[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:28

Corien: de knhs verenigingen moeten hun statuten volgens de eisen van 2002 op orde hebben. Om dit officieel te maken moet er onder andere voor naar de notaris die er dan een stempeltje op zet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 09:30

Sim, die instructrice was het inderdaad en ik denk dat ze om dezelfde redenen niet ingreep. Jammer maar helaas. Ik ga me daar verder ook niet druk om maken, de ruiters zijn er zelf ook bij...
Eef, ik heb wel zo'n paard staan, maar Jer haalt de 1.70 niet ;) Werd gister ook alweer bijna onder mijn kont vandaag gekocht :oo

Ga snel eten, Taaipop uitlaten ook naar de kapper!

Goedemorgen trouwens!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:34

Ik weet zo ook niets voor je Evelien, succes met zoeken.
Wat ontzettend klote zeg Evony! Zou je veel wp daardoor kwijt raken?
Ik ga vanavond waarschijnlijk wedstrijd springen, misschien zeg ik het nog af. Morgen naar Amsterdam. Al heb ik daar spijt van dat ik toegestemd heb half jaar geleden, zal wel rete druk worden met dit mooie weer. Maar we zien wel. :)
Jer heeft allemaal fans dus. :D

Ga gauw wat eten en mesten!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:39

Morguh!!!!

Druk aan het werk! Gister lekker uiteten geweest met schoonmams, Rem had de paardjes gedaan dus kon op tijd naar bed :D
Vanavond rijden en naar de kermis, morgen werken in de kiosk :D

Gezellig Sandra, kom je langs? Sta in de kiosk tegen over Mariot hotel, Leidseplein.
Noor, klinkt als een geslaagde les! Jammer van de lesgenoten maar zelf lekker getraind.
Mendy, ik heb altijd hoofdstelnummer met dressuur, nog nooit commentaar op gehad.
Evelien, mooie wagentjes zijn dat maar de politie rijdt toch zelf ook mee met 2 paarden?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:43

Karen: Lekker dat je vroeg klaar was gister! Zal wel leuk werken zijn als het zo druk is :D
Evelien: Ik zou zo ook niks voor je weten.. :n
Kim: Wat een leuk project! Hoop dat het gauw wat wil met de sponsoren :(:)
Noor: Fijn dat je lekker gereden hebt en succes bij de kapper ;)

Ik ben er na het weekend weer. Zo nog even de laatste dingen inpakken en dan naar stal voor Woll en Oscar. Daarna richting Vasse om daar nog even met teamgenootjes een Duitse dressuurproef te oefenen voordat we naar Münster gaan voor de studentenruiterswedstrijd. Ik heb er zin in :D Iedereen een fijn weekend!

:evaw:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:53

Jij ook fijn weekend Vief!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:02

Hier nog steeds geen regen. :\ Baal daar best wel van eigenlijk. Gras groeit voor geen meter....
BVW haha die laatste foto is idd erg grappig.
Evony dat is goed balen. KNHs bellen dan maar??
Dat zijn mooie beschermers MM.
Noor super!!!!
Ik ben M1 (zonder wps) maar een B proef is op dit moment moeilijk genoeg. :+
Caro druk dus! Succes alvast met het halen.
Annetje leuk filmpje.
Vief fijn weekend!

Nou ik zou dus zondag starten in het springen, sta ik alweer niet op de startlijst... Volgens mij mag ik gewoon niet meer starten ofzo?? Misschien dat ik maandag nog met een crosstraining mee ga doen! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:25

Margriet, voor welke wedstrijd had je je opgegeven?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:33

Voor Norg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:37

Klopt heel veel aan die startlijst niet... Ik start met 3 en moet met ze alledrie aan het begin van de rubriek. Alsjeblieft zeg er starten zoveel met meerdere paarden in 1 rubriek die het lastig krijgen omdat ze mensen met maar 1 paard per rubriek aan het begin zetten :x

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:39

bvw schreef:
wat een relaxt fimpje! Grappig hoe je hem "inparkeerd" om via het blok op te stappen _O-
Maar hoe kom jij aan een appaloosa met zulke manen en staart! Ze staan er toch om bekend dat ze wat sprietjes hebben?

Leuk he :D Voel me wel altijd heel erg penny als ik dat doe, maar het is wel lekker ontspannen zo voor een keer.
Manen en staart komen voornamelijk bij Vies vanuit zijn moeder denk ik. Veel appaloosa's worden gekruisd (is eigenlijk geen zuiver ras) en zijn moeder is gewoon een KWPN. Ik neem aan dat zij de maan- en staartgenen doorgegeven heeft. Vooral de staart is heel erg dik, op wedstrijd maak ik daar de andere ruiters nog wel eens jaloers mee. De manen van hem zijn inderdaad ook wel dik voor een appaloosa, maar hij heeft dan weer bijna geen voorpluk.
Normaal hebben appaloosa's inderdaad bijna geen beharing. Ik ben twee keer op de appaloosasportdag geweest (vanuit stamboek georganiseerd) en er zitten zelfs paarden tussen die geen staart hebben. Daar hangen net wat sprietjes aan de staartwortel. Die paarden hadden ook geen voorpluk, gewoon helemaal niet. En de manen waren een paar sprietjes.

