[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:06

Meurning! Wij hebben gewoon zo'n ouderwetse praam. Werkt meestal prima. Alleen niet meer als de tandarts komt. Dan moeten ze echt platgespoten worden. Dat vind ik altijd zo zielig.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:07

Ik heb voor die van mij nog nooit een praam nodig gehad. Heb er dus ook niet zoveel ervaring mee.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:08

Ik werk ook met een ouderwetse praam, lange stok met touwtje en nog zelfgemaakt ook..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 10:08

Moeten jou paarden plat gespoten worden bij de tandarts? Calyp vond het eerst niet zo leuk, maar laat het nu ook gewillig toe. Okee, verzet zich af en toe wel, maar verder heel braaf.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 10:10

malloesje schreef:
Ik werk ook met een ouderwetse praam, lange stok met touwtje en nog zelfgemaakt ook..

Wij hebben ook zelf gemaakt, moet alleen nog een wat kleiner stokje aan.. die van ons is te groot.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:11

Bij de tandarts krijgen ze geloof ik niks, maar moet eerlijk bekennen dat ik er de laatste paar keer niet bij kon zijn..
Welke tandarts komt er eigenlijk bij jullie? Ik heb spencer schuman (of zoiets)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:14

bij ons komt Jan Meijer. Woont in Laren/ Markelo.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:15

Bij ons is in een ver verleden ook wel eens een drents echtpaar geweest die hebben er echt een rommeltje van gemaakt.. Boos!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:16

Ik denk dat een praam toch het beste werkt. Vind het kettinkje over het tandvlees niet vriendelijk.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:21

Goeiemorgen!
@Rowo: Leuk paardje, kan zo te zien ook wel lekker lopen.
@TG: Ik moet er niet aan denken aan die piercing! Veel succes in ieder geval
@Martine: Balen dat je op 1 puntje gezakt bent! Hopelijk maandag meer geluk!
@Gomir: En doet de verlichting van je bak het nog?

Ik ga zo een paard van een vriendin scheren. Hoop wel dat deze een beetje braaf is, anders is het helemaal zo'n klus.
Bij Jipje moet je met de oren uitscheren altijd wel even de praam opzetten en dat werkt goed. Nika hoeft nooit een praam op, die vind alles wel best Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 10:31

malloesje schreef:
Bij ons is in een ver verleden ook wel eens een drents echtpaar geweest die hebben er echt een rommeltje van gemaakt.. Boos!

Die kwam eerder ook bij ons... die stopten er mee en toen kwam zo'n andere man. Met geen van beide problemen gehad. Op een gegeven moment was ik dat telefoonnummer kwijt en via Annie en Bennie kwam ik aan Spencer. Die komt hier nu zo'n 3 jaar; fijne rustige knul! Niks op aan te merken en niks geen verdovingen en pas in het uiterste noodgeval een praam. Die wij overigens nog nooit gebruikt hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:41

Met scheren hoef ik niks te doen. Online vind het prima. Zelfs Ienie kon ik (wel heel voorzichtig) zomaar scheren.
Kaatje weet ik nog niet hoe die erop gaat reageren. Is voorlopig ook niet aan de orde.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:11

TeeGee schreef:
@Ingrid: bij diepubers moet je wel doorpakken anders kan je later niks meer. Echt goed van je dat je het niet op wil geven.
ivp een praam kan je ook een dunne ketting over zn tandvlees doen. Dus boven zn voortanden en nee dit is niet zielig.

??????? Volgens mij werkt geduld nog het beste bij jonge paarden!??????
Ben niet zo weg van die tandvleeskettinkjes lijkt me erg paardonvriendelijk.
Een praam werkt alleen als je hem op tijd om doet. Ben je te laat dan heeft het paard al te veel adrenaline aangemaakt.
Een praam zou eerder helpen bij paarden omdat ze rustig worden van de endorfine die ze aanmaken. (worden ze high van, net als luchtzuigers, dat zijn addicts)
Laatst bijgewerkt door jenga_8 op 24-10-07 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:13

Lappie_Lap schreef:
@ Gomir ... zoohoo, wel 1 avond Clown Hopelijk houd het licht het nu iig 2 avonden! Tong uitsteken
Zou fijn zijn idd Ja Gister werkte het iig Hyper!
Kan nu twee dagen overdag rijden, heb namelijk nachtdienst vannacht Ja
Ga dus zo richting stal, want moet om half vier de trein al hebben richting ziekenhuis Ja

Ketting kan ook prima werken, maar ik zet meestal de praam erop als het nodig is. Urby kan ik ook niet opscheren zonder praam, Cheeka wel redelijk en Nowie heb ik nog niet geprobeerd, die mag nog wel wat pluis houden *LOL*

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:15

jenga_8 schreef:
TeeGee schreef:
@Ingrid: bij diepubers moet je wel doorpakken anders kan je later niks meer. Echt goed van je dat je het niet op wil geven.
ivp een praam kan je ook een dunne ketting over zn tandvlees doen. Dus boven zn voortanden en nee dit is niet zielig.

