[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:37

Rowo: Dan zit de basis er waarschijnlijk beter in dan je zelf denkt ;) Je bent denk ik zelf meer gewend dus ben je ook minder snel tevreden. Maar voor het oog ziet het er denk ik beter uit dan voor je gevoel.

Mootje: Succes met springles

Bianca: Alvast veel plezier in Spanje!

Ik ga volgende week een weekje naar Zwitserland. Daar is het iets beter weer dan hier. Ipv van elke dag regen in Nederland is daar de verwachting maar 2 dagen regen :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:41

AntheaV schreef:
Rowo: Dan zit de basis er waarschijnlijk beter in dan je zelf denkt ;) Je bent denk ik zelf meer gewend dus ben je ook minder snel tevreden. Maar voor het oog ziet het er denk ik beter uit dan voor je gevoel.

Oh maar dat vast en zeker!! Maar ik ben echt mega kritisch en het moet gewoon goed zijn.

Veel plezier in Zwitserland!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:43

haha dat heb ik zelf ook hoor :P
Vooral met Yentil, dan kwam ik heel kwaad de ring uit (op mezelf) omdat ik het zo slecht vond gaan en dan had ze vaak nog 2 dikke wp's. Met het paard die ik nu heb wil ik het in de proef dan ook te goed doen omdat ik alleen maar tevreden ben met perfectie. Alleen dan zit ik er dus te gespannen op en dan blokkeert ze. Dus dat ben ik nu aan het afleren.

Dankje!

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:45

Evie: leuk dat je in de krant staat! Plaats je hem hier ook als het stukje ingescant is?
Rowo: komt vast wel goed in de L1. Ik zie wel meer jonge paarden in de L1 voorbij komen die geen middengalop doen en ook nog niet wijken maar schuin naar de hoefslag lopen en dan krijgen ze vaak toch nog wel een winstpunt omdat de rest wel gewoon keurig gaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:46

Ik ben zelden tevreden en als ik dat eens wel ben vallen de punten vaak tegen :+
Maar goed, wil ze dus gewoon goed voor mekaar hebben. Straks hogerop moet het gewoon goed zijn en meer verzameling erin. Zonder dat lukt het nog wel t/m de M1, maar daarna ga je op je bek :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:47

Goeiemiddag!
Vorstin is net weer gemasseerd door de HA :) Ze is nog niet zo los als ze moet, waarschijnlijk doordat haar wervels vastzitten. Ze heeft me doorverwezen naar Teun Sterk, een manueel therapeut. Iemand hier ervaringen met hem? Ben namelijk niet meer zo van Bodegraven, maar hij werkt alleen vanaf daar.
Vorstin ging met rijden na het masseren iig weer lekker zelf vooruit, dus ze voelde wel beter aan!

@ Rowo, ik heb nog 3x training, waarvan 1x praktijk met Vorstin :)
Succes met leren Sannn
Zo, jij bent druk bezig geweest Sussie!
Gaaf dat je een nieuwe laptop hebt PB! Die van mij vind ik al groot, die is 17 inch :P
Leuk dat je ORUN al zo snel begint Mootje!
Leuk dat je in het krantje staat Evie!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:50

Klopt, vanaf de M2 wordt je daar wel op afgestraft (heb ik aan den lijve ondervonden :P )

L1 valt nog wel mee. Met dat vosje ben ik meteen L1 gestart. Galop totaal niet bevestigd (hij kent alleen uitgestrekte galop haha), aanluining niet constant en nog best onstuimig maar die haalde ook wel rond de 190 punten.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:56

PB die galopfoto is iig lekker vrolijk!
JN groot gelijk idd. Lekker dan.
Sussie druk bezig zeg.
Bianca weer goede tips gekregen dus. En alvast veel plezier in Spanje.
EB leuk dat je in de krant staat.
Snoekiej fijn dat vorstin beter voelde.

