[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:22

Een 4de plaats in totaal :) op 0,1 verschil van de 3de.
Aach mag zeker niet klagen. 4 crossen gereden met Ferro (in het najaar + voorjaar) waarvan alle 4 foutloos en 2 keer gewonnen. Op naar volgend weekend!

Ik vond het wel fijn dat de cross nu niet zwaar was :) Hij was aan de finish niet zwaar aan het zuchten. De cross was ook maar net 2km. Vorige week was deze 3,3km.

Heb je niet meer gezien na de cross Varekaj! Heb je wat foto's kunnen nemen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:01

Ik heb een paar foto's maar moet op pc nog zien of ze wel echt scherp zijn. Ben nog niet thuis :p

Antonius: bij de cross is hindernis 2 er wel uit gelaten bij B en L ivm de bodem. M moest die wel springen.
Parcours was ook ietsje anders en L had ook paar hindernissen die jij gereden hebt. Zo was bij hen de schans + 1e tip een A-B, waar vorige week L alleen de schans moest rijden.

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:11

In B zat er ook een haag in ipv de kruiwagen met bloemetjes voor het VLP :)
Heb ook wel de indruk dat lrv crossen over het algemeen iets moeilijker zijn dan vlp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:35

De tijd stond wel een stuk ruimer als ik het goed begrepen heb.

Maar goed, ik ben thuis geraakt na eerst nog 2 stallen bijgestrooid te hebben en 2 pretkoppen/zandvarkens van de paddock te plukken. Nu even iets maken om te eten (ik rammel!) en dan de foto's eens bekijken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:37

De tijd was 425m per minuut :) Vond het wel fijn met de mindere bodem!
Ik wacht geduldig

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 20:10

Knap dat je nog maar 1 seconde buiten de tijd bent met enkel op gevoel te rijden! Ik heb daar totaal geen gevoel voor.

Nog iemand naar daar geweest?

Dat gevoel heb ik soms ook dat de LRV moeilijker is dan de VLP
Maar qua snelheid zijn ze trager geloof ik.

Ben wel benieuwd naar de foto's! Nog nooit in Gavere geweest.

nog even over de YR, dat was een groepsbeslissing, dus wel fijn dat iedereen zich daar aan heeft gehouden. Eerst wouden er nog 2 starten, maar die hebben dit dan toch niet gedaan omdat ze dat later beslist hadden.

Ik heb me in Marchin ingeschreven voor de J. Ik vind het nu al spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:15

Normaal heeft Florence PB :) Helaas maar 4 foto's en slechts 1 van de cross. Ben er achter gekomen dat ik blijkbaar regelmatig foto's heb proberen maken terwijl de camera uit stond. Ik mis er namelijk nog een beste hoop :+ Iets met blond zijn waarschijnlijk... Maar van diegene die ik verder heb van de club zijn er wel aardig wat gelukt.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:30

Ik meld me hier ook even :wave: Sinds kort ook eventing gestart in LRV en toch echt tevreden over hoe mijn paard alles oppakt.

Vandaag ook in Gavere geweest. Vond de bodem bij het verkennen echt verschrikkelijk op sommige plekken, maar verder had ik eigenlijk overal vertrouwen in. Redelijk goede dressuur gereden, maar jury dacht daar anders over, helaas. Springen wel nul (in een verschrikkelijk krappe piste!) en in de cross 2 stomme fouten van mezelf, wat me uiteindelijk een tweede plaats kostte (zat nu ergens voorlaatst of zo 8)7 ). Had een zweepje meegenomen als extra hulp voor aan het water, omdat hij in Lille vorige week ab-so-luut niet in het water wou springen. Rijd normaal nooit met zweep, dus had echt geen grip op mijn rechterteugel. Twee passen voor een van de simpelste sprongen schoof m'n teugel uit m'n handen, dus schoot hij er links naast. En dan de sprong na het water opnieuw! Probeerde hem nog terug te grabbelen, maar zwaaide perongeluk met m'n zweep in z'n gezichtsveld. Opnieuw ernaast. Echt balen! Uiteindelijk zweep ook helemaal niet nodig gehad, want hij liep zonder een moment te aarzelen het water in. Ongelooflijk hoe snel dat dat paard leert! :j

Laatste drie weken (Overpelt - Lille - Gavere) zijn wel heel leerrijk geweest voor ons beide! Deze winter sprong ik nog met een klein hartje in 't 1m05 en durfde ik hem echt niet meer binnenrijden in 't 1m15, omdat we na een vieze val het vertrouwen in elkaar volledig kwijt waren geraakt. Maar heb nu echt het gevoel dat we helemaal terug op dreef zijn dankzij de crossen +:)+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:36

Ik wil ook wel een pb Daaph om het eens te zien.Wij gaan ook naarmarchin zal de eerste keer zin daar :-) ben benieuwd.

