[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:06

Moet je er dan iedere dag heen?!?! Jullie herkennen die reactie vol ongeloof vast wel, hihi.
Mijn vent zegt altijd: dat is geen hobby meer, maar een tweede baan!
Hij gunt het mij wel van harte, idd MM wat dat betreft zeker een goeie. Wel voel ik mijzelf vaak schuldig. Hoe verdeel je je uren goed over een baan, man, zoon, huisdieren (cattery), huishouden en dan paard wat zoveel tijd vreet. Toen Freggle overleed heb ik overwogen er 1 bij te kopen (manlief begon hierover) maar doe het toch maar niet, druk zat zo. :D

Vief, logisch dat je niet kunt wachten om samen te gaan wonen, 3 jaar reizen, respect!

daNiielle_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:11

Heb van mijn vriend nog nooit een opmerking of negatief woord gehoord.
Was hem een paar jaar terug na 1 dag al wel duidelijk wie er voorop staan. :o
Snap soms niet hoe hij dat vol houdt met mij :D

Lijkt me niks als je vriendinnen het niet kunnen waarderen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:12

Bianca ik kan me ook geen paardenvent bij jou voorstellen :P maar jou ex vond ik ook niet bij jou passen, veel te lief voor jou :+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:16

Ik zei altijd: jij kunt voor jezelf zorgen, Freggle niet. 20 jaar na dato gebruikt hij die zin nog steeds wel eens wanneer ik weer eens uren op pad ben geweest. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:16

Dank je }:0
Deze rijdt bmw en loopt op nikes en ook nog ontkennen dat hij een ego heeft!
Heb je hem eigenlijk al eens gezien?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:30

renskek schreef:
Ik vind het heerlijk om iedere dag met de paarden bezig te zijn. Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat ik een klein wereldje heb als ik dat doe...

Hier hetzelfde, ik doe niets liever en het is nooit saai. Mijn niet-paarden vrienden zie ik eigenlijk nooit meer en als ik ze zie is het toch anders.

Mijn vriend heeft ook niets met paarden, hij is er zelfs bang voor. :+ Het scheelt dat hij heel veel met zijn vrienden doet en wij allebei helemaal niet moeilijk zijn. Gelukkig is het er niet zo een die je heel de dag moet entertainen, daar zou ik gek van worden.

Vief, knap dat je het allemaal voor elkaar krijgt!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:43

Vief ik vind het ook knap! Is jou motto ook "beter een goed paard dan een verre vriend" ????

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:56

bvw schreef:
Dank je }:0
Deze rijdt bmw en loopt op nikes en ook nog ontkennen dat hij een ego heeft!
Heb je hem eigenlijk al eens gezien?

O:)
Nee nog niet gespot!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:21

Even gauw, wat fijn dat je Vos mag halen Karen!!
En ik herken de verhalen hier wel over paardenverhalen en niet-paardenmensen. Maar toch is er in mijn omgeving wel veel begrip voor, en kunnen ze zich er toch soort van in inleven.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:49

Haha, ik denk altijd dat ik de enige nachtbraker ben doordeweeks, maar dat valt toch vaak genoeg mee.

Uiteindelijk hebben ze toch het schimmeltje van sporthorses gekocht. De eigenaar zocht een goed plekje, en ik denk dat hij dat niet beter had kunnen vinden. Verder wel genoeg leuks te koop, maar even niet meer op zoek. Dank jullie wel allemaal voor het meedenken!

WBT het Rhino virus: Als je toch een hoefsmid/dierenarts/oid bij je paard moet hebben, en die wil zich niet omkleden. Haal bij de bouwmarkt zo'n wegwerp overall. Goed handen en schoenen laten ontsmetten en zelf het paard vasthouden (niet laten 'neuzen').

Teegee: wat fijn dat je weer wat beter nieuws hebt gekregen! Solarium klinkt heerlijk. Hopelijk valt het met de rekening een beetje mee...
Renske: Geen idee wat het zou kunnen zijn met Celeste. Wel erg leuk dat je haar nog steeds het liefste paard van stal noemt... :)

Verder heb ik nog een oeroude telefoon, dus geen online spelletjes. Ging ik toch al niet naar Chaam, dus iets minder stress. En wat gewoon leven/vriendjes/studeren betreft: Ik mag hopen dat ik op m'n 30e eindelijk eens een diploma heb. En ben sinds 2 jaar weer thuis, bij mijn moeder in de (omgebouwde) garage, gaan wonen om de paarden te kunnen houden... Weinig niet-paardenmensen die me niet voor gek verklaren, al respecteren ze het wel. Poepscheppen is gratis fitness, toch? :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:57

