[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:35

DonnaM94 schreef:
FCSA schreef:
Welkom Donna!
En Ciocco, gefeliciteerd met de verkoop!

Wij hebben helaas een dipje. Vorig seizoen super fijn kunnen rijden B en L, maar sinds Beesd (= modder en glad) weigert hij alleen nog maar. Met springen, inspringen voor de cross en trainingen is er niets aan de hand, maar in de cross steeds eruit na 4 weigeringen :/ Even kijken hoe we dat gaan oplossen...

Dat is balen zeg! Misschien is een oefencross een voorzichtige oplossing? Dan hoef je niet gelijk te stoppen na een paar weigeringen, staat het gewoon mooi laag en kan je misschien het vertrouwen weer wat herstellen? Ik weet niet of het in jullie regio veel georganiseerd wordt. Wel echt een vervelend probleem, heb het zelf met springen gehad met mijn paard. Een paar keer wat glijden op een slecht veld en het vertrouwen was weg..

Ja, oefencrossen zijn inderdaad fijn om toch door te kunnen rijden :j Ik woon vanaf volgende maand in regio Utrecht dus dan is er waarschijnlijk genoeg in de buurt. Ik had gehoopt dit seizoen even de L door te knallen, maar we moeten de doelen maar even bijstellen...

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:40

FCSA schreef:
Ja, oefencrossen zijn inderdaad fijn om toch door te kunnen rijden :j Ik woon vanaf volgende maand in regio Utrecht dus dan is er waarschijnlijk genoeg in de buurt. Ik had gehoopt dit seizoen even de L door te knallen, maar we moeten de doelen maar even bijstellen...

Als ze het vertrouwen maar eenmaal terug hebben dan kan het ook wel weer hard gaan. Je weet dat hij/zij het L aankan, dus denk niet dat het hem in de hindernissen zit, maar meer in het vertrouwen in de bodem. Komt vast snel weer goed en het seizoen is nog maar net begonnen ☺️

FCSA

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:43

Dat is ook helemaal waar. Dank voor de bemoedigende woorden :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:01

Uiteindelijk komt alles weer goed! :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:42

Bij mij gaat ook alles even anders als gepland. Maar vergeet het snel, denk dat door alles bij elkaar komt.

Ze is altijd erg happy met springen, zijn nu heel fanatiek op klein springen bezig. Maarsbergen ging losrijden erg goed, in de ring staat ze 3 keer stil?! Eerste keer zelf misschien teveel terug, maar andere twee keer echt gewoon ook al een heel stuk van te voren. Denk misschien omdat ze nu ruim een jaar niet op gras gelopen heeft? Ik maak me er maar niet te druk om. Ga tot augustus dressuurmatig en springen goed doortrainen en ga dan helaas maar pas vanaf September weer verder in de cross. Nu lekker om de week mee naar springwedstrijd of dressuurwedstrijd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:47

Lastig Dany! Gras kan voor sommige paarden idd veel uitmaken.

Jij rijdt bij De Schalm geloof ik he? Ik woon daar straks heel dicht in de buurt, misschien kunnen we zo nu en dan wel samen trainen (springen / cross) :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:57

Wat balen Frederique dat ie het vertrouwen zo kwijt is! En dat is ook vervelend Dany..

Ik ga zaterdag trainen in Ermelo met de 7 jarige. Heb die dus ook B opgegeven voor Vlietland dus ik hoop dat ie zich beter gedraagt dan de vorige keer :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:08

Maar in Maarsbergen was het losrijden op zand en het daadwerkelijke parcour op gras. Dat vind ik zelf ook niet even prettig..
Vervelend Dany..

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:14

Jaa vooral het feit dat ik vorige week nog op concours ben geweest (wel zand) en super ging. Ze heeft eigenlijk nog nooit 'echt' gestopt. Alleen als ik haar teveel terug rijd, maar dan is het ook echt gewoon mijn schuld. Het enige wat ik dus kan bedenken is inderdaad het gras. Want daarna liep ze net zo lekker en fijn weer door, zaterdag middag zelf nog 2 tellen aan de longe gehad. Gisteren met trainen ook.

Naja snel vergeten en de rest puntjes op de I zetten en dan knallen we gewoon eind van het seizoen weer ! :)

@FSCA (hoe heet je, Frederique? :o ) Klopt ik sta daar heel dichtbij in de buurt. Crosstraining doe ik daar niet echt meer, omdat ze op de baan te blij wordt. Te vaak gas gegeven daar. Maar woon zeker in de buurt, wellicht keertje bos in ofzo? altijd leuk!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:03

Dany94 schreef:
@FSCA (hoe heet je, Frederique? :o ) Klopt ik sta daar heel dichtbij in de buurt. Crosstraining doe ik daar niet echt meer, omdat ze op de baan te blij wordt. Te vaak gas gegeven daar. Maar woon zeker in de buurt, wellicht keertje bos in ofzo? altijd leuk!

Lijkt me leuk! Ik stuur wel een berichtje als we na de verhuizing een beetje gesettled zijn daar :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:41

Waar bokt al niet goed voor is

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:08

Wat vervelend Dany.. ik moet zeggen ik ken dat niet echt dat paarden daarvan anders doen. de bodem.. Rij je veel op verschillende gronden tijdens buitenritten bijvoorbeeld?

