[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

Goedemiddag!!

Anthea en Caroline: gefeliciteerd met de goede prestaties op concours. Zo te horen komt het helemaal goed met je ruin Caroline! Anthea succes met je schoolwerk... :(:)
Evie: fijn dat het crossen goed ging. Dus blij dat je bent gegaan? Waar ga je je L-debuut maken?
Bianca Bull staat dus lekker op zijn nieuwe plek. Ik hoop voor je dat daar beter zal gaan, maar ik denk dat ze daar ook wel genoeg ervaring in huis hebben om met zoiets om te gaan toch? Hopelijk mag hij snel naar buiten. En van die andere paarden leert hij alleen maar!
Vief Niks aan je val overgehouden? :(:)
Mo lekker schoongemaakt. Veel succes met je eerste wedstrijd!!!!
Jetske Leuke avatar... ;) Spannend M-springen! Komende tijd ga ik ook maar eens proberen die punten bij elkaar te halen, heb sinds november geen cc meer gehad! :o

Bij ons waren de paarden lekker gek op het land. Storm op komst! Jer liep weer erg lekker, begint steeds beter te lopen op S&T. We zouden eigenlijk vanmiddag lessen, maar het weer is mij te slecht dus sms gestuurd en vanmorgen lekker gereden. Als het goed is, nu morgenavond lessen. Ze staan nu buiten, lekker in de regen, toch maar even een regenjas aangetrokken bij ze. Volgens gebeurt er van alles met de hormomen van Nudine. Wat een neuroot!
Ga nu Ajax aanmoedigen ;)

Hilde_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:27

:wave:

Ik meld me hier ook maar weer eens. :D

:(:) Voor Vief, wel een goed teken dat ze zo vrolijk is. :Y)
Spannend zeg Jetske! komt vast wel goed in het M.

Las laatst iets over Jochem Myjer, ik ben er ook heen geweest. :D Bij ons had ie ook van alles over Drachten. Dat van die schapen kan hij trouwens helemaal niet gezien hebben, de lammetjes zijn er nu dus er wordt niet gedekt :Y)

Gisteravond is hier het eerste veulentje geboren, een merrie van Uphill x Kennedy, de merrie had ons totaal verrast. :D Gelukkig is alles goed gegaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:12

Goede middag!

Vief _O- gekke woll, lekker als ze zo goed in der vel zit :j
Jet wat heb je gesprongen?
Hilde gaaf een veulen! :D mooi dat het goed gegaan was :)
Noor snel op wedstrijd dan ;)

Zo heb ook even een paar sprongetjes gemaakt, vind wel redelijk, jackson was met opzadelen geschrokken omdat het zadel afgleed, en hij dus ging hangen en een hoop herrie :+ met gevolg zeikende mensen in de binnenbak op hun dressuur knol :')

Na het rijden nog even zijn manen bij gewerkt, (getrokken) meneer vond het echt niks en stond ook een paar x bijna op mijn tenen te dansen :=

Nu lekker flimpie kijken :wave:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:33

:D Hoi,

@ vief gelukkig niks aan overgehouden
@ Anthea gefeliciteerd met de wp's
@ mistid Goed gereden met meno met de sgw las ik in het andere topic
@ Evie ook lekker gereden op de SGW
@ corienn fijn die dressuurmiepen. Manentrekken doe ik niet meer. Met de ruin is dat gewoon gevaarlijk en knip nu alleen nog.
@ hilde leuk een veulen :D

Ik heb vandaag niet gereden. Had geen energie/zin. Komt niet vaak voor maar ja.... Paarden naar buiten gedaan en toen zij uitgeraasd waren een stukje gras opengezet. Thuis hebben we bij huis maar een beetje gras en als ik dat gelijk open zet dan gaat alles kapot. Hindernissen verplaatst want morgen is het weer springdag :D . Verder is het hier de hele dag al droog ondanks de blauwe kleur van buienradar.
Verblijf nu tot zondag bij mijn ouders dus dat betekent veel heen en weer gerace tussen mijn huis en mijn ouders :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:34

Wanneer ga je een sprong in het diepe wagen NOOR ?? keertje kijken in het Z wat je punten zijn en wat je kunt verbeteren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:40

Anthea is druk aan de studie!
EB heeft lekker gecrosst maar is zelf niet door de keuring heengekomen. Hoe gaat het inmiddels met je teen?
Heleen, Hopelijk kan je vriendin liplezen!
Bianca staat 'veilig' bij Lozeman. Liever dat hij thuis rumoer aanwent dan op concours. Fijn dat de koker weer in oude staat is!
Vief heeft de bodem geinspecteerd. Gelukkig goed terecht gekomen!
Hilde heeft een veulen!
Corien heeft lekker gesprongen. Die dressuurruiters leren het ook nooit :+

