[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:47

Ik reed met mijn vorige crosspaard Z2 met veel wp en was ook verder afgericht. Bij de cross was ik blij als ik in de L 180/185 punten scoorde. Dit wist gelijk dat we gingen crossen want de dressuur was al op trens. Wat was die altijd aan het klieren in de proef en zo niet zijn best doen. Paard was altijd heel rustig tot hij het eerste fluitje hoorde. Het was een zwaar gebouwd paard en bij de DA dachten ze altijd dat het een koele kikker was tot de hartslag werd gemeten voor de cross dan was die hoog en na de cross juist laag. Hij was wel lekker save in de cross alleen niet zo snel.
Met mijn huidige start ik binnenkort M2 maar daar zit ik normaal wel boven de 190 mee behalve de laatste keer.

@ annetje leuk filmpje!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 06:08

Goede morgen!

Kim succes met de organisatie!
Noor ja Jack loopt lekker laatste 2 dagen :) jij hebt dus ook fijn getraind!!
Sann longeren kan je ook doen als je neig kan rijden!
Mm ja ik heb dat ook hoor met Jack als ik op sgw ben is het spelletje ook duidelijk bij hem :j
In de M nu haal ik ook makkelijk de 190 maar in de sgw in het L moet ik blij zij met 186 heb overgens vorig jaar in princehage 214 gereden dus het kan wel ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:23

Goedemorgen, 'k moet om 8 uur al bij de kapper zijn dus ben al een uur op want ja koffie/krant is hier het begin van de dag.
Filmpjes zal ik vanmiddag even downloaden, zijn erg leuk geworden.

En over de beginnersles van gisteren: ik vond het levensgevaarlijk, onverantwoord, sneu voor die paarden, etc. etc. De "juf" had echt veel oog voor detail, zeker als het aankwam op waarom iets niet goed ging. Maar zorg er dan wel voor dat zeker beginners de basis kennen en laat niet een dressuurmeisje/vrouw rijden op dressuurstandbeugels en superlange teugels en neem ook de paarden in bescherming als na 10-15x het niet lukt en het paard van pure paniek met de ogen gaat rollen. Vertrouwen is de basis van alles, en natuurlijk zorgen dat je op een correcte manier je paard onder controle hebt, en daar ontbrak het bij alle drie beginnelingen aan
:(
Maar ik heb me weer keurig gedragen, er niks van gezegd alleen toen de eigenaar? zei leuk he, heb ik wel gezegd vindt u?
Noor ging prima en Jer was enthousiast en daar gingen we voor.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:02

uhm margreet dat is wel minder ja. Basis moeten ze dan toch wel hebben.
bianca ja precies. ol merkt het ook al zo super. Denk dat ik ipv rugnummer maar eens hoofdstelnrs haal ofzo want merk al als ik het nr niet om heb dat het dan beter gaat. Moet je trouwens met dressuur je nummer dragen (of met rugnummerhouder of met hoofdstelnr.)

oh het is hier nog steeds goed nat. het regent op dit moment niet maar bak etc is nog steeds heel nat (kan vanavond zwemmen haha) gister is de wei gemest maar daar zie je ook niks meer van

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:07

Margreet, wie was de juf dan?
Corien ging laat naar bed.
Mendy weet niet meer hoe ze moet dressuren bij een Sgw :P
En daar hebben er meer last van... ik had op een cross ook gemiddeld 30 punten lager :+
Noor heeft het bootje gesprongen ( wat ik ook nog niet ken)
Eef, je hebt er nu toch maar 2? Of zit de derde in de pijpleiding? Anders is zo'n dure vw ook zonde!

Gisteravond een relaxed avondje met vriendje gehad. Was gezellig <3

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:14

De derde komt nog, is alleen niet zo makkelijk te vinden. Anders komt de VW er ook, officieel mag je geen 2 paarden laden met die Sprinter, helemaal niet als je nog 4 zadels, water en nog een hoop andere zooi meesleept.
Als je een ongeluk krijgt heb je echt een probleem, hartstikke overbeladen.

