[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:32

Dacht dat normaal van grote was. Maar hij is 2x zo groot als ik had gewild. :+ Kan dit niet meenemen naar college.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:34

15,4 is normaal dacht ik :P
Die van mij is dan het tegenovergestelde van die van jou haha, ik heb één van 10,1

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:45

Dat 3e buitje van vandaag viel ook net hier.. Loop ik net te wandelen met Vero in de hagel. Vraag me af of ik het wel red met haar nog 1.5 week op de verharde weg stappen, ze begint nu al te springen. Dan helpen die auto's ook niet echt die hard langs scheuren, snap dat nooit. Als je ziet dat iemand met een paard loopt rij je toch even rustig erlangs. 8)7

Haha, dat is wel balen PB! Je kan het iig nu wel goed zien. :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:52

Ik heb een laptop van 15,6 inch. Dit maatje kun je nog mooi meenemen. Vanaf 17 inch wordt meenemen toch een hele opgave!

Sann: logisch dat Vero energie heeft nu. Is altijd zo lastig, die paarden snappen ook niet dat ze zich rustig moeten houden.
Anthea: toch niet ziek aan het worden hoop ik?
Mootje: fijn dat nu eindelijk duidelijk is wanneer de Orun begint.
PB: een leesbril is de komende jaren niet nodig ;) Hier staan ook echt enorme plassen water. De weide staat onder water (water tussen de grassprietjes), maar de bak gaat nog wel. Alleen in de hoek bij de mesthoop staat wat water. Ben blij dat er een nieuwe bodem inzit anders had ik weer een hele week niet kunnen rijden denk ik. Dat is niet zo handig met zondag een wedstrijd.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:54

Is dat je 1e keer L1 met Weltsieger Sussie? Of had je al keer L1 gestart?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 17:35

Mooi dat de nieuwe bodem zo goed houdt! Spannend zondag :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:36

Het is inderdaad de eerste keer L1 met Weltsieger. Thuis kan hij het allemaal makkelijk. Nu maar eens kijken wat er op concours van komt. Maak me er nu echt totaal geen zorgen over. Heb zoiets van we zullen wel zien!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:01

Dat komt vast wel goed! Als ie de B op cc makkelijk doet, dan moet de L1 ook geen problemen opleveren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:02

SANN @ je bedoelt Faan Pompen is jou instructeur ?? wat leuk. Dan hoef je idd niet naar Ermelo.
BILLY @ arme toby...hopelijk gaat alles nu weer van een leien dakje.....niet meer overgeven en zo..???
MARJAN @ dat is balen zeg... :( en eigenlijk ook een beetje voor noppes met zo'n domme actie.
PB @ maat blijft ook mooi opletten he !!! <3
JN @ ze moeten die griet eruit gooien zeg !!!!
TG @ dat word weer spannend met je paard :D nog maar even goed rustig aan doen...

Ermelo ging heerlijk, heb best wel wat tips gehad, het gekke is dat ik voorheen dat we net begonnen te langzaam reden, maar Bull begint het gas flink open te trekken, want nu moest ik juist meer terug rijden en wachten.... :o en zelf wat meer achterover blijven voor de sprong, omdat ik al naar voren ga wanneer ik af wil ,maar daardoor pakt Bull er dan een stapje bij. Dus daar moet ik op letten.

Vanavond ga ik alles voor Spanje inpakken en vrijdag weg. Ik hoop dat we daar internet hebben.. :D Bull krijgt wat stap en drafprogramma's in de molen en lekker naar buiten en Henk Jan gaat hem tweemaal rijden. Ik denk dat Bull er wel aan toe is dat er nu eens iemand anders opstapt.. ;) . Meteen een examen voor eenkennigheid.. }> . Henk Jan kent Bull nu en zijn gevoeligheid en weet dat er niet eerder op gezeten is door een ander, maar dat komt vast helemaal goed. :D :D :D
Ik vind het nl geen fijn idee als ik de enige zou zijn die op zijn rug gaat wegrijden, dus nu zelf helemaal uit de picture en Bull aan Henk overlaten....(hoop niet dat Bull al te boos is al ik terug kom... <3 )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 18:03

Anthea, Volgens mij heeft Sussie nog nooit met W op cc gestart :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:04

Spannend Bianca, dat Bull nu eens een ander op zijn rug krijgt! Leuk dat je naar Spanje gaat. Is het een beetje mooi weer daar? Fijn ook dat je goede springtips hebt gekregen in Ermelo.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:05

Mootje: jawel hoor ik ben ondertussen sinds maart 6x dressuur gestart in het B. Nu dus L1. Mijn eigen criterium om over te gaan naar de volgende klasse is dat ik makkelijk een winstpunt rijdt en dat ik minimaal 1x eerste of tweede heb gereden. En dat hebben we gedaan.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:07

Sussie85 schreef:
Spannend Bianca, dat Bull nu eens een ander op zijn rug krijgt! Leuk dat je naar Spanje gaat. Is het een beetje mooi weer daar? Fijn ook dat je goede springtips hebt gekregen in Ermelo.

