[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:31

Wow dat is knap! Hij zit echt netjes.

En de koekjes zijn heerlijk. :9

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:32

Wil jij mij niet jaloers maken met jouw koekjes Margriet!
Ik heb lekkere chocolade kruidnootjes <:) :){

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:36

Goedenavond!
Ik geloof dat ik iedereen zo ongeveer gepbt heb die erom gevraagd heb! Mijn instructrice vind het ook echt een leuk paard, maar ik moet nog wel een hoop dingen uitvragen bij de eigenaresse. Heb eigenlijk niks gevraagd, weet niet eens of ie braaf is bij de hoefsmid bijvoorbeeld :+

Ben je met Scene of Caap Eef?
Dat komt voor jou toch aardig uit dan Kris
Oehh, lekker Margriet
Jammer dat je stage alweer bijna klaar is San. Kun je daar niet erbij blijven werken ofzo?
Nogmaals gefeliciteerd Sussie!!
Irritant Mootje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:43

Mootje schreef:

Dat dat geen zeer doet aan zijn klokkenspel zeg.

Heb je pb-tje gehad Snoek! Vind het leuk paard. :)

Straks lekker Grey's Anatomy! Eerst stageverslag. :\

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:49

Succes met je stageverslag San. Kijk je ook nog The Mentalist trouwens?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:52

Ik ben net thuis. Ouders zijn uit eten dus zelf maar even een steak gemaakt.
Ga zo op de bank ploffen en Greys kijken en daarna helemaal niks meer.

Je vind het paard toch erg leuk Shanouk? Persoonlijk zou ik toch bang zijn voor z'n voeten.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:53

Ja, kijk ik ook nog Snoek. Al vind ik het de laatste tijd wat minder worden eerlijk gezegd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:54

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:55

Leliaardje leuke foto
Noor krijgt een keuken
Lau wat balen dat je nu in elk geval niet meer op je zadel kan zitten
Vief fijn dat je vakantie beviel
Lielle heeft de sinterklaasaankopen al gedaan
Evelien leuk compliment
Kris balen van Obi's been. Ik heb standaard een voorraad vochtafdrijvers (voor over het voer) liggen zodat ik meteen al zelf kan beginnen
Bianca jammer dat het springen niet zo goed ging
Sussie gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!! *\o/*
Itsme heeft lekker buiten gereden
Mo dat is balen
Snoek mag ik ook nog pb

Zo nu ben ik weer braaf bijgelezen, dan mag ik me verkleden en Ferrose gaan doen :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:02

_lautje_ schreef:
Je vind het paard toch erg leuk Shanouk? Persoonlijk zou ik toch bang zijn voor z'n voeten.

Wat is er mis met z'n voeten? Platvoeten of staan z'n voeten in een gekke stand ofzo?

Nog maar 2 weken Sannnn? Dat is snel gegaan. Hierna vervolgstage, maar je weet nog niet waar?

Jammer van je springen Bianca, ik had een soortgelijke actie in de dubbel zondag. Rij zelf stom aan op de eerste waardoor de 2e op 1 galopsprong niet meer lukte. Sim probeerde het nog wel maar het ging niet.

Jeemie! Dat filmpje van Robert W! Superknap als je zo kunt blijven zitten!!

Leuk topic Mootje. TS weet van schaamte ook niet meer hoe ze oefenende buren schrijft. :D
Laatst bijgewerkt door Sim op 28-11-11 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:03

Goedenavond.
Sussie: Gefeliciteerd!
Bianca: Lekker een vakantie, ben jaloers!
Mootje: :D .
Joki: paard gaat voor bokt he ~~}> .

