[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:31

Waarschijnlijk dat het met de regen van zaterdagnacht vettig geworden was, want zaterdag lag de dressuur nog mooi droog, zelfs wat hard. Toch in de namiddag als ik er was. Auto had er mee opgehouden dus ik kon pas na de middag in Gavere geraken... Heeft nog hééél wat voeten in de aarde gehad om toch te mogen rijden, omdat ik 's morgens geen dressuur had gereden }:0 Uiteindelijk met dank aan de organisator toch nog een rondje buiten wedstrijd mogen rijden… Ponylief liep wel fijn. Eerste 4 hindernissen wat twijfelend en eens proberen omkeren naar de start, maar eens we uit de vettige bochtjes waren pakte hij super aan. Alles in vlotte galop gesprongen en hier en daar een hindernisje van de B meegepikt :Y) Voor mij wordt de volgende cross ook Marchin (OCC) normaal gezien. Ben eens benieuwd *\o/*

Nog eens proficiat trouwens Antonius! En ook Madelene, Calvinengino, Daaph en Florence! Jammer PP dat ze toch weer haar kuren boven haalde. Vooral als je dan een goeie klassering hebt na springen en dressuur. Tis toch een miep die vosse van u :+ Komt wel weer goed Winnie. Inderdaad eventjes het vertrouwen terug opzoeken, stapje terug. Op filmpjes leek je paard zo vertrouwd, denk dat ie dat wel snel terug vindt.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:31

Ik bedoell Vechmaal :+
Vorige week in Overpelt was ik 1ste 8)7

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:33

Ik ben ook naar Lille gegaan :) Begonnen met een foutloos rondje springen, wel hectisch door zijn zenuwachtig gedoe van de laatste tijd, maar dus toch nog redelijk rondgeraakt.
Ben goed gestart geraakt in de cross, hij dacht echt vooruit dus super tevreden. Veel smalletjes en een paar lijntjes, daar pakte hij allemaal super op aan. Voor het water had ik gekozen om in galop aan te rijden aangezien ik hem in Overpelt ook wat 'overvallen' had en het toen goed ging. Gisteren de piano voor het water dus in galop genomen en goed mijn been eraan gehouden richting water maar toch nog een beetje twijfel, helaas aangerekend als weigering. Hij is niet omhoog of achteruit gegaan dus ben al tevreden met de vooruitgang. Het huisje na het water kwam een beetje kort, had mijn bocht niet goed uitgereden dus een langsloper.
Buiten wat problemen rond het water dus een super gevoel overgehouden aan de cross, jammer van de 2 weigeringen maar daar leren we dus weer van bij.
Dressuur is hij zooo wisselvallig in. Zit zelf met wat buikgriep dus voelde mij al miserabel, en hij hing echt het varken uit. Wisselen in galop, galop ipv middendraf en wringen in overgangen. Er zaten volgens mijn vriend ook wel heel mooie stukken in, ondanks mijn rotgevoel. Had een heel correcte jury, enkele 4'en op mijn coupon, maar ook een heel aantal 8'en op momenten dat het wel goed ging.

Ben geëindigd op een 10e plaats, heel tevreden van mijn dag dus :) Mijn paard heeft in de maanden dat ik hem heb een gigantische vooruitgang geboekt op alle vlakken, dus we kunnen voortwerken met alle aandachtspunten die we nog hebben :)

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:55

Ik zie net dat Ingelmunster is afgelast, weer een occ minder...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:55

Leuke verslagen trouwens van iedereen! :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:58

Is echt :\??? Dan ga ik zeker naar chapelle dinges

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:08

Amai waar betaal ik dan nog een OCC licentie voor :+ zonde… is zo een mooie cross..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:17

'k Zag 't net op equibel! Inderdaad zonde, 't waren al niet zoveel occ's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:20

Ik was gisteren aan het balen dat ik geen occ licentie heb, maar als ze toch afgelast worden kan het geen kwaad :+ Daarbij moet ik eerst maar eens slagen voor het springen van mijn B-brevet, en da's nog niet voor direct. Zal me maar focussen op een paar vrije crossen als dat past in de planning voor deze zomer + najaar, want de tornooien mag ik niet missen. Maar kan daar wel al springen eventueel bij plakken, dan is dat al een stap vooruit.

