[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:21

Hoe hoog is de klasse J? of waarmee is het te vergelijken?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:30

J is hetzelfde als L, maar dan exclusief voor jonge paarden van 5 en 6 jaar.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:54

Mss iets voor Hinde later! (al durf ik wss niet haha :P )

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:07

Ik vind die J klasse wel super fijn! Vooral de dressuurproef is verschillend met L denk ik he. Het is echt een dressuurproef voor jonge paarden in een grote ring!

Voor ons J'tje was dat vorig jaar echt een fijne overgang vanuit de B naar die J proef. Dit jaar is hij 7 dus moet hij wel de gewone L starten denk ik he?

Ik moet ook nog inschrijven voor Marchin en een stal...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 12:32

Ik heb vorig jaar al een paar keer de J proef gereden. In de occ denk is, is er een reeks A5, dat is de dressuurproef can de J maar het springen en cross van de B. Die heb ik een paar keer gereden. Dat vond ik wel toffe reeks. Allemaal 5jarige paarden.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:39

Ik reed vorig jaar ook J. Ik vind die grotere dressuurpiste echt een groot voordeel.

Marchin staat ook op mijn planning! Maar eerst nog eens goed trainen op vertrouwen.

@daaphh: komt zeker goed met Blits in de J!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:59

In Fi haar, letterlijk, jonge tijd :) was dat nog de gewone L proef in 20-40

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:21

Hoelang bestaat die reeks nog maar misschien?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:54

Hey, ik kom na een lange tijd ook weer meevolgen!
Ik heb ook meegedaan in Waregem en Gavere (in de B) zoals sommige van jullie. Proficiat aan degene met goeie resultaten en anders tjah je kan er alleen maar van leren en volgende keer beter :)
Ik heb jou zien rijden in Waregem Daaphh, zoals het er uit zag zijn jullie zeker klaar voor die hogere reeks, veel succes!
Na een crossdag gaan ze hier ook op de weide of longeren of een kleine stapwandeling op de baan gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:18

Welkom terug :D

Hier is het vandaag voor Icaro rustdag. Gisteren toch tikje meer doorgepakt in de les dan eigenlijk voorzien, maar als hij onnozelheid kan verkopen kan hij ook even aan het werk. Ga alleen blij zijn als de trailer er is volgende winter of volgend voorjaar. Die let tijdens het rijden absoluut niet op, zodat hij bij de minste bocht, remmen of optrekken dan ook omkukelt. Hij staat constant te draaien, te keren, rond te kijken, te schrapen en soms ook te brullen naar paarden die hij ziet. Lang of kort zetten maakt geen verschil. Hij staat schuin zijwaarts. Met de richting mee (hoofd achter bestuurder) of tegen de richting in (kont achter bestuurder) maakt evenmin uit. Probleem is denk ik dat hij teveel plek heeft... Maar ik heb voorlopig gene optie om de staanplaats smaller te maken.
Bij voorwaarts of achterwaarts staan is hij veel rustiger had ik vroeger de indruk. Tijd om uit te kijken naar trailers dus :)

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:32

bij mij is het een weekje rust :) eigenlijk niet per se nodig maar gun het hem wel. Is de eerste week dat ze op de wei mogen dus dubbel genieten.
Dit weekend niets op de planning, moet gaan jureren op de provinciale dressuurdag. Volgend weekend misschien een trens wedstrijd, ik zou dan 85 en 95 rijden, ter voorbereiding van klasse B op het eerste LRV toernooi 8 mei.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:41

Welkom terug!

Bij ons op de trailer staan ze altijd los, maar ze hebben wel een hooizak, dat houdt ze rustig.

Hier heeft blits ook rust. Wij vertrekken morgenochtend naar Arville! Heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:23

Hooi helpt niet. Hij vindt het juist fantastisch om met dat hooinet alle kanten op te zwieren en te sleuren. In de stal heeft hij 2 bomvolle slowfeeders. Hij smost enorm met zijn hooi maar heeft wel een fikse hoeveelheid nodig of die vreet zijn stal leeg. 1x strokoliek is genoeg, maar iets anders dan stro is stront scheppen met de kraan open. Dus alles in een slowfeeder en die kan zich daar echt kwaad op maken... dat ding vliegt alle kanten op. Echt, dat beest is soms een uitdaging op iemands vindingrijkheid :+

De nieuwe, die vos, da's ook niet alles. Is blijkbaar serieus bang voor vliegenspray, of dat "pssht"-geluid. De kruiwagen met hooi deze morgen in de paddock was ook al een avontuur op zich, maar daar heeft hij zich best snel overheen gezet. Is wel geinig hoe hij de eerste dag heel voorzichtig over de balk tussen piste en paddock stapte en vandaag van halfweg de piste in vlotte draf zelf naar de doorgang liep en er overheen "hupte" toen ik de draden open had gemaakt. Kom je toe 's avonds en roep je, komt hij luid knorrend en gestrekte draf ook naar de draad om binnen te mogen. Die mag vanaf zaterdag ook aan het werk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:46

Canch is ook panisch op de vliegenspray :p. As ik het al fel verbeterd :).

Vandaag heb ik de but rechtdoor gedaan, zo met die rode balken er op. Ze heeft drie keer gestopt, maar niet lelijk gedaan en dan ging ze er af. En daarna werd ze mega enthousiast en nam ze zelf alle initiatief :+.

Van de week mag ze nog beetje werken en maandag komt de osteopaat, daarna zal ze 1,5 weekje rust hebben wss :).

