[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:23

Ik heb mailtje gestuurd naar T.iliahof waarom het afgelast is, nieuwsgierig hé. :+

nenahdm

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:50

Kan iemand mij aan de startlijsten helpen van CNC Gavere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:05

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:07

Ze staan nog op equibel.be
Van zodra de uitslag er is, gaan de startlijsten wel weg...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:13

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 22:35

Jammer dat het puntje niet direct lukte Winnie! Wel goed dat je hem er nog over hebt gekregen!
Ik denk ook niet dat je nog voor de lrv wedstrijd mag gaan trainen.

Super dat je een goede les hebt gehad Varekaj! Nu het knietje nog mee en dan is alles top!

Wat doen jullie zo na een crossdag? En dan vooral Anthonius omdat je toch ook eentje had die snel verzuurt geraakt. Vechmaal was opzich vrij zwaar, zeker qua grond en de heuvels.
Ik heb hem vandaag gelongeerd, alle hij heeft wat rondjes mogen draven zodat hij niet stijf is, maar ik weet niet of dat het beste is. This de eerste keer dat ik dat doe.

Ik twijfel om in Marchin de J te starten. Opzich voelt alles zo goed aan, maar toch, dat stapje zetten...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:40

Bij mij gaat ze standaard de dag na de cross de wei op en dit minimum 2 dagen. Dan is ze uitgerust en weer fris in het kopke. Longeren doe ik sowieso zelden. Ze is vanmorgen in volle vaart aangezet, dus verre van stijf ;)

Daaphh: ik denk dat jullie er wel klaar voor zijn! Is Marchin niet vrij zwaar door de heuvels? Zijn de hindernissen op zich zwaar? Ben er nog niet geweest...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 23:07

Hier staan ze sowieso standaard 24/7 op de weide... Ik longeer ook nooit, buiten vandaag. Maar Twas niet intensief, gewoon aan het halster wat draven.

Goh er zijn wel wat heuvels, maar niet ei als Tongeren, als ik naar J ga dan rij ik toch sowieso niet voor de tojd.
In de B vond ik ze niet zwaar, soms wisselen ze eens iets dat van B naar L wordt gezegd. Dus eerste cross is dat enkel een B hindernis, 2de cross enkel een L. Ik kan nog eens in mijn app kijken, misschien dat il het dan beter weet. Wou graag in Tongeren ook J starten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:12

Ik probeer ze normaal de dag erna te rijden licht, dag rust en dan weer dag licht werk. Maar vandaag us het niet geluk. Nuja ze heeft hele dag buiten gezeten en veel cross heeft ze nie gedaan :P.

Lene , gelukkig dat je tich nog hebt mogen rijden! Je hebt geluk gehad! Want ze kunnen soms echt mottig en principieel doen... Fijn rondje kunnen doen dan toch!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:13

Marchin lijkt me dan een goed vb voor Tongeren :J. Doen zou ik zeggen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:16

Zie druk deelnemersveld ik arville trouwens! Tga raar doen om er niet te zijn... Ga al jaren...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 07:06

Jaa vind ook dat ze veel deelnemers hebben. Jammer dat je niet kan gaan!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:29

die van mij heeft gisteren heerlijk de hele dag op de wei gestaan, ik heb na de wedstrijd zelf altijd zoveel werk op mijn bedrijf omdat ik de dagen ervoor niet veel administratie en lopende zaken afhandel :o
en vandaag krijgt hij licht werk, gewoon lekker basis, rekken en strekken en de laatste 10 minuten pak ik hem nog een beetje op.
Sowieso wordt er uitgebreid gepraat met mijn instructeur over de wedstrijd, moet wel mijn verhaal kwijt!! :D :D en dan staan we gewoon weg stil..haha

is de wedstrijd van Marchin over 2 dagen?? ben er ook nog nooit geweest.
Afgelopen jaar en dit jaar veel nieuwe Belgische wedstrijden voor mij! Begin al een beetje een echte Belg te worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:54

Hoewel ik nog niet cross, ga ik de dag na een intensieve altijd aan het werk op ontspanning en losmaken. Kan zowel rijden als aan de longe. Let dan vooral op de beenzetting, buiging, veel voltes, slangevoltes en achtjes. Ook wat schakelen en belangrijkste van al bij de mijne, lang en laag dat de rug goed meekomt en dan een dag rust. Bij voorkeur komt hij ook zo veel mogelijk buiten, dat doet toch veel vind ik.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:39

Hier staan ze in de zomer ook gewoon een dag stil op de weide. In de winter helaas dag op stal en stapmolen. Wegens tijdsgebrek geraken we er op maandag ook meestal niet...