Mooi al die vriendjes die zichzelf mogen entertainen. Die van mij ook en dat kan hij heel goed :Y) Misschien wel te goed. Hij heeft altijd wel een feestje, werk, vrienden, dochter en oh ja ik ook nog ;) Heerlijk hoor, we hoeven ons nooit zorgen te maken dat de ander zich verveeld. Daardoor zien we elkaar niet altijd even veel, maar als we elkaar zien genieten we daar extra van, maar we genieten beide nu nog wel heel erg van onze vrijheid.
Ik ga zondag crossen en hij heeft vip kaarten voor Feyenoord. Ieder z'n ding dus weer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:02

Morgen!

Grappig om te lezen over vriendjes en paardendingen, zo herkenbaar! Hier heeft manlief er ook niets mee, maar hij vind het allemaal prima wat ik doe. Klaagt er ook nooit over. Hij is helemaal FC Twente fan en gaat wel eens naar die wedstrijden. En op zondag zit hij het liefst voor de tv voetbal te kijken. En ik ben dan op pad met het paard. Ieder zijn ding inderdaad.
Daarnaast hebben wij natuurlijk wel een kleintje, dus je kan niet altijd gaan en staan waar je wilt. Maar tegenwoordig leg ik Sem bij mijn ouders in bed en ga ik dan lekker mijn eigen paarden dingen doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:31

Goedemorgen!
Buiten de paarden heb ik een paar goede kennissen (oud-studiegenoten), maar ik ben uberhaubt een beetje te laks voor vriendschappen O:) Vind het vaak teveel moeite.... :o
Bianca, :') Arm vriendje...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:44

Morguh!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:47

Herkenbaar Mootje. :o Ben zo graag bezig met mijn dieren (paarden en thuis hond en katten) dat ik er weinig behoefte aan heb om nog "meidendingen" met vriendinnen te doen. Af en toe een avondje uit naar concerten eventueel met onze muziekvrienden zoals we ze noemen, dat doen we graag. Of een avondje cabaret of uit eten. Maar verder vooral niet te veel verplichte visites om vriendschappen te onderhouden. ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:49

Goeiemorgen :)

Leuk om bij te lezen vanochtend :D

Maar eens even hard aan de slag hier..

Heb een verschrikkelijk saai bijbaantje waarbij ik opgenomen observaties moet uittypen (je doet iets van 10 uur over een opname van 1,5 uur.. :z) Maar het betaalt wel prima en het feit dat het thuis/in de trein/ bijna overal kan als het maar binnen een week gedaan is, maakt het toch wel tot een fijn baantje :)

Vriendschappen vind ik dan wel weer erg belangrijk. Heb 1 paardenvriendinnetje dat heerlijk dichtbij woont (zien elkaar ook echt meerdere keren per week) en de rest woont toch al gauw een eindje weg.. Maar goed zelfs dat is prima te doen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:00

Vriendinnen ben ik sowieso niet zo van :o Op de basisschool wel en op de middelbare school had ik er één, maar we trokken regelmatig plukken haar bij elkaar uit het hoofd O:)
Nu heb ik 1 goede vriendin en dat werkt super! Ben meer een mannen-mens :D
Vief, Dat klinkt inderdaad als een saai baantje!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:07

Das wel eens jammer aan het paardenwereldje he Mo, al die vrouwen. :o

Vrienden waar wij geregeld mee op trekken zijn zlef ook niet zo plekkerig. Sosm zienw e elkaar drie weken achter elkaar en dan 3 maanden niet. Als het goed zit, dan kan dat is ons motto. Heerlijk wanneer vrienden je niet proberen te claimen maar waar je wel altijd lol mee kan hebben en op kunt rekenen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:16

