[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:20

Vlietlanden is inderdaad gewoon doorgegaan, was [naam]'s eerste echte cross, wel BB gestart.

Ik heb ingeschreven voor Zundert, de planning is daar ook naartoe te gaan. Als ik zelf nog niet kan autorijden zal mijn man moeten rijden. Moet er wel snel een auto komen, ik weet niet of ik dat hier verteld had maar hij is met mijn auto uit de bocht gevlogen en die heeft dat niet overleefd |( De andere auto is een peugeot 206, die kan uiteraard geen trailer trekken.

We hebben nu twee keer een busje gehuurd maar woensdag gaan we naar een andere auto kijken. Ik wil persé exact dezelfde hebben want dat was de fijnste auto die ik ooit gehad heb.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:31

O haha! Welke was dat dan? Er is een grote cross afgelast vorig jaar.

Iemand nog tips voor ons voor een leuke cross om te starten? Liefst niet meer dan 100 km rijden vanaf Schiphol.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:35

Princenhage is afgelast i.v.m. dat ongeluk. Bedoel je die misschien?

Verder kan ik je niet helpen want ik weet niet wat er ligt binnen 100 km. van Schiphol.

Weet iemand welke cross leuker is: Maarsbergen of Castenray? Ziet er naar uit dat we moeten gaan kiezen tussen deze twee gezien de tijdspanne.

Bijkomend probleem is dat Castenray blijkt samen te vallen met het grote tornooi van onze eigen lrv vereniging en wij eigenlijk geacht worden om daar te helpen en [naam] zou daar mooi Shetan voor het eerst eens in de dressuur en jumping kunnen uitbrengen (buiten de vierjarigen competitie).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:52

Ja die bedoel ik!! :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:26

@ Percy ik vind Maarsbergen heel mooi. Mooie dikke sprongen wat in mijn ogen fijner is voor het paard. Castenray ken ik niet. Veels te ver voor mij.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:05

Helaas was vandaag mijn pony ontsnapt en op de weg gegaan dus ik was echt bang dat ik hem kwijt was maar na rruim een uur konden we hem eindelijk rustig pakken.. Hij heeft een sneetje in zijn been van het prikkeldraad maar niet echt last van dus we gaan morgen springen BB doen wat gepland stond en kijken hoe dat gaat..
Ben me dood geschrokken en was ook helemaal aan het hyperventileren maar nu staat ie weer rustig achter slot en grendel in stal met zn onschuldige koppie :(

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:51

Dat is schrikken!!!!
Gelukkig valt het allemaal mee :(:)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:51

Zo, dat is zeker schrikken!! Alsnog succes morgen. Hopelijk kunnen jullie de spanning 'wegspringen' :)

Ik heb hier zo zitten lachen om een foto die ik gister heb gemaakt van mijn schimpie. Misschien herkennen jullie dit bij jullie jonge beestjes:
Afbeelding
"Baas, wenst u af te wenden? Prima, dan gaan we toch gewoon lekker plat door de bocht, dwars door het binnenbeen!" :') :') :')

De ruiter is mijn bijrijdster die het beestje fantastisch netjes kan rijden trouwens. :j Gelukkig kan Schimpie ook netjes haar bochtjes lopen:
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:56

Oliefanter: prachtige sprong maak jou beesie!
Mette: Zo wat heb jij je rot geschrokken, fijn dat het goed is af gelopen!

Zo te lezen hebben de meeste van jullie al leuke plannen gemaakt, leuk om te lezen!! ik had wel paar dingen in mijn gedachten. Wil graag de tripalon Gorssel doen, ik ben iemand die graag start als alle puntjes op de i zijn. Waardoor ik dan twijfel of we er wel klaar voor zijn... Dus ik wacht het deze week nog even af.

Betreft voer: zij krijgt 2 keer per dag halve kilo brok van: Equiral sport met 1/4 Lucerne. En na het trainen 1/3 muesli ook van Equiral. En daarnaast 3 x per dag hooi flinke plak hooi. En ze staan altijd overdag in de wei.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:59

Uk_eef: hihi dat is inderdaad plat door de bocht, mooi foto die tweede!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:29

Ik heb bevestiging van mijn inschrijving voor de tripalon gorssel dus als alles goed gaat ga ik daar heen :)
We gaan nu zenuwachtig richting Heeten en kijken hoe meneer zich gedraagt..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:03

UK_eef schreef:
Zo, dat is zeker schrikken!! Alsnog succes morgen. Hopelijk kunnen jullie de spanning 'wegspringen' :)

Ik heb hier zo zitten lachen om een foto die ik gister heb gemaakt van mijn schimpie. Misschien herkennen jullie dit bij jullie jonge beestjes:
[ Afbeelding ]
"Baas, wenst u af te wenden? Prima, dan gaan we toch gewoon lekker plat door de bocht, dwars door het binnenbeen!" :') :') :')

De ruiter is mijn bijrijdster die het beestje fantastisch netjes kan rijden trouwens. :j Gelukkig kan Schimpie ook netjes haar bochtjes lopen:
[ Afbeelding ]

Haha herkenbaar!
Maare, als ze haar binnenhand op zou tillen is dat naar binnen zeilen over de binnen schouder snel opgelost ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:04

@ mette: Jemig!! Gelukkig staat poown nu weer veilig binnen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:58

Jee Mette, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Gelukkig valt de schade mee. Hoop dat het vandaag goed gaat c.q. goed ging.

