[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:17

Maar als je de oren niet uitlepelt en voor het scheren een praam nodig hebt, dan kun je de oren toch veel beter knippen? Verward Twee sec werk, zelfde resultaat en een stuk leuker voor je paard!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:20

SGWOllie schreef:
Maar als je de oren niet uitlepelt en voor het scheren een praam nodig hebt, dan kun je de oren toch veel beter knippen? Verward Twee sec werk, zelfde resultaat en een stuk leuker voor je paard!

Ik lepel ze niet helemaal uit... wel een klein beetje. En knippen wil die ook niet hebben en ik vind scheren makkelijker en sneller gaan dus daarom maar met de tondeuse. 1,5 oor lukt soms nog zonder praam, dan is ie het zat.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:25

goedemiddag!
ben alweer een tijd op school en zelfs hier vind ik tijd om te bokken Tong uitsteken
ga maar eens een stuk teruglezen, jullie hebben weer veel gekletst Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:36

rowo schreef:
Ik lepel ze niet helemaal uit... wel een klein beetje. En knippen wil die ook niet hebben en ik vind scheren makkelijker en sneller gaan dus daarom maar met de tondeuse. 1,5 oor lukt soms nog zonder praam, dan is ie het zat.

Ow, da's jammer.... ben je bijna helemaal klaar en gaan ze alsnog protesteren. Paard van een lesklant van mij daar mg je niet eens aan z'n oren zitten. Die loopt dus M1 met van die plukken uit z'n oren.... Clown
Gelukkig heb ik wat dat betreft erg makkelijke beesten.... Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:37

Ja idd behoorlijk irritant, want wat je ook probeert hij houd zijn hoofd dan zo hoog en scheef dat ik er (ook al sta ik op een bankje) er niet meer bij kan. Helpt dat niet, dan gaat ie schudden. Naja dan maar de praam en rustig verder kunnen gaan..
Verder kan ik alles zo opscheren, maar de oren. Ik ga er ook express met poetsen enzo aan frunniken zodat ie er aan went.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:49

Breezer vind het absoluut niet fijn om aan zijn oren te komen. Die proberen we wel altijd de plukken weg te halen, maar dat wil niet eens altijd. En een scheerapparaat hoeven we bij hem niet eens mee aan te komen Clown

Travers ga ik wel helemaal scheren. En de oren knip ik die grote plukken eraf en soms een beetje de haren die erin zitten ook. Praam gebruiken we als het niet anders kan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:51

Die van mij vind het helemaal niet erg als ik aan zn oren zit. Daar zit namelijk ook zn favoriete knuffelplekje. Net achter zn oren kriebel ik hem altijd. Dan gaat hij helemaal langgerekt staan. Gaat er dus helemaal voor staan. Dus als ik zn oren uitknip denkt hij ook dat ik ga kriebelen. Dat valt hem dus altijd wel een beetje tegen als dat niet zo is Tong uitsteken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:53

Travers vindt het altijd eng als ik met de schaar kom aanzetten. Hoofd hoog en maar snurken Clown De aansteller Tong uitsteken Hij probeert ook altijd uit. Maar zodra ik zijn oor vast heb vind ie het goed.. Lachen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:07

Ik heb wel eens een scheermachine richting oor van Lady en Bandit gebracht, maar dat vonden ze niet zo grappig. De kinnebak scheren kan ik overgens wel gewoon. Dus ik knip altijd. Lady wil ook 1,5 oor meewerken en daarna niet meer zo irri Clown Bandit is braver, die kan ik makkelijker knippen. Ik lepel ze niet echt helemaal uit. Oor dubbel en de plukjes, en aangezien de mijne niet zulke volle fluffy oren hebben .. kan ik ook makkelijker aan de binnenkant iets meepikken.
Ik heb Bandit net 2x de benen wat opgeschoren (vetlok, kootholte en de kroonranden), heeft op 3 benen ook geen aftekeningen .. zie je niets van. Lady (is voskleurig), volgens mij zou je het daar wel ongelovelijk bij zien. Zo lijkt het tenminste nu wel steeds als ze het bij de kliniek weg hebben geschoren voor de peesscan.

Volgens mij verdoven veel tandartsen (en veaartsen die gebitsverzorging doen) tegenwoordig bij voorbaat al het paard. Voor eigen veiligheid, gemak en voor het paard.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:13

Die van mij zie je het wel super goed, met zn echt helemaal zwarte benen. in de zomer is hij altijd donkerbruin en die kleur komt ook iets op zn benen. In de winter is hij gewoon helemaal zwart. Als ik ook maar iets met de tondeuse op zn been zit, dan is dat gedeelte al grijs. Geen gezicht dus.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:21

Ah dus eigenlijk niemand die ze "uitlepelt", gelukkig.
Die plukken haal ik idd met een schaar weg, vind ie prima.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:22

Zo ik heb even een scheerpauze ingelast. Paardje is wel een draak zeg Boos! Heb zijn lijf en benen nu geschoren, maar hij is gewoon zo verwend en wanneer hij dan geen zin meer heeft wordt hij heel druk en denkt dan dat hij zijn zin krijgt. Nou bij mij dus niet. Ik moet alleen het hoofd nog, maar vrees dat dat niet gaat lukken, dus ik wacht maar even totdat er iemand is om even te helpen. Met zijn tweeen is toch makkelijker als alleen. Het is wel een grijze muis nu.
Ik ben ook een gekneusde duim en 2 gekneusde vingers rijker is ook wel weer lekker. Dan ben ik toch maar blij met mijn eigen paardjes Haha! Ik doe ze trouwens wel de oren helemaal uitscheren en de tastharen ook en de benen tot de kogel opscheren en nog achter langs de pezen ook opscheren. Ik hou van kaal! Tong uitsteken

