[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:28

Avonnnnddddd! :D

Ik lees dat allemaal paarden goed hun best hebben gedaan vandaag :) ...

Wilde vandaag naar Amsterdam gaan, maar de treinen reden niet.. dus het werd koninginneparty in Leiden.. 8-) Net gebarbeknoeid en toen lekker met een wijntje rondom een vuurtje.. ben inmiddels wel gaar.. dus heb het huis voor mij alleen, lekker voor mezelf nog een rosétje ingeschonken en ga zo een filmpje kijken ;) .. Heerlijk!! :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:38

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:48

TeeGee schreef:

dat had ik al gezien, dan zie je exact de CK data's, maar zoals Overijssel is behoorlijk groot, dus waar in Overijssel is dan de CK ?? Zoals Flevoland is de CK altijd in Dronten, maar van de andere provincies kun je dat niet vinden. Op Groningen en Drenthe na dan, want die zijn in de Wolden en Tolbert.

Vandaar mijn oproep op bokt, iedereen woont wel overal en zal wellicht van zijn of haar provincie weten waar de CK's jaarlijks gehouden worden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:51

Hmm goeie vraag inderdaad. Volgens mij Luttenberg maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:56

TeeGee schreef:
Hmm goeie vraag inderdaad. Volgens mij Luttenberg maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen.

hahahah...nu snap je waar ik heen wil idd ...!!! ;) moet namelijk toch even kijken hoeveel kilometers alles is, anders toch maar eens mailen naar het KWPN. Alblasserdam (ZH) en De wolden (DR) zouden beiden 97 km zijn vanaf Putten. Wil het wel ruim van tevoren plannen wat ik met Bull wil inschijven en doen. Niet alles op 1 hoop.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:20

Moet je L geklasseerd zijn voor de VION? Alleen startgerechtigd toch? Althans dat was vorig jaar zo dacht ik.

Ik denk dat L springen met een 4 jarige best kan, maar dat ligt ook wel aan wat voor ruiter erop zit. Die profs hoeven niet eerst de B uit te rijden en hebben zoveel ervaring dat het net wat simpeler gaat.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:37

peanutbutter schreef:
Moet je L geklasseerd zijn voor de VION? Alleen startgerechtigd toch? Althans dat was vorig jaar zo dacht ik.

Ik denk dat L springen met een 4 jarige best kan, maar dat ligt ook wel aan wat voor ruiter erop zit. Die profs hoeven niet eerst de B uit te rijden en hebben zoveel ervaring dat het net wat simpeler gaat.

Het paard loopt in ieder geval L hoogte, want je moet 1.10 rijden. Ik vind dat voor mij als combinatie met Bull idd niet goed, ga ervan uit dat je dan ook als combi L moet mogen rijden, maar dat mogen die profs zowieso wel met alle groene paarden. Ik heb dat met springen dus niet, heb tot en met L gereden met vorige paard, daarna was de koek al op. Voor mij zou dat allemaal veel te gehaast zijn en ik wil het doen omdat ik het leuk vind, niet om alle klasses er maar door te proppen... :D heb maar 1 paard...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:38

Volgens mij alleen startgerechtigd PB, dat is wat ik me ook van vorig jaar kan herinneren.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:00

Bianca, kun je die vraag niet beter in het fokgedeelte op Bokt stellen? Daar zullen ze het wel weten ;)

Ik heb vanavond ook lekker weinig gedaan. Net House & The Mentalist gekeken en daarna de TV Kantine. Nu ga ik lekker mijn bedje in!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:53

Goede nacht!

Bianca vind 1.10 ook wel hoog voor een 4jarige :o
lotteee lekker dagje.
Snoek ja was leuk in leiden. :)

zo ga nu slapenm morgen om 7 uur er uit. :z

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:43

Goedemorgen :)

Alle wedstrijdganger succes vandaag!

