Succes Caroline . Buiten mij mag alleen mijn moeder een rondje op Wolin of een buurmeisje met mij er naast, dat is geen probleem voor Wo, maar een bijrijder zoeken begin ik niet aan .. Dat is vragen om ongelukken.
Brr, ik ben weer binnen van even longeren en wat foto's schieten met paps!
Hoop dat het bij jou niet zo waait Lotte want dan wordt een rondje naar buiten wel erg koud! Die wind is echt vies.
Ik heb gelukkig geen bijrijdster nodig maar rij zelf wel het paard van mijn zwangere vriendin. Hoe ga je iemand zoeken? Via bokt / marktplaats of heb je iemand op het oog? lastig hoor om iemand te vinden die een beetje kan rijden en voorzichtig is met alles (paard/spullen etc).
Als jullie het leuk vinden zal ik zo wel een pic van Juul plaatsen.
Wat vind je trouwens van... Juulia's Tango? (Juul de la touret... sorry die is flauw , maar die kwam spontaan in me op ) Ik zal nog even verder brainstormen voor je!!
yvetjes
Geplaatst: 01-01-10 15:59
Juul...
beetje vaag in draf, maar geeft wel d'r extra achterbeentje weer
Leuk dier. Hier waait het gelukkig niet maar is het wel koud. Ik woon wel beschut..
Normaail rijdt een vriendin voor de lol af en toe op 1 van mijn paarden. Mijn instructeur heeft teveel paarden dus die ga ik maar niet vragen. Misschien dat hij het wel wil maar dan moeten wrs bij hem op stal en dat wil ik niet oa om financiele redenen en ze kunnen dan niet in de wei. Wilde ook dat de situatie anders was. Als ik niemand vind dan stap ik er gewoon zelf op zodra ik mag rijden. Als ik er dan af stuiter heeft het zo moeten zijn . Normaal kunnen ze rustig een paar dagen niet gereden worden maar een paar weken???? Ik ga eerst proberen voor mijn operatie te longeren zodat mijn moeder dat kan gaan doen. De merrie lukt haar wel maar met de ruin weet je het nooit. Die kan compleet uit zijn dak gaan en trekt dan behoorlijk. De merrie gaat ook uit haar dak maar trekt verder niet.
Een tijdje iets minder doen (beetje vakantie) maar wel longeren is soms best fijn voor de paarden. Kan je niet een stukje afzetten met wat lint om in te longeren? Dan kunnen ze ook niet zo trekken. Of longeren met alleen een touwtje/slof, dan kunnen ze ook niet zo trekken en lopen ze lekker met de neus over de grond.
caro29
Geplaatst: 01-01-10 16:33
Vakantie is best lekker voor ze maar merk dat ze veranderen in gedrag. Vakantie duurt hun nu al te lang.. De ruin is aan het solliciteren voor een functie bij een sloopbedrijf. Elke dag is er wel wat gesloopt in zijn stal. De merrie is gewoon chagerijnig. De paarden zijn zonder aftrainen op rust gegaan. Heb hun voer veranderd in ruwvoer met een beetje krachtvoer.
Ga zeker longeren met touwtje maar denk dat ze de 1e keer compleet uit hun dak gaan. Thuis kunnen we niks dus het wordt de 1e keer weer dat ze op zand lopen.
Snoekiej
Geplaatst: 01-01-10 17:21
Goeiemiddag! Het is hier echt mooi weer! Oud&Nieuw was leuk Heb echt enorm veel appelflappen gegeten, die had iemand zelf gemaakt Vanochtend op stal gewerkt, en nu zit ik lekker thuis
Wat balen dat Uk niet goedgekeurd werd Tientjeh Wel fijn dat die mensen hem nog steeds willen. Dan zijn ze er ook wel gek van Leuk paard Yvet!
Tientjeh: balen zeg! Yvet: leuk paard . Caroline: succes, is idd wel lastig. Snoekiej: alweer druk geweest...
Zo de drukte is bij mij om, en heb weer tijd om echt te bokken Heb echt de hele week gefeest en tussendoor nog gewerkt, dus was wel een zware week. Maar heb nu echt weekend . Morgen lekker vrij!
Vanmiddag al bij Oma geweest, verplicht bezoek he.... Daarna langs stal gereden, uitgemest en paardje eruit gehad. Zal morgen naar de manege toe gaan, want heb er nu dik 2 week niet opgezeten, maar de bak is nog steeds hard hier.
Iedereen een heel gelukkig niewjaar toegewenst met veel liefde en geluk Yvet mooi beestje
viefdepief
Geplaatst: 01-01-10 18:15
Middag
Iedereen het allerbeste voor dit jaar !
Yvetje: Wat een mooi paardje zeg 10tje: Wat jammer zeg van Uk Hoop dat hij straks helemaal goed door de keuring komt !
Ik ben met een vriendinnetje in Enschede gebleven. Super leuk gehad in de kroeg Om half 6 maar gaan slapen en vanmiddag om half 2 eens uit bed gekomen Daarna lekker naar Woll en zit nu weer bij mijn ouders. Heb weinig van het mooie weer van vandaag meegekregen
Yvetje: Ik vind niet zoveel verkeerd aan Only Gold, maar goed 1 van mijn paarden heet dan ook Golden Tyler Caroline: Ik heb vorig jaar een knnie operatie gehad en kon toen een paar maanden niet rijden en we hebben toen alles op rust gezet. 4 paarden ergens in training zetten vond ik te ver gaan en ik zet ook niet zomaar iemand op mijn paarden. Jantine: Balen van Uk!!
Ik ben bgister lekker in A'dam geweest. Was erg gezellig met super vuurwerk.
WolinLotte
Geplaatst: 01-01-10 20:29
Caroline, ik kan me eerlijk gezegd niet zo druk maken om een paar weken niks doen met de paarden .. Soms is het niet anders. Vind de tip van Yvet ook wel goed, een stuk afzetten dat je ze los kan longeren , misschien kan iemand een keer balkjes voor je neerleggen.. Merk wel aan Wo dat ze na al die vorst weer wat wil gaan doen, maar het bakspelen vind ze ook erg leuk en het houdt haar lekker in beweging en frips in de kop. Als ze maar gewoon beweging krijgen, al is het maar door middel van spelen met paard of baas .. Wo krijgt zomers ook lekker vakantie en nu dan dus de afgelopen twee weken ook vanwege de vorst en deze week dus ook vanwege de osteopaat en mijn aansluitende nachtdiensten.. Ik hoop er morgen weer op te kunnen, dan kan het normale leven weer doorgaan na alle hectiek .
Wo was lekker aan het sjouwen vandaag in de binnenbak , wat een gangen heeft dat paard . Ze heeft met de buurvrouw staan spelen en rauzen, ze had het er nogal druk mee... Begreep dat in maart een nieuwe bodem in de binnenbak komt, gelukkig maar, want deze is echt 3x niks ...
Ik ga nog even een uurtje pitten en dan weer werken
Snoekiej
Geplaatst: 01-01-10 20:35
Mijn oma en haar vriend hebben een puppy genomen De oude hond is al een tijdje dood, en nu hebben ze dit kleine schatje van iemand overgenomen: http://link.marktplaats.nl/305262867 Ze zoeken alleen nog een leuke naam. Liefst iets geks en niet te lang. De favo's hier zijn tot nu toe Puck en Tara.