Ik ben helemaal verregend op CC. Paard was narrig op mijn been wat resulteerde in een paar bokken en ik durfde hem er niet zo door te rijden. Uiteindelijk zat ik 10 punten onder nr. 1 met 174 punten. De jury kwam bij iedereen naar buiten. Ze zei als eerste 'Jij hebt vast wel eens ruzie met dit paard'. Ze vond het een stout paard met potentie en vond dat ik hem er gewoon doorheen had moeten rijden (ook in de proef). Al met al ben ik tevreden :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:49

bianca1980 schreef:
Wanneer ga je een sprong in het diepe wagen NOOR ?? keertje kijken in het Z wat je punten zijn en wat je kunt verbeteren.

Mmmm jah, ik heb al wat opgegeven... :o Nu hopen dat we dan weer van stal mogen!
Toch mooi dat je tevreden bent Mo en zeker geen slechte punten zo voor de eerste keer!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:59

Mo das niet slecht toch??
wel fin als een jury dan wat komt zegen :)

Zo het houd niet op met die regen ( tis wle goed voor het land :D )

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:37

KAMPIOEN *\o/* *\o/*

En meer dan verzopen :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:46

Ik ben ook verzopen in het niet zo zonnige Zuiden!

Hilde gefeliciteerd!!

Ik ben overigens blij dat Godfried (zadelmaker) morgen komt eb bang dat Hetje nu toch echt aan een maatzadel moet....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:14

Dat filmpje van oliver towned ziet er naar uit zeg!
Kim schrikken zeg! Lijkt mij een enge situatie!
PB leuk kado!
Vief gefeliciteerd met je 7!
Billy ook al een mooi kado gekregen!
Caroline netjes dan toch gereden!
Bianca1980 de ck van friesland zal dit jaar wel weer in Warga gehouden worden! Is vlak onder Leeuwarden.
Mooi jasje vief
Mo gelukkig was hij rustig.
Anthea gefeliciteerd met je punten!
Evie handig van je teen! Maar verder klinkt het goed!
Fijn dat bull goed overgekomen is!
Hilde gefeliciteerd met jullie eerste veulen!
Mo fijn dat je wel tevreden bent.

Nou ik had gister ook weer concours! Deed weer eerst een rondje bb en dan een rondje b. Geklooi begon weer bij 3 maar na 2 weigeringen hem er toch over gekregen. Maar kon de wending niet halen voor 7 dus dat was de 3e weig. Wel balen. Maar ja in de tussentijd veel over kleine sprongetjes gesprongen en alleen maar op controle gereden. Dus wachten voor de sprong en niet rennen erna. Nou dat ging toen wel aardig goed. Verwachtte ook dat hij iets terug zou komen op de sprongen. 2 rondje B geen geklooi, alleen een banketstaaf weigering op 5. Maar verder foutloos! Dus mijn eerste puntje is binnen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:17

Hier is het net ook begonnen met regenen. Het was de hele dag mooi weer hier. Nouja ik vind het niet zo erg, ons land is net gister bemest dus de regen is meer dan welkom haha. Ik ben nu ook eindelijk klaar met die opdracht, ben helemaal gaar nu. Ik zal de stallen even doen en dan de paarden binnen zetten, die worden een beetje vervelend.

Hilde: Gefeliciteerd!!! Ga je ook nog foto's plaatsen? :)
Corien: Slimme actie van Jackson. Worden die dressuurpaarden hard van haha
Mo: Jammer dat je paard het er niet zo mee eens was. Wel leuk commentaar van de jury
Noor: Hopelijk kun je snel weer van stal, kun je lekker Z starten
edit, margriet: Super van je B rondje, gefeliciteerd :D Hij vond de BB gewoon te laag denk ik

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:43

EGOBERICHT 8-)

viefdepief schreef:
KAMPIOEN *\o/* *\o/*

En meer dan verzopen :')

En ik sta op de markt, belt mijn pa; het veulen is er :D :D Ik 2,5 week waken en mis ik het nog.

Een hengstveulen!!

En Twente kampioen (wat een mega feest *\o/*) en het veulen!!!!!!