Fijn dat het zo goed gaat tussen jullie. :)
Noor, ik ben erg benieuwd naar de filmpjes!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:20

Margreet idd ik had er denk zelf wel wat van gezegd :o
Mo leuk avondje gehad ;)
Eef wat mag je vw laden dan? Dan is het idd leuk zo'n vwtje maar niet echt prakties dus :=

Vanmiddag ff langs me coach en dan nog ff rijden met jackilas <3

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:29

Beat-it weet het wel wanneer het een cross is maar blijft goed te rijden bij de dressuur (meestal, soms leggen we de proef in galop af :Y) )

Marijke: mijn club staat op geen van beide lijsten had ik neer gezet, dus ook niet op de uitstel lijst ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:35

morgen!
Margreet wordt gekortwiekt! ben ook benieuwd wie de juf was, de ruiters klinken idd een beetje onbezonnen...
Mendy hier zijn we heel blij met de ene mm die er is gevallen! Mijn bak had ik gister ook nog laten sproeien dus nu is die perfect
Mo is nog steeds helemaal in love <3
Evelien er zijn idd maar weinig auto's die legaal een 2paards trailer inclusief alle zooi mogen trekken. Op cc zie je er altijd genoeg die in overtreding zijn en als je dan een ongeluk krijgt ben je de pissang
Corien gaat weer rijden met Jackilas
Evony jou club is dus gewoon niet in orde?

Frits weet wel wanneer sgw is, hij loopt verder geen dressuur wedstrijden meer. Op de foto's die ik heb geplaatst kan je het niet zien maar hij was heel gespannen. Frits is een enorme binnenvreter

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:37

Ga ook dat lijstje maar eens checken :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:42

Goedemorgen!

Ik denk dat ik wel weet wie de instructeur is van de training. Jammer dat ze vwb die beginners niet ingreep. Dat ligt misschien aan het feit dat die persoon nog jong is en niet echt durft te zeggen waar het op staat en daarmee klanten te verliezen. Zonde want een goede basis leren in het crosswerk is zo belangrijk! Die paarden vinden het nu vast helemaal niet leuk en hebben alleen maar een aversie tegen crosshindernissen.

Gezellig zo'n avondje samen Mo.
Wat voor paard zoek je er dan nog bij Evelien?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:44

ik weet ook nog een super leuk paardje, is alleen niet heel groot. Heeft wel een super groot hard en veel vermogen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:44

Corien tot 3500kg maar dat ding zelf is ook niet echt licht. Er zijn maar heel weinig van die twee paards 'vrachtwagentjes' waar officieel twee paarden op mogen.
Vervelend als je vereninging niet op orde is. :(
Margreet, af en toe is het echt om te huilen hoe slecht er wordt gereden! Onder het mom van leuk een keer een crosslesje zitten sommige mensen 1,5 uur op hun paard te butsen. :n

Sim, zoek een paard van een jaar of 6/7/8, boven de 1,70m en liefst met al wat ervaring. Eentje waarmee je gelijk in het L kan beginnen.
Het is niet makkelijk om een goede te vinden maar ik heb geen haast.

Grappig dat die paarden zo goed weten wanneer het een gewone dressuurwedstrijd is of een sgw dressuurproef. :D
Caap is altijd hyper, thuis en op concours. Met springen meer dan met dressuur. Het is gewoon een heethoofd. Scene is/wordt dressuurmatig een heel stuk makkelijker en beter. Dressuurinstructrice zei ook al dat hij echt niets in te weg heeft zitten. Caap is voor de dressuur iets te veel model springpaard om het 'makkelijk' te vinden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:56

Eef ja dat dacht ik al idd wel raar idd dat ze die dingen dan verkopen voor een rijbewijs B :+
had tim niks staan meer voor je dan?

