toch groeien ze de laatste 2 maand het hardst. qua grote was dit een veulen van een D pony ongeveer...., wel helemaal compleet al, veulen zag er ook goed uit verder, geen vreemde dingen o.i.d.
Normaal zijn ze vanaf 3/4 weken te vroeg levensvatbaar...
Jeroen, dat is met baby´s ook zo. Die groeien de laatste 8 weken ook enorm. Kwa gewicht verdubbelen ze dan. Maar toch zijn kindjes die 8 weken te vroeg zijn, wel levensvatbaar. ( tegenwoordig redden ze kindjes vanaf 26 weken, maar dat is dan wel met enorme ingrepen e.d van ziekenhuizen en artsen).
Wel bijzonder dat bij veulentjes, waarbij de dracht veel langer is, niet zo snel levensvatbaar zijn.
_Noor
Geplaatst: 30-01-11 13:32
Aaaah nee hè, niet weer.. Jeroen & Dienke, heel veel sterkte Weet wat jullie doormaken... Wat je zegt Jeroen, de laatste 2 maanden groeit het veulen (en dan met name de organen) het hardst. Nudines veulen was vorig jaar 6 wk te vroeg.Gelukkig is je merrie wel in orde! Tevens gecondoleerd met je oom. Wat een rotweekend.
Ik was gisteravond om half 1 klaar met werken. Toen belde een vriendin dat ze naar de kroeg gingen dus daar ben ik ook nog even heen gegaan. Was super gezellig . Half 4 thuis en nu weer op het werk . Vanavond ook nog even op stap. Morgen pas om half 2 naar school .
AntheaV
Geplaatst: 30-01-11 13:40
Wat een rot weekend voor jullie BV en Jeroen! Heel veel sterkte Gelukkig dat de merrie er wel goed onder is. En gecondoleerd met jullie oud-oom.
Ik ga maar weer verder aan de studie
Eef_Bam
Geplaatst: 30-01-11 13:57
Ik sta een beetje in de meeleesmodus mede omdat ik het erg druk heb, maar ik wil Dienke en Jeroen toch even veel sterkte toewensen .
Evony
Geplaatst: 30-01-11 14:40
hallo, mag ik me hier ook weer eens komen melden? Lees al weer een tijdje mee maar heb een hele tijd niet gereageerd wegens wat omstandigheden oa met mijn paard.
xxitsmexx
Geplaatst: 30-01-11 14:47
Dienke en Jeroen heel veel sterkte
gr_roos
Geplaatst: 30-01-11 14:54
Dieneke en Jeroen heel veel sterkte. Helaas weet ik wat jullie meemaken. Bij mijn merrie kwam er niets uit, volgens de DA gewoon hele domme pech.........
Snoekiej
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-11 15:42
Goeiemiddag, Ik heb weer hard gewerkt op stal vandaag. Vorstin heeft lekker losgelopen en ik heb haar even een kwartiertje gelongeerd
Jeetje wat een dag idd, sterkte BV en Jeroen
Leuke foto Itsme! Wel eng dat steigeren Oeh, ben benieuwd naar je deken MM! Mooie punten Kim! En gefeliciteerd met je prijs Veel plezier met beebies kijken Noor Haha, aangehouden dus Sannn? Lijkt me ook een leuke film!
Ik ben dus weer thuis, zonder blessures en met een prima week skien in de benen :J We hadden prachtig weer, goede sneeuw en lekker eten, dus echt vakantie
Nou hier vandaag weer 2 keer L geweest. Ging echt slecht. Mijn eerste 4 -punten zijn binnen. 1e parcours ging wat te sloom allemaal en op de laatste dubbel wat een oxxer steil was, oversprong hij zich wat op de 1e waardoor we tot 3 keer toe langs de 2e gingen. Dus einde. 2e parcours er veel meer aangereden en sprong hij veel beter met mooier ritme. Maar toen kwam dezelfde dubbel weer en weer schoot hij er net bij langs. En daar lag ik op de grond. Dus weer einde. Even een stapje weer terug doen maar!
Lielle, Klinkt als een geslaagde vakantie! Welkom terug Margriet, Balen dat je wedstrijd niet zo goed ging!
Sannnn
Geplaatst: 30-01-11 17:20
Klinkt als een goede vakantie Lielle! Dat is balen Margriet, je ging zo lekker. Jij bent altijd wel van het bedhangen of niet Corien.
Zie net dat ik over 3 weken op de zaterdagavond dressuur heb. Gatverdarrie, vind daar niets aan. Normaal is daar altijd het Z op zaterdagavond. Ben misschien dan een zeikerd maar de sluitingsdatum is 5 feb, dus ga eens even kijken of er niets anders in de buurt is met nog plek. Het is dan ook buiten losrijden, wordt m'n moeder ook niet blij van denk ik. Op haar vrije zaterdagavond in de kou buiten staan.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 30-01-11 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
sanurie
Geplaatst: 30-01-11 17:20
Weule en BV: Beide heel veel sterkte Lielle: Welkom terug, fijn dat de vakantie zo leuk was en zonder blessures Margriet: Balen dat niet ging zoals je gehoopt had, verstandig om ene stapje terug te nemen
Mijn hoofd breekt nog net niet doormidden van al dat denken. Maar dat krijg je als je elke week een stukje verder achter komt te liggen, gelukkig nu helemaal bij. Hopelijk is het weer zo dat ik volgend weekend lekker naar lunteren kan gaan om te kijken of meneer nog weet wat crossen is. Vast wel, en even lekker laten uitrazen op het mooie lang zand pad want we hebben even 1 weekje geen wedstrijd dus dan kunnen we beide ff uitrazen.
xxitsmexx
Geplaatst: 30-01-11 17:35
@ sann dat is niet fijn nee.. genoeg andere wedstrijden toch? ik had voor 27 feb een wedstrijd opgegeven en daar beginnen ze zondags pas om 20.00 met de B dus ook maar weer even afgemeld.. vind dat toch wel laat (vooral voor een zondag)
Het is pas het weekend van 18/ 19 februari. Dus het kan nog wel veranderen qua weer. Het is 2 proeven en buiten losrijden mits het weer goed is. Anders 1 proef en binnen losrijden. Maar vind die zaterdagavond gewoon niets, zag al wel dat er weinig dressuur is dat weekend. Wel springen, maar moet juist dressuur gaan rijden. Dus ik overleg wel even als moeders thuis is. Wij hebben best veel buiten losrijden en dan 2 proeven, maar dan wel onder voorbehoud van het weer.
Evony
Geplaatst: 30-01-11 17:48
caro29 schreef:
@ sannn hiet in het noorden ken ik eigenlijk geen wedstrijd waar je buiten moet inrijden..
voorheen was het wel in noord-sleen, alleen niet in de winter geloof ik?