[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:49

Ik was de hele dag al doodmoe, ook niet echt bevorderlijk. Maar als ik iets wil dan wil ik dat ook die dag voor mekaar krijgen. Als ik dan verbetering voel stop ik ook. Mijn lontje was vroeger ook onwijs kort, maar dat wordt gelukkig beter.
T stomme is dat pino donders weet wie er op haar rug zit. Zit er een ander op dan is ze onwijs braaf, maar zodra ik erop zit ooh god dan is alles eng.

Ach ja, dat is dan eigenlijk ook het leuke aan paarden. K heb alleen nu wel een blaar op mijn pink Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:02

Had net springles, wat een ramp...Nagelbijten / Gniffelen
Bonny was veel te fel (terwijl ie gisteren bijna 2.5 uur heeft gereden en best veel).
Het leek wel of ie een stalen mond had, jemig echt niet grappig meer....Ach gut
Ik kon nauwelijks naar rechts sturen, maar snel ging ie wel haha. Clown

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:10

Haha, ongeleid projectiel dus, heel apart, dan lijkt zo'n bak ineens ook zo klein Clown.

@rowo, iedereen heeft wel eens zo'n dag met een kort lontje, heb het zelf ook wel eens en ze voelen het toch altijd meteen aan, soms gaan ze dan zelf ook lopen klieren, beetje jammer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:14

Ach ja morgen maar gewoon weer. Ze moet er gewoon weer aan geloven. Ik moet die dikke buik van haar er toch ook een beetje af krijgen Haha!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:16

Hihi, ik ken dat, gewoon lekker veel rijden en dan komt het wel weer goed (en natuurlijk niet helemaal volstouwen met sportbrok). Die van mij is ook echt enorm afgevallen sinds ik haar heb Ja.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:21

Pino heeft bijna drie kwart jaar stil gestaan en is alleen 3x per week een beetje mee gereden door een meisje die niet veel kende. Dan is ze dus wel super braaf.
Haar dikke buik moet er dus echt af. Ze krijgt nu 2 maals daags een halve schep, als ik niet rijd de helft. Daarnaast ook niet erg veel hooi. Moet ze normaal gesproken toch dunner van worden? Normaal krijg ze 1,5 kilo per keer.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:30

Hangt er een beetje vanaf, staat ze op stal of ook op het land en hoevaak wordt ze gereden, hoe lang per keer etc.

In principe moet je altijd minderen op het krachtvoer, nooit op ruwvoer, dat ten eerste. Als ze alleen op stal staat en je niet meer dan 4 keer per week een half uur rijdt zou ik eigenlijk het krachtvoer nog halveren, als ze niet loopt, krijgt ze een handje voor het idee. Als ze overdag in ieder geval buiten staat kun je het wel zo laten.
Het belangrijkste is de beweging, als je een keer of 5/6 per week rijdt dan zul je vrij snel resultaat zien, maar dan nog zal het wel even duren voordat ze weer goed in proportie is.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:32

Mijn les vanavond ging weer super Lachen . In het begin een beetje streng maar daarna was hij zo braaf Lovers

Morgen heb ik van 8 tot 2 les, en dan rijden. en dan moet ik van 6 tot 9 nog even werken.
Nu ga ik even douchen, en daarna richting mijn bed Slapen

Welterusten alvast.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:36

Whaha, ik dacht even dat je van 8 tot 2 paardrijles zou hebben, vond het al zo lang, blond he?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:37

hyppolyte schreef:
Hangt er een beetje vanaf, staat ze op stal of ook op het land en hoevaak wordt ze gereden, hoe lang per keer etc.

In principe moet je altijd minderen op het krachtvoer, nooit op ruwvoer, dat ten eerste. Als ze alleen op stal staat en je niet meer dan 4 keer per week een half uur rijdt zou ik eigenlijk het krachtvoer nog halveren, als ze niet loopt, krijgt ze een handje voor het idee. Als ze overdag in ieder geval buiten staat kun je het wel zo laten.
Het belangrijkste is de beweging, als je een keer of 5/6 per week rijdt dan zul je vrij snel resultaat zien, maar dan nog zal het wel even duren voordat ze weer goed in proportie is.

Ik minder liever ook niet in ruwvoer, krijgt nog ruim voldoende hoor (halve baal per dag). Ik rijd haar elke dag, met soms een dag rust. Normaal een half uur, vandaag dus meer Knipoog Verder lopen ze hele dagen buiten, soms zelfs dag en nacht in een redelijk schrale wei.

edit: t is dus gewoon een sportpaard.. geen recreatiepaard.
Laatst bijgewerkt door rowo op 30-08-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:39

Goeiedag!