Vanochtend weer vroeg gereden, wat is dat heerlijk, nog helemaal rustig op stal en lekker in het zonnetje, het rijden gaat dan ook ineens vanzelf lijkt het wel, heerlijk :D.
Bedenk me net alleen dat ik iemand heb toegegzegd om meerdere keren te rijden op de ORUN op maandagavond, maar dat ga ik denk ik maar terugdraaien :o , vind het echt genieten om eerst te rijden en dan lekker te douchen, helemaal verfrist en wakker naar college en dan half 7 thuiskomen en niets meer "moeten", en dat zou ik dan niet meer kunnen want de rest van de week heb ik vroeg college -O- .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:05

Bij wie zou je de ORUN gaan rijden, Evie?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:07

Een vriendin van een stalgenootje, ik ken de persoon in kwestie zelf niet maar dat stalgenootje vroeg het aan mij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:10

Ik vind het ook ietsje minder idd San. Hij moet weer achter RJ aan!
Klopt Lau. Maar mijn instrice zegt weer dat de smid er aardig wat aan kan doen, dus die vond het niet super belangrijk.
Sim, hij heeft best ongelijke voeten.
Leuk topic Mootje :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:13

_Sim_ schreef:
Nog maar 2 weken Sannnn? Dat is snel gegaan. Hierna vervolgstage, maar je weet nog niet waar?

Nee, van school nog niets gehoord. Alle 4 de sport medische centra die ik gemaild/ gebeld had hebben geen plek voor Thim studenten, ze hebben allemaal een contract met de Hogeschool van Utrecht. Goed balen voor mij dus, nu aan de persoon in kwestie gevraagd of ze zo'n plek had. Afwachten dus, 9 december komt ze op mijn stage. Maar ik neem aan dat ik voor die tijd al weet waar ik moet beginnen. Officieel hebben we kerstvakantie vanaf 14 december en moet 2 januari beginnen. Reken er alleen maar op dat ik weer pas eind januari begin, kan het alleen maar meevallen. :P

Hij moet id weer achter RJ aan Snoek! Maar zal denk ik binnenkort ook wel gebeuren, anders zo langdradig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:14

Sannnn schreef:
_Sim_ schreef:

Nee, van school nog niets gehoord. Alle 4 de sport medische centra die ik gemaild/ gebeld had hebben geen plek voor Thim studenten, ze hebben allemaal een contract met de Hogeschool van Utrecht. Goed balen voor mij dus, nu aan de persoon in kwestie gevraagd of ze zo'n plek had. Afwachten dus, 9 december komt ze op mijn stage. Maar ik neem aan dat ik voor die tijd al weet waar ik moet beginnen. Officieel hebben we kerstvakantie vanaf 14 december en moet 2 januari beginnen. Reken er alleen maar op dat ik weer pas eind januari begin, kan het alleen maar meevallen. :P

Gaat weer lekker dus... not. Ach, een paar weekjes extra vakantie is ook niet verkeerd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:19

Snoekiej schreef:
Klopt Lau. Maar mijn instrice zegt weer dat de smid er aardig wat aan kan doen, dus die vond het niet super belangrijk.

Sorry maar dat is echt onzin. Het kan bijgewerkt worden, maar geen enkele smid krijgt ongelijke voeten gelijk. En aangezien hij er op moet lopen en het, het fundament is van het paard zijn juist de voeten het belangrijkste van je paard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:40

Ongelijke voeten zijn inderdaad nooit helemaal te corrigeren, maar een ongelijke stand hoeft geen probleem te zijn, het merendeel van de paarden heeft, in mindere of meerdere mate, ongelijke voeten, ik heb geen idee hoe erg het bij deze is maar hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben.
Wel heb je uiteraard het risico dat hij er later wel last van kan krijgen, zoals bij alle bemerkingen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:32

Sanurie, snap dat het lastig is om rustig aan te doen. Maar als je zelf aangeeft dat je met rijden al anders gaat zitten, dan werkt dat alleen maar meer in je nadeel. Binnenkort is je paard ook nog eens scheef door je houding.
Sussie van harte met je verjaardag! :)
Bianca balen van het springen, vind het wel super om te lezen hoe je er mee omgaat.
Margriet eetsmakelijk, ook al zijn de koekjes nu waarschijnlijk al op!!
Shanouk, ga je nu nog een keer naar dat paard kijken? :)
Eef, ongelijke voeten hoeft voor de beweging geen probleem te zijn, maar later krijg je zeker last van 'verkeerde' slijtage.