Frederique ook al even lastig :( Maar zoals andere ook al zeiden, als die weer vertrouwen heeft gaan jullie als een speer!

Ik ga donderdag bij de oude eigenaar een training doen want mijn eigen is op wedstrijd in Italie. Zij kan mij natuurlijk op en top helpen met de dressuur en springen. Volgende week donderdag ga ik dan naar mijn eigen trainster voor terreinles. Dan komt Hemelvaartsdag wel echt dichtbij! :D Crossen!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:13

Leuk vooruitzicht! Wij hebben even pauze tot Hulsberg.
Ze zit wel ontzettend lekker in haar vel nu weer met se afwisseling met crossen. Wil dus weer een training plannen voor hulsberg :j
[ITP] Mag ik even voorstellen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:40

Wij hebben wel iets langer pauze -O- . Vandaag een stuiterend paard aan een touwtje omdat er iemand crossles had. Ben maar in de binnenbak gaan stappen want buiten was gewoon gevaarlijk. Of zou draf op de plaats ook onder gecontroleerde beweging vallen :=

Frederique als mijn man weer mag opbouwen mag je wel een keer bij die van ons aanhaken. Die springt alles. Even wachten tot hij weer mag.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:42

Wat een leukerd, Carola!
Veel plezier met de komende trainingen en de start van jullie seizoen, Elke!

Susan, wat zonde dat jullie nog steeds niet kunnen beginnen... Als je man weer gaat crosstrainen haak ik graag een keer aan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:57

Is goed! Maar we gaan er pas zondag weer op, en dan eerst een maand stappen. Gaat nog even duren dus.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:59

Hier even een interessevraagje! Hoe zit het met stops op een dubbel in de cross? Ik heb altijd geleerd dat als je op B bijvoorbeeld een stop hebt je de gehele combinatie overnieuw moet doen!

Echter zag ik in Maarsbergen verschillende combinaties die bijvoorbeeld op 11B een stop hadden en alleen de B sprong overnieuw sprongen en weer doorgingen. Ook veel combinaties die zowel A als B over deden als B mis ging ( wat ik altijd heb geleerd).
Ook zag ik daar een aantal keer hetzelfde gebeuren in een abc combinatie. Dat a en b goed gingen en een stop op C en dat alleen C overnieuw gesprongen werd!

Ik heb toen navraag bij het secretariaat gedaan omdat ik mij gewoon afvroeg hoe het zat. Deze zeiden dat ze * dachten * dat het we l mocht als er ruimte was maar ze waren niet zeker van de zaak, daarvoor moesten ze met mensen gaan bellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:01

Het moet niet, je mag zelf kiezen of je de hele dubbel neemt of alleen het B element. Dat is althans wat wij altijd doorkrijgen bij de instructie als we hindernisrechter zijn. Sommige hindernissen kun je niet afzonderlijk nemen, andere kun je weer prima als zelfstandige hindernis aanrijden. Ik vond in Maarsbergen wel dat het handiger was om A en B allebei te springen. Lijntje naar het water werd wel heel krom anders.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:03

SusanH schreef:
Is goed! Maar we gaan er pas zondag weer op, en dan eerst een maand stappen. Gaat nog even duren dus.

Succes met opbouwen!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:03

SusanH schreef:
Het moet niet, je mag zelf kiezen of je de hele dubbel neemt of alleen het B element. Dat is althans wat wij altijd doorkrijgen bij de instructie als we hindernisrechter zijn. Sommige hindernissen kun je niet afzonderlijk nemen, andere kun je weer prima als zelfstandige hindernis aanrijden. Ik vond in Maarsbergen wel dat het handiger was om A en B allebei te springen. Lijntje naar het water werd wel heel krom anders.

Topp dankjewel!! Duidelijk :D

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:25

Klopt helemaal.
Maar geldt dus alleen voor de cross.
Bij het springen wel verplicht vanaf A-element alles opnieuw.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:33

Idd :j

Soms heb je van die puntjes of smalle hindernissen, bijvoorbeeld vanaf het M en hoger. Als je dan een stop hebt op B (of C, of D) dan hoef je alleen dat element waarop je de weigering hebt opnieuw te springen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:55

Balen zeg Susan! Sterkte voor jullie.

Wat leukkkk Elke!! Mijn 1ste 1* is Kronenberg.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:38

Soms kun je niet anders dan het B element alleen springen (in geval van een stop.
Zials afgelopen weekend bij de North Holland Horse Trials. Daar zat een triple in waarbij je bij een stop op B of C geen mogelijkheid had om A opnieuw te springen.
Je kwam over A namelijk in een afgezet gebied uit en zat dan als het ware "gevangen".
Natuurlijk was er een exit voor noodgevallen maar dan kwam je ergens buiten het parcours.

Gelukkig daar dit jaar geen enkele stop gehad,on tegenstelling tot vorig jaar. Lijntje stond iets gunstiger.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:13

Je kan het zo hebben soms he. Ik heb ook wel eens bij 2 puntjes gezeten dat ik dacht nou, daar zullen we een hoop stops op krijgen. Maar bijna geen 1 gehad omdat het heel mooi aan te rijden was. Als je mooi aan kwam rijden in het juiste ritme paste het precies.