[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:35

O ja, Hans was gister bij jullie natuurlijk Ja
Was het leuk?

Ik moet daar ook nodig weer eens gaan lessen. Wil de schimmel eigenlijk ook een keer meenemen om een rondje te rijden daar(dressuur hoor, springen hoeft ze nog niet Knipoog )

MJ nog gefeliciteerd Ja

Ik ga even rijden, moet vanavond nog naar een verjaardag. Vanmorgen gewerkt en net even een trailer hooi gehaald, dan kan ik precies vooruit tot aan mijn vrije week Clown

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:40

gomir schreef:
O ja, Hans was gister bij jullie natuurlijk Ja
Was het leuk?

Ja natuurlijk Haha!
Hoe gaat het met je Nowiebeessie?

BT, Lekker vroeg he? Pluk de dag Haha! ik lag ook pas om 2.00 Bloos Moest de lesindeling van de crosstraining nog online zetten.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:31

Wij zijn net thuis van 2 daagjes Zeeland. Gisteren lekker geshopt, gegeten en op strand geweest. Vandaag Uniekje aangemoedigd! EN IK BEN ZO TROTS!!!! Dressuur 197 punten en 7de, Springen foutloos en toen haar allereerste cross............... Zonder problemen liep ze rond alleen schrok ze even van het water en heeft Laura haar even rustig het water in laten stappen. Wat een superpaard!!! Ede start ze L met Alice.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:23

Klinkt als een geslaagd weekendje JJ!

Ik zag jullie volgens mij nog bij canter, roze springschoenen voor Uniek kopen Tong uitsteken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 03:35

Dat is mooi JJ! Ja

Nowie gaat super Reeskees. Ze is gister(eigenlijk al eergister op dit moment) bij de fysio/osteopaat geweest en moet nu paar dagen longeren. Ben erg benieuwd hoe het daarna is. Ze was wat stug en strak op de rechterhand, leek nu aan de longe al wel wat beter. We zullen het wel zien volgende week Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:19

jollyjoker schreef:
Wij zijn net thuis van 2 daagjes Zeeland. Gisteren lekker geshopt, gegeten en op strand geweest. Vandaag Uniekje aangemoedigd! EN IK BEN ZO TROTS!!!! Dressuur 197 punten en 7de, Springen foutloos en toen haar allereerste cross............... Zonder problemen liep ze rond alleen schrok ze even van het water en heeft Laura haar even rustig het water in laten stappen. Wat een superpaard!!! Ede start ze L met Alice.

Uniek liep gisteren toch ook al L met Laura? Volgens zij zat ik nl bij haar in de ring. Wat ik er van gezien heb vond ik er top uitzien!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:49

netjes JJ...

gomir: ja was weer leuk! jij vandaag naar AP?
ik zal zo weer richting concours... het weer is alleen niet zo heel mooi Bloos

btw de crossgangers die gister zijn wezen crossen....zijn jullie Oeterma(indoctro) nog tegen gekomen, ze gingen voor het eerst M!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:54

Biertabje schreef:
btw de crossgangers die gister zijn wezen crossen....zijn jullie Oeterma(indoctro) nog tegen gekomen, ze gingen voor het eerst M!

Ik heb oeterma zien springen, hij was lekker opgewonden Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:29

Ik ga in principe naar Anna Paulowna, maar vond Otje vanmorgen een beetje mat dus kijk even aan of hij wel in orde is.

Het weer gaat hier nog wel gelukkig Ja

Ga zo de schimmel even longeren en dan daarna aan mijn presentatie...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:06

Vandaag voor het eerst met paard en pony naar wedstrijd geweest.
Mijn pony ging lichtelijk over zijn zeik in de trailer, maar die was te dik dus zo heel erg was dat ook niet. Het enige nadeel was dat hij mijn trailer nogal vast gehupst had in het zand, leve de 4X4 Vork
Hij liep evengoed nog 2 puntjes in de B met mijn bijrijder.

Mijn paard sprong heel fijn, 1 banketstaaf balkje en de stukken langs de trailer een beetje veel buitenstelling.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:23

klinkt goed GvdT!!!

gomir: nog weggeweest?

ben ook weer terug... had nog een 2e prijs Haha! was de enige combinatie die beide fases foutloos reed (trots op mijn schimmel Lachen ) maar nu hadden ze van een balk 3 strafseconde gemaakt, dus een 2e prijs...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:14

BT: proficiat met je prijs (alweer Tong uitsteken).