Baaaaah de bus kwam weer eens niet.
Heb zo lang in de kou gezeten, dat ik mezelf daarna op een chocoreep heb getrakteerd :9
Daarna sloeg de verveling toe, en toen heb ik mijn muur verbouwd....
Zie het resultaat:

http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 210922.jpg

Had ze eerst allemaal opgepropt naast elkaar. Heb nu alles van mijn pony tijd ertussenuit gegooit, en eigenhandig een net van wol in elkaar geknoopt. :')

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:58

Danielle @ hahah een kleurrijke muur ... :P ik geef met dressuur linten en bekers onmiddelijk terug aan de vereniging....sterker nog als ik lees dat er linten en bekers als prijs zijn dan wil ik zsm mijn coupons en ben ik al weg, die plaatsing interresseert me dan niks.... :o

Ben zoeken op MP voor de harry potter serie boeken, maar allemachtig mensen durven echt de meest belachelijke prijzen te vragen zeg voor tweedehands boeken. Alsof ze nieuw uit de winkel komen. :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:09

Ongelijke voeten zou ik ook mee oppassen Snoek. Verder vind ik het best een leukie!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:17

_lautje_ schreef:
Snoekiej schreef:

Sorry maar dat is echt onzin. Het kan bijgewerkt worden, maar geen enkele smid krijgt ongelijke voeten gelijk. En aangezien hij er op moet lopen en het, het fundament is van het paard zijn juist de voeten het belangrijkste van je paard.

Ik ben het met Lau eens, mijn DA zegt altijd dat je nooit een paard moet kopen met (flink) ongelijke voeten. Helemaal gelijk is het nooit maar een platpoot en een stijle is echt niet goed! Ik zou er een paard zeker om laten staan.
Geloof dat er ook onderzoek is gedaan over uitval in de sport bij paarden met ongelijke voeten, schijnt een flink percentage te zijn...

Ben met Caap, ben uiteindelijk toch best wel verstandig. :P

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:37

Avond!

Sannn: Ik heb er alleen er veel last van als ik veel moet sporten, vooral rennen/springen. Zaterdagavond ook weer uit geweest, en toen ik terug kwam ook wel last van, veel gedanst. Maar gelukkig ga ik bijna nooit uit.
Maar bij rijden geen last van. Dus wat ik nu doe, is op school vooral rustig aan. Zoals vandaag hebben wij condite en moeten we zo'n 7 km hardlopen, en dat doe ik dus echt niet, doet gewoon pijn en gaat het ook niet beter van worden.
Maar mijn fysio heeft niet echt gezegd dat ik rustig aan moest doen. Maar jij doet toch opleiding fysio, wat kan je er nog meer aan doen zelf?

Mootje schreef:

had het ook al gezien, echt respect. Wat zit die man nog netjes zelfs zo zonder zadel!

Rijden ging echt heerlijk, nu zaten er echt zulke fijne stukken tussen dat ik dacht dat ik zweefde, maar nu dat nog gaan volhouden maar dat is nu nog wel moeilijk. Dus we trainen hard door! Even opgelet met rijden, niet veel last van me scheen vandaag dan, maar ook zowat niks op school gedaan. Ben benieuwd wat de fysio er morgen van zegt.

Maar ik ga me bedje opzoeken, goede nacht iedereen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:57

Ik moet t ook nog eens bekijken. Maar bijna alle paarden die ik ken hebben ongelijke voeten. Deze wel aardig, maar er valt dus schijnbaar een hoop aan te doen. Gelijk zullen ze niet worden, maar t kan zeker beter worden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:20

Heb je een nieuw paard op het oog, Shanouk? Leuk zeg!