Paarden waren bij ons vandaag trouwens allemaal zo gek als een deur, rennen,bokken, vliegen niet normaal meer! Schijnt een 1 of andere zonnenstorm of zoeits aan te komen. nou, het was te merken!
texelse
Geplaatst: 08-03-12 20:26
FE hier hadden ze gisteren "de gekke 5 minuten", alleen duurde het even langer. In een soort ijsregen wilden ze zich niet laten pakken. Uiteindelijk gelukt, maar de hekken naar de weg dicht, en dat doen we alleen in uitzonderlijke gevallen, of nieuwe dingen waarvan we niet weten hoe of wat het zal gaan. Charlotje was helemaal zo wild als hooi, die was niet te begaan in het land, dus los met de merrie mee naar stal. Vandaag waren ze weer bedaard. Nog even over de rhino. Paniek zaaien is niet nodig, maar wij houden de boel gewoon thuis, op een stukje uitstappen langs de weg na. De trailer blijft ook thuis, en we willen geen vreemde pony's en paarden op het erf. Niet paniekerig, maar gewoon zorgen dat je het thuis niet krijgt. En wat een ander dan doet, moet een ander maar weten.
Freggle_Edge
Geplaatst: 08-03-12 20:32
Zo wild als hooi, hihi, dat klinkt grappig. Gaaf om te zien wanneer de paarden echt ff lekker uit de stekker gaan, vind ik altijd echt genieten.
Paniekzaaierij is idd niet nodig, al hoop ik hier nu wel dat iedereen nog ff op eigen erf blijft omdat het zo enrom dichtbij zit. Maar zodra we hier weer safe zitten, dan ga ik ook gewoon wee rkleine stukjes het erf af hoor. (tenminste, als het edge ook blieft want die is niet altijd even braaf op de weg )
Ben nu wel blij dat we niets op pension hebben hoor, scheelt een hoop gedoe. Iedereen blijft nu gewoon thuis en komt hier niet.
Sannnn
Geplaatst: 08-03-12 20:34
Vind de maatregelen ook verstandig hoor, blijf niet voor niets thuis. Maar vind sommige reacties etc wel overdreven. Scheelt natuurlijk ook of je je paard thuis hebt staan of op een pensionstal en in welke regio je zit.
Morgen beoordeling op stage en komen ze van school langs, ben benieuwd!
Wij hebben ook alleen de eigen paarden aan huis staan. Maar ga wel gewoon buitenritjes maken en lekker de zandpaden op. Gewoon gezond verstand gebruiken.
Tjee, blijft spannend die Rhino. Hoorde gister van een vriendin dat ze in Utrecht op de kliniek geen nieuwe patiënten aannemen.. Die durven het blijkbaar ook niet aan.
alleen spoedgevallen zijn welkom in utrecht toch? Echt bijzonder hoe zo een virus het hele paardenland in de greep heeft.
Sannnn
Geplaatst: 08-03-12 20:42
Ik hoop het Mo! Maar denk het wel. Hoorde dat ook al van zusje, maar ook wel logisch. Daar staan juist hele vatbare paarden. Zusje had ook info er over gehad, die belde mij op met hele speech (? of hoe je dat ook schrijft).
zo bijgelezen maar ga niet een hele lijst maken wat toch oud is voor jullie karen heeft goed nieuws over vosje jantine weet de oorzaak van het doorrijden, zeer pijnlijk trouwens
nou vanaf vandaag probeer ik wel weer netjes bij te lezen/reageren. even wat foto's op pc zetten.
even vraagje hoe is het verder met rhino. geen zin om hele rhino-topic door te lezen.
okay dus trekt ook al verder. Dit kan dan nog wel eens lang gaan duren ben ik bang.
Sannnn
Geplaatst: 08-03-12 20:51
Het paard in Aken was afgelopen zondag al overleden, alleen is het nu net pas bekend gemaakt. Jullie hebben het dus leuk gehad Mendy? Hoe ging het skieën en apresskieën?
xxitsmexx
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-12 21:00
skieen ging wel aardig. 2007 voor het laatst op skies gestaan (in snowworld) apresskieen eigenlijk niet echt gedaan. in winterberg zelf weinig open en in het hotel was het ook heel rustig.
