[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 12:25

Sannnn, wat een gedoe op school zeg. :( Kan me voorstellen dat je er helemaal zat van bent!!
Caro, hopelijk valt het mee met je merrie!
Evony, hoe is het met je vader?

Ik ben net al bij de paardjes geweest. Muesli en slobber gehaald, paddock gemest, hindernis opgeruimd (was ik gister vergeten) :o en met Nudine getut. Straks met Jer op cc, die staat nu nog lekker buiten.

Oefencrossers veel plezier!
Ga de foto's van WB bekijken :)

mistid

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:25

Even een egobericht, zal vanavond wat tijd steken in het bijlezen :o

Beautje begint het spelletje te snappen! Ze ging vandaag voor het eerst lekker nageven, eerst deed ze wel een beetje nageven maar niet echt fijn.

Afbeelding
<3

Jaja, ik ook nog op het dressuurzadel :o die had ik er vandaag maar opgegooid. Nu er nog op leren zitten :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:34

Noor: succes alvast op concour :D

Met mijn vader gaat het naar omstandigheden goed, is van de hartbewaking af en ligt nu op de verpleeg afdeling (met 2 andere mannen en wat een praatjes alweer :+ ) hij mag rustig aan wat rondlopen op de afdeling, er nog niet buiten want draagt nog een apparaat dat alles opmeet en anders kunnen ze dat niet meer zien.
Hij heeft alleen een buisje in zijn lies gekregen, die moet eigenlijk vanzelf oplossen maar daar heeft hij nog heel veel last van. Maar naar omstandigheden dus goed :D

Mirthe: ziet er goed uit :D kan het zo zijn dat het springzadel wat minder ligt op haar omdat ze het bij een dressuurzadel wel meteen nageeft?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:36

Die is een hoop haar kwijt! :D
Wordt echt een mooi paard dat.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:43

Wat fijn Saar!
Hmm denk het niet, ik rijd er veel meer aan op het dressuurzadel. Of beter gezegd, mijn benen bereiken haar daar ook echt mee. Op het springzadel zijn mijn beugels onmogelijk kort (crossmaat) en heb niet echt het idee dat mijn beenhulpen dan ook echt aan/binnenkomen. Misschien toch eens naar mam luisteren wbt mijn beugels langer doen.

Ik krijg zo kijkers voor Ultra, mensen waren super enthousiast aan de telefoon & op de mail, maar dat geeft juist een dubbel gevoel :+ . Hoop eigenlijk stiekem dat hij niet wordt verkocht, maar dat vind ik een beetje sneu voor opa&oma, heb namelijk een vrij grote lening gedaan bij hun :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:41

@ evony geen idee wat er met de merrie is gebeurt maar ze waren nogal aan het ouwehoeren.
@ Mistid. Wordt een leuk paard zo te zien. Leuk dat er weer kijkers voor Ul komen. je heb een leuke opvolger klaarstaan.

Buik van drachtige merrie wordt lekker groot en zakt lekker.. Ruin was braaf onder het zadel. 3x aantrappen :D en hij gaat. Hij blijft mij nog even uittesten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:27

Caro, balen van je merrie dat ze niet goed loopt! En spannend van je drachtige merrie.
San, wat ontzettend kl*te van school! En tuurlijk mag je dat hier wel vertellen!
Mirthe, Beau is een leuk dier! En hopelijk zijn die mensen voor Ultra wat!
Evony, fijn dat je vader zich wat beter voelt! Hoe lang moet hij nog in het ziekenhuis blijven en moeten er nog meer stappen ondernomen worden?

Ik heb vanmorgen Uk even dressuurmatig gereden. Wat is het toch ook een heerlijk dier om te rijden. Echt een karaktertje, maar het voelt alweer zo vertrouwd. Zusje heeft hem ook echt fijn aan het lopen gekregen. Woensdagavond maar naar de les voor een sprongetje, kijken of dat ook nog zo vanzelf gaat.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:03

Wat fijn tientjeh dat je zo lekker op Uk weer kan rijden :D

Mijn vader moet waarschijnlijk tot dinsdag in het ziekenhuis blijven, ze hebben gister een echo gemaakt, en over 6 weken weer 1 dan kunnen ze kijken hoe groot de schade pas werkelijk is, dus welk gedeelte niet gaat herstellen.
hij mag de komende 4 weken echt helemaal niks en dan heel rustig aan weer wat kleine dingetjes ondernemen.

