[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:36

Zo ik ben ook weer thuis :)
Ik vond het parcours redelijk te doen, op sommige stukken was de bodem wel erg slecht maargoed. Veel stukken gedraafd , omdat mijn pony in de galop toch iets te enthousiast was. Alles laag gesprongen. Behalve het monument. Daarop 2 weigeringen met als gevolg dat hij met één been er boven stond, toen maar besloten om er langs te gaan.
Verder vonden we het allebei toch een beetje spannend het was immers onze eerste cross.

Oja .. En ik ben voor het eerst in 3 jaar tijd er van af gevallen. Gelukkig nog wel bij het inrijden. Ik reed op de sprong af en mijn pony dacht ik ga er langs waarop ik al een beetje uit balans was en toen uiteindelijk nog sprong maar dan min of meer met vier benen tegelijk. :+

Amber_

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:39

Hele leuke foto Rianne !

Nou toch netjes hoor Miepjee 88 :))

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:42

iedereen gefeliciteerd, heb nog niet alles kunnen lezen, staat ook zo veel

ik had een heel fijn ritje, doordat de tijd zo ruim was gezet had ik nergens gas bij gegeven, gewoon paard het tempo laten bepalen en alleen terug nemen als ze het te bond maakt.

ik heb alles hoog en foutloos gesprongen en ondanks dat ik heel rustig aangedaan heb (zelfs sommige bochten in stap) moest ik voor de waterbak nog wel even wachten anders had ik heel veel tijdfouten, toch een beetje zonde als je zo'n mooi rondje rijd.

had daarna niet heel fanatiek geprobeerd om precies de tijd te halen dus een paar strafseconden, en een 2e prijs dus helemaal super

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:50

@birte, jij woont in Broekland zie ik? Kun je ook naar het terrein om gewoon te oefenen of is het alleen opengesteld voor deze cross?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:55

bij hoeveel strafpunten wordt je eigenlijk uitgesloten ? en hoe kijken hun eigenlijk naar de uitslag, sommige hebben veel strafpunten en hebben prijs en sommige met weinig strafpunten zijn uitgesloten. (zonder val of te veel weigeringen ect.)

shirleyp daar ben ik ook wel benieuwd naar ;)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:58

shirleyp schreef:
@birte, jij woont in Broekland zie ik? Kun je ook naar het terrein om gewoon te oefenen of is het alleen opengesteld voor deze cross?

wij kunnen verder nooit in het bos komen, bos word alleen voor dit weekend opengesteld

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:06

askazita schreef:
bij hoeveel strafpunten wordt je eigenlijk uitgesloten ? en hoe kijken hun eigenlijk naar de uitslag, sommige hebben veel strafpunten en hebben prijs en sommige met weinig strafpunten zijn uitgesloten. (zonder val of te veel weigeringen ect.)

shirleyp daar ben ik ook wel benieuwd naar ;)

uitluiting kan op verschillende manieren, maar als je in een groepje rijd kun je niet uitgesloten worden.
een val door het nemen van een hindernis (of natuurlijk vallen op een hindernis) is uitsluiting. een 4e weigering is uitsluiting.
maar ook door veel tijdstrapunten of het springen van lage hindernissen als hoge de meeste punten opleverd, de grens licht dacht ik bij 70 of 80 strafpunten, spring je lage hindernis dan is dit 10 strafpunten, een weigering is 20 en elke sec. voor de tijd is 0.4

dat sommige met meer strafpunten een prijs hadden komt door de verschillende groepen, als er dus een paar in jou groep heel goed gereden hebben en in de volgende groep is bijv. niemand foutloos of zo dan kunnen de verschillen soms heel groot zijn.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:08

op die www.oypo.nl
staan zeker alleen nog maar fotos van vandaag?
herken nl niemand, die gister wellicht zou hebben gereden..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:09

oke vond het al raar dat iemand met 78 ofzo niks had en 150 wel, maar dat zou wel ivm met een groep zijn fan ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:17

Als ik die foto's op Oypo kijk krijg ik wel een heel naar gevoel van de boscross... Ik hoop dat er geen paarden/mensen afgevoerd zijn. Bah wat een nare foto's zitten er tussen.

Op de foto's die op de site van broekelo staan ziet de bodem er heel erg slecht uit. Vooral bij de trakhener. Ik vind de verslagen ook niet zo laaiend over de bodem. Petje af voor de ruiters die ondanks hun eigen teleurstelling, niet gestart zijn vandaag of gisteren +:)+

Twee jaar terug was de grond volgens mij ook zo trouwens, toen ging het ook gewoon door. Op zich moet het gaan als je rustig rijdt, maar of het echt goed is voor de pezen van je dier vraag ik me af.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:21

ElineThera schreef:
xxitsmexx schreef:
Dan hebben jullie ons ingehaald? Of net niet bij de waterbak

Reed je met z'n 3e? We zijn door 3 personen en 2 personen bij de waterbak voorbij gereden en verder hebben wij met zijn 2e een groepje van 3 voorbij gegaan. Die lieten ons voor.
Waterbak insprong niet gedaan omdat paardje er geen zin in had. Toen voor laag gekozen en staat dat we 3 weigeringen hebben terwijl we maar 2 keer aangereden zijn op de afsprong en erna laag in een keer deden. En ook volgens uitslagen niet hoog of laag gedaan maar erlangs gereden weet niet hoe ze dat dan rekenen. :)

wij reden met 3 personen. dan hebben wij jullie netjes voor gelaten (voor de hinderder voor het monument) en bij de waterbak hebben wij jullie weer ingehaald.