Mijn vereniging is ook goed gelukkig! Heel wat verenigingen uit de buurt staan er niet tussen :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:57

BVW: mijn club is gewoon prut :Y) Nee dat is ook niet zo maar er zijn wel meer dingen daar raar en niet op orde ;)
Margreet: je ziet het wel vaker dat er niet voldoende goede begeleiding bij is! Mensen moet dan inderdaad tegen zichzelf beschermd worden en de paarden tegen hun ruiter. Fijn iig dat het bij Noor en Jer zo goed ging :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:59

Wat gaan julie Vanavond / morgen allemaal doen
Ik blijf vanavond op het dorp speelt een leuke band en morgen door leiden dwalen en Katwijk :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:59

Het gaat toch ook om de vereniging waar je daadwerkelijk je wedstrijd start? Ik reed nooit bij mijn eigen vereniging. Verder was ik al zo'n doos die de bestempelde vp's opzocht op de site van de knhs. Ik hoorde hier in de buurt te vaak van zgn. Wilde wedstrijden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:00

morgen moet ik werken, jeeej!
Mootje: dat ook maar ook of je eigen vereniging wel de statuten op orde heeft, anders voldoet het niet aan de wettelijke vereisten voor een vereniging en zijn de leden dus niet langer lid van de KNHS en krijg je dus geen wp als je op wedstrijd gaat. Heel fijn allemaal!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:03

het is inderdaad heel vervelend maar ik kan me niet voorstellen dat de knhs haar "leden" zo zou laten zwemmen

Ik ga niks bijzonders doen met kdag, het is mij over te druk! Ga morgen denk ik naar autocross, doe ik in elk geval elk jaar met kdag

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:06

Dat is echt niet fijn inderdaad! :( Ik ben ook wel benieuwd hoe de KNHS dit aan gaat pakken.

Ik moet morgen ook werken, zal wel geen zak te doen zijn; koninginnendag & Epplejeck gaat open in Breda. Ga vanavond lekker saai tv kijken, met 3 uur slaap + bijhorende kater in de winkel staan is vorige week niet zo goed bevallen. :P

Corien, Tim heeft niets staan. We hebben op het moment wel contact met iemand, maar die paarden staan niet echt om de hoek dus we moeten even kijken wanneer we een keer kunnen gaan kijken.
Ouders gaan eind van de maand namelijk verhuizen en zijn nog erg druk met de verbouwing.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:07

Evony: ze konden het gisteren nog regelen allemaal. In dat geval staat de vereniging op geen van beide lijsten en is het dus op 1 mei wel in orde. Ik weet dat er hier uit de buurt veel verenigingen gisteren bij de notaris zaten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:09

Sussie: nou dan hoop ik maar dat het op orde is gesteld want ik heb gister mijn vereniging nog gemailt :D
Ik mail vanavond nog wel even een keer + het fijne berichtje dat zij al mijn wedstrijden mogen gaan betalen die ik niet meer kosteloos kan afzeggen :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:10

Evony, het zal allemaal wel loslopen denk ik. :(:)

Ik ga richting stal, fijne dag allemaal!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:16

Eef morgen komt er toch geen hond in een ruitsportzaak?? :o?
Werkse idg :)

Evony wel raar idd dat je dan geen vereniging meer zou hebben!

Sussie hoe bedoel je naar de notaris? :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:21

Saar haar club is idd een beetje vreemd :+ . Ze hebben een keer vergeten op wedstrijd een deel van de coupons uit de jurywagen te halen, jurywagen weer terug naar Koopmans Elim, coupons weg. Toen kreeg ik ineens een brief van de KNHS dat ik ten onrechte een klasse hoger was gestart, terwijl we in onze 'administratie' (mam schreef alles op vroeger) wel genoeg hadden. Uiteindelijk zijn de coupons weer teruggevonden en bij de KNHS gebracht, maar dat zijn toch wel vrij suffe fouten :=

Evelien, volgens mij is het sterrenpaard van Annemiek Wieken ook te koop. Is alleen ook niet helemaal om de hoek voor jou.