[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:46

Lielle schreef:
Gomir, met Rommele, volgens mij is dat die vos. Die heb ik geloof ik nog niet een keer fijn zien lopen, is heel vaak uitgesloten.

Dat is idd die grote vos Ja
Heb ik ook nog nooit fijn rond zien lopen Maar misschien heeft hij veel getraind en gaat hij het weer proberen Ja

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:46

owh ik snap t al. die merrie had een gebroken koot en de dierenarts dacht dat t een pees probleem was..??

Komt idd vaker voor, omdat de pezen dik en warm worden dan.

Net een jongen terug gevonden op internet die ik kende van de middelbare school. was altijd stiekem verliefd op hem Knipoog Heb t m verteld, ben benieuwd of hij mij ook nog kent..

"ik ben dat meisje dat over je tas viel midden in de aula Haha! "

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:47

CarpeDiem schreef:
wat schrijven ze toe aan een overrekte pees?

Wat jij zo mooi omschrijft als *fractuurkreupel* Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:48

maar ik neem aan dat paarden met een gebroken koot niet de volgende dag alweer een stuk beter lopen met nawelijks dikke of warme benen?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:49

MJ nee ik denk dat dat wel meevalt Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:50

jij ziet mij hier natuurlijk alweer helemaal ongerust worden... dat krijg je met zo'n vaag paard met vage klachten...

Hee, maar ben wel benieuwd of die jongen nog weet welk meisje er over zijn tas viel Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:51

Zo, Mas wil ook wel eens wat zeggen, komtie:

,,,,bv df g vcv vb pogbxfc jhv 5bv yutb8t7f5 uy h

Dat jullie het even weten! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:52

:wave Mas
3498r398 4d3-0 43r8cefn40d

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:52

Haha! Haha! Clown

meestal kunnen alleen de ouders de taal van het kleine kind begrijpen en dat zal nu ook wel zo zijn Haha!

heb je nog eens foto's van Mas voor ons?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:53

Ik weet ook niet of ik dat hier wel verteld heb of alleen wat mensen per pb verteld heb(maar nu weet toch de halve wereld het al dus kan het ook wel op internet Knipoog )

Merrie van mij zou volgens de veearts de pees overrekt hebben en een half jaar tot een jaar uit de running zijn. Vond het wel een relatief lichte blessure voor het beeld(was nl bang dat ik de merrie kwijt zou zijn), maar ik heb me gerust laten stellen.
Merrie naar de hengst gebracht en een maand of twee later drachtig opgehaald. Hengstenhouder en ik vonden het alletwee er niet ok uitzien(zwelling was helemaal weg, maar kootbeen was 1,5 keer zo dik als normaal. Ze belastte het been wel gewoon).
Bij de drachtigheidscontrole foto laten maken en toen bleek er een hele forse breuk in het kootbeen te zitten. Was wel recht aangegroeid en de gewrichten zijn schoon(geen slijtage en botwoekering), maar de verbinding is natuurlijk nog niet zo sterk als het was. Opereren had 4,5 maand na dato geen zin meer, maar dat had ik toch niet gedaan. Kost handenvol geld en het risico is mij voor een drachtige merrie te groot. (en ik geloofde toch al niet zo in opereren na zo'n tijd Clown En dat waren ze in utrecht en emmeloord met me eens)
Merrie loopt nu gewoon thuis. Zit super in haar vel, is happy en loopt als een kievit. Eigenlijk moest ze nog een half jaar op boxrust en 10 minuten per dag stappen aan de hand. Belasting was uit den boze. Maar ze was niet te hanteren en liep de hele dag te draaien op stal en aan de hand was het levensgevaarlijk. Heb haar drie dagen verdoofd en buiten gehad en nu loopt ze gewoon lekker alle dagen buiten zonder verdoving.

Voor de fok kan ze iig, maar verder is de prognose helemaal onzeker. Over een maand of 5 kan ik weer een foto laten maken en dan kunnen ze me wsl wat meer vertellen over de toekomst, hangt helemaal af van het herstel van het kootbeen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:55

Ik doelde dus ook niet op het paard van Miss_jumpy, maar ik werd even cynisch van de opmerking van CD Knipoog

Cheeka is wel een week zo kreupel geweest dat ik haar niet eens bij de veearts kon krijgen Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:57

hm, beetje mijn schuld dat je verhaal zo bekend wordt, sorry!

Maar wel een raar verhaal, dat het zo iets heel anders blijkt te zijn. Moet ze haar been dan flink gestoten hebben ofzo?
Wel fijn dat het recht aangegroeid is, dat is dan nog beter dan niks neem ik aan. Is die pees eigenlijk nooit gescand dan?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:00

Lielle, moet van Mas zeggen dat hij je verhaal errug goed vond. En MissJ ik zal nu echt binnenkort weer eens een foto plaatsen.

