[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:28

nah! wat naar!! gelukkig moest je ervoor starten...als je erna moet en je weet het...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:28

Lielle schreef:
Ik was er aardig beroerd van, gelukkig heb ik er niets van gezien.

Dat zou helemaal rot zijn geweest als je het had gezien. Brrr, moet er niet aan denken............Ook vreselijk voor de amazone.

Overigens, startnr. 96 was ene Nicole Peters, geen Liesbeth. Maakt het niet minder erg natuurlijk!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:30

Ja echt vreselijk als dat je paardje is, zal ze wel een smakker gemaakt hebben, en dan sta je daar met je paardje, moet er niet aan denken zeg..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:35

dan zal het een ander nummer zijn, want die naam weet ik zeker.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:36

Nu ook even een echt verslagje van mij:

Kwart over vijf ging de wekker, kwart over zeven zijn we vertrokken en we kwamen rond half 9 aan in Nijberkoop. Gelijk de cross maar gelopen want ik moest kwart over 12 pas dressuren dus kon er mooi voor aan Ik vond het een zware B cross, wat eigenlijk wel bijna een L cross genoemd kon worden; 3300 meter en wat pittige sprongen ertussen. Maar dat vond ik niet erg aangezien we wel erg hard de B door gaan en volgend seizoen over moeten. Het leek me een mooie peiling om te kijken of we aan de L toe zijn.
Daarna de cross nog een keer snel gefietst en Madine klaargemaakt voor de dressuur. Het losrijden begon al fijn: ik rij het dressuurterrein op en er komt iemand juichend over de finish. Haar hoofd kwam er gelijk op en het leek haar ook wel een goed idee om maar alvast te gaan crossen Ze was erg gespannen, maar dat werd later gelukkig beter. Proef ging best redelijk voor haar doen, ontspannen alleen het probleem blijft dat ze niet constant ontspannen en nageeflijk loopt. Maar goed, ik heb niet voor niets dressuurles
Halthouden ging 3 keer goed, middendraf super en alleen in het begin een klein dribbeltje gehad. Maar de jury dacht er blijkbaar anders over; 145 punten...
Toen even bij de trailer laten lopen en grazen en zo langzamerhand opgezadelt voor het springen en de cross. Inspringen ging wel lekker, behalve de bijnabotsing die ik met iemand had en ze ook nog boos op mij werd terwijl ze haar paard zelf ineens voor de sprong zette. Ze gaf mij op de schuld en dat pikte ik niet, toen begreep ze wel dat zij fout zat
Met het springen was ze erg heet, damn! Maar wel foutloos gesprongen ondanks dat de balk op hindernis 10 flink op en neer stuiterde
Even naar de dierenarts, hartslag van 60. Even 2 sprongetjes genomen voor de cross en toen weg! Ze sprong me daar toch met flink wat lucht over de eerste paar hindernissen! Pfiew, dat hoeft nou ook weer niet haha. Op hindernis 3a (opsprong) had ze even wat aanmoediging nodig en ik miste 3b bijna (hadden heel wat meer ruiters last van). Hindernis 4 (afsprong) nam ze met een gigantische sprong, ze moet nog wel even leren dat ze zich laat zakken in plaats van vooruit te springen. Hindernis 5 was een combinatie van een steil met een greppel erachter. Greppel hoefde niet, maar ik wou hem graag nemen. Ze sprong er keurig overheen, maar daarna sprong ze met een giga sprong het kleine heuveltje op waar ik niet op gerekend had en ik lag er zowaar bijna af! Maar gelukkig bleef ik zitten en door naar de waterhindernis. Daar reed ik eerst voorbij, maar ze ging er weer keurig doorheen met geen enkele twijfel (kreeg zelfs complimenten van een man aan de kant )
De driesprong was ook geen enkel probleem, ze sprong er erg makkelijk doorheen. Daarna weer een lijn van drie hindernissen, ook top!
Toen het heksenoog.... Ik had op het maisland al gezien dat diegene voor me wel erg langzaam reed en toen had ze ook nog een weigering (of meer) bij het heksenoog. Dus ik zag de jury al staan met de vlag, maar ze twijfelde of ze mij moest laten stoppen. Uiteindelijk liet ze toch de vlag zien en ik neem Madine dus terug naar stap zegt ze ineens: ga maar door! Pfff nouja ik maar doorgereden, maar helemaal uit het ritme en vanuit bijna draf het heksenoog genomen
Laatste sprongen gingen weer super en foutloos over de finish!
Helaas wist ik mijn tijd niet want ik had onderweg volgens mij een knopje ingedrukt. Ik dacht dat ik wel een goed tempo had gereden, misschien nog wel wat overschrijding aangezien het voorbijrijden van het water en de ophouding bij het heksenoog.