Ik kan niet doorzitten, dus vind het nog knap dat ik M1 ben geworden. Maar ga met een vriendin eens naar de balingehof voor een zitclinic incl op zo'n neppaard. Wil echt goed leren doorzitten!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:10

Goede avond!!

Mootje bootcamp ;) (ging het?)
Bianca veel plezier in spanje!

Heb heerlijke pasta gegeten :9
Ik moet ook nog even flink er aan trekken voor hattem morgen eerst maar over leggen me de DA over paard zijn wondje op zijn rug zit me niet zo lekker :\

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:12

Waardoor komt dat wondje?Dekje??

Had net les met bari in de kleine binnenbak, was wel flink sturen maar ze liep lekker. TG mocht heel voorzichtig even rollen aan het touw en toen snel weer op stal.
Morgen mag Bari los en TG weer even stappen. Ik ga lekker naar de kapper 's avonds dus vriendje dus de paardjes :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:13

@ margriet: maar loopt W wel lekker over de rug zodat je ook KUNT zitten?

@ anthea: Ik heb in de M2 ook altijd eerst wat problemen, maar gaat meestal snel over. Ik wil graag met Zetje nog de Z halen zodat ik voortaan de M2 over kan slaan *D

@ snoekiej: die therapeut zegt mij niks. Maar je bent nog wel steeds aan het dokteren met Vorstin of niet? :\

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:15

M2 is een snert klasse.
Als het goed is start Hetje binnen nu en een aantal weken ook voor het eerst M2. Ben heel benieuwd...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:17

Met Hetje ben je ook al M1 geklasseerd? Dat vroeg ik me laatst nog af.

En de M2 is echt een rot klasse. Toen tot +17 gebleven omdat ik dacht niet klaar te zijn voor de Z1. Achteraf dik spijt gehad, Z1 is zoveel fijner.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:18

Vervelend dat Jack dat wondje heeft Corien!
Lekker dat je een paardvrijdagje hebt morgen TG :D
Rowo, dat klopt. Ze is gewoon met rijden nog steeds niet hoe ze hoort te zijn. Door bijvoorbeeld dat masseren verbetert ze wel, maar niet genoeg en het is niet helemaal weg gegaan. Ik blijf het een lastig verhaal vinden hoor.. Op stal vinden ze het wel meevallen, maar ze voelt gewoon niet fijn aan. Ze begint stijf en pas na een half uur komt ze een beetje los. En dan kan ik er nog geen druk op zetten, want dat trekt ze niet. Het verhaal van de HA masseuse klinkt wel heel duidelijk, zonder losse wervels gaan die spieren toch ook steeds weer vast zitten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:19

Zetje is ook wel een diesel hoor. Die is gewoon na een half uur pas fijn en dan kan ik eraan rijden. En daarnaast is zij het dan nog steeds niet altijd eens met wat ze moet doen. Maar daarvoor ga ik er niet steeds een fysio ofzo bij halen. (is er overigens wel bij geweest hoor). Maar snap dat je het wel lastig vind :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:20

Margriet: kun je op andere paarden wel doorzitten? Probleem met doorzitten is vaak dat als het paard zijn rug niet loslaat jij niet kunt zitten, maar als jij niet onafhankelijk kunt zitten het paard ook niet goed kan ontspannen. Je krijgt dan een circeltje waar je in blijft hangen.
Rowo: de M2 blijf ik een rotklasse vinden. Al dat gefrummel in een kleine bak. Ik mag doorpromoveren tot en met het M2, doordat ik meerdere keren M2 ben geweest. Maar tot nu toe nog maar één keer Z1 met winstpunten. Dus helaas mag ik nog niet het M2 overslaan.
Snoekiej: balen dat je nog niet de oplossing hebt voor Vorstin's problemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:22

Hetje heeft ooit1x een L1 gelopen en winst gehaald. Toen had ik hem net 4 weken. :D
Hij moet inprincipe makkelijk winst kunnen lopen in de M2. Oefeningen doet hij echt goed. Nu moet hij er alleen nog zin in hebben :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:24

Als ie zijn vliegmodus maar niet aan doet, komt het vast goed PB :P

@ karen: je boft maar met zo'n vriendje. Helaas is dat bij mij echt niet zo.. Veel plezier bij de kapper alvast. Wat ga je met je haar doen?