Mooi dat het trainen fijn ging, Noor! Vervelend dat er rhino bij jullie in de buurt!
Dankje Bianca :)) Mooi hoofdstel! Van keuringen ed heb ik geen verstand :+
Mooi dat de paardjes braaf waren Anthea
Klinkt als een flinke sprong PB :))
Netjes Caroline! Zeker in een moeilijk parcour!
Mooi dat Vorstin fijn ging Shanouk!
Lekker avondje zo te horen Lotte

Ik heb gisteravond nog even gesprongen met Lasko. Die ging erg fijn :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:45

Zo ik ben weg richting paard, helaas zonder loorleester, dus ik moet daar iemand regelen :(

Iedereen vandag succes :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:30

Succes Corien!
Balen Noor, ik had het ook al gehoord van die Rhino. Het is ieder voorjaar wel, maar duurt nu wat lang. En in de buurt, inderdaad. Waar heb je crosstraining?
Mooi hoofdstel Bianca, apart wel. Verstandige keuze om niet 1.10 te willen gaan springen met hem. Ik vind dat toch jammer, wat ze tegenwoordig al van die jonkies vragen. Geen wonder dat de gemiddelde leeftijd van een KWPN-er op 7 jaar ligt ^)
Fijn dat Lasko goed ging Jetske.

Ik ben momenteel best fanatiek aan het dressuren, over een week ZZ-L starten.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:33

Zozo, gaaf hoor 8-) !

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:35

Bianca de CK in Overerijssels is idd in Luttenberg. Volgens mij is deze informatie wel gewoon in de IDS te vinden. Daar is de dressuur wel op een grasbodem en niet op een mooie zandbodem als in veel andere plaatsen...
PB ja airjacket in kleur is wel weer een stuk duurder dan in zwart, maar ik had geluk dat ik m net voor de prijsverhoging had gekocht dus nog voor de oude prijs en dat scheelt toch wel weer :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:21

Snoekie @ ik kom idd nooit in het fokgedeelte, maar heb al een mail naar KWPN gestuurd dus dat zal wel snel duidelijkheid geven.
Heleen @ gaaf hoor ZZ licht weer starten, heel veel succes..
Billy @ thanks.. ;) een tip gras of zand is helemaal super, zand is dan wel lekkerder, alhoewel ik van Bull nog niet weet of hij daarop wisselend loopt, maar mijn twee vorige paarden waren idd voorzichtig op gras ook met ijzers. Dat komt niet helemaal ten goede als je alles uit de kast wil halen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:54

heleenxx schreef:
Balen Noor, ik had het ook al gehoord van die Rhino. Het is ieder voorjaar wel, maar duurt nu wat lang. En in de buurt, inderdaad. Waar heb je crosstraining?

Nogmaals: het is dus niet officieel bevestigd, maar mijn DA gaat er wel vanuit. Gewoon het zekere voor het onzekere nemen. In principe 9 mei trainen in Renswoude, maar goed. Eerst maar eens kijken wat de uitslagen zijn en of we dan weer weg kunnen!

Succes alvast Heleen! :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:39

Zo heleen gaaf hoor ZZ-L *D

Zo heb me wedstrijd gehad, was zeiknat.. maar wel 2 winst *\o/*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:51

Noor: Dat is wel vervelend zeg... :\ Maar inderdaad maar even extra voorzichtig zijn :(:)
Corien: Wat netjes van je winstpunten :) 't Is inderdaad verschrikkelijk z**kweer :\
Heleen: Spannend zeg :D Succes alvast!

Ik was met koninginnenacht en dag in Amsterdam. Was gezellig :D
Alleen wat een gezeur om weer thuis te komen met de NS :\

Heb trouwens een nieuw Cavallo jasje, voor mezelf dit keer :D
Niet de meest mooie foto's maar voor het idee. Eerste geeft de goede kleur weer.

Afbeelding

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:48

Mooi jasje, Vief. Ik heb van de week jasjes gepast in de winkel. Ik weet i.i.g. welke maat ik heb van pikeur en eurostar :)
Noor, Balen van de evt. rhino!
Heleen, Alvast succes voor volgende week
Bianca, Mooi hoofdstel, maar zelf zou ik het niet kopen! Sta je inmiddels bij Lozeman?

