[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:05

Ja zoiets...

Ik kijk er ook naar uit, maar eigenlijk meer naar het weekendje ontspannen weg en naar leuke B&B. Na dit weekend gaat een weekendje luxecrossverblijf wel leuk zijn en heb al tof restaurantje gevonden voor te gaan eten ook. Geen getjoll voor mij hopelijk dit weekend :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 16:43

Waar ga je eten? Weet anders ook nog wel iets lekkers :P

Diepenb.eek is dit jaar de laatste keer, dan willen ze een sabatjaar houden en heel misschien gaan ze dan het jaar daarna weer opnieuw beginnen. Ze zijn boos op de federatie dat Marchin opeens erbij is gekomen. Dit was niet in het begin van het jaar afgesproken op de vergadering van de datums. Daarbij worden ook nog eens alles pony ruiters die mee willen doen aan het EK daar verwacht voor selectie te rijden. De eigenaar van diepen.beek is daar dus niet zo om te vinden want vele ponyruiters hun ouders die misschien ook rijden, zullen nu naar daar moeten. Vind het heel jammer voor hun, ze hebben echt veel moeite gedaan

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:33

Proverbio, welke had jij nog?

Ja idd tzelfde met marchin en Tielt. Begrijp hem wel :s.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:08

Jaa, Marchin richt opeens zoveel crossen in die ze opvoorhand niet gepland hadden.
Marchin is een hele mooie cross daar niet van. Maar zo verliezen we wel crossen.

De Kleyne Laer in Beverst vind ik ook heel lekker. Is niet zo heel groot maar wel gezellig en ook lekker, vooral de vidé!
Of in Munsterbilzen heb je 2 lekkere frituurs waar je goed steppegras kan eten! Frituur Margrietje en nog ene die ik niet vanbuiten weet

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:17

Gisteren op crosstraining mijn springschoenen in friet vaneen! Wel nog maar eens bewijs dat die dingen toch zijn nut hebben! De ene is los door gescheurd, bij de andere zijn 2 grote haken in.
Nu moet ik natuurlijk nog nieuwe hebben tegen dit weekend, welke hebben jullie of waarmee rijden 'de grote namen'? Ik had die van BR gisteren, zou die wel opnieuw kopen voor het springen, maar misschien naar iets anders overschakelen voor in de cross, misschien nog iets stevigers?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:16

Ik rij er gewoon met van decathlone, S rijdt met van die dikke stoffenen en voorgevormde springschoenen, maar weet het merk niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:17

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:05

Vindt jammer genoeg geen website van de kleyne laer :(. Kben nie zot van steppegras :P.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:03

Yes had gehoopt zo laat mogelijk te moeten rijden, en tis 18 uur geworden, joepie :Y) dan moet ik zondag nie te vroeg ook :).

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:07

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:43

Ik heb ook die van de decathlone zijn goed vind ik.
Denk niet dat ze een website hebben :p

Ik moet om half 6 en kwart voor 4. Ik dacht dat springen ook op zaterdag was

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:50

Tstond op voorprogarmma al dat jumping en cross aansluitend zijn. we weten dus alweer waar het omzeep zal zijn voor mij haha :Y).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:55

Ohh ja zag het net ook .

Positief denken! Misschien gaat het deze keer goed! Probeer ik ook :p want het is op een open veld, dus weer feest met casje vrees ik!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:45

Ik zie alleen nog maar de starttijden voor cnc, nog niet voor Occ?
Met Fiona wel leuke uren, 11u10 en 14u16 en cross zal ook maar rond 14u30 zijn.
Nu nog afwachten op leuke uren met Koko.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 16:47

Half 5 met je andere

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:29

Ben te blond, vind die uren nergens :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:25

Nu zie ik de startlijsten op equibel... Vreemd.
Maar ikke blij, mooie uren! En denk dat het ook wel gezellig zal zijn door de kleinschaligheid.
Morgen komt er overigens iemand mijn vos proberen, iemand die ik lang les heb gegeven op de manege voor ik gestopt ben en het paard zou echt ideaal zijn voor die mensen, dus ik duim dat hij bij hen in de smaak zal vallen. Heb hem nog niet geadverteerd behalve op mijn FB dus zou echt ideaal zijn mocht dit kunnen lukken! Heb zelfs stress :o verkoop is toch niets voor mij hoor!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 01:17

