[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:33

Gefeliciteerd Kim en Ladyzwien!

Otje ging ook super vandaag
losrijden voor de dressuur ging superfijn. In de ring schrok hij net voor ik begon van een pony die ons recht tegemoet kwam. Daarna bleef hij heel gespannen en schrikkerig. Was wel heel jammer.

Ben me even om gaan kleden en Ot klaargemaakt voor de cross en toen kon ik al gaan springen Dressuur ging toch bagger dus ben lekker gaan rijden.
Springen ging foutloos, maar ik moest er puur aan rijden. Hij wil heel graag loperig worden als het zo laag staat, maar dan komt het niet goed
Daarna lekker even gestapt en heel even losgesprongen voor de cross. De cross ging super! Hij ging meteen bij de start vlot weg en is het hele rondje ook fijn blijven galloperen.
Hindernis 1 t/m 4 waren echt geen enkel probleem. 5 was een greppeltje, deed hij heel braaf, alleen halverwege de sprong vroeg hij zich af waarom hij zo hoog sprong en toen lande hij achter volgens mij een beetje in de greppel ofzo. Ging heel dom, maar het remde niet af dus wat er nou precies gebeurde. 6 was een eitje, afsprong 7(die iedereen zo hoog vond en ik wel mee vond vallen ) ging doodsimpel.
Daarna door naar het kruis op het maisveld. Ik heb hem gewoon rechtdoor gereden(heel veel mensen namen de zijkant, maar niet iedereen had in de gaten dat je dan alle twee de takken moest springen ). Waaiertje ging mooi. Paddenstoelen het bos in waren we zo over. stijltje, over een boom het bos weer uit. Triple het bos weer in en door naar het water. Water ging ook echt super!(weinig mensen aan de kant ). Steilsprong na het water schoot ik nog bijna langs, mijn teugel was een beetje doorgeschoten, maar ik kon gelukkig fijn met mijn been corrigeren. Toen door het gat(ik vroeg me met lopen echt af wat ik daar nou mee moest ). Triple-achtig iets op het pad, oxer en de laatste twee sprongen.
Had echt een superfijn rondje gereden, wilde nog wel een keer
Tijd was ook super 5.07(optimale tijd 5.21). Was ik helemaal blij mee! Tempo begint dus echt te komen! In Ede liep hij nog bijna een minuut tijd met een foutloze ronde...
Het was alleen stom dat mijn horloge niet goed aangegaan was Ik mocht vast in het starthok komen staan en toen was het meteen 3,2,1, go. Heb wsl aan- en weer uitgedrukt. Tijd stond op 00.00.07

Otje lekker naverzorgd. Foto bekeken en gekocht. Een hele gave van de waterbak, zo mooi kunnen ze hem vast niet nog een keer maken dus die heb ik maar gekocht

Inmiddels was de dressuuruitslag er. Was 7de van onder, viel nog niet tegen(15de).
Einduitslag kwam ook snel. Was uiteindelijk nog opgeklommen naar de vijfde plek. Heb er dus weer een lintje bij

Maar het allerbelangrijkste vind ik dat hij weer zo goed aanpakte. Heb mijn L-debuut in Etten-Leur gepland

De M-cross vond ik trouwens best eerlijk gebouwd Lielle. Heb er nog een stuk van gelopen, combinaties voor het M en Z stonden ook wel op redelijke afstanden volgens mij
Jij rijdt toch alleen L morgen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:35

Gomir was al druk aan het tikken Lielle

Andrea: zullen we samen op cursus

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:40

super gomir!
echt een fijne rit zo te horen.
Ik ken trouwens iemand die die molenwiek fout had gedaan...
Nou ja, het was haar eerste B cross dus dan mag het nog een keer gebeuren

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:45

kim, ladyzwien, gomir en l0ve gefeliciteerd!
Jorn (degene met wie ik mee was) was trouwens ook 1e bij de terreinrit!
volgende week gaat hij voor het eerst B starten in Bathmen, ga waarschijnlijk dan ook mee!
gomir trouwens nog heel toevallig gemeet
ze stond naast de trailer van Jorn en ik kwam ineens tot de ontdekking dat ze een SGWay of Life logo op haar dekje had (toch handig die logo's )
peanutbutter nog even gesproken
en Margo nog een stukje in het springparcours gezien en daarna nog even.
morgen mag ik weer gaan groomen, maar dan bij dressuur
(tjah, je moet toch iets doen als je eigen pony kreupel is )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:51

Iedereen weer gefeliciteerd met de prijzen!
Gomir, nog een paar secondes en je was zelfs te snel binnen....