Mijn paard is gisteren voor het eerst op het land geweest. Hij was erg rustig en hield zich gelukkig afzijdig van al het geklooi!

Afbeelding
<3

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:29

Heb heerlijk uitgeslapen :D , werd wakker toen het met bakken uit de hemel kwam en nu breekt het zonnetje heerlijk door!!

Wauw, wat een mooi jasje Vief!! Ja, er liepen mensen op het spoor begreep ik, waardoor de treinen tijdelijk niet reden.. wij konden dus helaas niet naar Amsterdam...
Heb je nog andere nieuwe jasjes :o ? Beetje in de maat 40? :P

Mooie foto Mo!! :) En fijn dat het allemaal rustig is verlopen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:56

Ik kom net terug van een dagje stal. Heb de huiswerk-oefeningen van Rom gedaan: Cavaletti op de volte leggen en dan wisselend over de binnen/midden/buitenkant. Ze ging echt onwijs lekker! En het dressuurgedeelte ging ook al gelijk heerlijk. Ik kon echt alles met haar doen! Ik was weer helemaal in de wolken <3

Leuk dat je weer ZZ-licht gaat starten Heleen!
Gefeliciteerd met je winstpunten Corien! Waar heb je gestart?
Mooi jasje Vief!
Gave foto van Replay Mo! Fijn dat hij zich rustig hield!
Lekker dat je door de regen heengeslapen bent Lotte. Ik fietste er vanochtend helaas in en was dus echt zeiker dan zeiknat.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:15

Hoi uit het nu even zonnige noorden ;)

Ben weer terug van CC met mijn ruin en heb het overleefd. Hij was heel rustig tot de bel ging toen kwam de spanning. Ik ben gewoon L gestart en het was een kringwedstrijd. Jeetje wat stond het hoog en breed in het L. Ik heb 2 voltes moeten rijden want de stuur was even weg. Verder sprong hij foutloos en gruwelijk gewoon. Af en toe mijn cap weer goed op mijn hoofd zetten wat de kont ging erg hoog :D Verder tevreden aangeien hij sinds november niet meer met hem weg ben geweest en alleen thuis heb gereden. Ook geen parcoursen gereden.

Mijn merrie is ook eindelijk geinsemineerd en wordt uitgedekt met verse vissen :) dus waarschijnlijk dinsdag ophalen :D

@ vief Gaaf jasje. Ik heb museumplein op tv gezien zag er erg gezellig uit. Misschien volgend jaar als ik mensen kan vinden die mee willen ;)
@ heleen Leuk ZZ licht. Waar ga je starten?
@ mo mooie foto :D
@ corienn gefeliciteerd met je wp's. Ik ben droog gebleven :o mooi tussen de buien door!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:36

:wave:

Gefeliciteerd met je winstpunten Corien :D !
Onwijs mooi jasje Vief :~
Mooi dat je paard zich rustig hield op het land, Mo.
Fijn dat Vorstin zo lekker liep, Shanouk!
Mooi dat je parcoursen fijn gingen, Caroline, ondanks dat de rem afentoe zoek was :P

Wij zijn vanmiddag druk in de weer geweest met paardjes ophalen en brengen :+ Alles staat nu op zijn plaats.

Qua weer begon het hier regenachtig en grauw, maar toen ik aan het rijden was, werd het toch wel erg lekker. Zonnig met een koel briesje ... heerlijk :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:24

Bij ons staan ook alle jonge paarden weer op het land!

Jetske, je avatar :=
Caroline, Fijn dat je ruin goed ging. Beter een keer een volte dan ongecontroleerd springen!

Morgen mijn eerste dressuurwedstrijd... Ik ben nu al zenuwachtig :+
Ik ben nu druk mijn huis aan het schoonmaken. Zelfs alle matrassen en bedbodems zijn verplaatst om eronder schoon te maken. Nu moet ik alleen nog dweilen ;(