Na hartstikke lang wachten was de uitslag er dan eindelijk: 2 of 3 buiten de prijzen. Ik had de cross in 6 min. 17 gereden terwijl de optimale tijd 7 min. 10 was
Dat waren dan 13,7 strafpunten voor te snel rijden en geen prijs meer Snap nog steeds niet dat ik zo snel was, ik had echt niet het gevoel dat ik zo hard reed!
Stijlcijfers waren goed
ene jury: 7,7,7
andere: 8,7,8
gemiddeld: 7,3

Als ik echt (gevaarlijk) hard zou hebben gereden had ik toch ook niet zulke stijlcijfers gehad? Ik heb het nog even op de film teruggekeken en het ziet er gewoon gecontroleerd uit. Nouja ik ga me er verder niet druk om maken, ik weet in ieder geval dat ze het tempo van de hogere klassen wel aankan! (sorry voor het lange verhaal )

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:38

Wat goed vief! haha ben trots om te kunnen zeggen dat ik onze overijsselse kampioen ken

Maar wat vervelend van dat paardje! bah echt akelig om te horen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:43

Leuk verslag Andrea, fijn dat het zo lekker ging, zouden ze misschien wat tijd eraf hebben gehaald omdat ze je even lieten stoppen voor het heksenoog?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:49

@ vief - ik rijd nog steeds in het M. in het voorjaar komt de overstap naar het Z! *eng!*

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:54

viefdepief schreef:
Leuk verslag Andrea, fijn dat het zo lekker ging, zouden ze misschien wat tijd eraf hebben gehaald omdat ze je even lieten stoppen voor het heksenoog?

Ja, dat zou ook kunnen. Maar dan waren dat 5 seconden denk ik ongeveer, dus dan is het nog veel te snel haha.

Vervelend zeg van dat ongeluk

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:55

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:56

fijn dat het zo goed ging andrea! jullie zijn nu echt wel klaar voor de L lijkt mij

wat een naar verhaal zeg lielle, gelukkig dat jij nog wel goed hebt gecrosst anders was je dag helemaal verpest

Jiska, gefelictiteerd met je 1e prijs!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:59

Oja, Jiska gefeliciteerd!!! Echt top zeg, hoe sta je nu voor de VLV?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:00

Jiska gefelictieerd.
Ja dat was erguh schrikken van het paard van Liesbeth, echt akkelig zoiets. wens haar heel veel sterkte.
Mijn kort verslagje.
Om half 5 al eruit om te voeren.
M dressuur ging oke springen 1 balk en cross 1 stop op de punt. Was jammer verder heel goed gelukkig.
L dressuur heel goed springen foutloos cross 1 stop op die berg af na het water en nog 3e worden knap he!!
Toch nog wat pntjes verzameld voor de vlv ranking..
Iedereen die prijs had gefeliciteerd...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:02

Lekker Patsmu!
Gefeliciteerd met je 3e prijs

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:04

Gomir, ik moet ook eens nazoeken wat zo'n peesscan precies kost. Hebben er al een paar gehad, maar ik heb volgens mij nog geen rekening gehad.

