[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:39

Vandaag stukje gedraafd, eigenlijk 2 dagen te vroeg maar kon niet wachten. Paard loopt weer goed *\o/* nu weer rustip opbouwen en dan kan mijn man hopelijk dit najaar nog een cross meepakken. Maar zien hoe het loopt.

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:01

Sjaco schreef:
@Donna94 ben het helemaal met je eens dat Snorrewind een hele gave cross was.

Toch vind ik je niet helemaal volledig, waardoor er mogelijk een verkeerd beeld ontstaat dat de cross erg technisch was.
Want bij alle moeilijkere hindernissen of technische lijnen waren alternatieven aanwezig bij de B-paarden/L-pony's.

Bij 4 hindernissen waren dat echte (lees:tijdrovende) alternatieven. Te weten bij een punt-hindernis, een echt smalletje die je niet snel in de B ziet, een trahkener en een lijn boomstam-coffin-boomstam.
Verder had je bij de op-afsprong en bij het water vrije keus voor een makkelijke of moeilijkere route zonder tijdverlies.

Hierdoor was de cross voor de minder ervaren combi's ook heel goed te doen, maar werd het lastig om binnen de tijd te rijden. Voor combinaties die verder zijn en overwegen om te gaan promoveren was het een super gelegenheid om te testen of je toe bent aan een niveautje hoger. Als je voor alle moeilijke opties koos zat het tegen een L-cross paarden (M-pony's) aan.

Helemaal met je eens, dat maakte het voor mij ook een erg fijne cross. Bedankt voor je aanvulling :)

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:42

Snorrewind staat hier bekend als een vriendelijke cross.

Oh fijn Susan!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:02

Mag ik hier even komen binnenvallen? :Y)

Is er toevallig iemand die Le Mieux crossbeschermers heeft en wilt vertellen hoe ze bevallen? Ze zijn relatief goedkoop, maar kan eigenlijk niet echt nadelen er over vinden.
En weet iemand hoe ze vallen qua grootte? Twijfel maat M of L...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:34

Ik weet dat een vriendin van mij ze bij haar Tinker van 1.40 gebruikt en zij heeft maat S!
Volgens mij vind ze die fijn in gebruik!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:37

Hmm.. Mijn paard is ruim 1.70 maar heeft geen lompe benen. Hoopte dat hij maat M zou passen, maar durf het niet te zeggen.

En toevallig ook iemand verstand van NEW's die ik een berichtje mag sturen? Ik heb een advertentie langs zien komen, maar weet niet zo goed wat voor type het zijn.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:55

Ik heb NEW's, je mag me altijd berichten maar ben super positief! 2e seizoen, klitteband blijft super. Top pasvorm en fijne materialen (ivm warmte en water).

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:09

SusanH schreef:
Vandaag stukje gedraafd, eigenlijk 2 dagen te vroeg maar kon niet wachten. Paard loopt weer goed *\o/* nu weer rustip opbouwen en dan kan mijn man hopelijk dit najaar nog een cross meepakken. Maar zien hoe het loopt.

Wat fijn!! Eindelijk!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:11

DoretteK schreef:
Mag ik hier even komen binnenvallen? :Y)

Is er toevallig iemand die Le Mieux crossbeschermers heeft en wilt vertellen hoe ze bevallen? Ze zijn relatief goedkoop, maar kan eigenlijk niet echt nadelen er over vinden.
En weet iemand hoe ze vallen qua grootte? Twijfel maat M of L...

Vriendin van mij heeft ze. Ze zitten mooi en draaien niet. De harde plaat is kunstof en geen kevlar/carbon. Dat scheelt ook flink in prijs. Zij heeft met haar paard van 1.73m met slanke benen maat L.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:23

Dankjewel allemaal!

Steph__, ik ga je even een berichtje doen!

Ik wist niet dat het geen carbon was! Nu snap ik waarom ze goedkoper zijn ;) Ik start nu B, maar wil misschien einde van het seizoen een keer een L cross inschrijven. Zouden jullie dan toch wel carbon beschermers aanraden? Maar ik moet sws maat L hebben verwacht ik, dus diegene die ik op het oog had gaat hem niet worden. :o

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:18

DoretteK schreef:
Dankjewel allemaal!

