Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SGWOllie schreef:Maar als je de oren niet uitlepelt en voor het scheren een praam nodig hebt, dan kun je de oren toch veel beter knippen?Twee sec werk, zelfde resultaat en een stuk leuker voor je paard!
rowo schreef:Ik lepel ze niet helemaal uit... wel een klein beetje. En knippen wil die ook niet hebben en ik vind scheren makkelijker en sneller gaan dus daarom maar met de tondeuse. 1,5 oor lukt soms nog zonder praam, dan is ie het zat.
jenga_8 schreef:TeeGee schreef:@Ingrid: bij diepubers moet je wel doorpakken anders kan je later niks meer. Echt goed van je dat je het niet op wil geven.
ivp een praam kan je ook een dunne ketting over zn tandvlees doen. Dus boven zn voortanden en nee dit is niet zielig.
??????? Volgens mij werkt geduld nog het beste bij jonge paarden!??????
Ben niet zo weg van die tandvleeskettinkjes lijkt me erg paardonvriendelijk.
Een praam werkt alleen als je hem op tijd om doet. Ben je te laat dan heeft het paard al te veel adrenaline aangemaakt.
Een praam zou eerder helpen bij paarden omdat ze rustig worden van de endorfine die ze aanmaken. (worden ze high van, net als luchtzuigers, dat zijn addicts)