Ik zit nu op mijn nieuwe laptop, moest ik hebben voor school. Net gehaald, is dus nogal wennen zonder muis..

Team Nijhof en de veulenveiling in Borculo waren leuk vandaag!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:40

IndianSummer schreef:
Goeiedag!

Ik zit nu op mijn nieuwe laptop, moest ik hebben voor school. Net gehaald, is dus nogal wennen zonder muis..

Team Nijhof en de veulenveiling in Borculo waren leuk vandaag!

Jij ook een laptop? Myrthe moest dat ook al voor school. Eigenlijk waanzin dat het MOET Bloos!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:43

Moest ik dat maar, heb ik eindelijk een eigen computer haha. Tong uitsteken
Maar voor sommige is dat wel een duur geintje....

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:45

Rowo, Ja echt belachelijk. I ga ook nog maar 1x per week naar school, en moest ´m hebben.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:52

vind dat redelijk bezopen, zo'n ding kost klauwen met geld.

Citaat:
Ik minder liever ook niet in ruwvoer, krijgt nog ruim voldoende hoor (halve baal per dag). Ik rijd haar elke dag, met soms een dag rust. Normaal een half uur, vandaag dus meer Verder lopen ze hele dagen buiten, soms zelfs dag en nacht in een redelijk schrale wei.

edit: t is dus gewoon een sportpaard.. geen recreatiepaard.

Oh, dan kun je dit wel gewoon aanhouden Ja, dan zal het over een tijdje wel beter gaan. Je moet alleen niet verwachten dat het binnen 2 weken weg is die buik Haha!.
Even tussendoor, ik heb wel een recreatiepaard, maar die doet niet onder voor een sportpaard qua conditie hoor Haha!, hoewel haar conditie nog steeds niet is zoals het moet zijn, maar we zijn hard op weg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:54

Bedoel ook niet dat een recreatiepaard minder is hoor, mar voor een springpaard moeten er gewoon wat kilo;s af. Ik zit er nu weer een dikke maand op en had vewacht dat ze ondertussen toch wel wat dunnern zou worden. Valt een beetje tegen Clown

Zo'n laptop is echt onwijs duur en ze verwachten dat mensen die zomaar ff aanschaffen. Ook mijn nichtje heeft maar 3x per week les en 2 dagen stage. Die lui zijn niet goed bij hun hoofd.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:58

Waar gaat Myrthe stage lopen, welke opleiding gaat ze precies doen.. Sorry, ik kan mijn vraagteken niet meer vinden.. Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:58

Ik moest ook een laptop aanschaffen van school, en dat nog wel op de havo. vond het ook belachelijk maja heb ik eindelijk beetje chille computer. en je kan nog op school msnen ook is helemaal chill.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:17

IS: was jij er ook vanmiddag in Borculo?? Heb je nie gezien!!! Was wel leuk he.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:18

oh wou dat ik zo;n ding had Haha! ideaal

zo les gehad vanavond, ging goed
morgen nog even springen en dan zijn we zondag wel klaar voor gorssel

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:25

IndianSummer schreef:
Waar gaat Myrthe stage lopen, welke opleiding gaat ze precies doen.. Sorry, ik kan mijn vraagteken niet meer vinden.. Clown

In een soort van Welkoop in Bentelo. Een winkel met tuinmaterialen ed, maar ook dieren artikelen. Dichtbij haar huis. Ze gaat niveau 4 hondentrimsalon doen geloof ik.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:36

Oja, leuk Mandy!

Jou heb ik nog wel zien lopen Dienke, maar je was helemaal aan de andere kant..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:36

Ik werd gelukkig niet verplicht om een laptop voor school aan te schaffen.
Maar toch zou ik wel handig vinden om zo'n ding te hebben. Enkele mensen waarmee ik dan op school heb samen gewerkt aan projecten hadden dan wel een laptop, dat was dan ontzettend handig tijdens bijv. de laatste paar weken van een periode. Dan zijn alle computers op school bezet en zit je maar wat dom te wachten op de gang of media totdat er eentje vrijkwam, waar je dan met je groepje van 4 bij kon Clown .. en voor het organiseren van de SGMW (2x) was het ook ontzettend handig dat er 3 mensen waren die zo'n ding hadden ... ideaal, mooi met de usb gegevens uitwisselen voor bijv. de programmaboekjes Tong uitsteken

Heh, op zulke momenten mis ik school dan toch wel .. was altijd veel te gezellig Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:40

nouja ik ga slape weltruste allemaal!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:40

TG zn nieuwe hoofdstel!!
Haha! Afbeelding