Veel succes morgen(straks)
Hier nog even gaan trainen op de cross in Lummen.
Blits stond zo heet in het begin, pff was echt niet leuk mee te rijden. Gelukkig heeft hij daarna zich wat gegeven. Crossen ging goed, alleen wou hij eerst de waterbak niet inspringen, even doorgezet deed ie het toch. Daarna doorgereden naar de andere waterbak, ging ie gelukkig van de eerste keer in.
Maar toen kwam er een sloot, en mijn god wat hebben we daar lang gestaan, niet, maardan ook niet over te krijgen alles geprobeerd, rustig, laten zien, met de zweep erop, ene voorop, ene aan de andere kant, van de andere kant geprobeerd, iemand anders er op gezet, iemand er langs achter achter, niets maar dan ook niets hielp. Dirk wou het opgeven maar ik was echt zo boos dat ie niet ging, heb ik de teugel langs 1 kant los gemaakt en voor hem gesprongen, sprong die idioot me toch niet achter na zeker, zo een paar keer er over gegaan en toen er terug op, erop weer veel protest, toen weer eraf gegaan , weer voor gesprongen, deed hij weer goed, toen erop en heeft hij het wel gesprongen, een paar keer. Ik denk echt dat ik bijna 40min aan dat gat heb gestaan, maar hij heeft het gesprongen! *\o/*

Casje deed het wel goed, alleen de eerste waterbak in was niet zo goed, altijd omhoog gaan staan en dan omdraaien, heb wat schrik dat hij zich weer naar achteren laat vallen, gelukkig niet gedaan en hem er wel ingekregen, de rest van de sprongen/andere waterbak deed hij dan wel weer super.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:26

Tis vakantie zeker, zo laat nog wakker :D
Wel leuk als je zo dicht bij leuke terreinen woont om te kunnen trainen. Soms toch raar hé hoelang ze aan 1 bepaalde hindernis staan dutsen. Als hij het nu onthoudt tot de volgende keer is het nog niets :) Ken zo ene die telkens opnieuw op exact dezelfde hindernis stopt, wordt zeker maandelijks gesprongen (trakhener) en toch nog altijd eerst 10x stoppen alvorens erover te gaan. Daar zou ik pas zot van worden!
Maar groot gelijk dat je niet hebt opgegeven. Uiteindelijk moeten ze het toch doen, of je kan nooit uit de B geraken, dus beter nu doorzetten (zoals ze niet gevaarlijk beginnen doen) want als ze 1x winnen...
Wij zijn trouwens alle 3 concullega's van elkaar komend weekend ~~}>

Weet iemand trouwens of het ver stappen is van de parkeerplaatsen tot de dressuurring? Kwestie van al dan niet veel tijd in te calculeren 's ochtends.

Ik ga straks eens naar de winkel kijken voor springschoenen. Wil er toch zeker hebben voor komend weekend.
Laatst bijgewerkt door Antonius op 02-07-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:38

Geen idee, vorig jaar viel dat mee.

Haha juist ja khad nog nie door, maar met mij moet je geen rekening houden ;), tis me klassement zekers?

Ben weekje weg geweest en mn paard heeft haar (tweede) vliegen deken gemold en halster. Flink paard. En nu ga ze tegen zaterdag een afgeschuurde staart hebben :+.

Kwist niet dat je in lummen kon gaan trainen, handig wel! Heb je geod gedaan door vol te houden +:)+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:47

Een beetje vertrouwen in je paard hé, wie weet verrast ze je net omdat je niets verwacht!
Ja met klassement...
Staat je paard buiten of op stal? De mijne staan continue buiten, die krijgen geen dekens op, das toch prutsen en spelen met mekaar, das direct kapot. In de winter zijn ze wel zo slim om ze aan te laten, anders staan ze in hun bloot velleke :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:59

Ze staat nu dag en nacht op de weide. Normaal laat ze haar dekens wel heel maarja nu nie. Ze zat er heel in vernesteld, ze zat met haar achterbeen doorheen haar staartflap :7. en aan haar flanken ook scheuren in. Nuaj ze moet maar weten, ze ga nu zot komen van de beesten, tzitten daar heel veel dazen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 11:22

En het was voetbal!

Haha ik denk ook niet dat ik een concurrent zal zijn hoor :p
Ja je kan gewoon in Lummen gaan trainen, heb hier veel terreinen dicht in de buurt, Lummen, zutendaal, Genk, Diepenbeek,Overpelt Heel erg handig!

Dekens... Hier staat de gevlekte met een deken en die is ook iedere week stuk, schuurt ook tot alle manen afzijn. Hij staat wel alleen op de wei want de andere pesten hem dat hij echt in het nat staat van weg te rennen van de andere.

Met haar achterbeen door de staatflap, waaw, hoe heeft ze dat gedaan

Misschien kan je ook gewoon springschoenen komen bij de mensen waar je gaat logeren, ze hebben er ook een paardenwinkel :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:45

ik ben fan van eskadron neopreen springschoenen, supersterk en zacht voor de holtes.
Ik ben er ook dit weekend in Diepenbeek, nr 69 in het 90 cm.
en mijn vraag was ook of we fietsen moesten meenemen, want ik ga zaterdag ook meteen parcours verkennen, en ik heb geen zin om heel ver te lopen van de parkeerplaats tot het hoofdterrein.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:03

Ik ben 107 in de 90