Ik ga nu weer naar hem toe, tot vanavond :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:35

pfff, terug van oefencross Putten. Leuke dingen gezien, rare dingen gezien, maar wel een hele leuke oefencross, en zeker een aandrader aan het begin van het seizoen. Heerlijk. Laat Chaam maar komen. Ik heb er zin in. (en hoef alleen maar te groomen en te moederen :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:39

Evony schreef:
Hij heeft alleen een buisje in zijn lies gekregen, die moet eigenlijk vanzelf oplossen maar daar heeft hij nog heel veel last van. Maar naar omstandigheden dus goed :D

Oh, bah! Dat ken ik. Dan heeft je vader een katheterisatie gehad via de lies. Ik heb dat ook gehad na mijn infarct en heb er ook veel last van gehad. Ik moest ook een maand of 3 een speciaal kaartje bij me dragen waarop stond dat er een buisje in mijn lies zat. Moest toen idd ook een poos heel rustig aan doen, mocht ook niet paardrijden enzo.

Jantine, wat heerlijk dat je weer zo aan de gang kunt met Uk! Sprongetje zal ook wel weer net zo vertrouwd zijn als anders.

Hopelijk geen einschuss Caro! Daar ben je niet blij mee als dat zo zou zijn. De ruin geeft zich beetje bij beetje gewonnen inmiddels?

Jammer San, van je toetsen, maar heb je al uitgebreider gesproken in Put'n.
Beau droogt leuk op Mistid! Hopelijk wordt het wat met de kijkers voor Ul.

Ben lekker in Putten wezen kijken. Dik ingepakt met een sjaal en in het zonnetje beetje heen en weer gewandeld.
Hoop bokkers en andere bekenden gezien en gesproken. Heb een hoop kamikaze-piloten gezien, maar ook wel mensen die gewoon fijn aan het rondrijden waren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:52

Vief, ja precies daar was ik al een beetje bang voor. Ik zal eens kijken of ik hem ook ietsje lager kan doen en dan een duidelijke foto maken... je ziet nu de knie niet echt.

Annet, hoe ging de oefencross?

Caro, balen dat je merrie met een dik been staat. Hopelijk knapt het snel op.
Wat is einschuss precies?
Spannend van je drachtige merrie!

Sann, balen van je toets! Wel fijn dat hij je nu wil helpen.

Mistid, fijn dat ze het doorgaat krijgen. Kan het komen door het dressuurzadel dat ze nu fijner nageeft? Misschien dat ze nu wat losser in de rug is oid?
Edit: zie dat Evony hetzelfde oppert.
Zie dat je nu zelf aangeeft dat je op je springzadel minder zit... misschien dat het daar ook door komt.

Evony, wat naar toch van je vader! Wel fijn dat ze hem nu goed in de gaten houden.

Texelse, leuk dat oefencross leuk was. Heb je zelf ook gereden?

Sim, kamikaze piloten... haha... zoals in dat ene filmpje een paar pagina's terug?

Ik was vanochtend al vroeg op stal, Rosa was een ijzertje kwijt, dus de hoefsmid kwam.
Gisteren dus helaas geen springles kunnen volgen.
Maar morgen gelukkig wel sponsor springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:55

Zoiets ja SF. Gewoon als een dolleman op de hindernis afrijden, niet gehinderd door enige gevoel van afstand zien en/of rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 18:01

Middag!
@ Caro: fijn dat de ruin weer wat aanpakt!
@ Evony: toch het fijnst als je vader straks weer thuis is.
@ Texelse: zeker een vroegertje vanmorgen?
@ Sim: je bent er lekker uitgeweest dus! ;)

Ik had net cc. Ging lang niet slecht! Eerste rondje werd hij rennerig in het laatste lijntje (lees: ik nam hem onvoldoende terug) en had ik een balk op de laatste. Beetje zuur dus :roll: Tweede rondje pechbalkje op 3. Maar Jer pakte lekker aan en ik bleef ook wel aardig rijden. Dit alles onder leiding van buurman :+ Volgende week weer proberen.