Vandaag de camionette eens een grondige poet beurt geven voor ons eerste weekend uitslapen.

heb ook deze week eens gereden met het paard van mijn vriend. Vorige week ook eens maar toen was het een groot fiasco. Deze was hij wel leuk te rijden. Het blijft wel een tank van een beest en ook een moeilijk dier maar was echt best te vrede van mij ritje :-) mijn tweede ritje sinds mijn eigen paard stil staat.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:19

Welkom Anielcaa! Heb even in je profiel gespiekt, coole paarden zeg! :D Hircan een voorzichtige precies?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:35

Mij mag je ook PBtje sturen :).

Proficiat! Mooi resultaat hoor Florence!

En welkom aniekcaa :)!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:41

@anielca: welkom! Je zat gisteren in mijn ring. De jury was inderdaad streng. Ik had een 5de plaats wat wel overeenkwam met mijn gevoel, mijn proef was netjes maar wel wat weinig tempo. Maar ze had me een 4 gegeven voor halsstrekken terwijl dat echt goed was.

Fijn dat jullie al veel geleerd hebben! Ik had jou ook gezien in Lille. Daar vond ik de cross wel moeilijker dan gisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:00

Bij ons was er iemand met een paar keer een 4 en een 2. Alleen bij de 2 stond "verzet" (klopt) en voor de rest niks van commentaar op het protocol. Bij iemand anders die met een jong paard aspiranten is gestart stond dan weer "zweep stilhouden bij het rijden". Verder niet echt bijzondere dingen. Uiteraard is een stille hand gewenst maar is de eerste keer ooit dat ik er een opmerking over tegen kom. Maar dan verwacht ik eerder "stillere hand" dan dit, want zweep zelf is denk ik niet gebruikt.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:30

Hanne_SP schreef:
Welkom Anielcaa! Heb even in je profiel gespiekt, coole paarden zeg! :D Hircan een voorzichtige precies?

Dankje! Ja, Hir is suuper voorzichtig, maar zeker niet té :D Echt heel blij met dat paard!

florence123 schreef:
@anielca: welkom! Je zat gisteren in mijn ring. De jury was inderdaad streng. Ik had een 5de plaats wat wel overeenkwam met mijn gevoel, mijn proef was netjes maar wel wat weinig tempo. Maar ze had me een 4 gegeven voor halsstrekken terwijl dat echt goed was.

Fijn dat jullie al veel geleerd hebben! Ik had jou ook gezien in Lille. Daar vond ik de cross wel moeilijker dan gisteren.

Ja, had je gezien op de uitslag! Ik kreeg over heel m'n blad als commentaar 'teveel spanning', terwijl ik dat gisteren eigenlijk (voor zijn doen) echt niet het geval vond... Op elk puntje afgestraft voor zogezegde 'spanning' en dan onderaan bij 'ontspanning en in aanleuning gaande paard' ook nog eens een 3!? Vond ik echt wel overdreven! Maar goed, jurysport zeker... :roll:

Lille was inderdaad pittig! Had echt nooit gedacht dat ik daar foutloos zou rondkomen! Vond het dan ook echt jammer van het water. Maar dat was dus echt wel een boost voor ons vertrouwen daar!

Zijn er in de zomer nog ergens crossen? Wil 't een beetje onderhouden voor tegen 't najaar... VLP crossen kan ik helaas niet starten, heb maar een J03 licentie en mijn ouders willen ook geen twee dagen op wedstrijd. Heb wel de communautaire kalender eens bekeken, maar degene die ik zou kunnen meerijden zijn ook pas eind augustus/september... Ook de kalender van NL heb ik bekeken, maar die zijn bijna allemaal meer dan 1,5u rijden. Daar ga ik mijn ouders ook niet voor overtuigd krijgen, vrees ik :n

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:25

Welkom Anielcaa!

Met LRV licentie mag je 4 VLP crossen ofzo starten denk ik.
Er zijn ook VLP 1 dagscrossen (Merksplas en Deurle bvb)!

Ik vind de meerdags-eventings juist de leukste, maar mijn ouders zouden er ook niet mee kunnen lachen als ik van hen afhankelijk zou zijn voor vervoer ofzo :) !

