[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:11

Jeps, dat is voor de 18e. Idd lekker goedkoop :D
En ik vind het ook wel fijn dat ik dan zo dicht bij Vorstin ben. Vaak is ze toch weer een beetje zenuwachtig als ze ergens anders is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 13:13

Leuk, Heb je een ponykamp gevoel in je eentje, of blijven meer mensen slapen? Nu hopen dat het de 19de een beetje redelijk weer is O:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:18

Er blijft wel zowiezo nog 1 paard staan, maar diegene slaapt zelf bij haar ouders, want die wonen in Ermelo. Dus tot nu toe ben ik in mijn eentje, best eng :=
Zou wel leuk zijn als het een beetje mooi weer is idd :D En anders neem ik wel rainlegs mee :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:43

Goedemiddag.
Marjan: Fijn zo'n KN, ik heb ook een Symphonie (met rode knipjes) en wil nooit meer wat anders :D .
Billy: Handschoenen-vreten is een dure hobby, gelukkig kwamen ze er nu gelijk weer uit.
Anthea: Fijn dat je nu je project al af hebt.
Snoekiej: Fijn dat jij ook op Ermelo kan logeren en dat je Vorstin in de gaten kan houden :) , hopelijk is het een beetje mooi weer.

Ik ga zo naar stal voor springles, zal wel bootcamp worden na ons debacle in Princenhage :o .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 13:44

EB, Haha, net als ik :)) Succes met je springles!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:08

Nou het was ook echt belabberd gereden en belabberd gesprongen door Bam, is ook de eerste keer geloof ik dat ik 3 balken eraf heb getikt in een parcours, al was het nou een M-springparcours geweest ok, maar zo'n laag L-sgw parcoursje ^) .

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:10

Zo heb net de staleigenaar aan de lijn gehad. De zadelmaker vond het zadel prima, hij had het nu wat druk dus hij komt volgende week terug om het op te vullen. Hij zei wel dat het een super deal was, zo'n zadel voor die prijs :D
Hij is van het Gareel dus heeft meteen 2 zadeldekjes, een singel, nieuwe beugelriemen en een zadelhoes voor me achter gelaten.
Dus vanaf volgende week (ga pas met het zadel rijden als het echt goed opgevuld is) ben ik ook een echte dressuurmuts, haha.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:13

Welk merk heb je gekocht Marjan?

Veel plezier met je les Eef!

Shanouk, mooie deal!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:15

Een KN Syphonie, oud type

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:22

Fijn dat je zo'n mooie deal hebt kunnen sluiten Marjan :D !

Ik ben aan het rondkijken voor een singel met buikflap voor bij mijn springzadel (zwart), hebben jullie nog bepaalde merken die jullie me kunnen af/aanraden?
Ik ga het vanmiddag ook aan mijn instructeur vragen, maar ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:25

Veel plezier ermee Marjan, kan je lekker dressuurprikken :D

Evie, ik heb net een nieuwe springsingel. Van Profi rider ofzo. Deze was iig geen 250 euro want ik kwam overal alleen maar hele dure tegen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:26

Prestige vind ik heel fijn, ook rijden ze bij ons op stal met chamberlain, die zijn ook erg fijn.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:28

Ja ik dus ook, ik vind het zeker niet erg om veel geld te betalen voor zo'n singel, maar dan wil ik wel graag vantevoren weten dat de kwaliteit ook echt goed is. Ik wil liever niet halverwege de cross naast mijn paard hangen omdat het elastiek ineens afbreekt ofzoiets :+ .

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:29

Oei dat lijkt me kei eng als dat gebeurd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:30

ik heb een chamberlain, bevalt prima.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:33

Succes met je springles Evie! Ik heb een Passier/Prestige (weet ik even niet meer :+) springsingel, wel duur maar echt super kwaliteit! Ik had eerst een HH springsingel gekocht, maar die was echt flut :n

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:34

EEF @ jij mag blijven......hahahaha....iets boven de 20 klinkt nog steeds wel leuk hoor... ;) maar ben het idd al lang niet meer.... :D
MO @ idd slordig om als organisatie niet zelf te weten hoe alles nou zit.
BILLY @ als jullie een goed werkent systeem krijgen (die ook zelf de dressuur berekent voor je ) hoef je idd alleen maar de punten in te voeren dan zou elke organisatie dat van jullie kunnen kopen.???
SNOEK @ ideale oplossing lijkt me.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:44

Evie, Ik heb een springsingel van het Divoza huismerk, want >200 euro vind ik echt teveel voor een singel!
Pff, zowel Lipica als de zadelmaker nemen de telefoon niet op -O-

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:11

Snoek: Leuk dat je wat gevonden hebt :D
Evie: Fijne springles! :)
Billy: Ben benieuwd of jullie straks een supersonisch systeem hebben 8-)

Ik heb er eentje van Hooks voor mijn springzadel. Hij heeft ook extra ringetjes voor mijn 5-punts borsttuig, das wel heel makkelijk :) Deze: http://www.hooks.se/Assets/ProductImage ... 210_01.jpg heb ik, je hebt ze ook met een echte buikflap, maar ik vond dit wel prima. Voor dressuur heb ik sinds kort wel een singel van Prestige met elastiek aan beide kanten.. Die is wel een stukje mooier qua leer. Heb hem voor 45 euro gekocht en hij is echt als nieuw, dus dat was wel een mooie koop :D

Ik schrok gister van Woll... Kwam op stal, had haast, want moest gauw weer naar huis, maar kwam even kijken hoe het met haar was en even een mokzalfje smeren. Stond ze me echt zo aan te kijken toen ik op stal kwam:
Afbeelding