@ sussie: ik ben ook nog maar 1x Z1 plus winst geweest hoor. Mag doorstarten tot de M1, dus daarom moet Zetje ook maar Z1+1 worden :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:25

Snoekiej schreef:
Goeiemiddag!
Vorstin is net weer gemasseerd door de HA :) Ze is nog niet zo los als ze moet, waarschijnlijk doordat haar wervels vastzitten. Ze heeft me doorverwezen naar Teun Sterk, een manueel therapeut. Iemand hier ervaringen met hem? Ben namelijk niet meer zo van Bodegraven, maar hij werkt alleen vanaf daar.
Vorstin ging met rijden na het masseren iig weer lekker zelf vooruit, dus ze voelde wel beter aan!

Hier ervaring met Teun Sterk, en niet zo heel goed. Hoewel, wat hij deed was misschien wel goed, maar ik zal het proberen uit te leggen.

Wij zijn via de verzekering doorverwezen naar Bodegraven met een van de paarden omdat die steeds viel. Bij het in het land zetten galoppeerde hij heerlijk naar achter en als hij dan de bocht om ging dan viel hij. En niet 1x, nee, al vaker.
Door dat vallen liep hij natuurlijk toch ook van alles op. Dus met dit verhaal naar Teun Sterk in Bodegraven. Hij heeft steeds de gevolgen van het vallen behandeld, en we zijn daar echt een keer of wat geweest (ping, ping, liep lekker op), maar het vallen bleef. Uiteindelijk bleek hij hko te hebben en dat is pas heel laat ontdekt, toen we een andere werknemer daar het verhaal ook vertelden, en die Teun adviseerde om eens foto's van de hoeven te maken.

Dus vandaar dat zijn werk als manueel therapeut misschien wel goed is/was, maar onze ervaringen met hem niet zo positief zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:36

Shanouk, nog nooit van gehoord. Ik ben helemaal fan van Ulke van Meteren. Hij doet T al vanaf ik hem heb. Natuurlijk zijn er ook mensen die er niks van moeten weten maar voor mij geen ander meer.

Mandy, even uitgroei van highlights bijwerken en weer iets korter. Ik wil het wat vaker los maar als het wat langer is, word ik er helemaal gek van. Anders blijf ik z'on ponymeisje met paardenstaart :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:42

TeeGee schreef:
Mandy, even uitgroei van highlights bijwerken en weer iets korter. Ik wil het wat vaker los maar als het wat langer is, word ik er helemaal gek van. Anders blijf ik z'on ponymeisje met paardenstaart :+

Whehe, dat blijf ik denk ik voor altijd :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:46

Ik kan op geen 1 paard lekker doorzitten! :+ Span alle spieren in mijn lichaam waarvan ik niet eens wist dat die bestonden. W loopt heel braaf door eigenlijk, komt wel terug in tempo maar blijft netjes doorlopen terwijl ik zit te stuiteren. Wil nu dus ook niet meer doorzitten om hem te sparen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:47

Ach ik ben ondertussen bijna 25 en ze schatten me op dit moment vaak 18. Terwijl toen ik een jaar of 14 was ze me ook al 18 schatten. Blijkbaar blijf ik op die leeftijd hangen ofzo?

Vind het wel grappig dat jullie als ponymeisje gezien worden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:48

Ik ook Mandy, maar wil als er klanten of uitgevers komen wel mn haar los kunnen. Ziet er toch iets anders uit :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:50

Toch fijn blijven hangen op die leeftijd! Als wij gaan te stappen mag ik nog steeds mijn Id laten zien. Vriendje wordt ook 5 jaar jonger gestart, dus we zijn gewoon maar 20 en 23 ipv 25 en 28. :=