Heb foto's gezien van Ar*ville! Ben stiekem toch blij dat we er niet waren... was niks voor mij geweest! Sta daar maar eens met een tentje dan... en idd de cross... zou ook niet gestart zijn. Heb een filmpje gezien van iemand op de ** en die gleed gewoon de heuvel af!
Maar dat weer heb je niet in de hand, vind het wel jammer voor de organisatie, maar bon dat risico heb je altijd en overal wel denk ik?

De wedstrijd die daar in de zomer georganiseerd wordt zouden we toch graag naar toe gaan! Allé mijn vriend alleen want ik heb dan mijn vrijgezellenweekend :+ !

Gavere klonk wel als geslaagd?! Ik kan niet goed volgen met jullie aangezien ik er nog nooit geweest ben, maar de bodem leek toch al beter te zijn ;) ! Proficiat met de resultaten Florence, en Anielcaa: volgende keer gewoon zonder zweep dus ;) ! Fijn dat hij zo snel bijleert! Wij hebben er hier ook zo één en da's echt leuk om mee te werken!

Hier jumping gehad. Ik had die 17j mee, waar ik letterlijk 2x had opgezeten, en die sprong ZO goed! Echt makkelijk foutloos en zo goed luisteren vooral! Vooruit waar ik het vroeg en terug waar ik het vroeg, en ik kreeg ze mooi rond in de bochten. "Niet-trainen" is de oplossing blijkbaar :p !

De A'do sprong "wisselvallig". Als het niet uitkomt doet ze altijd zo'n rare toeren omdat ze moeilijk kan schakelen... maar al bij al was m'n vriend tevreden. Ze raakt ook nooit het hout, dus ze waren nog 5e!

Als er hier nog ideëen zijn voor een (goedkope) dekhengst die "grote" galop en vermogen toevoegt + braaf is en qua exterieur zeker niet neerwaarts is gebouwd: shoot!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:27

Ik heb hetzelfde probleem, wil het echt wel onderhouden nu er een beetje vooruitgang in zit, maar die OCC's vallen echt niet goed. Ik ga op mezelf een aantal keer naar een crossterrein rijden denk ik, gewoon om de routine erin te houden.
Een keertje naar Meer, ook om te wandelen, een andere keer naar Baarle-Nassau, om weer eens nieuwe hindernissen te zien. Ik heb het ook gewoon te druk met lrv toernooien en Trens jumpings, mijn weekends zitten al allemaal vol :p

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:31

Rayaa schreef:
Ik heb het ook gewoon te druk met lrv toernooien en Trens jumpings, mijn weekends zitten al allemaal vol :p

Haha, ik ken dat!
Ik wil ook vanalles doen, ik wil graag elke maand met mijn 2 paarden een dressuurles bij Michèle en
ook graag elke maand een springles met allebei (dan zit ik al aan 4 lessen per maand) . Maar ik wil ook elk weekend op wedstrijd.
Dat lukt me echt niet!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:45

florence123 schreef:
Rayaa schreef:
Ik heb het ook gewoon te druk met lrv toernooien en Trens jumpings, mijn weekends zitten al allemaal vol :p

Haha, ik ken dat!
Ik wil ook vanalles doen, ik wil graag elke maand met mijn 2 paarden een dressuurles bij Michèle en
ook graag elke maand een springles met allebei (dan zit ik al aan 4 lessen per maand) . Maar ik wil ook elk weekend op wedstrijd.
Dat lukt me echt niet!

Nee, tis echt, en ik zit dan nog op kot ook. oeps :+ Ik zal blij zijn als het blok is, dan ben ik terug thuis en kan ik bijna 4 maanden continue rijden. Ik ga in de zomer zeker elke week op wedstrijd, afgezien van de (her)examens dan. Tijd genoeg om hem deftig in het werk te steken, want momenteel trekt dat op niet veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:07

Ik ben blij dat ik nu tijd heb om Icaro deftig in het werk te zetten. Maandag dressuurles thuis, dinsdag dressuurles lrv en vrijdag springles lrv, met dan tussendoor longeerwerk of wandeling vanaf deze week. In mei staan er 3 tussenwedstrijden dressuur op de planning, wil daar wel beetje deftig meekunnen :+ Juni is dan rustig en proberen knallen op de tornooien. Had er echt plezier in om de kalender van vlp en lrv naast elkaar te leggen, heel verleidelijk om elk weekend wedstrijd te plannen maar toch niet gedaan. Kerel verdient af en toe ook een weekendje rust.

