[SGW] SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:27

Ik heb justSaar volgens mij ook door de waterbak zien gaan en ik heb hester in de manege gezien

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:32

Anthea idd! Dat was ik ja!

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:33

minnie_muis schreef:
Anthea idd! Dat was ik ja!

ow haha sorry dat ik je niet eerder herkend had (maar k heb waarschijlijk een lichte hersenschudding dus ben niet helemaal 100% )

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:41

haha maakt niet uit! Hoezo heb je een hersenschudding dan? Van je paard afgevallen?

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:55

minnie_muis schreef:
haha maakt niet uit! Hoezo heb je een hersenschudding dan? Van je paard afgevallen?

haha neej een klap van een paardenhoofd tijdens het opstappen.

maar jij zag er op de foto's in je profiel anders uit dan in het echt, maar ik herrinerde later dat jij met een rode patrol bij de hindernis zou staan

fenja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:01

ik was hindernis jury bij de watercombi en jah heb iedereen er door heen zien crossen . En een tweelingzus van mij was jury bij combinatie 2 3

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:04

joeppie ik ben herkend
ik stond naast ilse en andrea van bokt
dus die herkende ik ook

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:06

Ik ben al wel weer een tijdje thuis maar moest eerst alles uit de auto halen en een douch was wel even fijn :p

Vanmorgen om 6.00 ging de wekken
Om kwart voor 7 gingen we richting Westerbork om ongeveer 8uur kwamen we daar aan, eerst startnummer enz gehaald
Toen de cross nog een keer gaan lopen het was gelukkig al niet meer zo erg nat al gister. Nadat ik de cross had gelopen nog evne broertje gekeken en toen gaan opzadelen. Had nog maar ong 15 min om los te rijden wat haast nog te lang was ... Losrijden ging wel redelijk goed vond hem best goed lopen om een B proefje te doen
Toen de ring in en hij deed gelijk zijn kop al in de lucht zodat ik er niets meer mee kon maar opzich zaten er nog wel nette stukken in alleen bijna de gehele proef niet aan de teugel. Jury vond het wel een leuke proef en ik zat er erg netjes op alleen hij mocht soms wel wat ronder. Even uitgestapt (waar noppie geen zin in had, het werd meer uitdraven) toen afgezadeld en nog gewoon even op het terein rond gelopen/gekeken. Rond 11 uur weer naar de pony's gegaan eerst omgekleed tot cross teneu en mijn broertje geholpen met opzadelen. Alleen de pony had last van zenuwen en dan gaat me broertje sjagie doen en dat vind de pnoy niet leuk dus pony nog gekker maar later was die opzich wel braaf .. Daarna zelf opgezadeld (in de harde regen bui ) mijn moeder belde naar loes (l0esjj) dat het springen erg inliep dus snel gaan losrijden paar sprongetjes en erin gegaan.. Hij was super druk maar sprong wel braaf had ik een balkje op de eerste van de dubbel.. Na het springen richting de dierenarts alles was goed behalve dat die zijn wondje op z'n voet los had (komt waarschijnlijk van de ijzers) maar verder was dat niet erg.. Toen eerst nog door een grote plas gegaan wat die in 1 keer wou en daarna naar het losrij terein gegaan instructrice gaf nog laatste aanwijzigingen en nog X sprongetje gedaan.. En nr 13 (Rosalie dacht ik) gemeet .. Toen mocht ik richting het starthok en hij werd nog is drukker en mijn teugels werden steeds natter/gladder.. Toen na 2 min mocht ik starten
Van hindernis 1 naar 2 lekker stuk hard! gegalopeerd met als resultaat bijna in het draad en een route die ik niet wou!.. Voor 4 zat in bijna in de biesbos omdat ik de teugel niet meer egt vast kon houden (ivm gladheid door regen) de hei opgesprongen en gas, verplichte doorgang bordje overreden (is tog beter dan een man met camera? ) weer gas en voor de hindernis op de hei even terug en daarna weer gas na de volgende.. Toen na paar sprongen kwam het water.. hij tijfelde iets met gevolg dat ik er BIJNA naast viel maar ik gaf been en hij ging het water gelijk in wat die super vond (normaal gaat het water niet zoo) De sprong na het water (met de 2 breekbomen) bijna gesloopt hij had de hindernis om de bocht niet door dus knalde die tegen de breekbomen de laatste hindernis ging ook goed en dus FOUTLOOS (Dus hij mag blijven op naar Ede)