Vroeger deed ik na een zware jumping een stapwandeling buiten of gewoon lang en laag wat draven en wat galop.

Helaas geen andere deftige video's meer van de A'do - en ja, veel paarden heb ik wel :p, tijd om ze deftig te rijden allemaal helaas niet! K'ga nog maar wat laten wachten met die 3j zadelmak te laten maken, toch geen tijd om hem te rijden... er moet feitelijk minstens 1 verkocht worden, maar ze hebben allemaal hun kwaliteiten waardoor we steeds twijfelen... J'tje ging normaal zeker verkocht worden, maar nu met die operatie weer - en de laatste cross sprong hij ZO goed dat er misschien ooit toch nog wel een M-cross inzit, en dat wil m'n vriend er dan ook graag eerst mee doen voor hij weggaat... + ik kan er nog een fijne dressuurproef mee rijden en de A'do is absoluut niet m'n vriend :) !
Als de 3j ook niet m'n vriend gaat worden dan blijft J'tje dus normaal wel zodat ik toch nog iets heb om mee te rijden :+ !

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:17

Hoeveel heb je er dan Steph? :) Ik ben niet zo goed mee met al jouw paarden!

Ik heb er nu 3. Colorado en Ferro werken 4 keer per week. Iskander (3jaar) op het gemakje zadelmak aan het maken. Maar vanaf Mei krijgt hij weer rust tot na de examens.
Zal ook hier druk worden! En dan nog beginnen solliciteren pffff. Ik zou perfect m'n dagen kunnen vullen met mn 3 mannekes :p maarja dan zou er nietveel geld gespaard worden natuurlijk.

Dag na de cross krijgen ze altijd een weide dagje :) Na een zware inspanning moet het peesweefsel voldoende kunnen herstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:40

florence123 schreef:
En dan nog beginnen solliciteren pffff. Ik zou perfect m'n dagen kunnen vullen met mn 3 mannekes :p maarja dan zou er nietveel geld gespaard worden natuurlijk.

Dit had evengoed een uitspraak van mij kunnen zijn :+ Vandaag 2e gesprek gehad voor een job, ben benieuwd wat het gaat worden. Was heel gezellig, dat wel, maar vind het zo moeilijk inschatten. En dan de meest moeilijke vraag "wat denk je van uw loon?". Ja, via barema is goed "ah dat hebben wij niet". *sh.t* :+ En het moest dan nog in bruto ook, dat weet ik al helemaal niet :))
Ga deze week nog iets horen, ben benieuwd. Maar het klopt wel wat je zegt. De luxe om er zoveel tijd in te steken, gewoon overdag... eigenlijk best rotverwend.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:38

Yes morgen mag ik gaan trainen in Gavere! Hopelijk lukt het een beetje...
Heb alleszins een mooie foto op de trakhener, maar geen mooie herinnering ;)

Zo vreemd dat Ingelmunster niet door gaat! Weet je al waarom Hanne? Kvond dat altijd een tof crossje.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:43

Nope... Ik heb bericht gestuurd via fb, ze hebben gelezen maar niet geantwoord!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:52

Fijn dat je kan gaan trainen in Gavere!

Jammer dat die cross is afgelast! Zijn er weer veel de laatste tijd

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 21:44

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:53

Haha grappig, toen ik die foto op fb zag wast lijk van huh die is uit verhouding. :p

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:17

Ik vind hem cute!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:05

madelene schreef:
is de wedstrijd van Marchin over 2 dagen?? ben er ook nog nooit geweest.
Afgelopen jaar en dit jaar veel nieuwe Belgische wedstrijden voor mij! Begin al een beetje een echte Belg te worden ;)

Marchin is inderdaad 2 dagen: zat dress en jumping, zondag cross.

florence123 schreef:
Dag na de cross krijgen ze altijd een weide dagje :) Na een zware inspanning moet het peesweefsel voldoende kunnen herstellen

Ik volg die mening!

Daapph: blits was echt nog baby op die foto :) hoe oud is hij nu eigenlijk, 6?

Hier is het defintief: ik ga naar Marchin! Ben nog niet ingeschreven maar heb wel al mijn stal betaald :)
Ik ga op vrijdagmiddag vertrekken dat ik er hopelijk zonder veel file geraak en zaterdag komen mijn man en dochter achter. Wel een lang ritje maar ja... Hoop wel op beetje deftig weer!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 10:25

Jaa blits is dit jaar 6.

Ik ga ook naar marchin, ik gz starten in de J! Als het nog niet lukt hebben we het del geprobeerd.