Jee Gomir, wat een verhaal! Opereren lijkt me inderdaad ook geen optie, maar echt de sport zal moeilijk worden. Eerst maar een veulentje, hopelijk komt er wat leuks uit!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:10

Jeehtje Gomir dat wist ik niet.
Ik vind t erg spijtig van je merrie, maar helaas zijn dierenartsen ook maar gewoon mensen die ook maar gewone fouten kunnen maken. En natuurlijk had ie fotos moeten maken.. Maar het is niet gebeurd! Ik hoop voor je dat de merrie goed hersteld verder, en dat je haar toch nog kunt gebruiken voor het doel waar je haar voor hebt gefokt / gekocht...

Ik ben ook erg benieuwd MJ offie dat nog weet.. Lachen ik herkende zn afschuwelijke gebreide groene bloemetjes vest dat ie gekocht had op koningenmarkt in amsterdam nog wel Lachen

@ mas: awuhogfhfi aijajfa ugnlkk eojfsa;;a

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:22

Jeetje Gomir. Dat is toch wel wat anders. Ik hoop dat het wel goed komt.

Canter; ik heb het helemaal begrepen. Maareh, zou je nog even iets willen doorgeven aan hem?

rrrmmugh ghaa haha

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:47

Jeetje Gomir, dat is best vervelend. Hopelijk komt het goed. Ach gut

MJ, hopelijk valt het mee. Het kan ook best zijn doordat Os zn voetstand weer iets steiler is geworden, dat ie ff moet wennen aan de nieuwe stand en daardoor kreupel liep. (als je altijd op sandalen loopt en dan een avond op hakken moet lopen, moeten je spieren en pezen ook even wennen) Daarom ga ik als de hoefsmid is geweest diezelfde dag nooit springen of op harde ondergrond rijden. Ze zeggen dat het niks uit mag maken, maar toch....

Spannend verhaal van Mas Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:54

Ik weet niet hoe het gebeurt is MJ Feit dat het recht is aangegroeid en dat er nergens woekering of slijtage in de gewrichten zit is positief. Verder is het helemaal afwachten hoe het herstelt, het is niet onmogelijk dat ze ooit nog aan het werk raakt, maar er is gewoon nog niets van te zeggen

En nu ga ik Otje even rijden Clown Zou ik al eerder doen, maar kreeg net even telefoon van een studiegenootje. Onze conclusie is dat wij balen van de VU en de organisatie daar. (er is nog steeds helemaal niets bekend over co-schappen...Bloos )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:00

klopt RK, alleen heb ik daar met Os nog nooit eerder last van gehad dus dan rij je gewoon door. Volgende keer zal ik de hoefsmid niet op dinsdag laten komen denk ik!

Gomir, ik neem aan dat je co-schappen eigenlijk na de zomervakantie zouden moeten beginnen? Wat een flutorganisatie als je nou nog niks weet!
En sterkte met je paard, als het netjes aangroeit kan het misschien nog wel heel ver herstellen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:03

ik heb me ingeschreven voor de groep van 4 september, dus dan zou je toch zo ondertussen wel een keer iets moeten horen Clown
Ik hoorde trouwens ook van mijn vriendin dat je na de 6 weken introductie nog weer 8 weken wachttijd hebt ivm te weinig opleidingsplaatsen...Ben je de helft alweer kwijt en het gaat ook nog van je vakantieweken tijdens de co-schappen af Clown
(maar ik ben wsl met de feestdagen dus nog wel leuk vrij, als ik al begonnen ben voor die tijd Knipoog )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:04

pf, dat schiet echt niet op!
Dus dat wordt veel paardrijden zeker... Knipoog
Maar wel balen want je wil het gewoon een keer afronden en dat schiet zo niet op!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:39

Hmm... MJ hopen dat het snel weg trekt!

Oef... Gomir dat is niet zo mooi! Ik hoop voor je dat het toch nog redelijk goed komt!!

Heb net bij de ruitershop men crossbeschermers gehaald + dressuurteugels! Nog even gezellig met Margo bijgekletst, die was aan het werken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:46

Getsie Gomir. Wat rot om dat zo achteraf te weten te komen.
MJ, komt vast snel goed met Os!

Mas = lief! Lovers

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:57

vervelend Gomir... en dan vraag je je idd altijd af, hoe dat nu kan gebeuren... hadden wij ook met de indoctro Bloos
nou eerst maar dat veulentje Haha! hoe gaat het trouwens met schimmel? ik had het er laatst over met Hans(naja zijn papa dan) hij vroeg hoe die van jou inmiddels was...haha mar dat kon ik hem niet echt goed vertellen ofzo Lachen

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:00

Is niet leuk Gomir
Lekker lessen zometeen. Verenigingsles wel te verstaan..
Heb gewoon 4 keer per week les de komende weken Bloos
Maargoed we gaan hard vooruit Pling

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:01

Gomir: Wat naar! Idd eerst een veulen en afwachten!
MJ: Ook naar! Hopen dat dat niks ernstigs is!
Mas: Stoere verhalen! Clown

En ik heb de paarden al een alve week amper gezien! Ben nu fulltime aan t werk omdat die andere vakantie heeft maar dat is toch wel even wennen! Dus wonderland schiet nu ook niet zoveel op!