muts_marijke
Geplaatst: 08-03-12 21:02
@ Henny en BVW mijn jack ligt ook altijd in de zon. Toevallig. Want mijn herder geeft er weinig om @ F_E wat sneu voor de pers. @ Mendy al weer terug! Klinkt goed @ Lau sh it! Weer 2 gevallen, klinkt niet goed!!! valt mee gelukkig
Best gek ook dat er een heleboel bekende spring ruiters gewoon op concours gaan naar duitsland en belgie. Hier net de DA al weer gehad, pony'tje had toch wel behoorlijke koliek. Zo sneu. Liet zich omvallen en had echt veel pijn. Nu net een spuit gehad. En heb de DA toch wel effe gevraagd of hij bij paarden in de buurt was geweest. ''gelukkig'' doet hij alleen varkens en werd hij nu opgeroepen voor de poown.
Had Zeus daarvoor nog effe gereden en die loopt zo lekker, daarna lekker gewassen en nu is Geert Kip Siam aan het koken
bvw
Geplaatst: 08-03-12 21:19
tientjeh schreef:
Redelijk rustig Mendy. Na Woubrugge hier in NL niets meer. Nu in Aken DLD wel 1 paard overleden.
In groningen is er daarna nog een geval bevestigd, maar op een één of andere manier heeft niemand het daar over
Bianca ik denk dat dat komt omdat dat ging om de abortusvariant.
xxitsmexx
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-12 21:23
okay wel balen want is nu dan toch wel echt het hele land door.
weet iemand hoe je filmpjes kunt draaien op de pc. anders krijg ik een stijve nek :S
mistid
Geplaatst: 08-03-12 21:25
Avond
Sann, beterschap! Henny, wat sneu voor je hondje! FE, balen dat je weer terug bij af bent met de pers Marijke, arme pony! Rhinogebeuren, wij hebben op het bord staan dat iedereen goed na moet denken en dat er niet bij de buren gereden mag worden. Bianca, dat is de abortusvariant. Die is er eigenlijk altijd wel
Beau liep vanmiddag echt heel erg fijn! Volgende week zaterdag heb ik een dressuurwedstrijd staan, geen idee of het doorgaat, maar Beau kan volgens mij zat een B proefje lopen.
Tody
Geplaatst: 08-03-12 21:27
Haha, ja ik meldde me weer even. Maar één keer met de ogen knipperen en jullie zijn alweer 5 (?) pagina's verder!
De top lijkt zich vooralsnog inderdaad minder aan te trekken van de beperkingen. Ik hoop/duim/oid echt dat het nu stil komt te liggen. Het weer helpt in elk geval mee.
Verder ben ik het hele weekend op de ijsbaan in Assen te vinden bij de ijsspeedway http://www.ijsspeedway-assen.nl Beetje meer pk's en ook erg leuk (als je van bruut motorgeweld houdt... ) De sfeer in het rennerskwartier lijkt veel op die in het vrachtwagenkamp bij een grote cross. Heerlijk!
En dan als ik dat gehad heb, weer lekker paardrijden zonder enge virussen, toch? Toch?
Ps. die manty is gewoon ENG!! Die jaren weetikveel badpakken sportoutfit daarentegen weer erg gaaf!
Ah gevonden. Ik had gister een dragqueen aan de kassa, niks mis mee, maar vond het wel even apart dat ik hem herkende hij komt elke avond boodschappen doen dus die klanten onthoud je wel, maar als ze dan ineens op hakken, pany, leren rokje, bontjas en met een pruik en make-up op, aan komen zetten kijk je wel ff raar op !
bvw
Geplaatst: 08-03-12 22:34
Mendy geen idee Tody ijsspeedway is inderdaad bruut geweld maar daar hou ik ook wel van! Die in Groningen is inderdaad de abortus variant. Kan die eigenlijk alleen worden doorgegeven als abortusvariant? Vraag ik me nu opeens af
Jantien dat van de paarden die een "halve meter verschillen" klinkt inderdaad heel bekend, ik moet nog ergens een foto van wiso hebben....
Ben benieuwd bvw. En ik geloof dat het in theorie wel zou kunnen muteren, maar dat dit nog nooit gezien is. Dus het is niet aannemelijk dat het gaat gebeuren.
Pff, hele avond druk geweest met zadel en hoofdstel poetsen. Die liggen weer keurig te glimmen! Nu alleen nog vette vingers. Dus duik zo maar mn bedje in, voordat alles vettig word. Ondanks handen wassen met dreft, blijven ze wat vettig.