Steph__, ik ga je even een berichtje doen!

Ik wist niet dat het geen carbon was! Nu snap ik waarom ze goedkoper zijn ;) Ik start nu B, maar wil misschien einde van het seizoen een keer een L cross inschrijven. Zouden jullie dan toch wel carbon beschermers aanraden? Maar ik moet sws maat L hebben verwacht ik, dus diegene die ik op het oog had gaat hem niet worden. :o

Als je het budget hebt, zou ik voor het beste gaan. Maar dat is mijn mening ;-) Heb je dat niet, is dit toch een goed alternatief. Of anders goede tweedehands

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:34

Ik heb alleen ervaring met PE. Gaan nu hun 3e seizoen geloof ik in. Nog steeds in super staat. En vond ze ook betaalbaar.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:36

Fijn susan! Hopen dat het nu zo blijft :D

Ik heb de cross beschermers van Arma! En ben er heel tevreden mee.

Afbeelding

Esprit is afgelopen donderdag voor een rondje BB laag (80) springen mee geweest. Veel spanning van beide kanten in rondje 1 maar rondje 2 ging perfect, lekker tempo goed bewerkbaar en we zijn met een 3e plaats naar huis gegaan.

Smaakt naar meer! Vanaf de 26e gaan we vast lessen bij jeroen heijmans dus we gaan lekker fanatiek aan de slag :D

Ons doel is 21 juli een winstpunt rijden in de B dressuur en dan te gaan springen en crossen, meer ons ding haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:13

Komt vast goed!

Wij hadden afgelopen weekend nog een prijsje in de M1. Heel erg gehaast omdat ik had gesprongen en het dressuur terrein heeeeeeeel erg leeg was. Dus niet los gereden. En van spring naar dressuur zadel is al tien keer bal, en dan ook nog door zitten.. Nou dat gevoel. Zo gingen we de proeven door.
Kwamen toen ik klaar was nog een paar dressiurders aan. Dus de leer; niet zo haasten.
Met springen hadden we 1 blokje van de muur. Dat is ook een kunst! :))

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:15

Gefeliciteerd Ciocco!
En Susan, wat super fijn dat jullie weer aan de slag kunnen gaan.

Over beschermers: ik doe mijn Dalmars weg en ben overgestapt op Woofwear. Zijn heel fijn zacht!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:06

xsensibel, gaat vast goed komen met jullie!

Oh wat een keuzes! Ik ben aan het rondneuzen voor tweedehandse, aangezien mijn budget niet heel erg groot is (lees student). Maar ik wil natuurlijk wel goede beschermers kopen!

Hebben Arma boots wel carbon/kevlar? Want die zijn ook best goedkoper toch?
Een nieuwe set PE's vind ik toch wel erg prijzig. Dalmars gaan van mijn lijstje af, hoor daar zoveel slechte verhalen over O:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:08

Ik was met de Dalmars heel tevreden voor mijn vos :j Voor mijn schimmel (gevoelig huidje) werken ze minder goed. Mocht je toch interesse hebben: ze mogen weg voor 50 euro excl. verzenden.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:26

Ik zou ook geen dalmars weer nemen als deze af zijn.. Vind ze mooi om te zien, bij mijn vos gaat het prima maar m'n bruine had er altijd wondjes van. Heb nu altijd sokken eronder, dan gaat het wel goed. Maar is zo'n gedoe altijd en staat toch minder mooi.

Ik hoop aan het eind van het seizoen nog wat crosjes mee te kunnen pakken. Heb 2.5 week geleden sleutelbeen gebroken, geopereerd maar staat nog niet zo mooi. Nu nog 6 weken rustig aan doen. Daarna zou ik in principe weer mogen rijden, dus begin juli. M'n doel is om er in Norg weer bij te zijn!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:04

xemmafalcon schreef:
Gefeliciteerd Donna!
Elke, hoe gaat het nu met je knie?
Leuke pony Susan!

