[SGW] Wedstrijdkalender 2011 deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:32

MB was anders. Die BB was speciaal voor jonge paarden. Juist omdat die niet regulier kunnen starten. De BB is toen ook niet aangemeld bij de KNHS.

*Het ligt er dus aan of de organisatie de BB op het vraagprogramma zet, zodra deze WEL op het goedgekeurde vraagprogramma staat, moet je als organisatie de KNHS regels volgen*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:24

Carmen85 schreef:
Hoe is de cross in Gorssel meestal gebouwd?

Verder niet ambitieus ofzo :+ maar misschien zou ik dan de overstap naar het M wel kunnen maken.

De M was vorig jaar makkelijker gebouwd dan de L :+ .

bvw

Re: Wedstrijdkalender 2011 deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:58

ik heb het foto topic van vorig jaar bekeken, de molenwiek was voor de L moeilijker dan de M

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:04

En hindernis 4 was voor de L ook moeilijker dan voor de M, de M kon vanaf een lichte bocht een ietsje pietsje dikkere hindernis aanrijden en de L had na een smal bospad een bocht van 90 graden met een puntje op een galopsprong. Als ik had mogen kiezen had ik daar liever de M hindernis genomen, en volgens mij nog velen met mij.

Ook was de waterinsprong voor de L en de M hetzelfde, was wel een echte M insprong eigenlijk:
Afbeelding

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:17

Eef_Bam schreef:
Carmen85 schreef:

Verder niet ambitieus ofzo :+ maar misschien zou ik dan de overstap naar het M wel kunnen maken.

Hier sluit ik me bij aan........ :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:17

Dat kan ik me nog goed herinneren die hindernis 4! Dat was echt geen leuke voor de L. (viel zelfs op als je de B-cross liep :+ )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:19

Volgens mij waren hier heel veel stops op. En idd, veel liever de M hindernis daar, dan de L.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:22

Ik had daar gelukkig geen stop op maar wel een rotsprong, je komt met een vaart dat bospad uit en dan moest je je paard remmen om de krappe bocht te halen en vervolgens eroverheen.

Nee, geen Gorssel voor mij dit jaar :n , wij gaan Texel bezoeken :D !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:26

Ik vond die punt juist een uitdaging! Als je met verstand rijdt en vanuit dat bospad je paard al bijelkaar haalt voor de wending, is het een makkelijke sprong.
Maar ik ben het eens dat de sprong voor het M nog makkelijker was.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:33

Je kan het inderdaad wel als een uitdaging zien, maar dit vond ik voor de L een beetje een te grote uitdaging, die hadden ze beter in het M kunnen gebruiken. Of de M hindernis ook voor de L met als alternatief het puntje, dat men zelf kan kiezen, dat had mij beter geleken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:41

Eef_Bam schreef:
Je kan het inderdaad wel als een uitdaging zien, maar dit vond ik voor de L een beetje een te grote uitdaging, die hadden ze beter in het M kunnen gebruiken.

Ben ik niet met je eens. De punt is een normale L-hindernis, alleen de wending er naar toe en de plek NA de wending waar de punt stond maakte het lastig.

Citaat:
Of de M hindernis ook voor de L met als alternatief het puntje, dat men zelf kan kiezen, dat had mij beter geleken.

Dat was ook een mogelijkheid geweest die ik wel had kunnen waarderen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:16

Eef_Bam schreef:
Ik had daar gelukkig geen stop op maar wel een rotsprong, je komt met een vaart dat bospad uit en dan moest je je paard remmen om de krappe bocht te halen en vervolgens eroverheen.

Nee, geen Gorssel voor mij dit jaar :n , wij gaan Texel bezoeken :D !

Yeah!!!!! *\o/*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:18

ik wil ook naar texel! Helaas heeft mijn neef dan net zijn trouwdatum gepland :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:19

Ach Evony, dat kan vast wel verzet worden!! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:29

Die hindernis 4 voor het L/ M weet ik ook nog goed. Die boom voor het M was beter te doen dan dat puntje. Maar puntje is wel normale hindernis voor het L. :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:30

_Sim_ schreef:
Ik vond die punt juist een uitdaging! Als je met verstand rijdt en vanuit dat bospad je paard al bijelkaar haalt voor de wending, is het een makkelijke sprong.
Maar ik ben het eens dat de sprong voor het M nog makkelijker was.

Amen! Dat heb je weer keurig verwoord, Sim ;)
Tijdens het verkennen vond ik het ook best pittig, dus die lijn een aantal keer gelopen. Tijdens het rijden viel het eigenlijk in de categorie "Appeltje eitje" ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:32

texelse schreef:
Ach Evony, dat kan vast wel verzet worden!! :D

ben al druk bezig maar wil nog niet echt ;( sgw texel verplaatsen een optie :D?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:54

Ik ga wel weer naar Gorssel, met allebei. Was een van de crossen die ik zeker ook dit jaar weer wilde starten.
Vorig jaar heb ik er mijn M debuut gemaakt met de bonte. Vond het een mooi gebouwde cross. Ook die punt in de bocht was prima te doen.
De insprong in het water was wel pittig en was inderdaad dezelfde als die voor het Z. Maar volgens mij zijn er niet echt veel problemen op geweest en voor ons was ie ook goed te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:55

Ik heb zowel het L als het M gereden in Gorssel en het is echt niet waar dat het M makkelijker was dan het L. Op 4 was de M sprong mss makkelijker aan te rijden maar wel dikker (in mijjn herinnering iig), en datzelfde geldt voor de molenwiek. Overigens vond ik zowel M als L niet moeilijk staan, muv de waterinsprong voor het L.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-05-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:55

Wij gaan ook met 2 B paarden naar Gorssel en 1 M paard. Texel is vor ons echt heel ver en Gorssel 20 minuutjes + dat ik de cross hartstikke leuk vind.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:58

Ik ga ook naar Gorssel dit jaar, het L ook. Vind die waterinsprong wel super gaaf daar. :)
Had ook graag naar Texel gewild, maar Gorssel is voor ons dichterbij en ik vind dat ook mooie cross. Daarbij zit ik dan net in mijn stage dus kan ik ook niet gelijk weekend weg.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:04

Eef_Bam schreef:
Carmen85 schreef:

En alle andere reacties :D

Zo te lezen wordt mijn streven om mijn M debuut te maken in Gorssel.

Als beessie blijft lopen zoals ze nu doet, zijn we tegen die tijd met 2 vingers in onze neus M start gerechtigd. Maar ach ja, echt plannen kan natuurlijk nooit. Eerst maar eens zorgen dat we beiden gezond blijven ;)

Ik kan me denk ik het beste opgeven voor L en dan later over laten zetten naar M. Lijkt me makkelijker dan andersom? (lees= minder kans op wachtlijst in M dan het L)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:22

Dan zou ik dan ook zo doen Carmen. L is meestal eerder vol dan de M.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:23

Dat denk ik ook Carmen.

Als Jer in het echie het net zo goed gaat doen als tijdens de trainingen dit jaar, moet deelname aan het NK wel goedkomen voor ons :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:36

Ik zit er aan te denken om met uk mijn M debuut te maken in Gorssel. :)