zo op die foto's staan inderdaad een hoop onervaren luitjes die echt niet weten wat ze doen..

mvmmlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:23

ik ben ook weer terug van de cross... vond het heel erg zwaar heb op sommige stukken gedraft en gestapt want vond t niet verantwoordelijk om daar harder te gaan.. toch nog 6e van mn groep geworden ben heel trots op mn paardje... wel hele leuke hindernissen en super geregeld allemaal...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:25

je zou haast denken dat het alleen alle blooper/val foto's waren

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:25

Annetje schreef:
Op de foto's die op de site van broekelo staan ziet de bodem er heel erg slecht uit. Vooral bij de trakhener. Ik vind de verslagen ook niet zo laaiend over de bodem. Petje af voor de ruiters die ondanks hun eigen teleurstelling, niet gestart zijn vandaag of gisteren +:)+

Ik krijg hier beetje nare smaak van, want ik ben wel gestart vandaag.
Maar voor mij niet petje af ? Ik ken mijn pony heel goed, en heb gewoon veel gedraafd en gestapt.

Alsof ik nou een verkeerde beslissing heb gemaakt, omdat ik wel gestart ben. }:0

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:26

heb gister gereden, heb alles laag gesprongen vond het namelijk een te slechte bodem en deed toch niet mee voor de prijsjes.
had lange tijd omdat ik veel stapte en drafte,

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:28

Amber_ schreef:
Annetje schreef:

Ik krijg hier beetje nare smaak van, want ik ben wel gestart vandaag.
Maar voor mij niet petje af ? Ik ken mijn pony heel goed, en heb gewoon veel gedraafd en gestapt.

Alsof ik nou een verkeerde beslissing heb gemaakt, omdat ik wel gestart ben. }:0

Ben ik het helemaal mee eens.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:31

Ik word van de foto's ook niet bijzonder vrolijk. Wat een hoeveelheid val-partijen en glibberijen.
Heb zelf gisteren gereden, het was wel zwaar, maar had zeker niet het idee en gevoel dat het zó slecht was. Vind het ook een beete flauw om alleen de mensen die níet gestart zijn te pluim te geven, alsof degenen die wél gestart zijn, onverantwoord bezig zijn geweest ofzo.
Heb hoop lol gehad, de nieuwe hindernissen waren een weigering waard, maar ach.. we doen puur voor de lol mee!
Volgend jaar hopelijk een keer mooi weer! :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:33

birte schreef:
wij kunnen verder nooit in het bos komen, bos word alleen voor dit weekend opengesteld

Jammer! Ik was graag een keer komen oefenen!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:34

Merel: Mooi dat het toch goed is gegaan, zag nog 2 fotos voorbij komen van je en ben 1 plekje boven je geëindigd zag ik haha. Andor is echt stoer.

Amber: Je kent je pony vast goed genoeg om te weten of je wel of niet kunt starten. Het feit dat je niet als een malle bent gaan crossen en veel stukken hebt gestapt en gedraafd zegt voor mij wel genoeg, dus ook voor jouw petje af hoor. ;) (voor iedereen overigens die de cross met verstand heeft gereden)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:35

Ik heb vandaag ook gestart. De bodem was op sommige plekken echt zwaar, maar we hebben hele stukken heerlijk rustig gedraafd en zelfs gestapt. Op paden waar het wel kon in een fijn handgalopje gereden.
Mijn paard had er ook helemaal geen moeite mee, was zelfs nauwelijks bezweet aan het einde van de cross.
Hij pakte het erg fijn aan, had 1 'stop' op de vesting. Hij vond het maar niks, dus even laten kijken en daarna over laag gegaan. Ook het monument en trakhener op laag. En inderdaad dat land na de trakhener was echt niet fijn, mijn paard dacht daar mooi hard te kunnen gaan, maar dat heb ik toch maar even direct gecorrigeerd naar een klein drafje een stuk naar de rechterkant van het land, waar het nog wel gewoon goed te rijden was :)
De waterbak deed ie ook braaf, even getwijfeld, maar ik voelde dat hij het wel ging doen. Beetje jammer alleen dat het met een grote sprong ging en ik er bijna naast lag haha.
Ik was echt tevreden met hoe die het deed!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:35

Nou inderdaad *D

Dank je wel Rianne :D
Fjordy en ik zijn natuurlijk ook niet nieuw in de SGW, dat scheelt ook al.
Maar heb echt meerdere met verstand zien rijden vandaag !

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:36

ja de foto is leuk geworden vond ik ook!
ik vond het ook niet normaal hoe 1 meisje mij inhaalde...
het was echt zwaar stuk ik stapte of draafte rustig en zei galopperde en die pony nog dit te slaan.
je kan zelf ook wel na gaan dat dit zwaar is voor je pony

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:38

ik schrok wel beetje van de foto's bij de waterbak, maar er reden genoeg mensen er in volle galop op af, dat vind ik zelf ook onverstandig als je weet dat hij kan stoppen. ik stapte het water mooi rustig in en dat ging ook vrij makkelijk!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:38

Daarom Amber. :j
Heb me daarom ook zeer verbaasd over hoe sommigen de cross gisteren reden, zelfs mijn moeder (echt een leek op paardengebied) kon zich niet inhouden hoe sommige bij die waterbak kwamen aangejakkerd. Meisje zat voor het zadel en iedereen (incl. meisje zelf) vonden het weet niet hoe grappig.. Nou ik kon er niet om lachen vond het eerder diep triest en zou me schamen als ik zo een water insprong aan zou rijden.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:41

Afbeelding
met mij stoere pony :D