[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:06

Sterkte Kim! Ik duim mee dat ze jullie gebied snel weer verlaten en het daar niet zo erg wordt als in het andere gebied :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:19

Middag :wave:.

Corien: Zo af en toe begint het wel een beetje te kriebelen om weer op dressuurwedstrijd te gaan, maar ik ben een tijdje gestopt me dressuurwedstrijden (sinds februari), omdat het op wedstrijd heel de tijd niet fijn ging, en als het wel lekker ging was dat ook niet echt terug te zien in de punten :+ .
Misschien ga ik het in juni bij de kringselecties weer een keer proberen, voorlopig richten we ons meer op de basis en voornamelijk mijn houding, waar nogal veel aan schort :o , met de hulp van een fantastiche instructeur.
Shanouk: Lekker 4 dagen vrij.
Mo: Op die fiets, dan snap ik het, ik hoop dat het een beetje uit te houden is :(:) .
Simmie: Dat is ook wel zo, ik ga gewoon voor lekker relaxt het parcours rond, en we zien wel waar het schip strand.
Noor: Ik duim voor het huis en de merrie :) .
Jn: Spannend :D .
Kim: Jeetje wat heftig :oo. Heel veel sterkte!

Ik heb echt gruwelijk uitgeslapen vandaag :o , heerlijk want dat had ik echt even nodig.
Zo naar Bam, ik ga hem lekker verwennen want hij is vandaag jarig :D , en vanmiddag mag hij aan de bak in de dressuurles.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:31

Jeetje Kim, dat is ook schrikken! Hopelijk is het snel weer veilig.

Wat een heerlijk weertje is het! Ik ben vanmorgen even op buitenrit geweest met het vosje, die ging eindelijk helemaal het water in! Hij wou er nog niet echt goed doorheen, maar alle 4 zn pootjes stonden erin :D Daarna nog lekker een flink stuk gegaloppeerd. Nu even 2 dagen rustig aan doen en dan mag hij zaterdag weer mee op concours

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:44

:oo Kim, dat is wel flink schrikken zeg!!! Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger in het gebied!
@Evie: Fijn dat je zo lekker hebt uitgeslapen! Dan zul je het inderdaad wel nodig gehad hebben! En gefeliciteerd met Bam ;)
@Anthea: Het vosje begint dus over zijn waterangst heen te komen zo te lezen :D

Ik ga waarschijnlijk vanavond even met Jipje naar dressuurjuf toe om te lessen. Heb vrijdag alsnog concours maar al 4 weken geen les gehad vanwege de Orun die ook steeds op woensdag was, moet dus eigenlijk weer ff flink bijgeschaafd worden :o Lees: Ik moet gewoon weer even flink achter mijn broek aan worden gezeten dat ik niet ga zitten miepen maar gewoon ga rijden :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:49

Leker io7Hoi,

@ JN 4 weken geen dressuurles. Ik ben al een jaar niet geweest. Heb alleen 1x per week springles. Merk wel nu ik de overstap M2 wil maken dat het weer nodig is. Ga binnenkort maar eens echt heen.
@ Kim dat is niet fijn. Hopelijk krijgen jullie er niet veel mee te maken. Leuke foto's
@ Anthea mooi dat vosje ook door het water gaat
@ evie uitslapen op zijn tijd is gewoon nodig :D

Vanmorgen de paarden weer gereden. Een vriendin heeft de merrie gedaan en ik de ruin. De ruin liep fijn en met zijn tong weer naar binnen :D Lekker ontspannen. Merrie was niet zo fanatiek dus die mag morgen weer. Ruin gaat morgen aan de longe.
Net 2,5 uur lesgeven en nu heerlijk op de bank tv kijken en niks meer doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:02

Goedenavond!
Ik ben ook weer terug. Vorstin heeft nog even lekker op het landje gestaan. Daarna heb ik boodschappen gedaan en nu ligt mijn zelfgemaakte pizza in de oven!

Kim, heel veel sterkte daar met alle onrust! Wat onwijs eng lijkt me dat zeg!

Dat je nog last hebt van je nek Simmie! Nooit over gegaan dus?
Spannend dat Nudine al zo gauw gedekt wordt Noor!
Sterkte met je kramp Benthe :\ Succes met je les!
:(:) Mo. Hopelijk is het snel weg!
Gefeliciteerd met Bandido's verjaardag Evie ;)
Lekker dat het vosje het water in ging Anthea :D
Mooi dat de paarden fijn liepen Caroline :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:15

Snoekiej schreef:
Dat je nog last hebt van je nek Simmie! Nooit over gegaan dus?