Bij mij snappen mensen het nu gelukkig wel beter dat ik elke dag naar het paard moet. Zeker vanaf dat Vies geblesseerd is. Toen MOEST hij elke dag stappen en dat snapten ze wel. In principe hoef ik niet naar Vies natuurlijk, hij staat in volpension. Als ik er niet ben krijgt hij gewoon een schone stal, komt hij buiten en weer binnen en krijgt hij zelfs wel een knuffel.
Stallen uitmesten vond ik ook altijd heerlijk. Maar sinds mijn val vorig jaar kan ik dat niet meer, dan kan ik weken niet slapen van de kramp in mijn nek/schouders.
Mijn ex snapte trouwens ook nooit dat ik naar het paard moest. Hij is ook nooit meegeweest terwijl ik wel mee moest naar dat stomme voetbal van 'm :+
Ik heb nu trouwens in de omgeving vooral onbegrip (en ongeloof zelfs) over mijn studie. Er is niemand in de omgeving die een universitaire studie gedaan heeft en niemand kan zich voorstellen dat ik het echt zo druk heb altijd. Ik heb gewoon heeeel erg veel te doen, veel leeswerk, elke week 3 essays inleveren enz... dan is je week om voordat je er erg in hebt.

Ik merk wel nu Vies zolang stilstaat dat ik makkelijker een dagje niet kom. Ik kan toch bijna niets doen en Vies vindt het helemaal niet leuk om elke dag flink geborsteld te worden. :+ Wandelen vond hij wel echt gezellig en leuk, maar wij heben de stal op slot dus dat kan nu niet.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:32

Mo en FE ik sluit me bij jullie aan, ik ben ook niet goed in vriendschappen. Heb ik helemaal geen tijd voor. Heb één goede vriendin en we kunnen ook heerlijk bokkig tegen elkaar doen.
Goeiemorgen trouwens!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:55

ik probeer wel heel duidelijk een leven naast de paarden (en mijn werk) te hebben. Mijn hubby heeft helemaal niets met paarden, maar klaagt zelden gelukkig. Meegaan naar een cross vindt hij leuk gelukkig, en verder heeft hij zijn eigen hobby's. Mijn niet-paardenvrienden weten hoe belangrijk de paarden zijn (ik zeg ook altijd dat het niet een hobby maar een manier van leven is) en hoewel ik idd ook een broertje dood heb aan verplichte visites vind ik het wel heel erg leuk om met vrienden uit te gaan eten (of zelf lekker te koken). Verder gaan we samen regelmatig een dagje/weekendje weg en sinds Antoine voor het museum werkt, kom ik ook steeds vaker bij allerlei culturele evenementen.
Ik heb eigenlijk pas de laatste jaren wat vrienden in de paarden opgedaan, eigenlijk sinds ik ben gaan crossen ;) (en op deze stal hebben we ook een gezellig clubje dat ook nog wat anders doet dan paarden :D ) En in Afrika was een groot deel van mijn sociale leven rond de paarden, dat was ook waanzinnig gezellig. En mijn beste vriendinnetje rijdt ook (weer) paard, dat is wel erg leuk :D
en ook goedemorgen :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:15

Annetje: Dat lijkt me ook wel lastig hoor. Ik heb eigenlijk alleen maar vriendinnen die op de uni zitten en een paar op HBO dus daar heb ik eigenlijk geen last van. Die herkennen het wel :)
Lielle: Samen eten vind ik ook echt een hele leuke manier om weer lekker bij te kletsen. Eten moet je toch, dus daar kan iedereen altijd wel even tijd voor vrij maken :D

Ik ben ook wel benieuwd of ik in Den Bosch gauw wat leuke mensen leer kennen. Volgens mijn nieuwe stalbaas moest dat in mijn geval geen probleem zijn :+

Woll gaat trouwens nog steeds fijn na de behandeling. Ze moet wel echt weer een beetje haar balans terugvinden en dat merk ik zelf ook wel in mijn eigen balans. Ze is nog wel wat sterk, maar dat zal ook wel deel conditie zijn. Als die wat beter is zal ze ook wel weer wat makkelijker op eigen benen gaan lopen :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:19

Hier gaat vriendje nooit mee naar wedstrijden. Alleen een cross in de buurt komt hij soms wel even kijken. Maar dan moet ik er wel om vragen. Zo is hij vorig jaar in Neede wezen kijken met de kleine samen. Die er overigens ook al helemaal niets aan vond en een grote keel opzette! :')

Verder heb ik oko geen echte goede vriendinnen. Wel wat meiden van de rijvereniging waar ik goed mee op kan schieten, maar verder eigenlijk niet zo. Moet ook zeggen dat ik er de tijd en puf ook niet voor heb.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:21

vief, we kunnen wel een keer samen het bos in straks :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:22

En op je werk Jantine? Dat ziet er bij de kapsalon waar ik kom uit als een heel hecht kliekje :)
Vief, Fijn dat Woll zo goed gaat. Hoe gaat het met het huis?