Drs 189 Punt (bijna onderaan geeindigd)
Spr balk
Cross Foutloos en heeel iets buiten de toegestane tijd (normaal zit ik erg buiten de toegestane tijd, ben ik te sloom )
Wijze van rijden Jury 1: 7.3 en jury 2: 8 Dus gem 7.7
Positie 5 (4 prijzen wat is 5 dan toch een rotplaats )

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:30

AntheaV schreef:

@ilona: je bent iig verder gekomen dan roden!
(alleen zei ik nog dat je tenminste tot hindernis 6 moest)

haha, tja niet gelukt, toen ze er de 4e x over wel over was, werd ik terug gefloten. volgende keer doe ik gewoon mee in de oefen cross, kan ik alle hindernissen een keer zien

je nummer hoesje ligt nog even te drogen, is n beetje nat.
kom m wel langs brengen als ie droog en schoon is

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:41

Welkom bokker was startnummer 15? (na mij)

Rosalie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:52

Ik ben ook alweer een tijdje thuis.
Ja haha en ik heb Elise gemeet, ze moest na mij de cross in
Bij mij ging het heel goed vond ik zelf, dressuur liep lekker, had 215 punten. Springen foutloos, en in de cross had ik 1 weigering op dat hondenhok (de hindernis bij de overgang bos-heide, waar je een heuvel af kwam). Ik had net iets teveel gas terug genomen, ik reed dus net niet pittig genoeg aan. Maar verder ging alles super, ben echt trots op mijn beestje na vorige keer in Nijeberkoop waar we waren gestrand op de laatste hindernis!

Heb trouwens de film wel besteld. Wel beetje duur, maar toch een leuk aandenken

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:53

Rosalie: Op welke positie ben jij geeindigd?
Als mijn drs ook goed was gegaan had ik mis ook wel de film willen bestellen

Rosalie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:02

elise01 schreef:
Rosalie: Op welke positie ben jij geeindigd?
Als mijn drs ook goed was gegaan had ik mis ook wel de film willen bestellen

Ik weet het eigenlijk niet! Ik ben niet tot de prijsuitreiking gebleven. Ik wacht eigenlijk op de uitslagen.

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:04

Rond half 4 hingen er uitslagen!
(je bent iig geen 1 of 5 )

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:17

nou ben ook net thuis!1 pfff wat een dag maar zeker de moeite waard
het was mijn 1ste cross :d en het ging allemaal super
dressuur had ik 195 en stond ik 4de.
toen springen had ik 1balkje
en de cross ging echt fijn, foutloos!

en had een 3de prijs! nou beter kan het niet voor het eerst crossen

en bonfire haha dat kan!
heb andrea en justsaar gemeet

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:18

Gefeliciteerd

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:20

Ja ik zag het, gefeliciteerd!!

Mijn verslagje komt morgen, moet nog naar een verjaardag nu en ben al zo moe

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:35

haha is goed veel plezier andrea

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:42

Hey ben ook weer thuis. Heb volgens mij wel met een paar bokkers gepraat. Was nummer 80.
dressuur ging wel aardig niet echt spectaculair maar toch nog 199 punten.
springen ging goed tot ze net haar laatste beentje liet hangen bij 10!(ik dacht: he? POK? een balkje?) Vond best jammer, gewoon zonde want ze kwam goed uit maar oke.
Crossen erg rustig aan gedaan zodat ze er niet weer vandoor kon gaan en er niet bij de dierenarts uitgehaald zou worden. En daardoor paar seconden te langzaam. Weet ik ook dat ze dat kan zijn .
Al met al 4e . Dus erg tevreden op wat kleine foutjes na.

