T stomme is dat pino donders weet wie er op haar rug zit. Zit er een ander op dan is ze onwijs braaf, maar zodra ik erop zit ooh god dan is alles eng.
Ach ja, dat is dan eigenlijk ook het leuke aan paarden. K heb alleen nu wel een blaar op mijn pink

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hyppolyte schreef:Hangt er een beetje vanaf, staat ze op stal of ook op het land en hoevaak wordt ze gereden, hoe lang per keer etc.
In principe moet je altijd minderen op het krachtvoer, nooit op ruwvoer, dat ten eerste. Als ze alleen op stal staat en je niet meer dan 4 keer per week een half uur rijdt zou ik eigenlijk het krachtvoer nog halveren, als ze niet loopt, krijgt ze een handje voor het idee. Als ze overdag in ieder geval buiten staat kun je het wel zo laten.
Het belangrijkste is de beweging, als je een keer of 5/6 per week rijdt dan zul je vrij snel resultaat zien, maar dan nog zal het wel even duren voordat ze weer goed in proportie is.
IndianSummer schreef:Goeiedag!
Ik zit nu op mijn nieuwe laptop, moest ik hebben voor school. Net gehaald, is dus nogal wennen zonder muis..
Team Nijhof en de veulenveiling in Borculo waren leuk vandaag!
Citaat:Ik minder liever ook niet in ruwvoer, krijgt nog ruim voldoende hoor (halve baal per dag). Ik rijd haar elke dag, met soms een dag rust. Normaal een half uur, vandaag dus meer Verder lopen ze hele dagen buiten, soms zelfs dag en nacht in een redelijk schrale wei.
edit: t is dus gewoon een sportpaard.. geen recreatiepaard.
IndianSummer schreef:Waar gaat Myrthe stage lopen, welke opleiding gaat ze precies doen.. Sorry, ik kan mijn vraagteken niet meer vinden..