[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:20

Nee heerjansdam is mijn eerste cross weer.

Ik heb een go pro van 4 jaar geleden. (Hero ) doet het nog top!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 07:26

Ik twijfel nog over Vlietlanden. Wel ingeschreven in het Z. Ff kijken hoe fit ze is na haar 1ste 1*.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 07:28

Oh gaaf!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:29

Iemand hier ervaring met een danger bit?
Ik heb donderdag weer de eerste sprongetjes gemaakt en ik kan zeggen, Coco had er zin in...

Na de hindernis trok die mij uit het zadel en rende wat weg waardoor ik wendingen niet meer haalde en geen rem meer had.. Ik denk dat hij volgende keer mag crossen dat het helemaal dolle boel is. Normaal rij ik met dubbelgebroken bit en dat gaat met dressuur prima.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:38

Lastig Elke!
Ik rij met een Trust locked kneveltrens (dus ook danger systeem), bevalt prima. Ik heb nog een Sprenger easy control liggen (te koop) mocht je die willen proberen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:45

FCSA schreef:
Lastig Elke!
Ik rij met een Trust locked kneveltrens (dus ook danger systeem), bevalt prima. Ik heb nog een Sprenger easy control liggen (te koop) mocht je die willen proberen.

Ik heb je PB gestuurd :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:12

Ik rijd standaard met de sprenger max control onderlegtrens, dit is ook een danger systeem, in het springen en de cross en dat geeft zoveel meer controle zonder meteen super scherp te zijn.

Bij mij werkt onderlegtrens wel beter dan gewone variant

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:29

Hier ook goede ervaringen met het max control/danger bitje. Paard waar ik toen mee crosste maakte zich ook erg sterk, en daarmee was hij fijner te rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:51

Ah top, ik ga het allemaal bekijken en opzoeken :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:35

Ik rijd met een 3 rings pessoa bit, doet die van mij het fijn op. Maar moet zeggen dat zo’n locked of danger bit mij ook wel aanspreekt.

Ben benieuwd naar jou ervaring Elke!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:33

Ik heb een baby pelhalm met lock systeem. Voor Quick werkte dat super, Gau springt er doorheen, die gaat beter op gewoon trensje

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:44

Max liep overal doorheen Elke. Behalve de Yankee trens. Deze mag ook van de KNHS. Het schaarsysteem werkt daar veel korter in dan bij een pelham of passoabit

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:42

maximiliano schreef:
Max liep overal doorheen Elke. Behalve de Yankee trens. Deze mag ook van de KNHS. Het schaarsysteem werkt daar veel korter in dan bij een pelham of passoabit

Ja die had de vorige eigenaresse ! Heb hem nu dus dat gaan we nu proberen. Volgende week springles dus ben benieuwd :)
Ga jij 1* dit weekend debuut maken?

Iedereen die dit weekend cross heeft veel succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:09

Nou wij zijn zeker nog een dikke maand uit de running. Er zit een ontsteking in het hoefgewricht paard is ingespoten met cortisone. Waarschijnlijk een misstap met de eerste crosstraining van het seizoen en dikke pech. Maar het komt allemaal weer goed is de prognose. Alleen wel de eerste helft van het seizoen moet mijn man missen nu.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:18

Jeetje, dat is flink pech Susan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:15

Susan wat een domper. Gelukkig komt het goed

Ik ga volgende week maar markelo starten nu ik bij maarsbergen niet van de wachtlijst gekomen ben. Dan kan mijn crossseizoen eindelijk ook beginnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:28

Wij hadden erger verwacht. Ben blij dat het geen pees is. En dat we nu Fleur zekerheid hebben dat dit het dus is.

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:09

Heehoi! Ik meld me ook graag in dit topic. Ik start met mijn 9-jarige KWPN'er in het B-eventing. We hebben voorheen ook al L gestart, maar door een val tijdens het NK in Renswoude zijn we even weer een stapje terug gegaan. Ezrah is een nakomeling van de hengst Up to Date en ons hart ligt sinds een aantal jaren echt bij de eventing, wat een geweldige sport! Naast de eventing start ik haar in komend weekend in ons L2 dressuur debuut en springen we in de klasse L/M.

