amai wat een gedoe! echt niet plezant meer om zo op wedstrijd te gaan, ben blij dat ik men weekendje rust heb. hopelijk volgend weekend beter voor iedereen die nationaal lrv heeft of naar Marchin gaat!
Nee inderdaad... En hier hebben ze wat druppels gehad..
Nu hebben ze 3* omgewisseld met korte 2* dus we moeten nog eens later starten, denk niet dat Dirk start ze..
Anoniem
Geplaatst: 16-04-16 19:49
Pfoe ja hallo zeg, organisatie daar valt ook precies goed in duigen. Ik ben ein-de-lijk thuis geraakt en morgen weer zo'n lange dag. Gelukkig geven ze dan wel droog met opklaringen tot 15 graden, dan kan ik voor ik vertrek naar Gavere de paarden op de paddock laten morgen. Camera ligt klaar, morgen ontbijtkoeken halen als het geen koppen lopen is bij de bakker en weer een dagje rondcrossen.
Hanne_SP
Geplaatst: 16-04-16 19:50
Ja 'k ziet. Nu al een aantal withdrawn wat ik wel verwachtte. Morgen zullen er zeker wel bijkomen..
Anoniem
Geplaatst: 16-04-16 19:51
Is het überhaupt nog wel verantwoord om op dat niveau op zo'n bodem te starten?
Ze hebben wat hindernissen veranderd... Ben benieuwd..
Anoniem
Geplaatst: 16-04-16 21:47
Zag net op FB dat Giel met 1 van de paarden de cross nog voorzichtig heeft uitgereden en de andere uit wedstrijd heeft gehaald wegens te slechte bodem. Die start dus ook niet meer morgen.
Dirk? Kan het me ergens wel voorstellen. Het kost een pak tijd en ook zeker geld om naar zo een wedstrijd te gaan. En dan verzuipt de boel daar gewoon. Niet dat de organisatie daar veel aan kan doen, tenzij misschien uitstellen.
Hanne_SP
Geplaatst: 16-04-16 22:37
Oei? Boos à la schandalig dat de cross doorgaat of nog wat anders?
Ben weer in Gavere. Ijskoud tijdens de buien, vreselijk. Bij de aspiranten sprong 3/4 een oxer niet dus die is eruit gehaald en de uitgesloten ruiters mogen parcours nu herdoen. Het is binnen en best krap. De boosdoener was een oxer met waterbak onder.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-16 12:30
Ik vermoed dat er maar een stuk of 10 in de 2* zullen starten.. Als het er al 10 worden. Rechenstelle is niet ip to date
Ik zie dat er niemand van de YR meer gaat starten. Hoe gaan ze dat oplossen voor het kampioenschap?
Echt weer heel erg jammer van de organisatie, tis daar echt vervloekt. Snap Giel wel, maar hij weet op voorhand dat het daar zo kan lopen. En het weer heeft de organisatie nu ook weer niet in de hand. S zal blij zijn dat hij niet gegaan is. was ook precies de reden wrm hij niet is gegaan.
Dappere mensen die duitsers en franse in Arville. De meeste die nog (voorlopig) starten in de 2ster!
Ja 'k vroeg mij da ook af van de YR. Ergens wel sportief voor elkaar dat ze zich afgemeld hebben. Maar verstandig ook!
Antonius
Geplaatst: 17-04-16 16:21
Er is de laatste tijd weer superveel regen gevallen, lijkt mij dat ze daar weinig kunnen aan doen, waarom dan kwaad zijn? Denk dat ze in arville ook liever een ander soort wedstrijd zien, maar ja, ze kunnen toch geen gans crossterrein draineren Ik zie in de resultaten toch wel enkel grote namen die wel gereden hebben (KD, A dibowski, M Livio) dus vraag mij dan af waarom de ene wel beslist te rijden en de andere niet. Ik wil niemand schofferen, maar in zulke situaties vind ik het afmelden soms ook beetje kuddegedrag... Pas op, ik heb de cross niet gezien dus zie het terrein niet, maar 2 jaar terug in minderhout was het superslecht terrein, enorm modder,was te voet bijna niet door te komen. Ik heb rustig gecrost, voor kwalificatie te halen mag je anderhalve minuut buiten tijd zijn, en daar heb ik naar gereden en was geen probleem. Parkeerterrein ziet er wel superslecht uit niet gezond voor de camions!
varekaj: welke oxer is dat die eruit gehaald is in Gavere? En waarom sprongen ze die niet?? Muiterij
florence123
Geplaatst: 17-04-16 16:42
@Antonius: het was een rode oxer met blauwe waterbak onder. Maar voor aspiranten was dat echt teveel. Ze kwamen uit een super scherpe bocht, dan 2 galoppassen en de oxer stond er.
Hier een 5de plaats na dressuur, foutloze cross maar 1 second buiten tijd (had bij de start op mijn chrono gedrukt maar blijkbaar op de seconde-knop ipv de startknop. Ik heb dus op het gevoel moeten rijden ) In het springen 1 balk op de laatste hindernis, had hem beetje te lang laten worden. Maar hij sprong ook niet, het stond veel te laag.
De cross was echt een eitje, stond niets selectiefs in. Wel jammer want nu zal mijn balkje zwaar doorwegen in het klassement.
Nog het nationaal in Minderhout in de B rijden en dan na de examens toch maar eens overgaan naar L
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-16 16:44
Ik denk dat het terrein vandaag wel goed was, ze hebben eerste de 3* gelegt , dan de 2* pas. Dus 3* had nog redelijk mooi terrein. Vandaag was het zonnig maar dan kreeg je konijnengaten precies... Ik heb foto's, wie wilt stuur ik via pb. Ik ga ook niet alles op internet gooien. Maar de organisatie heeft toch zeker steken gelaten.
Antonius
Geplaatst: 17-04-16 16:58
Florence: weet je nog welk nr die oxer had? Kan het mij precies niet herinneren over welke het gaat... Denk dat de schade met dat ene balkje wel beperkt zal blijven hoor! En slechts 1 secondje buiten tijd, is ook verwaarloosbaar! Denk dat je wel rond de 5e plek zal blijven staan, de anderen moeten het ook maar foutloos doen he, er maken er nog foutjes.
Daaph: ik wil wel een pb'tje! Ik was overigens vorig jaar ook niet bepaald tevreden over de organisatie hoor, vind veel nationale wedstrijden beter georganiseerd dan deze...
Anoniem
Geplaatst: 17-04-16 17:04
Het was een ander parcours en binnen, waar je om drank gaat enzo. Was hindernis 4.
Antonius
Geplaatst: 17-04-16 17:11
Ah in de jumping?? Ben niet wakker precies, dacht dat het om de cross ging...