Ik heb vandaag met Hercules gesprongen en dat ging erg fijn! Ik en een stalgenootje hadden ook een zeiltje meegenomen om een slootje na te bootsen. De eerste keer trok hij zin benen echt in boven het zeiltje Haha!. Naderhand met hindernis erboven twijfelde hij ook wel een beetje maar ik hem hem mooi eroverheen geduwd. Daarna ging het prima Lachen. Ik ben ook best trots op mijn stalgenootje. Die rijdt op een dressuurpaard dat eigenlijk best angstig is met springen en het ook niet zo goed kan. Maar ze is toch over het slootje gegaan en over een stijltje van 1 meter Haha!.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:38

Ik ben wel weggeweest, maar ik had beter niet kunnen gaan Clown

Begon al lekker, want het was enorm veel vlugger gegaan dan ik verwacht had. Eerste M was al begonnen toen ik aankwam en ik had er dus nog ongeveer 8 voor me in totaal.
Snel opgezadeld en tijdens het aankleden mijn moeder vast wat laten stappen. Met een noodgang losgereden. Parcours lopen kwam er niet echt van, want het was hetzelfde parcours als het eerste parcours dus ze gingen meteen door. Heb even de combinaties gemeten toen de eerste ruiter in de ring was, maar verder niet gelopen.
Ook geen tijd voor, was zelf nummer vijf al en had alleen nog maar een paar rondjes gedraafd...Uiteindelijk wel op tijd klaar om de ring in te gaan en Otje sprong best fijn. Parcours liep alleen voor geen meter qua afstanden, je kon nergens mooi in het ritme blijven en je moest op de gladde blubberige stukgereden bodem iedere keer bochten van 180 graden maken om weer terug te gaan over een hindernis naast die je al gesprongen had...Was een soort van slangevolte in 4 bogen en dan op de korte zijde kort uit de bocht een oxer met op de lange zijde een driesprong erachteraan Clown

Heb ook geen Z meer gereden, ik vond het wel prima na mijn rondje M. Hij deed braaf zijn best en ik zag het eigenlijk niet zitten om nog een rondje te rijden op die bodem in zo'n parcours Bloos Volgende week maar weer Clown

Niet echt een geslaagd concours dus...
En het startgeld was ook nog omhoog gegaan van 7,50 naar 9.00

Super van het schimmeltje BT!

GvdT: Klinkt goed Ja Waar was je geweest?

Fijn dat Hercules zo goed aanpakte Floor Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:46

Ik was naar de purmer, echt heel relaxed. Het was er niet druk met springen dus ruimte zat om los te rijden. Bodem was ook goed, alleen bij het inspringen zat een slechte plek en daar zwikte ze een keer weg. Ze liep een paar passen niet rad, maar daarna was ze niet meer kreupel.

Pony ging zo over zijn zeik/ te keer dat ie al jonger werd geschat. Er ging zeker 10 jaar af Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:54

Dat heb ik daar toen ook gehad met Otje, die brak de hele trailer af toen ik op de merrie zat. Zeker toen ik in de ring was Bloos
Echt gek. Ik kwam toen ook de bak niet meer uit met mijn spul Nagelbijten / Gniffelen

Als ik had geweten dat de purmer ook was was ik daar misschien wel gaan rijden Bloos Hoewel dat wel een heel eind verder is dan RAP Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:01

Voor mij is de Purmer juist dichter bij Clown

Die zandbak was ook behoorlijk nat en mijn auto moest er wel even aan werken. De merrie was heel braaf in het parcours, hinnikte 1 keer en Gomie was drijfnat. Gelukkig maakt die zich niet zo gauw druk Knipoog

Ik kan me voorstellen dat Ot er ook een feestje van maakte Knipoog .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:26

Die heeft toen mijn hele trailer verbouwd en zichzelf een dik been bezorgd Clown Terwijl hij normaal altijd zo braaf is Knipoog

Gomie is natuurlijk anders nooit zo Tong uitsteken Haha!

Voor jou wel idd, voor mij scheelt het ongeveer een uur en een kilometer of 60 rijden Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:28

gomir schreef:
Gomie is natuurlijk anders nooit zo Tong uitsteken Haha!

Die is idd de rust zelf Haha!