Niet helemaal, nee. Ben bij osteopaat/fysio geweest en dat heeft wel veel geholpen, maar ik blijf een pijnlijke plek in mijn nek en hoge rug houden. Als ik moe ben of druk ben geweest voel ik dat ook gelijk aan mijn nek. Ik moet dan echt bewust zorgen dat ik mijn hoofd rechtop en tussen mijn schouders houd, anders "hangt" mijn hoofd. Tis net of de nek het gewicht van mijn hoofd niet meer kan houden.

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:07

Goede avond!

Simmie kan ik me best wel voor stellen als je een flinke klap maakt :(

Snoek lekkere middag dus :)
Anthea vosje was braaf :D
MO hoop dat ze snel weg zijn je stenen :(
Kim jeetje := das niets niks!!
Evie oke, das ook wel belangrijk, maar als je nu weer een x op wedstrijd gaat, kan je pijlen hoe je er nu voor staat ;)

Zo heb echt heeerlijk gereden :D
Morgen les, zo lekker op bed, morgen vrij :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:46

Goedenavond,

Anthea: Mooi dat hij uiteindelijk toch helemaal het water in ging.
Jn: Bij de Orun moet je toch ook zelf rijden en krijg je les?
Bij een van mijn stalgenootjes in ieder geval wel.
Caroline: Fijn dat de ruin zijn tong naar binnen hield en goed aan het lopen ging.
Shanouk: zelfgemaakte pizza :9.
Simmie: Vervelend dat je daar nog steeds last van hebt, heb je er ook last van met rijden?
Heb zelf een jaar ofzo heel veel pijn gehad aan mijn rug maar dat komt niet door een val ik heb gewoon een slechte kromme rug :+ , door de fysio is dat wel beter geworden, en heb ik er alleen nog last van als mijn spieren echt moe zijn. Ik merk wel dat het ook door mijn andere instructeur die veel met mijn houding bezig is steeds beter wordt.
Corien: Fijn dat je lekker gereden hebt :).
Dat is wel zo, maar ik vind het eigenlijk een beetje "eng" om weer te gaan, dan gaat het natuurlijk voor geen meter, of het gaat wel goed en de punten zijn nergens naar.
En zo geweldig staan we er ook eigenlijk niet voor :+ . Het rijden gaat wel goed maar doorzitten doen we bijvoorbeeld nauwelijks, omdat zowel paard als ik onszelf dan vreselijk vastzetten.
We blijven dus nog even doortrainen, eerst even focussen op de L1 -proefjes uit de L-sgw, moeten we ineens weer gaan wijken terwijl ik zo blij was dat we daar vanaf waren :Y) .

Vandaag gelest en het ging wel goed, maar niet zo lekker als gisteren. Wel gewerkt aan het aanspringen in galop wat uiteindelijk wel beter werd, Bam heeft er nogal een handje van om dan eerst met een zure kop zijn hoofd omhoog te gooien :7 maar ben erachter gekomen dat dat meer aan mij dan aan Bam ligt :o , verder veel aan mijn eigen houding gewerkt, die handen van mij leiden echt een eigen leven :+ .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:47

Aha, ja dan moet je weer wijken hahah :D
Ja ach, komt goed :)

Ik ga richting bed :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:16

mo_van_dijk schreef:
Bianca, Hoe gaat het ondertussen met Bull?

ging heel goed, alleen gisteren had hij ineens een plotselinge koortspiek. Ik had hem in de ochtend onder het zadel beweging gegeven, zonder galop nog wel, hij liep heerlijk en vond het fijn, maar in de middag vond ik hem ineens heel timide en hangerig op mij. Toen ik hem tempte had hij dus 40.15, heb ik hem onder de koude douche gezet.. :o wilde dat hij zijn warmte kwijt zou raken.
Vervolgens was hij 5 uur later weer 38,7, had wel de kliniek gebeld voor de zekerheid want een paard met zo'n hoge koorts had ik niet de nacht door willen laten gaan, maar dat was dus niet nodig.
Ik hoop zaterdag weg te kunnen van de stal dan kan hij bij Lozeman in de stapmolen, nu staat hij steeds binnen en probeer ik zoveel uren als mogelijk op stal bij hem door te brengen, maar alleen wandelen schiet niet echt op. Het is nu wel wat harder dik, maar hij loopt niet op eieren en is er ook niet gevoelig op. Nu net had hij ook weer normaal 38,0, dus dat is dan wel weer goed.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:24

Jeetje bianca das ook niks, arme bull!