Die kilometers gisteren, ik voel ze toch serieus in mijn knie verdorie. Beetje teveel rondgestapt precies. Gelukkig heb ik een ruime auto en kan er voor de volgende keer een fiets in als het moet :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:42

wij gaan waarschijnlijk nog naar nederland gaan. er is een cross op 1u40 uur rijden in nederland als het ingelmunster is. wel een twee daagse.

gavere is altijd zover wandelen. wij hebben nu bijna naar alle crossen een fiets mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:46

Komend weekend mag er niet op straat geparkeerd worden. Voor zover ik begreep worden er 2 weides open gesteld waar telkens traktoren klaar staan om de camions en auto's met trailer erop te trekken. Jeeps zullen hopelijk niet vastrijden. Ik ga met mijn gewone auto, alleen. Denk niet dat ze daar veel problemen van gaan maken als ik me alsnog netjes in de straat zet waar ik niemand hinder?
Wel een extra excuus om een 4x4 aan te schaffen op termijn :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:02

Vorig jaar was 't niet parkeren langs de straat voor de occ. Gelukkig! :) Ik stond nog goed, 1e rij van 't veld. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:19

Ik stond op da veldje bij het inrijden van de cross, maar ik had wel miserie met wegrijden, maar dat ligt aan de vanne, de rem slaat direct dicht. Uiteindelijk gewoon met de auto de van achteruit geduwd :o. Change dat ne 4x4 is die da kan ;) een gewoon autooke krijgt die van nie achteruit geduwd :+.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:19

Dikke proficiat Antonius! En ook aan de rest natuurlijk, feitelijk allemaal super resultaten :) !
Jammer dat ze het weer kreeg PP! Zeker als het maar op 1 hindernis was... Oefenen zal inderdaad de enige oplossing zijn als het echt telkens is als ze iets "nieuw" voorgeschoteld krijgt!

Jammer van de weigering Winnie, maar wel iets dat snel opgelost geraakt! En top dat al de rest zo super ging!

Hier in Lille geweest! Zalig weer! Was weer een fijne dag! Springen was binnen in een redelijk kleine ring, waardoor ik vond dat de A'do echt ontspannen en goed ging (ze had geen kans om sterk te worden ofzo). M'n vriend vond het gevoel minder maar het zag er in elk geval goed uit. Ze kreeg zelfs een fout (en dat vind ik nu even een goed teken, in plaats van telkens 2m te hoog te springen...).

In de cross 2/3 mindere sprongen, dat ze ook weer sterk werd en zelf te veel initiatief nam. Ze springt dan zonder rug en da's echt geen fijn zicht. Voor de rest ging ze wel super, gelijk een echte :).

Dressuur was wisselvallig, ook een onrustige aanleuning. In de opwarming liep ze wel voorbeeldig dus zal wel aan stress bij m'n vriend gelegen hebben...
Nadien nog zitten kijken/helpen bij een groom (denk ik?) van K.D. (hij had geen lezer bij en kende z'n proef niet 100%), en jah die jongen kon rijden! Maar het viel ons wel op dat hij alles in draf suuuuper vlot reed (maar het zag er toch niet te gehaast uit). Misschien dat volgende keer eens proberen :+ ! Kan wel werken voor de A'do, die wil toch altijd snel!

Volgend weekend jumping, en volgende cross is hier ook M*archin, en daarna T*ongeren!

Ik neem m'n springpaard ook nog eens uit de weide (letterlijk) om mee op jumping te nemen. Sinds november niet meer gereden, maar ik moet haar voor de lrv nu ook 8tal gaan rijden (omdat J'tje geblesseerd is dus...), en dan kan ik ze maar ineens beter helemaal fatsoenlijk terug meepakken!

