[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:55

haha Jeroen! Mijn Jeroen die is nu onderweg naar het stadion!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:15

hier vertrekt er ook zo eentje naar het stadion, maar dan naar een ander stadion! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:19

@ Sannn beterschap vandaag
@ Mootje klinkt nu al erg hilarisch. Ik wacht de foto op FB af.
@ Jeroen veel plezier met je voetbalavond.

Echte vrienden zijn mensen die je 100% vertrouwd. Ik ga wel met een groepje om maar deel daar echt niet alles mee. Leeftijd in het groepje is behoorlijk verschillend jongste is 10 jaar jonger dan mij. Ik heb nog wel een vriendin in Duitsland wonen maar die zie ik niet zo veel. Ik heb wel 2 hele goede vrienden gehad. Door alle verhuizingen heb ik zowiezo geen vrienden die ik van jongs af aan al ken. Ik ben niet zo heel goed met nieuwe vriendschappen en vermaak mij alleen het beste.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:23

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:26

Nee dank je :p niet helemaal mijn smaak....
Net filmpje op Facebook geplaatst van de johnson voor't eerst onder het zadel..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:31

Net iemand gesproken uit Woubrugge, er is daar een tweede paard doodgegaan. En in die omgeving is nu op 6 stallen de neurologische variant vastgesteld. Wordt allemaal stil gehouden, maar het zit hier dus allemaal vlakbij. Wilde het even melden omdat ik weet dat er hier mensen zijn die daar vlakbij staan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:35

Wat vreemd lau, wij staan er idd héél dichtbij en kennen veel mensen van die stal. Toch hebben wij hier nog niets over vernomen. Ga het direct even checken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:37

dat er 6 stallen last van zouden hebben lijkt mij trouwens sterk, hier zijn direct alle stallen op slot gegaan en via de DA ook niets vernomen. Maar toch een eng idee, wordt vervolgd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:38

Mensen die wij spraken zijn klanten en een vriendin van haar stond op die stal. Zij had begrepen dat ook in Zouterwoude en Stompwijk iig was. Onze hoefsmid (gelieerd van Lienden ;) ) zei al er is veel meer dan bekend wordt gemaakt. Hij zei ook ik kom niet meer in Lienden om daar te beslaan de komende tijd. Hij was ook heel strikt, hij heeft bij ons beslagen, gaat douchen en omkleden en dan pas naar de volgende.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 08-03-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:42

Echt balen dat er meldingsplicht is :(
Als de helft niet bekend is zijn omliggende stallen misschien te laat met maatregelen nemen, en zitten we volgende maand nog met die ellende!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:45

Gelukkig hier niet saan de hand. Er staat op de betreffende stal 1 paard met een dik been maar dit komt door de mok. Ze temperaturen daar nog altijd 2x per dag en ontsmetten werkelijk alles na ieder gebruik. (voerscheppen/kruiwagens/paddocks enz) tot nu toe is alles rustig en is er geen enkel paard ziek geworden behalve het overleden paard dan. Er is wel een 2de paard op de veerkracht overleden, misschien is daardoor wat verwarring ontstaan? Verder zijn er heel veel speculaties over plaatsen om ons heen maar idd zullen sommige het helaas stil houden. En iedere snotneus word nu met rhino bestempeld, das ook wel wat jammer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:47

Gelukkig!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:50

idd gelukkig en fijn dat die stal er zo open een eerlijk over is, maakt het ene stuk makkelijker om mee om te gaan. Dit weekend voorbij en wij kunnen weer een beetje rustiger ademhalen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:53

Voel me weer wat beter gelukkig. :) Hier is de smid vandaag ook geweest, was ook van mening dat het ook door de media nu erger gemaakt wordt dan het is. Natuurlijk niet als het jezelf treft, maar over het algemeen. Tempratuur stijgt straks weer en dat is ook gunstig gelukkig.
Maar gelukkig was het dus loos alarm. Ga nu een beetje hoop krijgen dat Chaam door gaat...*afkloppen*

Jullie hebben het dus leuk gehad Itsme? Fijn, nog foto's?
Leuk dier zeg die Johnson Jeroen!
Arme jack! Onze jack is ook zo'n luilak, die lag vandaag de hele dag samen met mij onder een dekentje op de bank. <3
Heb je vossie al opgehaald Karen?
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-03-12 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:55

Gelukkig loos alarm dus Lau en FE!