Ik hoop wel dat het mooi weer is.... :P heb er eigenlijk nog niet naar gekeken. Maar 20 a 24 graden doe ik het voor hoor !!!!!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:08

Dat zou wel heel lekker zijn! Ben een echt zomermens dus dit koude regenweer vind ik echt niets.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 18:08

Ow, Ik dacht dat je nog helemaal niet was gestart :+
Bianca, Alvast veel plezier in Spanje!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:12

In het begin vond hij het zo spannend dat hij zich helemaal afsloot en ik er voor jan met de korte achternaam op zat. Was dus blij dat ik nog B mocht starten. Kon hij mooi even wennen. Ondertussen kan ik er wel echt aan rijden op concours. Van de zomer ging in een keer het knopje om. Mag ook versneld promoveren dus ik rij de B klasse ook niet uit. Vind het ook niet eerlijk tegenover de echte B ruiters die voor de eerste keer wedstrijden gaan rijden om daar nu de prijzen voor weg te kapen. Bovendien is er ook geen uitdaging in het B. Tijd om over te gaan dus!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 18:34

Ik ga richting stal voor springles. Ik moet alleen nog wel even zin maken :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:38

Succes bij de bootcamp Mootje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:38

@Bianca: Faan geeft bij ons op de club/ vereniging de springlessen. Prive heb ik van Jan Hein. ;) Naar de springlessen op de club ben ik laatste tijd weinig geweest. Mooi dat het jou beviel in Ermelo en dat je er goede tips aan over gehouden hebt! Alvast heel veel plezier in Spanje!
@Sussie: Succes alvast zondag! Leuk, komt vast wel goed als ik dat zo lees.

Succes met je springles Mootje!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:41

:wave:

Lekker rustig avondje hier :) Alleen ff het meisje geholpen die op Rocky rijdt hier en nu ff nog wat economie doornemen.

@ sussie: succes alvast zondag! Komt vast goed. B en L1 verschillen niet veel dus.
Ik ga 7 nov met Avi voor het eerst L1. Eigenlijk is ze er nog niet aan toe, ondanks dat we alleen maar 1e, 2e of 3e prijzen in de B halen. We zullen zien dus.

@ bianca; alvast heel veel plezier in Spanje. En bull vergeeft het je vast wel dat er een ander op zijn rug gaat :j

@ mootje: ondertussen heb je waarsch al les, maar hoop dat het lekker ging :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:09

:wave:
Pb: 18 inch is echt huge,die sjouw je inderdaad neit even mee naar college :+ .
Bianca: Fijn dat Ermelo zo goed ging, en lekker zeg, naar Spanje 8-) .
Sussie: Fijn dat de bodem zo goed droog blijft.
Mootje: Ik hoop dat je het een beetje droog gehouden hebt!
rowo: Hoezo is ze nog niet toe aan de L1, als jullie verder zulke goede punten rijden in de B?

Ik ben vlak na Ysselsteyn geinterviewt door het plaatselijke krantje, ik had er niks meer van gehoord, maar nu blijk ik dus ineens in de krant te staan. Ze heeft er wel nog een leuk stukje van gemaakt (zeker voor iemand die zelf niet zoveel van paarden afweet) maar af en toe staat er niet precies wat ik nou bedoelde :+ .
Een enthousiaste stalgenoot heeft het gekopierd en overal in stal opgehangen :Y) !

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:15

@ eef altijd leuk een stukje ober jezelf in de krant terugvinden.
@ Mootje de winter is drama voor mij. Ik heb altijd al koude handen en voeten maar in de winter dan zijn ze bijna bevroren. Als ik eenmaal koud ben dan krijg mijn lichaam bijna niet meer warm. Stond vannacht om half 4 op het punt om onder een warme douche te stappen..heb wel iemand op het werk die mijn handen af en toe op warmt haha
@ sussie succes zondag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:19

Die leuke collega Caro??? :P

@ evie: ga je het stukje hier ook nog plaatsen? Wel leuk zeg dat je in de krant staat!
En nog niet toe aan de L1 omdat de basis er nog niet in zit: balans, nagevelijkheid, aan de hulpen. Daarnaast zijn de oefeningen gewoon niet goed (wijken (kan ze niet eens := ), middengalop). Maar ach we zullen zien.

Heb het leren maar opgegeven. Zit veel te weinig druk op. Heb nog meer dan een maand :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:27

OP die fiets rowo, wijken is ook moeilijk voor jonge paarden, maar als jullie zulke hoge punten halen zoals ik laatst las? Dan gaat het vast wel goedkomen in de L1 hoor :D !

Misschien plaats ik het nog wel, ik dnek dat mijn moeder hem zoiezo gaat inscannen voor mijn oma.
(Die is namelijk heel hip en heeft een laptop, die nooit van het bureautje afkomt :') )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:30

Ach we zien het wel. Haal waarsch wel goede punten in de L1, maar goed is het iig nog niet :=

Dan heb je idd een hippe oma. Mijn moeder kan zelfs niets met computers.