Ik ben ook net terug van het jureren. En nou ben ik moe. Het was vanmorgen weer 5 uur..............

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:52

Scum, bij mij was het vanmorgen ook ongeveer 5 uur , en morgen 6 uur

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:54

Mijn moeder dacht dat Jorn je broertje was BL

Was wel gezellig zo Aan de ene kant BL, aan de andere kant Peanutbutter(die ik nog ken van kamp). We moesten na elkaar starten en ik zat me al de hele tijd af te vragen waar ik haar van kende. Tot ik haar naam hoorde bij het springen

En drie trailers verderop stonden Jorie en co

Eng hè Scum

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:55

haha Gomir, nee hoor, hij is mn broertje niet
gewoon een vriend van wedstrijden in de kring enzoo

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:03

lekker Gomir!! oe je weer goed!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:08

Vond het wel heel gezellig Ik raak altijd met iedereen aan de praat, dat blijkt wel weer

Ik had het verhaal wel begrepen BL, maar mijn moeder niet

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:11

gomir schreef:
Vond het wel heel gezellig Ik raak altijd met iedereen aan de praat, dat blijkt wel weer

Ik had het verhaal wel begrepen BL, maar mijn moeder niet

ik vond het ook heel gezellig, raak ook altijd met iedereen aan de praat
vind het wel grappig dat je moeder dat dacht gomir

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:17

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:18

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en goede ritten en voor degene die morgen rijden; heel veel suc6!

Er waren weinig bokkers (dat is toch best heel raar, ben het zo gewend om aardig wat bokkers te spotten op wedstrijd) in Diepenheim.

Ik ben weer een beetje gelukkig en Killea mag nog even blijven.

We zijn het springparcours rond gekomen met 2 balken en op de laatste hindernis 9a één weigering (ik had net iets te weinig been) maar wel veel tijdfouten. Ik mocht mijn laatste SGW met Killea de cross dus in!

Op hindernis 1 had ik echt een verrotte sprong. Toen was ik weer helemaal op mijn best en ben gaan "rijden". Daarna ging het helemaal lekker. Helaas had ik op 11 (ik nam daar het alternatief) door mijn eigen stomme kromme aanrijlijn een weigering. Het was een heel smal puntje met op 1 galopsprong een dikke boom met een ietwat lagere landing. 2e keer aanrijden ging van een leie dakje.
Hindernis 13 en 14 kon je op verschillende manieren springen. Waren een soort van 2 schaapskooi-achtige dingen die tov elkaar schuin stonden. Je kon (snelste weg) 2 smalle puntjes nemen die op 2 galopsprongen stond. Of de 4 steilsprongen of de schaapskooi 2 keer als -uit nemen. Ik koos voor de snelste weg en nam de 2 punten, die feilloos gingen (he Chantal?). Zij stond daar met haar moeder mij aan te moedigen.
Rest ging helemaal lekker tot 22, dat was een aardige afsprong nog een waterbak in. Killea verwachtte dat niet en stopte, helaas deed ze een pas achteruit, dus 2e weigering aan mijn broek. Opnieuw aangereden en toen pakte ze goed aan.
Gefinished dus met 2 weigeringen en (ik denk) een boel tijdfouten. Maar, dat kan me niet schelen, ik zie weer een heel heel klein beetje licht voor ons beidjes.

