[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:44

Shanouk. Nee dat was haar half broertje. Die is vandaag naar z'n nieuwe baas gegaan. Het is de vos die naast de zangersheide stond in het midden op de heuvel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:47

Oja, ik dacht al dat het die was of die ander :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:18

oei, dressuurbeoordeling is snel een discussiepunt. Toevallig net een berichtje van een kennisje dat van de 34 deelnemers met 165 in de middenmoot geëindigd was. Tja, blijft de vraag; werd er zo slecht gereden, of heeft de jury het niet helemaal begrepen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:30

:wave:

Wel bijgelezen, maar geen puf om uitgebreid te antwoorden :o .
Discussie over dressuurpunten vind ik moeilijk als ik niet weet hoe iemand rijdt. Maar het is vervelend als je het helemaal niet kunt volgen. Misschien eens vragen aan het eind van de wedstrijd?
Marijke heeft lekker gesprongen!
Sunny moest mee als gezelschap.
Yvonne kwam even om de hoek kijken ^) .
Joki: je woont niet zo heel ver weg. Misschien wil je een keer met ons mee komen doen?
Verder weet ik het niet meer. OH ja: er zijn er nog een paar slap, moe en tegen het ziek zijn aan :(:) :(:) . Beterschap!!

Vanmiddag van 12.00 tot 16.00 uur bij Rob wezen fotograferen. 17 Connemara's in de bocht :D . Het was weer erg leuk. Wel een enorme plensbui over ons heen gehad :brr: , maar verder droog en soms zelfs zon. Ik ben nu alleen helemaal kapot van het geloop, door de knietjes, foto's maken, andere kant weer op *-:) . Giga ging als een speer. Lekker ding <3 . Ze is nu zo hyper van het crossen dat ze zelfs niet meer normaal droog wilde stappen. Er bleven maar dribbels tussendoor komen. Gek beest ~~}> .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:32

Fijn dat de training goed ging Leliaardje. Ik heb in geen 5 jaar minstens meer Mahjongg gespeeld. Ik speelde altijd met mijn opa totdat hij overleed dus ik ben het zeer waarschijnlijk behoorlijk verleerd

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:03

zo wel bijgelezen maar weinig onthouden.

wat is Mahjongg eigenlijk ken ik echt niet :o
marijke en renske die fijn hebben gesprongen
marijke hoe heeft geert het gedaan?

vanmorgen eerst uur lesgegeven en vanmiddag met de hondjes een stuk gewandeld.
Daarna thuis nog iets opgeruimt en verder weinig/niks gedaan.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:08

@ Mendy, Geert had in de BB een stuurfoutje, 2-3 stond op een rechte lijn maar Andor liep linksom weg. Toen een volte gedraaid en hem weer effe op laten letten en verder foutloos. Had dus 1 ''stop'' (''ik ga echt niet verder baas'' idee ;) )
En in de B maakte Geert 2x een te grove en te lange ophouding waardoor Andor 2 balken aftikte. Mooie vind ik dat deze zo slim is en Geert direct afstraft. Is een goeie leer voor Geert omdat hij kleinere zachtere ophoudingen moet maken en niet ineens mag plukken want dan heeft ie geheid een balk. Geert begint het zelf ook in te zien en rijd steeds mooiere en betere parcoursen met hem.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:13

marijke dat is mooi. dus allebei wel fijn gereden

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:18

Jeps zeker tevreden. Vooral omdat Zeus en Andor eigenlijk nog nooit in een andere binnenbak hebben gesprongen. Zeus wel eens iets maar het laatste 14 maand niet. En Andor sprong beter als buiten omdat ie minder te kijken had en niet weg kon.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:36

Andor is knap! Fijn dat het zo goed gaat.

Volgens mij moet Zoe loops worden, heel mooi want ze logeert de komende 2 weken bij mijn moeder omdat ik niet thuis ben. :P Perfect gepland!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:36

haha evelien zeker goed gepland.
mooi marijke. gewoon weer vaak meenemen en dan binnenkort weer B starten :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:41

Ik ben ook tevreden. Ukkie was erg onder de indruk van de hoogte in de barrage en deed er dus maar een schepje bovenop. Helaas nam ze een wat krappe bocht in de landing na de derde spring waardoor ze een staander meenam. Vervolgens deed ze dus op de dubbel nog een beetje meer moeite waardoor de afstand zoek was en ze een begrijpelijke langsloper had. Daarna ging ze er wel netjes door en liep ze het parcours fijn uit. Maar wat hoger springen thuis dus :D

Ojee had ook peper gegeten. Gruwelijk gebrand op de sprongen en echt met macht aan het springen. Op twee pakten we een enorm pechbalkje en in de dubbel die voor haar wat ruim stond, ging er ook een af. Toch was ik ook met haar heel blij, ze pakte super aan.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:42

HAhaha Evelien dat is goed gepland. :D
Iedereen heeft fijn gesprongen dus!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:23

Goed gedaan MM!! Dat moet wel goed voelen! Ik denk dat ik niet actief genoeg ben voor Divoza. Kan je die stickers ook in de winkel krijgen?