Ik denk dat ik morgen een rondje Dijkgatbos ga!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:12

@SF: nee hoor, ik rij een heel enkele keer hier thuis, mee naar het bos of strand als de dochters geen ander slachtoffer hebben om mee te gaan. Wel heb ik steeds het idee om toch nog een keertje "echt" te leren paardrijden, en niet meer volgens het systeem zoals ik het vroeger geleerd heb (klim er op, ga naar het strand, en hou je goed vast, want als je er af valt moet je lopen naar huis ;) )

@ Noor: Ach viel mee hoor, boot 7 uur, maar degene die het hier zo'n beetje organiseerde voor de texelaars, tenminste, die het voortouw genomen had om met een groep naar Putten te gaan, belde gisteravond dat ze niet mee kon, omdat haar auto stuk was, en ze geen vervangend vervoer had.
Jorieke heeft tegenwoordig zelf een Landrover, en we zouden dus met haar auto, dus onze bus was over. Dus ben ik met onze bus geweest met een andere trailer en een ander paard en moest ik wel wat eerder van huis om alles op tijd op te halen. Zodoende stond ik om half 6 onder de douche en was om kwart over 6 onder weg. Manlief bleef vandaag dus geen ander vervoer over dan de fiets :D
Hoe is je springen gegaan? of heb ik daar over heen gelezen? sorry, ik lees het net, volgende week weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:18

zo alles bijgelezen maar via ipod lukt het niet op 2 vensters te openen.
Vanmorgen met oliver bij rob gereden en hij was weer knettergek. gelukkig alles goed gegaan dus op naar chaam :D
Vanmiddag ook nog met zoeff bij rob en die ging ook super goed. (nog meer verschillende dingen gesprongen dan bij ol) Hopelijk ook op naar chaam (9e op wl) anders op naar w'bork

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:19

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend op stal gewerkt, en toen lekker Vorstin gereden in het zonnetje, heerlijk :)
Ze was een beetje fris, dus echt precies lekker! Ze liep lekker sterk van de grond. Daarna alvast stiftgaten schoongemaakt en de spulletjes voor morgen klaargelegd. Toen ook nog naar 2 ruitersportzaken gereden voor een dressuursingel en beugelriemen. Dressuursingel niet gevonden, maar wel beugelriemen (van die nepleren van Kieffer), Petrie cleaner voor mijn laarzen en Cavalor electrolyten voor tijdens het crosseizoen. Vorstin had vandaag ook alweer aardig gezweet, dus heb haar maar heel licht afgesponst.

SF, ze lijken me idd net een beetje te lang, waardoor ze te hoog zitten aan de bovenkant. Denk dat als je ze lager doet, dat ze dan aan de onderkant te veel uitsteken. Welke maat is het?
Foto van je jasje Annetje :D?
Welkom terug Jetske. Zie je morgen vast wel in Baarle-Nassau!
Balen dat de merrie een dik been heeft Caro
Grr, wat slecht geregeld bij jullie op school Sannn! Wel fijn dat die docent iig nog een beetje mee wil denken
Ziet er goed uit Mirthe! Ze is idd al heel wat minder pluizig ook :+
Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat Evony
Lekker dat je het rijden zo makkelijk weer oppakt Tientjeh! Hoe gaat het met de kleine?
FF lekker gekeken dus Sim. Jij gaat morgen ook naar Baarle-Nassau toch :D?
Netjes hoor Noor! Weer twee winstpuntjes erbij dus! Buurman neemt jullie goed onder handen zo te horen ~~}>
Itsme, lekker getraind dus!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:24

Leuke foto van Beau Mirthe.
Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je vader Evony. Waarom krijgt hij een buisje in zijn lies als ik vragen mag?
Wat leuk dat je weer lekker aan het rijden bent tientjeh. Met de kleine ook alles goed?
Ik ben uit school ook even naar Putten gegaan met moeders. Moeders zei zelf dat ze ook wel weer zin had in het seizoen als ze dit zo zag. Heb 2 leuke silks, nu dus 1 setje compleet op turqouise/ knalblauwe springschoenen na. Dus als iemand wat weet..? Bij die andere ga ik langzaam ook een setje zoeken. Paars/ roze silk is het! :D
Vond dat er leuke oefencross in Putten stond, heb Annetje nog zien rijden tijdens je 1e rondje. Bianca ook gezien en Sim natuurlijk ook.
Ah, dat is altijd zo zuur Noor een balk op de laatste! Maar gelukkig ben je zo te lezen wel tevreden. :)
Itsme goed getraind lees ik, fijn.
Druk dagje dus ook Shanouk, ik gebruik eigenlijk nooit electrolyten. Misschien toch maar eens gaan doen.