Ik had al besloten Barchem niet meer te rijden met Killea en ook na vandaag is dat besluit niet veranderd. Ik heb nu wel een goed gevoel en ik wil het seizoen graag zo afsluiten.
Volgende week djin's laatste cross in Bathmen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:22

gomir schreef:
viewtopic.php?f=10&t=480870&p=10619512#10619512

Heeft Simmie goed gesprongen vandaag of kijk ik gewoon scheel
Weet niet eens of ze Kilea wel meehad vandaag

Nou........goéd gesprongen...............(zie mijn verslag).
Je bent niet scheel...................

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:27

Ik wist het echt niet zeker Toen ik voor de tweede keer naar de foto keek wel bijna, maar toch niet helemaal

Super joh!

Ik heb nog aan je gedacht vandaag

Ik rij Barchem nog met Ot, maar het moet daar wel heel bar lopen willen we er volgend jaar niet voor gaan in het L
En dat terwijl ik van de zomer echt vastbesloten was om er mee te stoppen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:28

Nog even een vraagje: wat betalen jullie bij jullie veearts voor een echo(controle van de pezen). Mijn veeartsrekening viel nogal tegen nl...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:29

gomir schreef:
Nog even een vraagje: wat betalen jullie bij jullie veearts voor een echo(controle van de pezen). Mijn veeartsrekening viel nogal tegen nl...

70 euro incl. voorrijdkosten. mijn da heeft een mobiele scan en komt dus op stal. Daar zit dus alles bij in, incl. sedatie.
maar dat is al 2 jaar geleden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:32

IK was dus 111.20 kwijt(incl korting ivm automatische machtiging).

En dan ben ik naar de praktijk gereden en is Ot niet verdoofd...

Als ik had geweten dat het me een half maandsalaris zou kosten was ik eerst even rond gaan bellen over prijzen...Ik ging uit van een euro of 50

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:33

@ karin: mijn pony moet op stal staan de eerste 8 tot 12 week

iedereen die nog gecrosst heeft vandaag in egypte/diepenheim/p'hage en bij wie het goed ging: gefelicteerd!
oh en kimdepim: word het voor joui niet eens tijd dat je m gaat als je nijebrkoop nu al 3x in het m heb gewonnen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:41

Simmie gelukkig dat je nu wel mocht crossen!
geen idee hoe duur een peesscan is gomir..
iedereen die morgen nog moet rijden, suc6!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:48

Nou om kwart voor acht van huis gegaan en om 20.45 uur weer terug!
Echt een lange dag gehad.. Maar wel een super leuke
Eerst nog een paar pagina’s bij moeten lezen!!

@ Anthea, jeetje wat een afschuwelijk nieuws zeg!
@ Canter, wat een vreselijk leuke nam, heb er nog nooit van gehoord dus dat is eigenlijk nog leuker : ))
@ Karin, wat een super leuk paardje heb je gevonden
@ Kimdepim: Super hoor meis!! Echt heel knap! Gefeliciteerd
@ Ladyzwien, nou beter kan volgens mij niet! Ook super gedaan! Leuk dat je in Roden voor het eerst echt gaat starten
@ Andrea, jeetje minie dan ben je echt als een speer gegaan zeg! Whahaha.. gelukkig dat je er om kunt lachen!
@ Gomir, lekker dat je zo fijn gecrossd hebt en gefeliciteerd!
@ Simmie, jammer dat ik je niet gemeet hebt, heb Chantal+aanhang wel gemeet
En zelfs nog een andere bokker die ik op Texel had leren kennen

Maar hier dus mijn “ingekorte” verslagje (beetje uitgeput )
Heb net nog een kat uit de boom gevist, komen we thuis zit er een kat voor de voordeur, was achter m’n broertje en z’n vriendjes aangewandeld door het dorp, onze hond (waarvan we dachten dat ie uitgeput was) zag hem en vloog erachter aan over straat door het bosje en in de tuin van de buren waar die kat de boom in ging..
Maar kwam er niet meer uit dus wij via het dak van ons schuurtje dat beest eruit gehaald.. Ook maar even het baasje gebeld en die heeft hem net opgehaald J