Ik wil mij ook graag in dit topic melden :o
Gisteren hebben wij onze eerste crossles gevolgd bij stal Jacobs. Dit deed hij super! Keek nergens naar op of om, dus nu willen we het gaan uitbreiden naar een paar oefencrossen.
Het gaat om een 15 jarige fjordenruin van 1.43 en daarom zal het vooralsnog bij de oefencrossen of BB blijven (zelf ben ik namelijk ouder dan 18 en ik heb nog geen punt in het B springen :D )

Wij gaan dus eerst nog rustig het uithoudings- en springvermogen trainen :)

Tof! Dit weekend met pinksteren is daar een oefencross, ga je daaraan meedoen? Ik doe a.s maandag mee in de 1 meter categorie.

Gisteren hebben wij weer cross les gehad. Hij had er toch wel wat angst aan overgehouden na Renswoude. Even de moeilijke dingen geoefend zoals de afsprongen, water en het slootje. Na een lange tijd gingen de afsprongen weer zonder angst en aarzelingen, erg fijn. Hier nog even 3 video's van onze les!

https://www.facebook.com/shauni.stolsz/ ... =3&theater

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:36

Ik vind de PE en Kentucky's het fijnst. PE zakte bij mijn huidige paard af achter, dus daarom nu Kentucky. Super pasvorm, heel zacht en top kwaliteit

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:19

Ik lees altijd al mee, maar nu het over beschermers gaat een aanvullende vraag.
Hebben jullie ervaring met Style beschermers? Ik hoor daar best goede verhalen over, maar hier niemand, ik vroeg me af hoe dat komt. Ze zijn namelijk best prijzig.

ik heb nu PE en daar ben ik best tevreden over, alleen achter zijn ze wat hoog voor mijn paard. Ook beginnen ze wel hard te slijten na 4 jaar, dus ben binnenkort toe aan nieuwe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:33

Mijn man heeft Styles. Hij is er heel tevreden mee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:39

PE'a kom ik regelmatig tweedehands tegen. Maar dat is maar net geluk hebben met wat se markt aanbied.

Dalmar kreeg mijn paard ook wondjes van. Zelfs met sokken er onder. Dus die neem ik ook nooit weer.
Ze heeft sws wel gevoelige huid.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:11

Aaaai Elke, wat een pech! Beterschap! Hoe gaat het nu?

Ik heb de Dalmar's gehad en met volle tevredenheid gebruikt, tot paardlief er een flinke schiefel bij kreeg...toen maakte de Dalmar's de huid op de schiefel steeds stuk. Nu heb ik de kentucky's, die zijn iets zachter gevuld en vormen netjes om de schiefel heen. Dus daar op dit moment heel gelukkig mee. De PE's worden door veel mensen gebruikt en zijn goed betaalbaar. De styles zijn fijne kappen van horen zeggen, echter is wel mijn ervaring dat als je er niet heel netjes mee om gaat (wassen/schoonmaken etc) dat ze snel lelijk worden en het klittenband niet goed meer blijft zitten. Al denk ik dat dat laatste bij alle beschermers gebeurt als je er niet zo netjes mee om gaat.

Ik had zelf even een vraag voor jullie, ik heb op dit moment nog steeds mijn allereerste bodyprotector (die ik kocht toen ik hem een enkele keer per jaar zou gaan dragen=een van de goedkoopste... een imperial riding), en op zich zit die best lekker. Alleen is die wat lomp en vooral heel dik/warm... Laatste 2 crossen in de warmte had ik het toch echt wel een beetje té warm met de BP en airjacket, werd er zelfs een beetje flauw van. Dus ik ga eens kijken of ik een andere BP kan vinden die wat dunner is (staan mn armen niet zo wijd met al die lagen over elkaar) en vooral koeler! Wie heeft dé perfecte bodyprotector?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:44

Ik heb al jaren styles en de carbonversie. Ik ben er zeer tevreden