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:45

Gefelictieerd, netjes hoor

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:48

Kort verslagje van mijn kant: het ging helemaal k.t! Oeste ging er steeds van tussen. Ik heb hem drie keer op de handrem gezet, met als gevolg dat hij de sprong erna ging weigeren. Dat is ons nog nooit gebeurt, dus ik ben er helemaal ziek van. De waterbak stopte hij ook en dat had ik niet verwacht. Tot nu toe was het inspringen een probleem, maar erin lopen absoluut niet (vandaar dat ik oefen wilde starten). Met trainen gaat het steeds goed, maar zodra het 'vreemd' water is, stopt ie. Kortom: ik ben zeiknat en met een rothumor weer 150 km. huiswaarts gereden..

Prijswinnaars gefeliciteerd!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:03

oei jammer mm, maarja
echt rot als ze niet in het water willen bah

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:38

Crossen, ben je dan lang weg van huis word je er nat van?! Nee joh hoe kom je daar nou bij

Jeempje ik heb m'n dagje wel gehad. Om 5.15 ging de wekker om om 20.30 uur waren we pas weer thuis!!
Wel echt een super dagje gehad en net als de rest veel bokkers gemeet.
's Ochtends vroeg in alle haast op het laatst toch nog aan een routebeschrijving gedacht dus die moest nog even uitgeprint worden, doet die stomme printer het dus niet op 1 blaadjes dus wij in de auto op het briefje kijken staat het belangrijkste gedeelte er niet op
Ik was er gisteren ook al wel geweest, maar als je achterin zit te kleppen onthoud je niet al te veel van de route
Dus wij Emmy gebeld en nog even de laatste straatnaampjes doorgekregen.
Maar daarvoor nog iets veel ergers! Wij op de stal, pony mooi ingevlochten, pony in de kar willen we weggaan zegt m'n moeder "De trailer heeft een lekke band!" Dus wij sjitt!! Pony er weer uit, maar ten eerste hadden we geen reservewiel, dus daar stonden we dan.. Dus toen maar de opa (doet de stallen en de paarden) gebeld en die was gelukkig al wel wakker om half 7 Dus wij mochten gelukkig zijn trailer mee!

In Westerbork ook eerst even naar het secretariaat geweest, stonden heel gezellig naast Elise en Loesjj dus dat was leuk!! Toen opgezadeld en losgereden. Bij het losrijden Reeskees nog gemeet En later Andrea en Mandy ook nog Proefje ging goed! Jury vond het wel een beetje eentonig, maar wel een super proef! Nummers 1 t/m 14 allemaal een 8 behalve de nummers 8 en 13, daar een 9 voor en nog een zeventje. Daarna nog 2x een 5, halsstrekken en teugels weer op maat maken, tsjaa dat zijn we als M2 combinatie toch niet meer gewend Totaal aantal punten: 226

Toen nog even de cross met m'n ouders gelopen. Die waren gisteren niet mee en vonden het natuurlijk ook leuk om even te zien! Toen nog even wat bij de dressuur van kim gekeken en toen de pony klaar gaan maken! Was nog wel een gedoe zo in de trailer, want het was inmiddels al een paar uur aan het regenen en het regende nog steeds heel hard!

Toen naar het springen gegaan. Toen ik aankwam waren ze het net aan het verhogen, ik nog even het parcours gekeken en gaan losrijden. Ik was ook niet te vroeg, want nummer 4 ging de ring al in (ik was nummer 6 ) Nog een paar keer het steiltje en de oxer gesprongen en toen de ring in. Gelukkig stond het heel laag dus het was niet zo erg dat ik alleen maar laag had ingesprongen. Parcoursje ging goed Sam was braaf en tilde z'n pootjes goed op. Resultaat: Foutloos