Ben net lekker met Whatever het bos in geweest, conditietraining. Voor het eerst alleen. Hij was me even goed aan het uittesten. Stond paar keer overeind, daarna gelukkig geen problemen. Bruggetje over deed ie ook zo! Zo even eten en dan Vero gauw rijden. Dan komt vriendin en ploffen we lekker op de bank met z’n 2-en. Wijntje en filmpje erbij!
Heb de andere 2 tentamens trouwens gehaald en die 4e inderdaad niet gemaakt. Was best boos en dat heb ik laten blijken, gelukkig gaan ze me nu wel helpen. Eigenlijk te laat, maar goed.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 12-03-11 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:30

itsme, fijn dat het goed ging.

Shanouk, fijn dat Vorstin zo goed liep.

De crossbeschermers zijn maat pony...
Zal morgen nog even een duidelijkere foto maken.
Ze moeten natuurlijk wel goed passen.

Sann, eng dat hij zo overeind gin. Maar gelukkig was hij daarna braag.
Goed dat je de andere 2 wel hebt gehaald! Logisch dat je boos was.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:30

Sannnn schreef:
ik gebruik eigenlijk nooit electrolyten. Misschien toch maar eens gaan doen.

Als je paard gewoon goed drinkt na de cross is het ook niet echt nodig, tenzij het heel warm is zoals in Maarsbergen vorig jaar. Dan kunnen ze de extra zouten goed gebruiken.

Citaat:
Ben net lekker met Whatever het bos in geweest, conditietraining. Voor het eerst alleen. Hij was me even goed aan het uittesten want hij stond paar keer rechtovereind. Daarna gelukkig geen problemen en hij heeft ook even laten zien dat hij volleerd crosspaard is, want bruggetje was niet eng.

* edit * Fijn dat Vorstin goed aanvoelde Shanouk! Ga je met een goed gevoel naar BN. Zie je daar morgen wel.
Zo, meneer heeft even laten zien dat ie karakter heeft? :D Boefje!
Bruggetje wat wij vrijdag ook deden?
Laatst bijgewerkt door Sim op 12-03-11 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:32

Die electrolyten gebruik je dus direct na de training om vocht weer aan te vullen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:33

Stal_Fiore schreef:
Die electrolyten gebruik je dus direct na de training om vocht weer aan te vullen?

Nee, daar begin je daags tevoren mee. Is niet om het vocht aan te vullen, maar de verloren zouten.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:38

Dat meneer karakter had wist ik al wel. Vond het ook niet erg, was alleen midden op de weg. Wou net van huis weg rijden, hij wou niet weg van Vero. Maar heb hem gelijk even laten merken dat ik de baas ben, dus toen ging die ook rustig. Even uitproberen, logisch ook. Boefje dus. ;) Soort gelijk bruggetje idd Sim. :j

Moeders is lekker chinees aan t halen. :~

weer een edit, heb echt een typ/ schrijfgebrek merk ik
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 12-03-11 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:38

Zoo, stoute Whatje Sann :D
Sim, ook zo'n zin in morgen?

Wie wilde mij nou ook al weer helpen morgen met mijn borsttuig afstellen :o?
Ik ben echt vergeten wie het was! Haal Vorstin rond 2 uur ongeveer van de trailer, moet er om half 3 op.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:39

Volgens mij zei Evelien dat Snoek.
Succes allemaal morgen alvast he in BN! :D Red het helaas niet om te komen kijken, moet nog best veel doen. Chaam volgende week kom ik wel kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:42

Oja, gevonden :D
Vind het niet gek dat je niet komt kijken Sannn, het is ook een aardig eind weg!