We hebben dan ook nog een 3j die eraan komt, dus binnenkort zal onze 2p trailer te klein zijn... iemand een goed idee voor alternatieven? 3p trailer weet ik niet of ik dat wel ideaal vind. Het ziet er nooit heel groot uit, en moet ook zot zijn om dat te trekken + is niet goedkoop in aanschaf.
Camion zeker niet nu met de nieuwe taks.
Ben aan't denken aan een 1p trailer erbij te kopen, en dan met twee auto's op te rijden.... maar weet iemand tot welk gewicht je geen BE rijbewijs nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:26

Zolang de gehele combinatie volledig tot het maximum geladen niet boven de 3500kg uit komt valt het onder B-rijbewijs. Als je camion ook mobilhome heeft of iets in die aard is er vrijstelling van de taks. Denk ik. Misschien even aan Antonius vragen, die rijdt met een camion :)
Bij ons op de club heeft iemand een 3-paards trailer van Fautras. Rib uit zijn lijf maar hij is er wel heel erg tevreden over. Sowieso voor mij geen optie omdat Icaro zijwaarts vervoeren een kleine ramp is. Die heeft nu eens 0,0 evenwicht als ik vergelijk met Tibor bijvoorbeeld. Ofwel is het omdat Icaro gedurig staat te prutsen en niet aandachtig is, dat kan ook. In elk geval, het volgende transportmiddel is eentje waarbij hij voorwaarts of achterwaarts in staat.

Ja PP, ik stond op datzelfde weitje met mijn gewone kar. Ik dacht bij het toekomen "ai ai wat gaat dat worden vanavond" maar het viel heel goed mee. Door de zon en wind was de boel goed opgedroogd gelukkig. Moest ik met de camionette geweest zijn, ik denk dat ik niet eens op zo'n ondergrond had kunnen rijden zonder vastslippen. Of je nu lrv of vlp rijdt, het is toch bijna altijd op weide of veld parkeren en dat is het "veiligste" met een auto die dat aan kan.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:35

Steph1989 schreef:
Dikke proficiat Antonius! En ook aan de rest natuurlijk, feitelijk allemaal super resultaten :) !
Jammer dat ze het weer kreeg PP! Zeker als het maar op 1 hindernis was... Oefenen zal inderdaad de enige oplossing zijn als het echt telkens is als ze iets "nieuw" voorgeschoteld krijgt!

Jammer van de weigering Winnie, maar wel iets dat snel opgelost geraakt! En top dat al de rest zo super ging!

Hier in Lille geweest! Zalig weer! Was weer een fijne dag! Springen was binnen in een redelijk kleine ring, waardoor ik vond dat de A'do echt ontspannen en goed ging (ze had geen kans om sterk te worden ofzo). M'n vriend vond het gevoel minder maar het zag er in elk geval goed uit. Ze kreeg zelfs een fout (en dat vind ik nu even een goed teken, in plaats van telkens 2m te hoog te springen...).

In de cross 2/3 mindere sprongen, dat ze ook weer sterk werd en zelf te veel initiatief nam. Ze springt dan zonder rug en da's echt geen fijn zicht. Voor de rest ging ze wel super, gelijk een echte :).

Dressuur was wisselvallig, ook een onrustige aanleuning. In de opwarming liep ze wel voorbeeldig dus zal wel aan stress bij m'n vriend gelegen hebben...
Nadien nog zitten kijken/helpen bij een groom (denk ik?) van K.D. (hij had geen lezer bij en kende z'n proef niet 100%), en jah die jongen kon rijden! Maar het viel ons wel op dat hij alles in draf suuuuper vlot reed (maar het zag er toch niet te gehaast uit). Misschien dat volgende keer eens proberen :+ ! Kan wel werken voor de A'do, die wil toch altijd snel!

Volgend weekend jumping, en volgende cross is hier ook M*archin, en daarna T*ongeren!

Ik neem m'n springpaard ook nog eens uit de weide (letterlijk) om mee op jumping te nemen. Sinds november niet meer gereden, maar ik moet haar voor de lrv nu ook 8tal gaan rijden (omdat J'tje geblesseerd is dus...), en dan kan ik ze maar ineens beter helemaal fatsoenlijk terug meepakken!

