rowo!!! Je moet toch voor jezelf kiezen :j Zeker als je huidige werkgever je al zegt dat het niet gaat veranderen...
Ga je dan alleen maar buitendienst draaien, of een combi?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:46

wel goed over nagedacht dus rowo: jij moet doen wat je leuk vind, voor je 'oude werkgever' misschien iets minder leuk dat het DE concurrent is, maarja pech voor hem toch???

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:46

Gefeliciteerd Rowo, en soms moet je je gevoel even uitschakelen op een beslissingsmoment, anders zou je je zelf te kort doen!

@Weule: jongste heeft een Garmin, dus als het vanmiddag/vanavond nog nodig is dan kan zij je misschien verder helpen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:49

@ texelse/danielle: alle tips zijn welkom. (voordat ik gok op zo'n marktplaats kaartje)