Maar het was echt heerlijk weer in Diepenheim. Om 11.00 uur moest ik crossen, lekker lang losgestapt en toen het proefje gereden, ging echt heel goed
Wilde de jury nog even bedanken en die was echt helemaal enthousiast, een proef uit het boekje, super gereden, jah ik dacht al wel dat ie een M proef kon rijden enzo *trotste Vief en mama en papa *
Zei ook nog dat ik niet moest schrikken van mijn punten!! Nou dat was dus niet voor niks want ik had 188 en 186 punten!!
Toen heel rustig de cross gelopen hoefde pas om half vijf te springen en om vijf uur te crossen. Vond het echt een hele mooie cross en de bodem was ook erg mooi. Chantal en Muriel nog gemeet en toen nog even naar het springen gekeken…

Toen was het alweer tijd om op te zadelen, spulletjes om en naar het inspringen, hier was hij heel stout, heel hard wegsjeezen bij het aangalopperen en als een idioot naar hele kleine steiltjes sprinten (kon er eigenlijk nog wel om lachen)
Parcours stond echt heel laag denk maar zo’n 60 cm ofzo..
Maar ging goed, behalve een muurtje keek ie een beetje naar en vergat gewoon z’n pootjes op tijd in te trekken waardoor ik één balkje had, niks aan de hand, had nog steeds een voorsprong op de rest
Toen naar de start, was nog wel een eindje weg, maar gelukkig ging mijn vader mee op de moutainbike J
Bij de DA was alles goed, hartslag 60 en erg soepel volgens de dames
Toen nog een paar kleine sprongetjes gemaakt, maar het was een zwaar bakje dus verder maar wat rond gestapt, nog een paar sprintjes gemaakt (Sams idee )
En toen mocht ik al van start gaan..

Dat ging dus niet helemaal zoals gepland, na 3 meter sloeg ie al gelijk af naar links en was ik alweer voorbij het starthok, heb echt heel hard aan m’n rechter teugel getrokken zodat ik me lijn niet zo kruisen, omgedraaid, sporen erin en een flinke pats om z’n kont en daar gingen we over hindernis een!!
Twee, drie, vier, vijf gingen super, ook het heksen oog ging goed, wist van te voren niet wat ie daar zou doen, want ik had nog nooit een heksenoog met Sam gesprongen..
Maar ook braaf.. Verder alles hartstikke netjes, water ging ie ook braaf in, stapte en moest toen naar links, daar was nog een sprongetje in het water, dacht dan draaf ik van te voren aan, maar dat mislukte een beetje, waardoor ik in stap voor het sprongetje kwam, gewoon ervoor geparkeerd been blijven geven en toen zette hij er een voetje op om er daarna helemaal overheen te kruipen
Toen eruit gesprongen en weer snel verder, alles goed tot de beruchte hindernis 14, dacht dat ik naar rechts moest maar er stond een meneer die zei dat ik naar links moest snel omgedraaid, gezegd dat ik het wel belachelijk vond want ik had met lopen toch echt te horen gekregen dat ik rechts mocht, maar snel weer verder, laatste sprongen gingen ook goed. En gefinisht!!

Ik helemaal blij, zo lekker had ik nog nooit met Sam gecrossd, hielp me dit keer echt en kwam niet voor elke sprong terug.
Was wel een paar minuutjes buiten de tijd, maar met de lus bij het starten, de waterbak en hindernis 14 zou ik anders wel binnen de tijd zijn geweest..

Toen de prijsuitreiking!
Ik was Kampioen van Overijssel geworden
Verder van alle B’s totaal 2e geworden met een halve procent verschil ofzo. Echt super super super trots op mijn kleine Ballie
En nog extra leuk was dat Emmy met Q Kampioen was geworden in het M

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:49

Thuis trouwens z'n beentjes in de klei gezet ging die debiel het eraf likken
Leek me toch niet echt gezond, dus het er weer afgehaald en er maar gewone koelingsgel op gesmeerd

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:58

Maar ik douchen slapen enz..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:02

super hoor vief! gefeliciteerd
jaja pony's hebben niet altijd goed door wat goed voor hen is

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:06

super vief! gefeliciteerd!
Karin; leuk paard trouwens die Tara!
gomir; Ot is trouwens ook een erg leuk paard!