We hebben dan ook nog een 3j die eraan komt, dus binnenkort zal onze 2p trailer te klein zijn... iemand een goed idee voor alternatieven? 3p trailer weet ik niet of ik dat wel ideaal vind. Het ziet er nooit heel groot uit, en moet ook zot zijn om dat te trekken + is niet goedkoop in aanschaf.
Camion zeker niet nu met de nieuwe taks.
Ben aan't denken aan een 1p trailer erbij te kopen, en dan met twee auto's op te rijden.... maar weet iemand tot welk gewicht je geen BE rijbewijs nodig hebt?

die jongen heb ik ook zien rijden, ik moest tegen hem! ik vond het in tegenstelling tot jou echt geen fijn beeld, paard liep niet over de rug. Ik heb zelf ook niet geweldig gereden, zelfs grote fouten gemaakt en ik rij nog maar pas B2, maar ik stond voor hem in het klassement. Mijn vriend heeft de jury punten en commentaar horen geven en zij waren het met ons eens.
Het is en blijft een jurysport natuurlijk, en elke jury let op andere dingen. Ik heb de jongen in kwestie ook zien crossen en springen en toen was ik ook fan :) K.D. zelf heeft trouwens weer heel mooie dingen laten zien in de cross, heb er echt van genoten bij de klasse licht.

edit: als het dezelfde is natuurlijk, KD had zoveel volk bij ;) Maar degene waar ik over praat had in ieder geval ook geen lezer bij en kende de proef ook niet helemaal vanbuiten.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:48

Ik weet niet of het over dezelfde gaat! Hij sprak Engels, en dus ging ik er vanuit dat het een groom was van K.D., weet niet goed wie anders "internationaal" er daar iets te zoeken had :p.

Ja hij had uiteindelijk wel een lezer want ik stond dus aan de B :+ ! Maar moest pas op het einde iets roepen want toen wist hij het 1 keer niet meer (en dan wist ik ineens de termen in het Engels niet meer - ook afgang :p !). Was in ring 7 denk ik?

Ik heb je in elk geval niet gezien - je hebt een bruin paard dacht ik he? Wij hadden een heel smal vosje bij!

Ik heb K.D. zelfs helemaal niet gezien! Maar inderdaad, als je die profs ziet rijden, dan kijk je je ogen meestal wel uit :) !

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:51

Steph1989 schreef:
Ik weet niet of het over dezelfde gaat! Hij sprak Engels, en dus ging ik er vanuit dat het een groom was van K.D., weet niet goed wie anders "internationaal" er daar iets te zoeken had :p.

Ja hij had uiteindelijk wel een lezer want ik stond dus aan de B :+ ! Maar moest pas op het einde iets roepen want toen wist hij het 1 keer niet meer (en dan wist ik ineens de termen in het Engels niet meer - ook afgang :p !). Was in ring 7 denk ik?

Ik heb je in elk geval niet gezien - je hebt een bruin paard dacht ik he? Wij hadden een heel smal vosje bij!

Ik heb K.D. zelfs helemaal niet gezien! Maar inderdaad, als je die profs ziet rijden, dan kijk je je ogen meestal wel uit :) !

Dan is het hem, sprak inderdaad Engels en heb jou zien staan aan de B :) Wij redeneerden ook zo: huh een Engelsman in Lille, zal wel van KD zijn :+ Ik vond dat je dat goed deed, ik zou het zo snel ook niet weten ;)
Ik heb eerlijk gezegd op de paarden ook niet zo gelet, kan me zo direct niet herinneren welke paarden er nog waren :)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:01

Ja ik vond het er toch wel ontspannen uitzien hoe hij reed! Ik zie dat persoonlijk liever dan zo iemand die "dressuur dressuur" gewijs ze veel te hard opkropt, een jong paard zie ik echt liever zo lopen (maar ik ben ook echt geen dressuur-kenner zeg maar ;) )!. Maar het tempo dat hij aannam verbaasde ik me wel over!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:14

Steph1989 schreef:
Ja ik vond het er toch wel ontspannen uitzien hoe hij reed! Ik zie dat persoonlijk liever dan zo iemand die "dressuur dressuur" gewijs ze veel te hard opkropt, een jong paard zie ik echt liever zo lopen (maar ik ben ook echt geen dressuur-kenner zeg maar ;) )!. Maar het tempo dat hij aannam verbaasde ik me wel over!