:wave: :Z

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:46

Ga je bij Lozeman staan dan BIanca?
Kan je wel moo crosstrainen i de achtertuin :D .

Gelukkig valt het mee met arme Bul :(:) .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:18

Goeiemorgen!
@Bianca: Dat was wel even schrikken van Bull zeg! Gelukkig is de koorts nu weer weg!
@Evie: Bij de Orun krijg je inderdaad ook les, maar dat is alleen maar basis en geen oefeningen of iets dergelijks. Daarnaast wouden ze bij ons graag zien dat je paard alleen maar lang en laag liep en dus niet in de oprichting ;)

Maar Jipje ging gisteren erg lekker in de les. Moest wel flink werken, maar het had wel een goed resultaat :D Vanavond maar even rustig longeren en dan morgenmiddag nog 2 dressuurproeven met hem. Is kijken of we er dan wat van kunnen brouwen, haha.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:52

Goedemorgen!!
@ Bianca: dat is wel schrikken zo'n hoge koorts. Gelukkig is het weer gezakt. Op stal bij Lozeman biedt wel veel voordelen kan ik me zo voorstellen!!
@ Benthe en Evie: mooi dat de les goed ging!!
Corien heeft ook lekker gereden :D
@ Snoek: was de pizza lekker? ;)
@ Kim: wat eng zeg.. ik zag het ook op tv. Blijven jullie nog lang naar Bangkok? En kan jullie trip naar Phuket wel doorgaan nu?

Nudine is gisteren geïnsemineerd en vond het allemaal wel prima. Vanmiddag wordt gekeken of het ei weg is en zo ja, wordt ze over 2 weken weer gescand. Zekerheid voor alles aangezien ze vorig jaar 2 keer drachtig was van een tweeling. Hopelijk pakt het meteen (en goed)!!
Jer lag gister helemaal uitgestrekt te slapen in stal toen ik kwam. Maandag ook al. Ik kom steeds op tukkies-tijd denk ik ;). Hij kwam wel meteen overeind toen ik over de deur gluurde maar moest nog wel even wakker worden. Dacht zelfs dat hij niet lekker was, maar temp was goed en na het poetsen was hij er weer. Ach ja, ik ben ook niet meteen wakker als ik uit bed stap! Hij had wel heel veel energie met rijden na zijn vrije dag van dinsdag. Moest er wel even aan werken dus, maar hij liep weer fijn!

Nu weer hard werken, vanavond lekker rijden en bij mijn broer op verjaardag :D .

Mandy: al een veulentje??

Edit: typo

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:57

Evie_Bandido schreef:
Ga je bij Lozeman staan dan BIanca?
Kan je wel moo crosstrainen i de achtertuin :D .
Gelukkig valt het mee met arme Bul :(:) .

Ja ik gan naar Lozeman... ;) is voor mij wel een stukje rijden, maar dat heb ik er wel voor over, mijn paard komt dan zomer en winter naar buiten en dat is hier in de omgeving nergens met ook een binnenbak erbij.
Dan ga ik op vrije dagen voor Bull gewoon ook niet naar stal dat spaart dan wel weer kilometers.

iemand zei nog, tja het was ook wel warm en je had bull ff gereden, dus dan gaat zijn temperatuur ook omhoog... :? waarop ik zei ja tuurlijk.....40 graden !!!!! dan hebben onze eventing paarden straks geen kloppend hart meer met de zomer....als het warmer word.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:15

Goede morgen!

Noor hoop dat het idd gelijk gelukt is bij je merrie :)
Ach sleep time voor hem :') ik sta ook niet gelijk te dansen hoor haha

Bianca nou ja lekker toch dat je paard lekker naar buiten kan :)

Zo jackson staat buiten, vanmiddag om 4 uur les, ben benieuwd :)

Nu snel naar de stad voor een biniekienie :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:19

Goeiemorgen!
Ik heb lekker uitgeslapen, daar was ik weer even aan toe. Straks naar stal om Vorstin even lekker te verwennen, want die ging gisteren echt héérlijk <3 Vanaf morgen ga ik echt opbouwen met rijden. Ik kan haar nu echt aan het werk zetten met rijden, dus ik ga nu proberen 2 dagen achter elkaar te rijden en dan een dag rust. Verwacht dat het allemaal prima gaat :) En gisteren heb ik ook eindelijk gevraagd aan 'de misschien toekomstige stal' of ik er in de zomer kan staan. De dochter (die ik goed ken) zou het vragen, maar die had steeds geen tijd. Dus ik heb het nu zelf gevraagd, en ze gaat het in de groep gooien :) Er is namelijk 1 stal te weinig, maar een paar gaan er 24/7 op het land. Dus misschien kan Vorstin dan in 1 van die stallen. Maar die mensen moeten dat ook goed vinden natuurlijk, want stel dat het onweert ofzo, kunnen ze niet naar binnen.