Veel plezier in aarville !!! Hier wordt het volgen via rechens.telle :/.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:57

De mijne kijken eerst eens scheef omdat ik echt vreselijk stinkend spul gebruik maar behalve dat doen ze er niks op. Deze week eerst maar eens oefenen met zo'n plantenspuitje met water. Schrikken mag, beetje drama kan ik nog begrijpen in het begin maar ik ga er van uit dat de meeste binnen een normale tijd wel zo'n dingen gewoon worden. Geef mij maar eentje die dingen zelf durft te gaan ontdekken en onderzoeken. Heb echt niks met paarden die overal eindeloos spoken zien. Tibor is daarop wel een uitzondering. Onder het zadel is dat een ramp, in vrijheid zal hij ook regelmatig een sprintje trekken maar aan de hand, met een touwtje eraan kan ik daar eigenlijk nog redelijk veel mee.

Haha, Canch had zo even haar "AHA"-moment op de but :)) 't Is toch ook een fenomeen eh.

Edit: ik zie 2 foto's van Antonius in je album CNC staan! Op de 2e staat Fi heel mooi op, jammer dat Antonius onthoofd is :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:06

Bedoel je 212? :P Pff ja hoofd was al half afgesneden dus besloot ik de nadruk te leggen op het paard, kon die foto toch niet weggooien!? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:18

Yup 212. Paard staat er inderdaad mooi op, vond het gewoon grappig dat haar hoofd ontbreekt :))

Dit weekend heeft de LRV daar zijn cross, als je er ook bent zal ik tegen onze ruiters zeggen dat ze moeten lachen als ze langskomen!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:19

Varekaj schreef:
Yup 212. Paard staat er inderdaad mooi op, vond het gewoon grappig dat haar hoofd ontbreekt :))

Dit weekend heeft de LRV daar zijn cross, als je er ook bent zal ik tegen onze ruiters zeggen dat ze moeten lachen als ze langskomen!

Ik ben nog aan het twijfelen.. ik heb geen vervoer! Vriend moet werken helaas. Zou wel graag willen gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:20

Ik ga mee met de club, hoor vrijdag om hoe laat, hoe en wat. Enige wat al vast staat is dat ik cake ga bakken als snack tussendoor ter plekke.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:40

Voor de fans, alle foto's van eventingshot staan ook al online!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:22

Florence: heb in totaal 7 paarden nu... 2 echt op pensioen-pensioen staan, m'n 17j merrie waar ik zelf altijd mee jumpings heb gedaan tot 1.20 ooit, 2 die nog in de opfok staan (1j en 3j) en dan nog een 6j (de A'do) en een 7j (J'tje)! De laatste 4 zelfgefokt :). VEEL TE VEEL dus voor 2 ruiters waarvan 1 met talent en geen tijd en één met tijd en geen talent :+ !

Ik heb de 17j (die nu al sinds november volledig stil staat weer en daarvoor ook en jaar) nu meegenomen naar de LRV training en ze ging eigenlijk super! Zo haar best doen! Wijken en schouderbinnen ging echt vlot en zelfs verzamelde galop deed ze beter dan de 7j wanneer die elke dag gereden wordt :p ! Ik denk dat ik ze toch echt nog even ga oppakken tot ze echt oud is! Ze is wel MODDERvet!

Hier is de A'do ook bang van vliegenspray... voor de rest is die wel dapper hoor, ze schrikt heel snel maar dan is ze benieuwd en wil ze gaan kijken... haar moeder had dat ook!

Succes en plezier in ARville! Ik wil ook gaan :( !

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:50

17 is toch niet oud? als ze gezond zijn en geen mankementen hebben kunnen ze toch wel zeker tot hun 25ste mee??
mijn eerste paard is 29 geworden, en juist het feit dat ik er tot haar 28ste heb ingezet om heeeele kleine ruitertjes en amazones er op te leren rijden bleef ze fit.
ze werd eerder heel boos als ze thuis moest blijven en iedereen zag weggaan.. :=

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:01

Varekaj schreef:
Die let tijdens het rijden absoluut niet op, zodat hij bij de minste bocht, remmen of optrekken dan ook omkukelt. Hij staat constant te draaien, te keren, rond te kijken, te schrapen en soms ook te brullen naar paarden die hij ziet. Lang of kort zetten maakt geen verschil.

Herkenbaar! Colorado is ook een echte lastpak om te vervoeren. Hij heeft jaren op de trailer gestaan zonder problemenen. Sinds vorig jaar laat hij hem vallen in de bochten naar rechts of bij bruut stoppen.
Heb er al een keertje bijgestaan en hij let ook echt niet op, hij staat in de trailer zoals bambi op het ijs.
De hele trailer is al meermaals hersteld. Het is zelfs zo ver gekomen dat het tussenschot (uit ijzer!) in twee was gebroken.
We blijven hem vervoeren en rijden verschrikkelijk traag in de bochten naar rechts :( Alleen volg ik les bij Michele george en de baan er naar toe is continu rotondes en bochten. Dat is echt de hel! We zijn dan kei lang onderweg maarja er is niet echt een oplossing.

edit: heb al gehoord dat het tussenschot eruit halen een oplossing is. Hiervoor gaan we 2 volledige baren bestellen over de totale breedte van de trailer. Dan gaan we hem eerst eens zo alleen vervoeren. Wantja 2 paarden vervoeren zonder tussenschot is niet zo veilig.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:12

Vandaag heeft K.C. met Iskander (3j) zijn eerste drafje los gedaan! Wat was hij braaf :)
Ik had er zelf al opgezeten en met gestapt maar het eerste drafje wou ik toch aan hem overlaten
omdat hij al zoveel ervaring daarmee heeft.