[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:33

PB, fijn dat vandaag de zadelmaker komt. Bij mij was het springzadel ook wel even zoeken. Uk is dus breder dan hij lijkt. Hij is onwijs gespierd op zijn schouders, waardoor hij van voren dus gewoon een wijde boom nodig heeft, maar van achter dus weer niet.
Mijn zadel is in ieder geval besteld. Hij was er uiterlijk met 6 weken. En ben nu 3 weken aan het wachten, dus het duurt niet zo lang meer denk ik.

Mandy, had je in het andere topic al gesproken over je veulentje!

Ik ben gister op springwedstrijd geweest. Heerlijk foutloos klassiek parcours gesprongen en ook de barrage foutloos en mochten nog een leuk prijsje meenemen! Ben zo blij dat Uk al zn vertrouwen weer heeft en zo lekker rond kan springen. Hij zit ook echt supergoed in zijn vel.

Van de winter zaten we nogal in een dip en hadden we nogal eens last van weigeringen. Hij miste het vertrouwen en aanmoedigingen van mijn kant. Waardoor hij mij ook geen vertrouwen kon geven en mij dus niet meer meenam als het even niet helemaal uitkwam. Maar die feeling tussen ons is nu wel weer helemaal terug. Laatste maand 3x op wedstrijd geweest en en 3x foutloos.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:34

Rowo: gefeliciteerd!!! Foto's? ;)
Evie: Ja klopt, maar daar kon ik niet echt beoordelen waar ik nou écht nog aan moet werken...
PB: succes met het zadel.
Vief: tja.. Twente Kampioen.... -O- ..........;)

Weer hard aan het werk...
Wat een prutweer!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:35

Het weer is idd geen pretje. Was eerst van plan wat te rijden voor ik moest lesgeven, maar heb dat lekker uitgesteld tot na die tijd ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:49

Goeiemorgen!
@Mandy: Gefeliciteerd met het veulen! Ik ben benieuwd naar de foto's! Wel balen dat je er nu alsnog niet bij bent geweest... Maar hopelijk heb je vannacht weer eens gewoon normaal kunnen slapen!
@Mo: Dat was dus helemaal geen slecht debuut voor jou en je paard het weekend! Netjes hoor!
@Tientjeh: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen springen met Uk en dat het vertrouwen tussen jullie weer helemaal terug is!
@PB: Balen dat Hetje weer uit zijn zadel is gegroeid! Maar hopelijk heeft de zadelmaker iets wat wel gaat passen voor jullie.
@Vief: Hopelijk ben je weer bijgekomen van je heftige dagje!
@Noor: Fijn dat Jer zo lekker op S&T gaat lopen! Heb je alweer dressuurwedstrijden gepland? Wel balen van de rhino bij jullie in de buurt!
@Hilde: Gefeliciteerd met jullie veulen!
@Margriet: Fijn dat je rondje in de B toch lekker ging! Komt vast goed met jullie!

:o De rest ben ik weer vergeten...

Ik had vrijdagmiddag nog wedstrijd met Jipje. Ik had het al wat strak gepland, maar nu kwamen we ook nog in een koninginnedag optocht terecht en was het allemaal toch wat krapjes. Toen ik aan mijn proef begon moesten er net allemaal tuigpaarden langskomen, nou ik geloof dat ik daar beter tussen pastte :P Was dus niet erg geslaagd.... Zaterdag nog de hele dag gewerkt en gisteren een rustig dagje gehad.
Iemand hier nog goeie ideen om je paard weer wat dikker te krijgen. Jipje heeft er weer een beetje moeite mee, zijn tandjes zijn laatst al gecheckt, hij is al gecheckt op wormen en eet voor de rest ook goed. Hij krijgt genoeg ruw- en krachtvoer, maar blijft naar mijn idee toch te veel ingevallen... Mais-/grasbrokken eet hij niet, dus ik weet het even niet meer zo goed....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:50

J_N: misschien lukt het met wat olie? Wel lastig. Dat probleem heb ik nou nooit! Merrie is altijd te vet (zelfs toen we nog volop wedstrijden reden) en Jer is gewoon een lekker ding ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:53

@Noor: Olie krijgt hij ook 2x daags over zijn voer. Per dag krijgt hij ongeveer 0.25 liter olie naar binnen :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:53

Afbeelding

Is ie niet lief :+:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:55

Rowo, nog gefeliciteerd met je veulen. Hij kijkt lekker brutaal de wereld in!

Sorry, verder niet voldoende bijgelezen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:57

Rowo: wat een schatje!! :)
J_N: lastig.. ik heb er verder ook niet veel (helemaal geen) verstand van omdat ik zoiets nog nooit bij de hand heb gehad. Misschien heeft de rest tips voor je...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:59

JN, Ik zou mij er niet zo druk om maken. Mijn paarden zijn volgens iedereen (behalve DA'en) ook te dun. Liever dit dan andersom, met alle extra risico's van dien!
Rowo, Echt, wat een enorm schattig veulen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:02

Jammer dat je wedstrijd in de soep liep Benthe :(:) Ik weet het ook niet... Ook geen last van bij Woll.
PB: Ik hoop dat je een fijn zadel gaat vinden. Lastig hoor met meerdere paarden..
Mandy: Hij is echt leuk! Groot veulen na zijn extra daagjes? Of valt dat wel mee?