Dat is echt wel vervelend Sim :(:) Zo te horen is dat dus ook echt blijvend.
Fijn dat je zo lekker gereden hebt Corien!
Ik heb ook veel last van mijn rug en schouders Evie. Loop ook zo krom als een hoepel en kan mijn schouders niet eens normaal naar achteren doen. Ben een tijdje naar een sportmasseur geweest, en daar werd het wel beter van. Na de vakantie alleen niet meer gegaan :o Jammer dan Bandido gisteren niet zo lekker ging als daarvoor.
Fijn dat Jipje zo goed ging in de les Benthe :D Succes met je wedstrijd alvast!
Pizza was heerlijk Noor :9 Fijn dat Nudine is geinsemineerd. Zou mooi zijn als het nu pakt en geen tweeling is!
Balen dat Bull koorts had Bianca

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:01

Jn: Fijn dat je les zo goed ging, wat ga je eigenlijk starten voor niveau?
Noor: Fijn dat Nudine geinsemineerd is, ik hoop dat alles goed gaat.
Heerlijk lui kunnen die beesten zijn he :D, ook paarden hebben dat wel nodig denk ik.
Als ik die van mij s'ochtends of na een middagdutje kom storen gaat hij er nog even rustig bij staan rekken en strekken :+ .
Bianca: 40 graden door een beetje rijden lijkt me ook verwonderlijk :+ , maar fijn dat je nu een goede stal met weidegang hebt gevonden waar je tererecht kan.
Corien: Lekker shoppen :D .
Shanouk: Fijn dat het rijden zo goed gaat en je mag gaan opbouwen, ik hoop dat je op die ander stal een plekje kan krijgen.

Ik ga zo naar Bam, heb vanmiddag eindelijk weer springles. Ik ga hem ook weer even lekker onder de douche zetten om dat zand van de paddock af te spoelen, morgen mogen ze de wei op :D .

Mijn vrije tijd is daarna echt voorbij :+ , moet vanavond werken van 6 tot half 11, en morgen weer van 8 tot 1 (maar dat laatste wordt wel dubbel uitbetaald, dus ik mag niet klagen :D ).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:03

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:16

Shanouk, zijn profiel is niet zichtbaar. Kan je het via PB sturen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:23

Ik heb het ook gelezen. Moeilijke maar wel een dappere en eerlijke beslissing.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:28

Middag!
Kreeg net bericht dat het ei van Nudine ook daadwerkelijk is gesprongen, nu dus hopen dat het ook bevrucht wordt! :)
Fijn dat het zo goed ging met Vorstin Shanoek!
Werkse Evie!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:28

Heb het gelezen jeetje zeg, echt jammer!
Hij zei toen al in aerdenhout 5 april dat hij er erg veel last van had.

Zo heb een nieuwe bikinie, en een witte broek :)
Nu even gehakt ballen aan het braden en dan naar Jackson 8-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:35

KLinkt allemaal héél eng Kim.
Naar van Richard om zo'n beslissing te moeten nemen.
Spannend Noor! Hopelijk pakt het ei.
Corien is goed geslaagd met bikini en witte broek.
Shanouk: Gaat vast goed komen met wat meer rijden!
Bianca: Veel beterschap met Bull. Dit komt waarschijnlijk door het warme weer. |Dan krijgen bacterien altijd meer kans.

Mijn moeder heeft net een point two airjacket besteld voor mijn verjaardag! Had mijn vader het filmpje van Oliver Townend laten zien en die was gelijk om. Wel een hele fikse uitgave, maar better safe than sorry.

Was eerst nog van plan naar Utrecht te gaan. Mijn zus moet daar pleiten in een hele grote rechtszaak, KNVB tegen de regionale omroepen. Mega veel media aandacht en tv. Helaas lukt dat niet meer.