Margreet die les klinkt inderdaad niet goed... was het wel echt een crosstraining van een 'erkende' instructrice? Klinkt als gevaarlijk, ruiters zo door de baan laten gaan en nog laten springen ook nog.

Evony, weet je echt zeker dat je dan geen WP krijgt dan? Mijn vergeniging staat er ook bij en ik heb ze een mailtje gestuurd. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Margriet raar dat je er niet bijstaat?

Ik heb nu zondag ook wedstrijd, nu maar hopen dat ik wel een winstpuntwaardig proefje kan rijden... := Het is dit keer op gras en op een veel groter terein. Als het dan ook nog een beetje waait, wordt Viesje daar meestal iets te vrolijk van. Ben benieuwd dus!
Oh en met koninginnendag sta ik op een braderie met mijn schilderijen. Heb een eigen kraam en dan mag ik ze proberen te verkopen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:39

Als het goed is ga ik ook naar norg, maar ik sta ook (nog) niet op de lijst

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:43

Annetje ik dacht dat Vies een ras echte appaloosa was!
Mijn schoonzusje heeft wel een ras echte en die heeft idd alleen wat sprietjes. Volgens mij hebben koeien nog meer manen....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:47

Veel plezier Vief!

Anne, dit is toch juist de lijst met verenigingen die het wel op orde hebben?
Leuk die braderie!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:47

Ik had gevraagd of ik flexibel mocht springen. Krijg ik terug dat er weinig zijn die dat doen ivm 2 pc voor wps en direct achter elkaar starten. Is toch geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Nou ja we zien wel...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:51

Laatst bijgewerkt door MargreetW op 29-04-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:53

ik zag het ook al in het andere topic

ga nu even de fimpjes bewonderen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:54

bvw schreef:
Annetje ik dacht dat Vies een ras echte appaloosa was!
Mijn schoonzusje heeft wel een ras echte en die heeft idd alleen wat sprietjes. Volgens mij hebben koeien nog meer manen....

rasechte appaloosas bestaan niet binnen het Nederlandse stamboek. Sowieso komt bijna elke Nederlandse appaloosa van Sonny af Hojmark af en dat was geen appaloosa. Kan even niet op de naam van het ras komen uiteraard :o?
Appaloosa's worden echt met vanalles gekruisd, ook vanwege het bloed. Er zijn er te weinig met vreemd bloed, dus dat moet je wel uit andere rassen halen.
Wat voor ouders heeft het paard van jouw zusje dan?

TeeGee: ja volgens mij wel en mijn vereniging staat dus niet in de lijst.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:59

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:00

Zullen vast wel op het Leidseplein komen. Als het niet te druk is kom ik even langs Karen!
Succes Vief, wat ontzettend leuk lijkt me dat!
Dat is goed balen Margriet.
Leuk die braderie Anne, succes alvast.
Dat bootje is gaaf! Ziet er goed uit zeg. Komt helemaal goed in Oudkarspel, mooi terrein in lelystad ook. :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:03

lelystad is echt veranderd! Moet daar toch ook maar weer een keer heen...

Filmpjes zijn wel erg gaaf, bootje was eerst wel beetje eng! Vind het vierde filmpje (houtstapel oid) ook erg gaaf :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:04

Jer wordt nog een echte waterrat Noor, die watervrees is hij nu toch echt kwijt geloof ik.
Leuke filmpjes!!

@margreet: staan de tandafdrukken in je tong??

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:05

Idd die vind ik ook erg stoer! Lijkt mij een erg mooi terein. Ziet er fijn uit! Op naar Oudkarspel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:05

bvw even opgezocht. Sonny was een knabstubber, maar zit dus qua bloed in bijna alle Nederlandse appaloosa's (grote en middelmaat) die nu rondhuppelen. Leuk paardje heeft je schoonzusje!
Vies is nooit gekeurd geweest zover ik weet. Zijn papa Quick-Shadow was een niet goed gekeurde hengst uit Sonny. Ik gok ook zo dat Vies niet ver was gekomen op een keuring :o

Leuke filmpjes van Noor! Ziet er fijn uit! Ik vroeg me alleen wel meteen af of de beginnende combinaties dit ook moesten springen? :=

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:06

Het terrein in Lelystad is erg mooi geworden, dat is echt een aanrader om eens te gaan trainen. Ze zijn nog meer nieuwe hindernissen aan het maken, en om ze zoveel tijd gaan ze het terrein zelf ook aanpassen.
En die houtstapel was echt hoog hoor, in gedachten hoorde ik al ftttt van het AJ, maar Jer is gewoon faboulus.
Zo ik ga me haasten, heb zo een trouwerij in Londen ;) .