Mijn eventingplanning ziet er voor de komende maanden als volgt uit:
28 april - oefencross Hooghalen (Assen)
13 mei - SGW Markelo Snorrewind
10 juni - SGW Vinkega

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:15

Welkom!
Allemaal leuke crossen op de planning :j

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:18

Cioccolato schreef:
Welkom!
Allemaal leuke crossen op de planning :j

Klopt helemaal, enorm veel zin in! Markelo rijden we dit jaar voor het eerst.
Dit seizoen ook al Eventing Exloo en SGW Staphorst gestart met een 3de en 2de plaats, dus misschien binnenkort de overgang naar het L maken (als ik durf := )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:24

Die is wel erg leuk. Ik had hem ook de planning alleen heb t B paard verkocht.
Exloo ken ik niet, Staphorst is ook een vriendelijke cross. Is voor mij de eerste on de hoek _O-

Hier is Hulsberg de eerste, Kronenberg en Renswoude

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:29

Welkom Donna!
En Ciocco, gefeliciteerd met de verkoop!

Wij hebben helaas een dipje. Vorig seizoen super fijn kunnen rijden B en L, maar sinds Beesd (= modder en glad) weigert hij alleen nog maar. Met springen, inspringen voor de cross en trainingen is er niets aan de hand, maar in de cross steeds eruit na 4 weigeringen :/ Even kijken hoe we dat gaan oplossen...

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:29

Cioccolato schreef:
Die is wel erg leuk. Ik had hem ook de planning alleen heb t B paard verkocht.
Exloo ken ik niet, Staphorst is ook een vriendelijke cross. Is voor mij de eerste on de hoek _O-

Hier is Hulsberg de eerste, Kronenberg en Renswoude

Exloo is echt een aanrader, ze hadden dit jaar voor het eerst een SGW en het was super georganiseerd. Mooie uitdagende cross die deels over een golfbaan ging dua met leuke hoogteverschillen erin. Dressuur en springen op een top zandbodem. Uitslagen gelijk live, ect.

Dat is voor mij allemaal net wat te ver weg haha! Renswoude heb ik in 2016 wel gereden voor het NK, vond het daar ook erg mooi!

DonnaM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:32

FCSA schreef:
Welkom Donna!
En Ciocco, gefeliciteerd met de verkoop!

Wij hebben helaas een dipje. Vorig seizoen super fijn kunnen rijden B en L, maar sinds Beesd (= modder en glad) weigert hij alleen nog maar. Met springen, inspringen voor de cross en trainingen is er niets aan de hand, maar in de cross steeds eruit na 4 weigeringen :/ Even kijken hoe we dat gaan oplossen...

Dat is balen zeg! Misschien is een oefencross een voorzichtige oplossing? Dan hoef je niet gelijk te stoppen na een paar weigeringen, staat het gewoon mooi laag en kan je misschien het vertrouwen weer wat herstellen? Ik weet niet of het in jullie regio veel georganiseerd wordt. Wel echt een vervelend probleem, heb het zelf met springen gehad met mijn paard. Een paar keer wat glijden op een slecht veld en het vertrouwen was weg..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:33

Volgens mij had ik iets anders gelijk met exloo, Alphen Chaam was verzet geloof ik. En die was toen ineens van dr kalender en toen er weer op. Dus ik had er al omheen geplant. Hou van goed georganiseerd en dat was het op dat moment niet _O-

Ja ik heb dat NK ook gereden in Renswoude toen :j
Nu rij ik eigenlijk allr Bavaria wedstrijden mee, proberen beetje niveau omhoog te rijden.

Balen Federique...... Ik weet ook niet zo goed wat je e aan kan doen. Exht een stukje vertrouwen zo te horen in de cross.. oefen cross vooe het vertrouwen? De simpelere crossen rijden?