Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjaco schreef:@Donna94 ben het helemaal met je eens dat Snorrewind een hele gave cross was.
Toch vind ik je niet helemaal volledig, waardoor er mogelijk een verkeerd beeld ontstaat dat de cross erg technisch was.
Want bij alle moeilijkere hindernissen of technische lijnen waren alternatieven aanwezig bij de B-paarden/L-pony's.
Bij 4 hindernissen waren dat echte (lees:tijdrovende) alternatieven. Te weten bij een punt-hindernis, een echt smalletje die je niet snel in de B ziet, een trahkener en een lijn boomstam-coffin-boomstam.
Verder had je bij de op-afsprong en bij het water vrije keus voor een makkelijke of moeilijkere route zonder tijdverlies.
Hierdoor was de cross voor de minder ervaren combi's ook heel goed te doen, maar werd het lastig om binnen de tijd te rijden. Voor combinaties die verder zijn en overwegen om te gaan promoveren was het een super gelegenheid om te testen of je toe bent aan een niveautje hoger. Als je voor alle moeilijke opties koos zat het tegen een L-cross paarden (M-pony's) aan.
DoretteK schreef:Mag ik hier even komen binnenvallen?![]()
Is er toevallig iemand die Le Mieux crossbeschermers heeft en wilt vertellen hoe ze bevallen? Ze zijn relatief goedkoop, maar kan eigenlijk niet echt nadelen er over vinden.
En weet iemand hoe ze vallen qua grootte? Twijfel maat M of L...
DoretteK schreef:Dankjewel allemaal!
Steph__, ik ga je even een berichtje doen!
Ik wist niet dat het geen carbon was! Nu snap ik waarom ze goedkoper zijnIk start nu B, maar wil misschien einde van het seizoen een keer een L cross inschrijven. Zouden jullie dan toch wel carbon beschermers aanraden? Maar ik moet sws maat L hebben verwacht ik, dus diegene die ik op het oog had gaat hem niet worden.
xemmafalcon schreef:Gefeliciteerd Donna!
Elke, hoe gaat het nu met je knie?
Leuke pony Susan!
Ik wil mij ook graag in dit topic melden![]()
Gisteren hebben wij onze eerste crossles gevolgd bij stal Jacobs. Dit deed hij super! Keek nergens naar op of om, dus nu willen we het gaan uitbreiden naar een paar oefencrossen.
Het gaat om een 15 jarige fjordenruin van 1.43 en daarom zal het vooralsnog bij de oefencrossen of BB blijven (zelf ben ik namelijk ouder dan 18 en ik heb nog geen punt in het B springen)
Wij gaan dus eerst nog rustig het uithoudings- en springvermogen trainen