[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:34

goedemorgen!
vanmiddag hebben we een spelletjes dag op stal Cool

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:56

Goedemorgen!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:12

Goedemorgen Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:21

Goeiemorgen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:25

Goeiemorgen Doei!

Fijn dat je een ingekort rooster hebt Kim Lachen
Ik ga mijn broodjes even uit de rooster halen!

Vriendin komt straks en dan gaan we aan de slag met een of andere paper
voor communicatiekundig ontwerpen.. Dromen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 08:27

Goeiemorgen Doei!

Ik wist helemaal niet dat dat kon op bokt, die meldingsmailtjes! Ik vind het wel prima zo!

@ vief: mijn pa en ma komen vannavond pas thuis.. Ben wel blij dat ze er straks weer zijn ja.

Ik ga maar es de paarden buiten zetten en naar school Dromen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:56

Afbeeldingsmoges!

activiteiten middag op donderdag? wel leuk! watvoor activiteiten gaan jullie doen?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:08

Goodmorning...

Ik ben alweer druk aan het werk pff.. Dressuurles ging gisteren goed..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:10

zo ingrid dat was een spannend ritje dan gisteren!
Knap dat je in eerste instantie op je voeten landde, want in volle galop vanaf een 1.80 m hoog paard springen lijkt m,e nog niet zo simpel...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:16

was dat tijdens de training van Rob Janssen MJ?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:20

jenga_8 schreef:
was dat tijdens de training van Rob Janssen MJ?

eh nee, op de vorige blz staat een verhaal van ingrid die van haar nieuwe paard is gesprongen nadat ze hem niet terug kon krijgen. Was volgens mij gewoon in de bak.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:24

Oeh, dat lijkt me geen pretje Ingrid! Ik heb dat met mijn vorige paard ooit gehad. Was in een binnenbak en hij wilde gewoon NIET naar rechts inbuigen (al een paar dagen lang). Op een gegeven moment werd ik zo boos dat ik hem een flinke klap gaf (jaja, ik weet het, ik was jong en dom en kon het niet rijtechnisch oplossen... 15 jaar geleden). En toen ging hij er knoeperhard vandoor. Recht op de omheining van 1.70 af. Ik kon hem net de bocht omtrekken en hij bleef loeihard gaan. Ik was ook nog eens helemaal alleen daar. Uiteindelijk na 3 rondjes begon er een reactie te komen en kon ik hem terugnemen. Ik was echt doodsbang toen.

Maar daarna was mijn probleem met rechts inbuigen wel over Bloos

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:26

moge al weer klaar met me werk Haha!

straks spelletjes dag op stal Haha!

jenga_8 gewoon leuke spelletjes Haha!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:27

Goedemorgen!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:33

ik heb eens een paard gehad, dat was ik aan het proefrijden toen mijn zus en ik een paard zochten. Die ging in de binnenbak ook aan de kletter! Ik schrok me rot, wist ook niet echt wat ik er mee aan moest want wat was ik nou gewend, had alleen maar betrouwbare pony's gereden. Dus net zolang rond galopperen tot de volte klein genoeg was dat de eigenaar hem kon grijpen. Stap ik af, kijkt ie mijn zus aan, wil jij er ook nog even op???? Lips are sealed

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:35

ik heb dat ook een x gehad ja, nee dankje

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:40

Dat is wel banketstaaf dat dat gebeurt met proefrijden. Ik ging proefrijden en even een dubbel springe, kijken hoe het paard dat aanpakte. Knalde het paard zo hard tegen een balk van de oxer aan dat en de balk doormidden was en het paard een klein beetje onregelmatig was.... Oeps

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:40

Hahaha *LOL*
Had je zus wel willen zien op dat moment!

Ik heb ook de nodige sjees-sessies meegemaakt. c-pony kon er wat van en Sambal was er ook erg goed in.
Maar op een bepaald moment wen je er wel aan en dan is het niet meer zo erg. Dan weet je gewoon dat je wel blijft
zitten en dat hij vanzelf wel weer rustig wordt en dan is het nog best grappig. Als is het alleen maar om de gezichten
van de mensen aan de kant te zien Clown

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:45

Heb zo'n ervaring gehad begin dit jaar.
Een volbloed die van de baan kwam.
Nog smaller dan 'm'n auto band (hij was 1,72 en m'n benen staken nog ruim onder z'n buik uit), een zadeltje voor een pony en stijgbeugels voor maatje 30.
Wat voel je jezelf dan ongelukkig als je merkt dat er iets op het punt van exploderen staat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:47

miss_jumpy schreef:
ik heb eens een paard gehad, dat was ik aan het proefrijden toen mijn zus en ik een paard zochten. Die ging in de binnenbak ook aan de kletter! Ik schrok me rot, wist ook niet echt wat ik er mee aan moest want wat was ik nou gewend, had alleen maar betrouwbare pony's gereden. Dus net zolang rond galopperen tot de volte klein genoeg was dat de eigenaar hem kon grijpen. Stap ik af, kijkt ie mijn zus aan, wil jij er ook nog even op???? Lips are sealed

Ow MJ, je brengt memories in me naar boven. Toen wij op zoek waren naar Oro (die is het toen geworden) gingen we ook kijken naar een paard in de buurt van Eindhoven. We hadden een afspraak om zaterdagmiddag rond 3 uur. We rijden daar achterom...niemand te vinden. Overal geroepen, aangebeld.. niemand.
Toch maar heel brutaal via de achterdeur naar binnen en eens geroepen.