Netjes toch Lielle!

Eef, leuk voor je mams :P

Ik heb vandaag een heel spannend ritje gedaan met T. Iets te veel gedraafd volgens schema maar dat leek me beter als die luchtsprongen. Maar verder was ie eigenlijk best braaf, kan het hem ook niet kwalijk nemen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:32

Denk niet dat ze er blij mee is. :=

Lielle, fijn dat je tevreden bent.
T heeft er weer zin in dus!

Ik heb net mijn tas gepakt, morgen ochtend richting Bartels. Wordt een druk weekje, ma t/m do naar Bartels, vrijdag en zaterdag werken, vrijdag avond sinterklaas vieren bij vriendlief, zaterdagavond gaan we naar Najib Amhali en zondagochtend vliegen we om 7 uur. := Wordt dus een kort nachtje!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:09

Hi!
Ben ook weer terug van een druk weekend. Lees morgen wel even bij!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:18

Klinkt lekker relaxed Evelien! En arme moeps :(:) .

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:25

Veel plezier bij Bartels, Evelien!!!

Lelie, klinkt al een geslaagde crosstraining :)

Lielle, ik vind ook vaak dat B best wel hoog is voor een onervaren paard. Kan geen kwaad om soms thuis een meetstok er bij te pakken (tenminste dat heb ik vaak) .

Marijke, Andor is een leuk paard!

Sarah, Ik begin volgend jaar gewoon in Chaam ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

Thanks Renske :)

Die BB rubrieken zijn ideaal! B vind ik ook best hoog met zo'n jong slingerbeest. :P Begin januari ga ik met Scene ook maar eens een rondje BB proberen.

Ik ben sinds kort ook lid van de vereninging van Chaam, wel zo gezellig!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:35

@ Evelien en Renske, nou straalt Geert nog harder (hij las net mee ;) )
@ Karen wij geven ze in de winkel ook aan klanten. Dus ik neem aan dat ze dat bij jou in de dichtsbijzijnde winkel ook wel doen. Vooral als je een klantenkaart heb maar geen stickers hebt gekregen.

Ik ben net even koffie wezen drinken bij oma. Mens is zooo jong van geest, kan echt onwijs met haar lachen. Ze had voor alle klein kinderen een lekkere chocoladeletter en een waardebon van de bloemist klaar liggen. Gekke mens.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:38

Evelien jij hebt echt een superleuke week voor de boeg
Lielle netjes gesprongen
T was nogal druk

Mahjongg is van origine een chinees gokspel. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met gok-kaartspelen alleen speel je nu met stenen in plaats van kaarten (vroeger van ivoor maar nu gewoon van plastic) en probeer je bepaalde combinaties te krijgen om punten te verzamelen waarbij de ene combinatie meer punten waard is dan de andere en natuurlijk als eerste al je stenen tot een combinatie gevormd te hebben zodat je wint. Dus ik denk dat het een beetje oneerbiedig te vergelijken is met een kruising tussen poker en rummicub (maar dat is wel heel plat vergeleken).

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:47

Aaah....mijn vriend en ik vorige week voor de grap smsen naar de postcode loterij.
Dat je dan de 10e smser bent en 10.000 euro kan winnen. Wij kregen natuurlijk een bericht terug met helaas enzo.

Mijn zus zegt, oooh dat probeer ik ook eens!
Rara wie krijgt er een bericht terug met 'gefeliciteerd u bent geselecteerd'
Ze moet nu wachten tot het eind van de uitzending. Zou grappig zijn als ze het echt gewonnen heeft!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:04

Dat zou super gaaf zijn Danielle! Ik duim voor je zus!

Zit net de uitslagen te kijken van vandaag. Hebben ze voor de BB ook een klassement opgemaakt. Wist niet dat de BB op tijd was, jullie wel? Ik ben nog 5e geworden (maar daar zijn toch geen prijzen voor?)
Vind het wel raar dat de B op stijl is en de snelste in de BB op de 1e plaats staat.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:15

In de BB mag je gewoon rauzen Marijke!!
Spannend Danielle!!

Citaat:
Dus ik denk dat het een beetje oneerbiedig te vergelijken is met een kruising tussen poker en rummicub

Ik denk dat je dit wel kan zeggen, maar er komen ook nog een paar rare spelregels bij kijken: bijvoorbeeld dat alles tegen de klok in gaat en bij de puntentelling zijn ook allerlei extra regels.

Maar het is in ieder geval gewoon lekker om een avond nergens aan te denken en je alleen te concentreren op de stenen voor je neus.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:17

Was het ook net aan het kijken, toch leuk dat ze een klassement opmaken.
Is het fijn rijden in Gorssel? En staan de parcoursen goed aan de maat?
Lang geleden dat ik er ben geweest, wil me opgeven voor de volgende keer daar springen.