Jiska, gefeliciteerd.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:04

dank je jij ook gefeliciteerd met je kampioenschap

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:05

Ook gefeliciteerd Patsmu!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:08

mooie foto;s andrea!
ik sta nu tweede. ik weet niet hoe margo vandaag in het L gereden heeft, maar ik heb iig geen punten verloren. best spannend allemaal
Patsmu gefeliciteerd met je prijs!! die punt in het M was idd lastig!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:12

Weer 2 punten erbij!
Ik heb een fijne wedstrijd gereden. Dressuur ging weer eens matig, en daar waren de punten ook naar, net 156.

Springen was erg grappig! Met losspringen deed Os alles gewoon braaf. Maar als ik dan de ring ik rij dan scheurt ie er keihard vandoor. Ik stond eerst al bijna met mijn neus in de jurywagen, en ook in het parcours gingen we hard zat! Wel foutloos, hij trekt zijn benen steeds net genoeg in

Afbeelding

Afbeelding

Toen rustig aan gedaan want er zat veel tijd tussen. Bij de start van de cross was Os weer zo nerveus, alleen maar dwars lopen en richting 1 willen. Na de start rent ie eerst heel hard weg, en dan vervolgens heel kijkering. Dus hindernis 1 t/m 4 moest ik steeds even een tikje geven, anders zou ie me mooi in de maling hebben genomen. Daarna ging het heel fijn. We stonden heel even stil op de afsprong, maar gelijk teugels in 1 hand en een tik op zijn billen waarna hij heel netjes naar beneden sprong.

Bij de molenwiek twee wieken genomen, ik zag rechtdoor niet zo zitten. Tussen de twee wieken een volte gereden, want de tweede wiek had geen nummer of letter meer, dus volgens pleun mocht je dan gewoon een volte maken (en in mijn ooghoek zag ik iemand met een paard staan, dat moet dan liesbeth muilenberg geweest zijn ).

Daarna ging het eigenlijk gewoon lekker, al had ik een keer een auto die net achter de hindernis aan kwam rijden, dat rijdt wel even rot aan!

Hier een paar foto's:
Afbeelding

en enthousiast over de laatste hindernis:
Afbeelding

De uitslag was wel even jammer, want lielle en ik kregen allebei een weigering aan de broek voor de volte bij de molenwieken. Dat werd een discussie met de TA. Gelukkig werden wij gesteund door de parcoursbouwer van hooge mierde (ik ken zijn naam niet, maar pleun had hem opgedragen mij te helpen bij protest!!). We hebben wel "gewonnen", dus nu weer 2 winstpunten! Aangezien ik wel 18 sec. te langzaam was kwam ik niet meer in de prijzen, iets van 7de was ik nu!

Ik had begrepen dat dat paard trouwens naar een kliniek was gebracht. Dat hij nu toch afgemaakt is vind ik echt erg... Ben je lekker met je hobby bezig, bah, ik krijg er gewoon buikpijn van

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:13

leuke foto's andrea!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:15

ik zat net bij HAW te kijken en dr waren heel veel sgw topics bij hahaha

missjumpy en patsmu: gefelictieerd

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:22

Mooie foto's miss_jumpy!!
Fijn dat je zo lekker hebt gereden

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:29

Goed gedaan Missjumpy en leuke foto's!

Anthea; dat viel mij ook al op, de sgw-ers ownen HAW

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:32

andrea16 schreef:
Goed gedaan Missjumpy en leuke foto's!

Anthea; dat viel mij ook al op, de sgw-ers ownen HAW

jah zo weet iedereen dat sgw het mooiste is

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:33

reddytobias schreef:
gefeliciteerd VIEF!!

ik ben vanavond nog even bij VDL geweest, om te rijden. eerst maar een nachtje over slapen....zucht

En???????????
Of ga je er NOG een nachtje over slapen