??????? Volgens mij werkt geduld nog het beste bij jonge paarden!??????
Ben niet zo weg van die tandvleeskettinkjes lijkt me erg paardonvriendelijk.
Een praam werkt alleen als je hem op tijd om doet. Ben je te laat dan heeft het paard al te veel adrenaline aangemaakt.
Een praam zou eerder helpen bij paarden omdat ze rustig worden van de endorfie die ze aanmaken. (worden ze high van, net als luchtzuigers, dat zijn addicts)

Heb er niks meer op aan te vullen OK dan! . Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:25

Goedemorgen Doei!

Ik was er heel actief al om half 8 uitgegaan.. Maar toen ik beneden stond had ik opeens zoiets van wat bezield me in godsnaam en toen ben ik maar weer in bed gekropen haha. Om 10 uur weer een poging gewaagd en toen toch een stuk fitter haha Knipoog Mijn eerste hoofdstukje voor vandaag iig al weer gelezen Slim

Gomir: Fijn van je licht!! Haha!
Martine: Wat zonde zeg Ach gut Volgende keer gaat het vast lukken!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:31

Caatje, ik zeg ook niet dat geduld niet het beste is. Maar als ze echt niet willen en beginnen te trappen dan ga ik voor het kettingje of praam. Gelukkig heb ik bij mn eigen paard geen van beide nodig.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:34

Dat kun je doen alleen vind ik het kettinkje niet vriendelijk en de trem doorpakken ligt me ook iet helemaal. Goed iedereen heeft eigen opvoedmethodes.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:44

Pino konden we eigenlijk niet scheren. Met praam of verdoving werd ze eigenlijk alleen maar gevaarlijker, hoe stom het ook klinkt. Ik schoor dan maar helemaal in mijn eentje en deed er 4 dagen over.. Elke keer een klein stukje. Het was gewoon niet anders, want hoe vroeg je ook begon met dekens en hoe lang je de lampen ook aan hield ze was echt een schaap. Maar ja zij is nu weg en Calyp hoef k gelukkig niet te scheren. Met oren scheren heb ik wel een praam nodig.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:46

Die van mij hoef ik ook niet te scheren, hij blijft altijd mooi in zn vacht. Daar ben ik wel blij van.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:54

Nog nooit een paard geschoren, maar ja ook eigenlijk nog nooit wedstrijden gereden in de winter Knipoog
Maar waarom de oren uitscheren? Lijkt mij bij buitenpaarden ook niet wenselijk ivm risico op rotzooi in de oren.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:02

oren uitknippen of uitscheren doe ik ook nooit, vind het trouwens ook geen gezicht. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Want de tastharen knip ik ook niet af.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:04

Ik scheer altijd de lange plukken uit de oren, puur omdat ik het echt lelijk vind. Hij staat hele dagen buiten dus lepel niet zijn hele oren uit.Voetjes scheer ik ook altijd op maar niet helemaal omdat dat onwijs lelijk is bij calyp door zijn vele wondjes die die gehad heeft. Vetlok weg, kroonrand bijscheren...
Tastharen knip of scheer ik nooit weg

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:08

Die lange plukken uit de oren knip ik altijd bij. Oor dichtvouwen en dan knip ik erlangsheen. Dat vind ik ook niet mooi als dat er zo uitsteekt. uitlepelen vind ik echt heel lelijk. Voetjes knip ik ook bij. Heb het ook wel eens geschoren, maar dat lijkt niet, want dan heeft hij ineens grijze benen. Omdat hij geen aftekeningen heeft, maar helemaal zwarte benen, is er een stukje grijs. Staat zo raar.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:10

Eerder schoor ik altijd al het witte op, dat was makkelijker schoon te krijgen. Nu doe ik dat niet meer.. Als hij geen aftekeningen gehad doe ik dat ook zeker niet, dat staat nergens naar. Met kroonrand opscheren bedoel ik gewoon die lnage haren die over hoef groeien zeg maar.
Ik knip niet omdat scheren veel makkelijker is. Heb zo'n kleine tondeuse. Uitlepelen van de oren vind ik absoluut niet lelijk, veel mooier. Maar doe het dus niet helemaal.