Ja ik snap je wel, ik vond het er ook niet slecht uitzien. Mijn vriend, die er veel meer van kent, wees me op bepaalde zaken zoals rug wegdrukken en een ontevreden uitziend paard aan oren en staart te zien. Het blijft een jurysport, iedereen let op andere zaken natuurlijk :)
Ik was wel heel tevreden van de jury! Ik krijg heel vaak coupons terug met enkel 7 en 8, en daar word ik echt lastig van. Nu had ik 4'en op de vechtmomenten en 8'en op de momenten dat ik hem weer even goed bij elkaar had, dus de jury waardeerde het toch wel.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:22

@Antonius: Ik ging vandaag normaal gezien in Brugge de trakheners springen (is 10 min wandelen met mijn paard) Maar er maandag is sluitingsdag en mag er niet gereden worden.
Nu zou ik graag woensdag nog eens trainen en ik vroeg me af of dat niet mogelijk is in gavere zelf. Weet er iemand hier aan wie ik dat het best vraag? Mailen naar eventing gavere zelf of naar iemand anders?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:07

Nu zondag is er nog eventing van de lrv in Gavere dus denk niet dat je nu zal mogen oefenen. Voor zover ik weet, mag je daar überhaupt nooit oefenen maar je kan altijd eens vragen natuurlijk. Zou eens bellen naar diegene die op het vraagprogramma staat.

Amai steph, zoveel paarden te rijden! Heb je nog foto's of filmpje van je Ado?

Raya: zolang je vooruitgang voelt is het top!!

Met een Occ licentie mag je ook dressuur en springen doen, dus helemaal weggesmeten geld is het niet :P maar al die aflassingen vind ik ook niet kunnen! wat is de reden bij Ingelmunster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:15

Zowel morgen als donderdag geven ze ook aardig wat kans op regen en onweer, niet ideaal als je daarin moet gaan oefenen. Als het al mag zoals Antonius aangeeft. Denk eigenlijk van niet, want dan zou iedereen al eens het parcours kunnen rijden voor de wedstrijd.

Ik heb vandaag een dijk van een les gereden met Icaro :D Het was voor allebei hard werken en afzien maar ben zo tevreden! Wijken was altijd een knelpunt, hij wou gewoon niet of liep er aan alle kanten onderuit te muizen. Vandaag echter *bam*, daar ging hij! Echt netjes en in gelijkmatig ritme, alsof hij het al jaren deed :') Galop maakt hij zich soms nog sterk, zeker als ik uit de cirkel van hand verander over een paar drafpassen. De overgang galop-draf, daar moet hij nog altijd proberen om de neus eruit te sleuren. En lekker bloedheet worden als ik dat niet toesta en been geef... Maar vanuit galop korte diagonaal en dan de wending in contra meepakken, dat begint wel steeds vlotter te gaan.
Echt, die had zijn eten meer dan verdiend vanavond.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:18

Top!
En de vos in de paddock gekregen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:21

Yup :D Eerst op paddockje aan de stallen gezet terwijl ik aan het uitmesten was en Icaro op de middelste achter de piste. (Er zijn op 2 plaatsen paddocks: 3 achter de piste en dan 1 aan de stal) De ruin van stalbaas stond ook al buiten. Toen stalgenoot toekwam voor zijn paard even hulp gevraagd ivm de stroom af en aan zetten terwijl ik 'm op de grote paddock aan de piste zette. Ging vlekkeloos, de vlakkere instap deed het 'm. Voor de rest hebben ze zich prima gedragen naar elkaar, juist in de stal moet Icaro bij het binnenkomen nog eventjes de macho uithangen en zich groot maken.