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:27

Goeiemiddag Lachen

Het gaat alweer beter met m'n keel, hoesten wordt ook al minder alhoewel ik vanmorgen tijdens de lessen wel weer een paar keer een hoestaanval kreeg Clown

Ik ben net even naar de Phonehouse geweest en ik ga m'n abo (Hi) overzetten naar Vodafone. Hi is echt heel vaag, je krijgt een bepaalde status bij een abonnement, A t/m F waarbij A het laagst is. Ik had een B-status en dat betekent bij verlenging van het abonnement en een andere telefoon minstens 90 euro bijbetalen Verward
Als ik overstap naar Vodafone hoef ik niks te betalen en kan uit heel veel leuke telefoons kiezen, dus dat ga ik morgen maar even doen! Ik kan zelfs m'n telefoon dan al mee krijgen als ie op voorraad is terwijl m'n abo in januari pas afgelopen is. Heb al heel wat moois gezien! Haha!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:30

Oja over scheren, dat hoef ik gelukkig niet te doen. Ze krijgt normaal gesproken niet zo'n dikke wintervacht en aangezien ik toch niet zoveel wedstrijden in de winter rijd is dat niet zo erg.
Ik kon 2 jaar geleden ook totaal niet bij haar oren komen, heel vervelend. Nu kan ik de uitstekende plukken gelukkig al wel afknippen, ziet er anders ook niet uit Tong uitsteken

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:31

Idd vaag zeg. Slim om over te stappen *LOL*
Vrijdag wordt mijn nieuwe simkaartje geactiveerd. Kan ik mooi voor €10 euro per maand. 250 minuten bellen of 500 smsjes versturen.
Wel met een prehistorische mobiel, maar dat maakt me toch niet zo veel uit Knipoog

J_N: Slim om even op versterking te wachten. Hoop dat het dan een stuk makkelijker gaat.

Bij Wolletje heb ik van de week ook wat uitstekende oorharen verwijderd, maar ze vind het nog wel een beetje raar als ik aan haar oren zit dus ze is nog steeds wel een beetje wollig Haha! Ga me nu maar even omkleden en dan naar de paardjes Doei!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:35

Maar dat is wel veel tegoed dan! Dan maakt een oude koelkast niet veel uit toch? Tong uitsteken

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:42

Haha nee precies Haha!
Mams gaat mee, dus misschien dat ik straks nog wel even wat foto's van het rijden/longeren kan laten zien Lachen

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:47

Veel plezier Doei!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:07

Ik heb een paar weken geleden een 25 jaar oude fjord geschoren in westernmotiefje. (met vierkant dek) Die pony stond te puffen en te zweten opstal. Echt te veel haar! Maar omdat die pony niet goed opdroogde, was het verschrikkelijk scheren. als het maar een beetje vochtig is, pakt het scheerapparaat niet meer. Na 3 uur eindelijk klaar.

Ik heb die van mijn vorig jaar helemaal geschroren(gehalve het hoofd) maar ik ga het dit jaar toch ff aankijken zonder, dan hoef ik me ook niet druk te maken met al die dekens (hij staat toch de hele dag buiten) En als hij toch niet droog raakt na het rijden straks, dan gaat hij in breed streepmotiefje.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:14

Goeiemiddag.
Heb het de laatste tijd erg druk, dus zit niet meer zoveel achter de computer. probeer nu weer alles goed bij te lezen Lachen .

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:33

jenga_8 schreef:
TeeGee schreef:
@Ingrid: bij diepubers moet je wel doorpakken anders kan je later niks meer. Echt goed van je dat je het niet op wil geven.
ivp een praam kan je ook een dunne ketting over zn tandvlees doen. Dus boven zn voortanden en nee dit is niet zielig.

??????? Volgens mij werkt geduld nog het beste bij jonge paarden!??????
Ben niet zo weg van die tandvleeskettinkjes lijkt me erg paardonvriendelijk.
Een praam werkt alleen als je hem op tijd om doet. Ben je te laat dan heeft het paard al te veel adrenaline aangemaakt.
Een praam zou eerder helpen bij paarden omdat ze rustig worden van de endorfine die ze aanmaken. (worden ze high van, net als luchtzuigers, dat zijn addicts)

Ja ik kan hem wel bij elke bok half dood gaan slaan maar denk niet dat die daar veel braver van word Clown
Probeer gewoon zo duidelijk mogelijk te zijn. Wat de eerste keer niet mocht mag de rest van de keren ook niet.
En ja die bok probeer ik uit te zitten en weer verder te rijden. Heb nog niet echt nut gehad Vork

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:36

Ik ga even rijden straks Lachen . Word echt al snel donker nu.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:41

Goeie middag! Lachen

Over scheren, Joery scheer ik niet! Hij komt wel stukje dikker in zn vacht, maar hij heeft als het echt vriest 2 dekens op en valt allemaal wel mee! Die plukken uit zn oren knip ik er ook altijd uit!! Tong uitsteken

Vanochtend een vriendin geholpen met springen, en nog langs Jan geweest. Daar mee gegeten Schijnheilig en beetje bij gekletst! Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:25

Hebben jullie het ook zo koud?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:26

nog niet Clown
zit nog binnen Tong uitsteken
maar straks als ik na buiten ga, naar Roos zal ik het ongetwijfeld koud krijgen..