Dat gedoe mag ook wel een keer voorbij zijn! Heel sneu voor de mensen die getroffen zijn, maar het word wel allemaal heel erg uit zijn verband getrokken.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:57

Ben ik het niet met je eens sann.
Hoeveel paarden knabbelen wel niet een keer aan het shirt van de smid?
Tussen de afspraken van een smid zit vaak zeker geen 2 uur. Staat hij weer voor het volgende paard dan kan die hetzelfde doen.
Het is altijd maar achteraf 'oeps' , waarom werkt iedereen niet even mee. (en dan zonder paniekzaaien maar gewoon met verstand)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:01

ik denk dat jantien het in het algemeen bedoelt, en dan ben ik het wel met haar eens.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:01

Maar is dat niet altijd zo? Het is nu niet erger dan normaal als je niet bij de stallen in de buurt zit waar de uitbraken zitten. Denk dat dierenartsen er meer verstand van hebben dan de meesten hier, als die zeggen dat een hoefsmid het amper over kan brengen wie zijn wij dan om het niet te geloven?
Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk en je wilt niet dat het jou overkomt. Maar het wordt nu idd zoals Jantine zegt erg uit zijn verband getrokken. Dit virus steekt altijd de kop op rond deze tijd..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:07

Ja dat is zo :)
Iedereen moet voor zichzelf ook bepalen wat wel of niet kan.
Wij hebben besloten om tijdelijk de boel dicht te gooien en niemand anders op het terrein. Je ziet door alle meningen de feiten niet meer, dus dan maar zo. :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:10

Dat is ook niet onverstandig Danielle! Maar vind vooral het paniekzaaien eromheen zoveel gedoe en komt me aardig de neus aan uit. Als iedereen in ieder geval even een tijdje voorzichtig is, dan is het zo weer voorbij. Maar dat gedoe om niet buiten te mogen rijden, want ik word echt raar aangekeken dat ik dat wel doe, en niet met de trailer op pad, ben ik wel klaar mee. Als je met de trailer weggaat om ergens buiten te rijden, is er niets aan de hand.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:11

Zo, ik heb net hardgelopen, maar het viel me zwaar :') Heb een rondje van 6km gedaan!

Henny, Arme Jack. Gelukkig slaan de medicijnen goed aan!
Sannn, gezellig hoor de hele dag met Jack op de bank :D
Mendy en Evie zijn terug van skiën... Mooi dat er genoeg sneeuw lag om te skiën!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:11

Nou ik ga eens kijken of wiso en frits ook zin hebben om wat te doen
Het zijn alleen net duitsers dus eerst even checken of we niet in een enorm gat kunnen verdwijnen... :evaw:

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:13

haha BVW, hier hebben de paarden een giga gat 'gegraven' in de bak. Wij verklaarden ze ook al voor duiters. Als je ze ziet staan met de voorbenen in dat gat en de kont een halve meter hoger, lig je echt in een deuk.

Mo, goed bezig!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:15

Mijn DA geeft wel duidekijk aan dat dit meest agressieve vorm is en dat ze de voorzrogsmaatregelen dan ook zeker verstandig vind. Deze vorm moet tenslotte zsm stoppen want die maakt anders serieuse slachtoffers. Dat het overleden paard hier in Woubrugge in de Lingehoeve besmet is, word nog altijd zeer aannemelijk geahct door meerdere artsen hier. Lingehoeve geeft aan dat dit niet kan omdat er geen rhino bij hun op stal is/was. Terwijl je op de site vand e veerkracht toch duidelijk kunt lezen dat ern van 19 tot en emt 27 feb een paard van hun daar heeft gestaan. de dag erna is het overleden paard daar geweest voor een behandeling. Kan toeval zijn natuurlijk. Maar als de Lingehoeve onvertuigd is van goed handelen, waarom liegen ze hier dan om? ik vind het paardenwereldje steeds gekker worden...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:17

las iets over arme oude jack :(:)
gelukkig zijn jullie er zo vroeg achter gekomen, bij ons was de kat gebeten in zijn poot en kop en had dus een hele ontstoken poot en kon na het weekend er niet op lopen. Erg zielig.

Heb vanmiddag heerlijk kunnen rijden. dakar liep lekker, wel wat gestresst en even eigenwijs met het wijken. Maar toen na zijn opgefokt buitje was het weer over en liep die wel lekker. Halsstrekken ging ook weer lekker, halthouden gaat beter. Komt goed met het paardje :D