Wel vervelend dat Ot alles verbouwd had, inc zichzelf. Bij mij was alles nog heel gelukkig.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:20

floor01 schreef:
Klinkt als een geslaagd weekendje JJ!

Ik zag jullie volgens mij nog bij canter, roze springschoenen voor Uniek kopen Tong uitsteken.

Schoenen zijn voor Waula Knipoog Maar ja dat was ik, Grappig ik herken nooit iemand Bloos Sorry!!

Sgwollie, dan was jij dat op die grote schimmel, Grappig!!! Leuk dat je Uniek heb zien lopen, is zo'n fijn dier.

Alice smste dat Uniek helemaal fit en super op de benen is vandaag Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:00

Hallo,
Ben er weer eens... Tot een dag of 2 terug heb ik eigenlijk nog heel erg veel last gehad van mn kaak...

Mn zusje is vandaag door Zeph gelanceerd. We zijn begonnen met draven met hem en na een ronde had hij geen zin meer. Begon heel dwars te bokken en zusje vloog. Daar schrok hij heel erg van en is in de longeerlijn die papa beet had gaan hangen. Die heeft geprobeerd hem vast te houden (heel erg kapotte handen tot gevolg) maar dat lukte op een gegeven moment niet meer. De lijn sloeg tegen zijn benen waar hij nog meer van schrok en hij vloog op het hek af. Zag dat dit dicht zat maar was te laat met remmen dus heeft nog geprobeerd te springen maar is simpelweg dwars door het hek heen gegaan.
Helemaal gestresst is hij bij zijn moeder in de wei stil blijven staan.
Zusje had niks, goede body aan en Zeph heeft een paar kleine schaafjes.
Zusje is er nog even op gestapt en heeft nog een paar rondes met hem gestapt en toen hij daarbij braaf was is ze maar gestopt.
Als uitleg voor het kapotte hek aan mijn oudste zus (zij krijgt Zeph) is Nickje aangewezen. Die heeft zogezegd weer eens een hek gemold.
Morgen nieuwe poging tot draven met Zeph, als oudste zus tenminste niet thuis is...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:08

Arme Nickje Ach gut .
Lief paardje die Zeph Nagelbijten / Gniffelen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:09

Had gisteren een dressuurwedstrijdje met de Friese merrie en niemand hoeft mij meer te zeggen dat SGW gevaarlijker is dan andere paardensporten Nors opkijken Ben ik aan het losrijden voor mijn 2e proef, hoor ik een gil en blijkt er een andere Fries de kolder in de kop te hebben. Hij bokte wel 5 keer als een rodeopaard en de amazone bleef er nog best lang op zitten maar werd toen toch echt gelanceerd. Ze maakte zo'n smak dat ze dus ook echt niet meer opstond. Ze is per ambulance naar de ziekenhuis afgevoerd met de verdenking van een gebroken rug. Tijdens de prijsuitereiking werd bekend dat ze niets gebroken had maar ze lag wel flink in de kreukels.
Koop je zo'n Fries om een rustig dressuurproefje te rijden, gebeurt je dit Haha! Dit was trouwens helemaal geen rustige Fries want hij heeft nog wel 10 minuten over het terrein gebanjerd voor ze hem te pakken hadden Haha!

Had trouwens nog 2 wp verdiend dus nu gaan we naar het L2, planning is zelfs M1 in de winter.

@Nickeltje: eng is dat hé, als ze in paniek overal doorheen vliegen en je kan er helemaal niets aan doen! Gelukkig heeft hij zich niet ernstig verwond en bleef hij rustig de 2e keer.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:09

Tja... dit is eigenlijk de eerste keer dat er protest van hem was... Maar dan wel meteen flink protest dus...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:12

Zijn moeder heb ik ook zelf ingereden en zij heeft alleen geprotesteerd toen we aan de galop begonnen. En dat is wel heel lang heel hevig protest geweest, heb echt alle voorzetsels uit de Nederlandse taal in combinatie met ''hek'' gehad. Ben er echt heel vaak heel erg hard afgevlogen.
Maar dat was enkel bij de galop.
Hij nu al bij de draf... Ben dus een beetje huiverig voor hoe veel protest er nog gaat komen...
Maar goed, we gaan gewoon rustig verder, iets anders kunnen we ook niet echt doen geloof ik.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:39

Goodmurnin' Doei!

EERST op deze bewolkte 2e pinksterdag Haha!