Zo'n onthaal krijg ik dus echt zelden, dus vroeg me gelijk al af wat er aan de hand was.. ;( Zeker toen ze zo kwaaiig bleef kijken. Halster om gedaan en toen zag ik gelijk dat ze een zeer been had. Zag verder niks raars, dus maar even gestapt en een dagje aangekeken, vandaag weer precies hetzelfde, wilde er weer helemaal niet op staan en liep hartstikke kreupel :\ Hoefsmid die op stal was even gevraagd, vermoedde een hoefzweer en mijn vermoeden was juist.. Wel echt heel aardig, is mijn eigen smid niet (die komt maandag) maar hij heeft dit echt heel netjes gedaan.. Resultaat:
Afbeelding

Ben nadat het open was gemaakt gelijk maar even naar de winkel gecrosst voor Biotex.. Had geen hoefzak meer dus het moest met een emmer. Was erg benieuwd. Stond ze eerst heel braaf zo, heeft ook echt zin :+
Afbeelding

Gelukkig heeft ze daarna na nog een keer de emmer om te gooien wel braaf 5 minuten met haar voetje in de emmer gestaan :D Spieren in haar kont waren ook heel stijf/hard, maar dat komt denk omdat ze de hele tijd dit been ontlast heeft. Morgen komt de osteopaat, maandag de hoefsmid en de DA voor een Rhinoprik en een aangepaste zwangere merrie wormspuit en dan hoop ik dat ze het weer helemaal doet hierna :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:14

Arme Woll Vief. Maar Gelukkig is de hoefzweer verholpen. Daar kunnen ze echt goed kreupel aan zijn.

Ik heb overigens een T&T (Tolga?) springsingel die echt knetterduur was. T is dat pa mee betaalde, maar anders had ik um niet gekocht. Was nl 180euro.
Chamberlain zadel heb ik ook gehad. Was idd echt heel fijn, maar zakte in de kussens zo snel in altijd. Ook was het duidelijk een B merk.. toch jammer.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:20

Marjan: wij hebben hier twee KN Symphony dressuurzadels oud type, waarvan eentje al uit 1988 is en de ander uit 1994 en ze zien er allebei nog super uit. Ik vind het echt hele fijne zadels. Een fijne ongedwongen zit en ik pas er met mijn lange benen nog prima op. Dus ik denk dat je er een heel fijn zadel aan gaat hebben Marjan!
Evie: succes met je springles!
Vief: arme woll! Gelukkig is de hoefzweer er nu uit, dat geeft toch een hoop verlichting voor het arme paard.
Snoekiej: fijn dat je bij de KNHS mag blijven slapen met Vorstin!
Billy: dat zou mooi zijn als er eens een echt goed werkend uitslagensysteem voor de sgw wordt gemaakt/uitgevonden!
Anthea: fijn dat je project nu af is!

Vanochtend Weltsieger gereden en proefje geoefend. Losgereden zoals ik ook op concours doe en dan meteen proefje erachter aan. Hij liep een heel aardig proefje, volgens mijn moeder (=jury) zeker een winstpuntwaardige proef. Als hij dat zondag nou ook laat zien ben ik dik tevreden :D Vanmiddag naar Breda geweest. Uitzendbureaus afgegaan. Willen ze me gewoon nergen inschrijven, omdat ik een te hoge opleiding heb :S Echt heel irritant! Daarna nog even geshopt in het centrum van Breda. Nog mooie zwarte laarzen gekocht en verder lekker rondgekeken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:50

woll :(:)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:03

Vief hahaah die foto van wolls been in de emmer :D Slim paard!
Sussie echt??? Wat is dat raar zeg dat je niet ingeschreven kunt worden!

Ik heb ook een dressuurzadel over. Een Phryso. Zit echt goddelijk, maar op de 1 of andere manier heb ik het idee dat hij niet goed ligt. Zadelmaker zegt van wel, maar W word direct nors als ik die op doe! Heb verder 2 stubben zadels. Spring is een Roxane en dressuur is een excalibur. Ik moet ook nog een springsingel. Maar dat kan mijn bankrekening op dit moment niet aan. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 19:35

Sussie :(:) En een detacheringsbureau als bijvoorbeeld Maandag? Zij willen juist jonge enthausiaste mensen. Je kan het mooi als opstapje gebruiken om het in vaste dienst te komen bij een bedrijf!
Vief, Arme Woll. Mooi dat een 'vreemde' hoefsmid je meteen kon helpen!
Sussie, Leuk dat het proefje oefenen zo goed ging en je moeder het winstpuntwaardig vond!

Paard had geen zin om hard aan 't werk te moeten, helaas voor hem want dat moest hij dus wel :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:36

@ Vief mijn merrie kijkt mij op stal altijd zo aan haha. ik ben pas verbaasd als zij lief kijkt. Hopelijk is de hoefzweer snel over. Mijn paarden willen echt niet met een been in een emmer staan. Is onbegonnen werk en kost mij meestal een emmer..
@ sussie Ik had ook veel moeite met inschrijven bij UZB. Heb het vooral op internet gedaan. Had mij op veel vacaturesites aangemeld.

Ik heb 2 dres zadels. 1 Hulsebos die ik veel gebruik, 1 daaleman die ik op jonge paarden gebruik of als de bak heel nat is. Ik heb een stubben edelweiss als springzadel.
Heb trouwens sinds maandag al niet meer op paard gezeten. Rijbak is onbegaanbaar en heb net de waterpomp er maar in gezet. Alles staat onder water. Waardeloos land!
Ik word meestal 25/26 geschat. Dat heb ik allang gehad haha. Moet vaak id of zo laten zien dan gelooft men mij pas