Komt de hele familie (vader, moeder en 2 kids rond de 10 jaar in de pyjama naar beneden Verward Rolleyes
Uuuhhh... zij dus allemaal de klompen aan en in de pyjama naar buiten naar het paard. Ik had er toen al geen zin meer in. Maar goed.

Komen we in een heel donkere stal. Staat daar het paard. En het was (zachtjes uitgedrukt) bepaald geen beauty Bloos Maar goed, wie weet heeft het paard geweldige gangen en toont ie onder het zadel veel mooier?

Volgens de vrouw hadden er kleine kinderen uit de buurt op gereden en was ie heel braaf (het ging me steeds meer tegenstaan). Paard los laten lopen in de bak en hij had leuke gangen.
Bitwise zou er als eerste op gaan, maar die vertrouwde het ook voor geen meter. Vrouw hield het paard vast en Bitwise ging er heeeeeeel voorzichtig op. Hij bleef muisstil staan. Zegt die vrouw nog: goh, anders staat ie nooit zo mooi stil.

Ze laat het beest los. En HIIIEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Daar ging hij in rodeo door de bak! Stoom uit je oren
Bitwise is erop blijven zitten (godzijdank). En na 5 min. kalmeerde het beest en toen heeft Bitwise hem nog even doorgereden. Je kunt wel raden dat dit hem niet geworden is Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:55

oh arme bitwise!!
Als de eerste keer rijden al zo gaat haak ik wel gelijk af, er zijn genoeg paarden te koop!

Wij gingen kijken bij een nog niet ingereden paard, meer omdat we daar toch in de buurt waren. Afgesproken in een dorpscafe, blijkt die man gewoon te moeten werken. Geeft hij longeerspullen mee en een uitleg naar het weiland en dan moesten we de schimmel maar even vangen en longeren... Dat werkt dus niet in een kudde, ben benieuwd hoe lang dat paard met longeerlijn heeft rondgelopen...
Achteraf hadden we zelf natuurlijk moeten afhaken maar ja soms laat je je het toch wel een beetje aanpraten op zo'n moment...

Wij gingen ook een ander paard kijken, meisje rijdt hem voor en wat er afgegooid. Dat gign vrij naar. Wordt die handelaar toch boos op dat arme kind, echt zielig, terwijl ze last had van haar hoofd en nek stond ie haar uit te foeteren. Toen waren we ook snel weg!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:55

hahaha wat een verhalen Nagelbijten / Gniffelen

ik garichting stal spelletjes doen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:00

miss_jumpy schreef:
oh arme bitwise!!
Als de eerste keer rijden al zo gaat haak ik wel gelijk af, er zijn genoeg paarden te koop!

Wij gingen kijken bij een nog niet ingereden paard, meer omdat we daar toch in de buurt waren. Afgesproken in een dorpscafe, blijkt die man gewoon te moeten werken. Geeft hij longeerspullen mee en een uitleg naar het weiland en dan moesten we de schimmel maar even vangen en longeren... Dat werkt dus niet in een kudde, ben benieuwd hoe lang dat paard met longeerlijn heeft rondgelopen...
Achteraf hadden we zelf natuurlijk moeten afhaken maar ja soms laat je je het toch wel een beetje aanpraten op zo'n moment...

Wij gingen ook een ander paard kijken, meisje rijdt hem voor en wat er afgegooid. Dat gign vrij naar. Wordt die handelaar toch boos op dat arme kind, echt zielig, terwijl ze last had van haar hoofd en nek stond ie haar uit te foeteren. Toen waren we ook snel weg!

Dat hadden wij ook. In Deurne stond een paard. Kon volgens het meisje zo een M parcours springen maar was alleen nog nooit gestart (dan weet je eigenlijk al dat er str*nt aan de knikker is). Maar zij moest wel weg. Dus ze zou het paard wel vastbinden buiten en het zadel erbij leggen. Dan konden we hem zelf opzadelen en wat in de wei gaan rijden (zonder iemand erbij).
We zijn erheen gegaan, en het paard stond daar idd vastgebonden. Ze had wel erg veel wondjes overal. Maar het meisje was nog net niet weg, dus ze zadelde hem voor ons op. Toen ging ze.

Lex heeft erop gereden en het paard had totaal geen balans. Hij heeft er niet mee gesprongen, maar hij zwabberde zodat je er zeker geen parcours mee kon springen.

Ik ben toch wel heel blij met Online!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:03

nu zou ik echt niks meer ondernemen zonder eigenaar ofzo erbij, stel dat er wat gebeurd dan krijg je daar misschien achteraf veel gezeur mee!
Het is toch ook belachelijk dat mensen zo hun paard willen verkopen, klopt niks van!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:10

Precies. Ik ben dit keer (met Kaatje) ook echt anders te werk gegaan. Mijn schoonbroer heeft nu ook zijn paard te koop staan. Er bellen gewoon mensen op die bieden zonder het paard gezien te hebben.