Ik ga maar even luxe met de auto (ook even kijken of hij nog heel is na gister..) naar Woll.
Heb een hele stijve en zere nek. Had na mijn val beter niet 4 uur in de stromende regen kunnen gaan staan. 't Is er niet bepaald van opgeknapt :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:57

@ rowo leuk veulen maar balen dat je er niet bij was.
@ vief sterkte vandaag met de spierpijn
@ JN jammer van je CC
@ tientjuh gefeliciteerd met je wp

Ik werd vanmorgen heerlijk stijf wakker. Ik verblijf weer een week op het platteland ( bij mijn ouders ivm hun vakantie) en die matrassen hier zijn zoooo hard. Mijn schouders en nek zijn het er niet mee een. Moet het nog tot zondag volhouden :+ Ben aan het oppassen op mijn paarden.
Ga nu snel rijden want het is hier nog DROOG :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:14

Mandy, wat een knap beestje!!! Super!!
JN, misschien maismeel of musli?
Caroline, auw das niet fijn zeg!
Vief: kampioenuh!!!!! Echt cool!!
PB, goed dat jullie voor een maatzadel gaan. TG heeft nu een Black Country, maatzadel dressuur en het is echt een ander paard!!

Gister naar Castenray geweest en super tevreden!!! 4e prijs :D :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:25

Mandy, gefeliciteerd met je veulen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:52

Super Karen!
Vief, balen van je nek en dan is inderdaad de kou niet zo goed!
Caroline, altijd prettig, harde matrassen.... ahum, niet dus! zowiezo liggen andere matrassen nooit zo fijn als je eigen

Heb echt de balen van dit weer. Heb ik tot donderdag lekker vrij, is het van dat sombere weer. Hopelijk word het gauw weer wat beter. Heb Uk toch maar weer een regendeken opgedaan, hij liep de laatste tijd gewoon in zn blote velletje.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:54

Thanks Jantine!! Jij ook goed gereden lees ik net. super!! En mooi dat je zadel er met 6 weken is. Die tijd is nog te overzien. Nog crossen in de planning tot dan??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:55

@ jantine: als ik het KNMI mag geloven wordt het niet veel beter met het weer :(

Hier lopen ze ook in hun blootje gewoon. Veulie heeft het soms wel wat koud :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:58

Karen, heb nu alleen nog Maarsbergen staan. En dan kan ik die rijden met mijn nieuwe zadel. Heb het idee dat ik daar toch meer vertrouwen van krijg. Kan in dit zadel niet echt lekker springen en voor mijn gevoel belemmer ik Uk daarmee. Alhoewel het nu weer goed gaat, wil ik toch heel graag dat het zadel snel binnen is. Zodat ik ook weer met vertrouwen kan crossen. Baal er wel van dat ik Castenray niet heb kunnen rijden, maar voor het vertrouwen wel beter dat ik ervoor heb gekozen het af te melden. Dan proberen we in het najaar wel weer een inhaalslag te maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:02

Tientjeh, Wat voor zadel heb jij? Ik heb een stubben, maar deze ligt niet optimaal op dit paard. Vorige eigenaar had er een butet opliggen, maar dat kan mijn portomonnee niet aan!
PB, Is godfried al geweest?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:03

Castenray was overigens al wel een heel andere M dan Markelo. Ik vond het echt een prachtige cross en had er ook super veel zin in.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:04

PB, hoe was jij eigenlijk gegaan? Jullie stonden naast ons maar waren ineens weg?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:07

:wave:

Hier een foto van ons veulen. :D
Afbeelding :+:

Gefeliciteerd Mandy, wat een grap ghehe. Wel balen dat je er niet bij was.

Heb gister ook een hoop voetbal gezien. :Y)
Wel jammer van het weer zeg.

Mijn vriendje is vandaag jarig. <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:11

Gefeliciteerd met je vriendje en wat een schattig veulen! Dat baardje is echt lief!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:13

Godfried komt eind van de middag. Ik heb nu alles passier, maar als ik toch een ander zadel moet dan plunder ik mijn spaarrekening en neem ik ook echt iets heel moois. Gaat dan wel van het geld voor de vrachtwagen af.... Maar goed dat rijbewijs moet ik toch eerst nog halen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:13

Goedemorgen!
Rowo gefeliciteerd! Knap beestje!
Mo jammer van je cc! Dus hij eet geen maismeel met olie?? Anders misschien tijdje veulenbrok voeren. Waar is hij te dun? Echt op de ribben of in de flanken?
PB lastig is dat altijd met die zadels.
TG gefeliciteerd met je 4e prijs!
Hilde gefeliciteerd met je vriendje en knap koppie heeft het veulen!

Erg jammer van het weer idd! Ga vanmiddag naar dorp hiernaast daar is markt. Hopen dat het dan een beetje beter is!