Toen naar de DA, dat was nog wel een beetje gedoe.. Stond maar 1 echte DA en nog een assistente dus dat schoot niet echt op. Ze liepen ook nog telkens naar de opschrijven om te vertellen wat de hartslag ademhaling en het lopen was..
Toen nog een paar mooie hindernissen op het losrijterreintje gesprongen. Merkte toen al wel dat Sam opeens toch niet meer zo stoer was.. Hoeken afsneiden en z'n staart tussen z'n billen doen Toen naar het starthok, ik wil dat paadje indraven, maar daar dacht Sam even anders over
Gooit ie opeens z'n volle gewicht de andere kant op en rent ie weg. Ik bleef wel zitten en heb toen maar even net zo hard aan de teugels gehangen tot ie rechtsom ging. Etterbakje! Toen naar het starthok en toen werd ie al wel dribbelig, hoefde gelukkig niet lang te wachten tot we van start mochten! Start ging goed. Gelijk mooi hard weg, helemaal geen problemen Hindernis 1 ging ook mooi! Lekker hard door het zand gegaan en de afslag ging ook goed. Dubbel was ook mooi! En de rest allemaal ook wel
Toen de opsprong (stond op in-uit) had ik nog nooit gedaan dus was wel benieuwd hoe Sam het op zou pakken. Ging echt super Kopje er mooi op oortjes naar voren en zonder te twijfelen mooi op in-uit. Daarna nog een stukje door de heuveltjes en toen naar beneden over het sprongetje de hei op. Daar even goed gasgegeven
Tweede stuk van de hei was minder, zat echt zo'n ruiterpad ingesleten dus daar wat rustiger aan gedaan omdat dat toch een beetje afleide. De rest ging ook weer super! Foutloos gefinished!
Wel 2.8 strafseconden voor tijd. Maar echt lekker gereden. DA was ook weer goed.. En toen lekker al m'n natte kleren uitgedaan en Sam op de trailer gezet en zelf m'n derde paar kleren maar aangetrokken
Na nog wat L-paarden te hebben zien springen hoorde ik van het meisje dat tweede was geworden dat ik eerste was geworden Helemaal blij. Nog even bij de tijden gekeken, maar van de B+L-pony's was er maar 1 iemand binnen de tijd gebleven! Mijn tijd was nog de derde tijd ook, dus daar was ik wel erg blij mee, geeft toch aan dat Sam al veel sneller is gaan lopen Voor de hindernissen kwam hij nog wel iets terug, zelf vind ie het ook wel fijn om bij die stijltjes er lekker dicht onder te kruipen

Prijsuitreiking duurde alleen wel heeeeeel lang!
Om 12.15 uur was ik klaar met de cross en om iets van 18.00 uur was pas de prijsuitreiking..
Maar wel een super geslaagd dagje Bleek ook nog de beste ponycombinatie te zijn en kreeg nog een überhippe zwart met paarse deken
Erg trots op m'n kleine crossmonster
Kreeg trouwens nog een complimentje over onze outfit, dacht dat moet ik even tegen Elise en Loes zeggen

AntheaV schreef:
HEb vief en sam nog heel mooi door de waterbak zien gaan

He sjit, heb jou helemaal niet meer gezien
Was ook erg blij hoe Sammie door het water ging!
Ik zat alleen nog een beetje te dubben, terug nemen in draf of gewoon in galop aanrijden, meestal wil die eerst even in het water stappen, maar ik dacht wat maakt het uit, we kunnen toch geen weigering krijgen (bordjes hadden ze echt heel debiel neergezet maarja we vergeven ze het maar omdat het hun eerste cross is ) Dus toen maar in galop gedaan en dat ging echt super

@ Kylyco: Dan heb ik je vast nog wel gezien, ben namelijk tot het einde van de prijsuitreiking gebleven. Springen heb ik ook gezien, samen met de andere texelaars, heb nog heel hard voor je geduimd Had toen alleen nog niet door dat jij het was Maar je had wel geluk zeg met springen, je had er een paar rotafstanden tussen zitten maar je paardje is erg handig

@ ladyzwien: Jou ook nog gezien dan toen je je prijs ging ophalen.. Kim stootte me al zo aan van dat is (sorry ben je echte naam ff kwijt ) Ik zo huh wie.. Jah Ladyzwien! Maarja toen was je al weer weg!

En Biem ook nog gezien, dankzij Biem
Hahaha soms ben ik toch wel erg blonT

Nu stort Vief zo ongeveer neer...

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:46

Vief egt super gereden Gefelictieerd
De door jou gewonnnen deken heb ik nog wel zien hangen

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:50

Goeieavond allemaal