Met de vos vandaag een keer getest of hij balkjes kende aan de longe. Ik heb gok ik een goeie 10 minuten staan wortel schieten eer ik hem kon overtuigen om mee over een balkje te stappen. Zie dat het hem zou opeten :roll: Na de eerste twijfelende stappen dan toch kunnen overtuigen en op het einde ging ook er overheen draven zonder problemen. Nu nog wat verder werken aan de longe naar ontspanning toe ipv kameelmodus en eind van de week eens kijken of hij ook over een ieniemienie kruisje durft gaan :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:25

Steph1989 schreef:
Als er hier nog ideëen zijn voor een (goedkope) dekhengst die "grote" galop en vermogen toevoegt + braaf is en qua exterieur zeker niet neerwaarts is gebouwd: shoot!

Heb even in de laatste equitime gekeken voor de pas gekeurde hengsten, nestor de mariposa heeft blijkbaar goede galop, toont veel vermogen, iets verticaal gebouwd (maar niet neerwaarts ;) ). Is een Elvis uit berlin, heb toch al een aantal elvissen gezien die echt power hebben. Nog een pas gekeurde Elvis is negredo, komt uit een mooie sportstam!
Cascall evt ook een optie, ook in Duitsland gekeurd. Vind dit een vrij complete hengst, zowel in type, beweging als sprong.
Ik zou sowieso wegblijven van vagabond en Verdi, maar die zullen toch al wat duurder zijn denk ik.

Ga straks op de anderen reageren!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:05

Jep, heb proberen te dekken met V*erdi omdat ik wel fan ben van de hengst, maar bij nader inzien was dat niet zo'n goed plan op die merrie :) ! Bijna blij dat het niet gelukt is ;).

Ik heb samen met m'n vriend aantal filmpjes bekeken van hengsten die me qua afstamming aanspraken en hij is overtuigd over "C*omilfo p*lus Z" :) ! Ik nog niet helemaal maar het feit dat ie klein en compact is spreekt me wel aan (het veulen zou echt 100% voor mij zijn).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:00

Florence: proficiat nog met je 4e plek! Nationaal nu?

Varekaj: al op de vos gezeten? Ik zie hier trouwens op bokt een topic voorbij komen over een paard met volgens mij dezelfde naam die meegedaan heeft met een para-ruiter aan een internationale wedstrijd, is dat hetzelfde paard??

Steph: die Ado van jullie is heel voorzichtig hé? Wij hebben onze jaarling enkele weken terug eens over een rechteke laten springen en dat ziet er wel veelbelovend uit. Moederlijn is langs vaderskant dressuur en moederskant springen, dus was toch beetje 'bang' afwachten, maar denk dat het qua springen wel ok zal zitten. Is die van jullie bloederig/heet?

En Verdi: ik vind die zelf altijd op de kop lopen, ken er 2 nakomelingen van met dezelfde manier en met lange voorbenen springen. Ben daar echt niet van gecharmeerd :o
Die Comilfo ziet er wel goed uit, ben alleen beetje huiverig als een topruiter als A*hlmann ermee rijdt op nog een vrij jong paard, heb dan wat schrik dat die mss niet zo braaf en makkelijk is?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:37

Ik lees hier wel mee, maar qua eventing momenteel laag pitje, dus weinig te melden. Effe toevoegen:
mijn Verdi is wel iets of wat overbouwd, maar dat zie je in de beweging absoluut niet terug, springt ook niet met lang voorbeen. Moeder is wel halfbloed, dus als je een merrie hebt met genoeg bloed kan het best denk ik :-)...

Dressuur
Afbeelding
Jumping
Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:15

Hier gaat er dit jaar gedekt worden met commilfoo zelf, de papa van de plus versie ;). Op een nonstop x furioso 2 merrie. Ik ben wel benieuwd. De merrie zelf springt heel goed en is ook braaf, maar toch moeilijk te rijden, ze kan zich enorm sterk maken. Daarom dan nu maar fokken ermee :+. En hopen op een nakomeling die wat makelijker rijbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:07

Antonius, volgens mij is hij al een paar jaar niet meer op wedstrijd geweest en zeker niet internationaal :) Woensdag staat het eerste half uurtje les op de planning. Aan de longe valt het mee, hij zweet niet maar puft wel. Wil eerst bekijken hoe de conditie is voor ik er echt een vol uur mee ga werken.

Icaro sprong vroeger ook met een hangend voorbeen, dat is nu wel gebeterd denk ik. De les met hem gisteren was ronduit top! Op paar puntjes na echt actief, kwam goed op de achterhand en had voorin voor een keer amper wat in de handen. Die is echt positief aan het evolueren sinds ik de draad heb opgepakt :D