Dat plat door de bocht is herkenbaar ja :) Ik vind het een erg gaaf paard!

[naam] is met Daimler naar de mosten toegereden. Gisteren had ze een rondje buiten gedaan maar hij was oervervelend en dat is voor het eerst. Hoop dat hij vandaag braver is. Hij doet doordeweeks gewoon te weinig. Met mijn knie kan ik helaas niet longeren.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:13

Net thuis van het springen.. Rondje 60 ging waardeloos ik was veel te nerveus en durfde hem neit aan te pakken.. Rondje 70 ging foutloos dus dat was wel fijn! Morgen gaan we dus gewoon b starten..

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:05

Platte bochten rijden doen wij ook vaak de eerste 5 minuten, daarna gaat het beter :o

Succes morgen Mette

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:28

@ uk Eef leuk paard.

Wilde ik vandaag voor het eerst sinds een maand rijden/stappen, ben ik ziek en is de bodem nog bevroren :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:50

Uk eef: Wat een leukerd heb je, wordt steeds mooier!

Mette: Jeetje wat schrikken! Jammer dat de 60 niet fijn ging, gelukkig de 70 wel weer fijn!

Caro dat is balen!

Ik ga morgen lekker naar de bulten in Markelo, kan die vast oefenen, ben benieuwd! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:08

[naam] is vamiddag weer veilig thuisgekomen, had een lekker rondje gedaan in de Mosten.

Wat vervelend Caro, hier heeft het trouwens nog niet echt gevroren.

Jammer van het rondje 60 cm. Mette maar toch goed afgesloten. Heel veel succes morgen!

Veel plezier in Markelo Rianne. Vandaag even alle afstanden tot de wedstrijden bekeken maar Markelo is toch echt te ver weg.

We hebben vandaag een planning zitten maken. Blijkt dat [naam] in Maarsbergen twee keer kan starten. Eerst in april in de B en daarna in mei in de L. Heb even de organisatie gemaild en dat mag ook gewoon omdat het als twee verschillende wedstrijden wordt gezien door de knhs.

Geleen blijkt de laatste dag van de schoolvakantie te zijn dus die kan ze ook meedoen want dan rijden we van Nederlands Limburg door naar Belgisch Limburg waar de school staat. Dat is maar 30 km.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:05

Parcours ging foutloos, barrage ging foutloos en had een 5e prijs, wat was ik gelukkig hahaha!
Hij liep meteen voorwaarts bij het inrijden en sprong super ruim! Ik heb er wat foto's van maar die krijg ik pas eind deze week! Hij kwam in de barrage op hindernis 7 niet zo goed uit en toen struikelde hij bijna maar hij redde zichzelf en hadden dus toch prijs.. Ik stond op het punt om weg te gaan maar hoorde nog mijn naam. :D

Over 2 weekjes lekker cross training!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:32

@ mette goed gedaan!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een maand weer even gereden. 20 min en wat was zij weer braaf. Brandt zadel zit lekker zacht maar denk te breed voor mij. Ik heb regelmatig last van mijn heup en had het idee dat het te breed was. Ook bij de knie is het zadel breder.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:50

Mette wat goed!

Caro fijn dat je weer gereden hebt. Toch maar even kijken naar een ander zadel dus, niet de bedoeling dat je last krijgt.

Ik heb vanmorgen heerlijk getraind in Markelo! Nog paar hindernisjes en de afsprong meegepakt en dat deed ie ook zo simpel.
Still uit een filmpje (zijn allemaal van die steile motorcrossbulten)
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:01

Gave actiefoto. Mooi dat de training zo goed ging!

Wel fijn dat je weer hebt kunnen rijden Caro maar jammer dat het zadel niet goed voor jou past. Toch belangrijk dat je zelf ook lekker op het paard kan zitten.

Gefeliciteerd Mette! Super gedaan. Knap paard.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:55

Gave foto Rianne
Balen dat zadel niet super zit Caro

Vandaag die van mij voor het eerst laten losspringen (met oog op de keuring), ben tevreden <3

Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:24

Gelukkig krijg ik donderdag mijn eigen zadels weer terug. Toch fijn om eens zo'n zadel te testen. Dinsdag en woensdag nog een keer

Leuke foto's komen er voorbij!