EINDE EGOBERICHT 8-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:46

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:10

Hilde: Gefeliciteerd met het veulen.
Corien: Fijn dat het springen lekker ging.
Caroline: Fijn dat de paarden lekker naar buiten konden.
Mo: Fijn dat je tevreden bent en leuk commentaar van de jury :D .
noor: Je hebt toch al 1 keer Z gestart op een poedersuiker locatie?
L-debuut wordt in Vrouwenpolder, een fijne en simpele cross om over te stappen, ben jij ook al aan het plannen nadat hij het zo goed deed bij de clinic?
Viefdepief: Gefeliciteerd!
Margriet: Fijn dat je hem in het B rondje toch goed aan het lopen kreeg, en gefeliciteerd met je punt.
Anthea: Daar gaat het gras inderdaad wel lekker van groeien, die van ons was 2 weken geleden bemest maar groeide nauwelijks door de droogte en koude nachten.
Rowo: Tweemaal gefeliciteerd :D !

Teen is blauw en een beetje gezwollen, ben toch maar gaan werken omdat het wel meeviel, doet nu wel meer zeer moet ik zeggen -O- .

Ik had voor Bandido een mooi dagje wei, stapmolen en los in de longeerbak ingepland, maar vanwege het weer is de wei helaas vervallen. Mijn moeder heeft hem verder wel verwend wat hem wel echt goed heeft gedaan :) . Meneer was namelijk nogal grumpy toen ze kwam :+ , maar na de stapmolen, los in de longeerbak en het solarium niet meer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:02

WAUW ROWO @ wat ontzettend leuk wat is zijn naam ?? het lange wachten is beloont met een gezond kind !!! :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:15

Mandy: Wat een grap _O-
Arme jij! Mis je het alsnog na al die dagen thuis blijven :(:)
Wel een dubbel feestje dus :D Geen leuke voetballer met een "F"? Of heb je al een naam ;)?

Hilde: Jij ook nog gefeliciteerd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:14

Clubgenootje zei vorige week nog; die wordt geboren als Twente kampioen wordt en JAWEL. Gewoon midden op de dag, iets na 6uur :D

Naam is nog niet bekend. Maar k wil hem eigenlijk naar mijn verongelukte broertje vernoemen :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:20

Dat is wel een verschrikkelijk mooi gebaar Mandy.. :)
Succes met het kiezen van de uiteindelijke naam.

Ik duik mijn bed in ben kapot. Was al met al een nogal heftig dagje :\

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:21

Ik drink ook nog wat en ga slapen... hier ook een heftig dagje al met al!

:wave:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:38

Rowo gefeliciteerd (dubbel dan) gaaf, wel jammer dat je er niet bij was!! Kan je de naam van je broertje niet als 2 de naam gebruiken? Zou wel erg mooi zijn :j

Ik ga ook richting bed :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:07

Goedemorgen!

Ben maar opgestaan. Hele nacht nachtmerries gehad over mijn springparcours van gisteren. Ben heel blij dat Godfried straks komt. Mijn moeder heeft gisteravond alles op internet al opgezocht naar wat voor zadel Hetje nu toch moet :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:22

Jeejte pb das niet fijn.. ligt het zadel zo verkeerd dan??

Goede morgen trouwens :z

Wat een feest gister zeg in enschede!! :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:40

Ja, het ligt neit zoals het zou moeten. Probleem is dat ik 2 springzadels heb en 1 dressuurzadel wat op 5 paarden moet liggen. Mijn passier comet ligt op 4 daarvan (waaronder Hetje) en mijn andere passier op slechts 1. Eerst had Hetje die ook op, maar hij is het afgelopen jaar zo ontzettend uitgezwaard dat, dat al niet echt meer paste, dus daarom de iets bredere comet erop. Aan begin ging dat nog, maar nu schijnbaar echt niet meer. Dacht dat het nog wel zou loslopen, maar hij sprong echt ernaar. Eerste deel van het parcours kon ik hem nog bijelkaar geraapt houden en ging het nog wel, maar na een paar sprongen was dat ook klaar. En het stond nog echt laag ook. Geen 1,10m. Normaal doet hij dat met 2 hoeven in zn neus.
Maar goed de comet heeft al een boomwijdte van 32 en ik heb niet het idee dat het bij de schoft breder moet, maar bij zijn schouders. Hij heeft nl best veel schoft en breder moet echt niet daar. Dat gaat dus nog een moeilijk verhaal worden om het zadel perfect op zijn rug te krijgen, zeker als hij het zadel deelt met nog 3 anderen. Dat kan nooit.
En we zeiden nu ook het moet echt gewoon perfect passen. Je kan niet serieus willen crossen met een zadel dat half ligt.
Vandaar dat we desnoods aan maatwerk gaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:26

PB, Fijn dat godfried komt! Ik denk dat ik ook moet sparen voor een nieuw springzadel... Hij ligt achter net iets te nauw voor dit paard.

Rowo, Fijn dat het veulen er is, maar jammer dat je het gemist hebt!
Margriet, Goed dat je het tweede rondje wel zo mooi rond bent gekomen.